Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wielerseizoen 2014: wie wint wat?
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJe hebt een punt hoor. Maar ja, Nys is nu eenmaal immens populair en zo'n beetje de ambassadeur van het veldrijden.
Aan Klaas: proficiat, iedereen staat vrij om zijn seizoen in te delen zoals hij zelf wenst.
Aan Wout: jammer van de pech, anders had het er heel anders uitgezien .
Een aan Jantje (Denuwelaere) ook van harte proficiat.(misschien wordt zijn contract dan toch verlengd)
Comment
-
Het lijkt erop dat de jonge gasten nu echt de macht gegrepen hebben in het veldrijden, een goeie zaak.
Sven zou er beter mee stoppen voor dit seizoen en gaan rusten en bezinnen zodat hij zich eventueel nog kan opladen voor het volgende...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenSpijtig van Van Aert, dedju toch!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDie was beresterk, maar ok, pech kan altijd hé, aan die gast gaan wij nog veel plezier beleven, er komen nog vele WK's voor hem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEne uit de kempen hé!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenSpijtig van Van Aert, dedju toch!
Hoe komt het trouwens dat andere toppers dat niet voorhadden (er was toch niet teveel modder)
Is het gebruik van een nieuwe fiets hiervan de oorzaak ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDaar zitten nog echte kampioenen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenDe enige Belgische wereldkampioen komt uit West Vlaanderen
Vind ik leuk .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenIk ken totaal niks van een koersvelo, maar ik vraag me toch af hoe het in godsnaam mogelijk is dat Wout tot 2 x toe kettingproblemen heeft. En dan te bedenken dat hij het ook heeft meegemaakt in het BK. Van een professioneel team bestaande uit zeer bekwame mensen verwacht je dat toch niet. (hetzelfde verhaal bij Iserbyt ?)
Hoe komt het trouwens dat andere toppers dat niet voorhadden (er was toch niet teveel modder)
Is het gebruik van een nieuwe fiets hiervan de oorzaak ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenEn zulke dingen moet je natuurlijk testen op een WK .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHij zei nog dat ie een nieuwe fiets had. Ik dacht al direct dat dit niet meteen de best gekozen moment was.
't had erom kunnen spannen. (VDP ging ook anders moeten koersen met een VA in zijn wiel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ballan30 Bekijk BerichtenDit kan toch gewoon niet.Heel het jaar met zijn gewone fiets rijden en dan ineens op het wk totaal nieuwe fiets.Dit is echt zo dom.
Gewoon om problemen vragen
Comment
-
Je kan uiteraard niet gewoon zomaar overschakelen naar 1 tandwiel zonder de andere componenten (zéker de ketting) hieraan aan te passen. Zover hebben ze de handleiding precies niet gelezen.
ALS je dit volgens de regels van de kunst doet, dan is de kans om je ketting eraf te rijden even groot als wanneer je wiel eruit valt. In het MTB zijn er team die dit al jaren doen, en bv. het huidige seizoen heb ik bij geen énkele topper die problemen gezien.
Dat er nog zoveel zonder schijfremmen rijden zegt voor mij genoeg. Geef mij dan maar Protour en UCI XCO waar de technische innovatie en evolutie enorm is....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenJe kan uiteraard niet gewoon zomaar overschakelen naar 1 tandwiel zonder de andere componenten (zéker de ketting) hieraan aan te passen. Zover hebben ze de handleiding precies niet gelezen.
ALS je dit volgens de regels van de kunst doet, dan is de kans om je ketting eraf te rijden even groot als wanneer je wiel eruit valt. In het MTB zijn er team die dit al jaren doen, en bv. het huidige seizoen heb ik bij geen énkele topper die problemen gezien.
Dat er nog zoveel zonder schijfremmen rijden zegt voor mij genoeg. Geef mij dan maar Protour en UCI XCO waar de technische innovatie en evolutie enorm is....
Comment
-
True, dat is een beetje het eindeloze probleem met nieuwe ontwikkelingen. Zeker mensen die zelf bezig zijn met R&D/design weten idd dat het erg moeilijk is de theorie van de praktijk, en de praatjes van de facts te onderscheiden. In dit geval ben ik maar een gewone (kritische) consument en dus het is goed mogelijk dat ze me ook in't zak zetten
Toch vind ik dat er vooruitgang is, zelf behoorlijk sterk. Elektrisch schakelen, optimalisatie (koeling) van schijfremmen, stijfheid van wielen, types carbon, doorontwikkeling dempers (bv RS), nieuwe coatings, .... Sommige dingen zijn ook gewoon niet direct (visueel/fysiek) waarneembaar, maar daarom zijn ze niet minder belangrijk. Ja die techtalk vind ik gewoon interessantRij zelf gewoon met een alu 26inch, dus interesse hoeft zich niet persé te vertalen in ....
Comment
Comment