Mededeling

Collapse
No announcement yet.

30km/u voor wielertoeristen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Je kan ook mountainbiken, dan rijd je niet in de weg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Had het kunnen denken, te zien aan het vuur waarmee je het opneemt voor je fietsende medemens... je bent er ook zo eentje. Zucht... niets tegen te beginnen. Oke, je bent the king of the road. Ga je gang en blijf de zwakke weggebruiker met capriolen uithangen. Alles onder het mom van sport he
      Wat een flauwe opmerking.... .

Comment

Hier bij ons zijn er veel gescheiden fietspaden.
        Maar als er een auto links moet gaat al de rest er langs het fietspad voorbij, geen 3 sec tijd mag er verloren worden.
        Verder staan er velen ook op geparkeerd.
        Wat ik wel weet is dat al die auto rijdende fietshaters volledig van gedacht veranderen eens ze zelf beginnen fietsen.
        Een beetje zoals een roker die stopt met roken.
        En terroristen zal je altijd hebben in elke discipline maar moeten de 95% anderen het daarom altijd bekopen.

Misschien is het omdat ik al 2 keer zo goed als dood was dat ik een beetje verdraagzamer en minder zuur ben maar het wederzijds respect is heel ver te zoeken tegenwoordig.

Tapatalk Pro
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Overal afgescheiden fietspaden? Fietsers vragen niets liever.

Dan moet je niet riskeren tussen de auto's die je altijd als een obstakel zien, want de weg is g*dver toch voor de auto's en de auto's alleen gemaakt! Moto's, fietsers, tractors, vrachtwagens, allemaal weg ermee. Opziiiiijjj!

Maar voor die gescheiden fietspaden gaan er heel wat schone wegen opgebroken moeten worden, overgangen voorzien worden, smallere rijstroken zullen aangelegd moeten worden,...

Ik daag iedereen uit: Rijd 1 uur rond op zaterdag en 1 uu rop zondag. Turf alle(!) wielrenners aan die je tegenkomt en tel daarvan hoeveel er in de weg rijden, arrogant zijn,... en kom dan eerlijk zeggen hoeveel % dat was.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Dat ik alles goed vind, zeg jij, niet ik. Maar ik loop niet te zeiken op zulke futiliteiten. Daar is het leven te kort voor.
            Miljaar Jakkel , bij dit topic ben jij precies ne andere mens dan op het beste chiptuners topic...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Tja, 'k heb het niet voor die mannen die naast elkaar rijden op de rijweg, die snel rijden op het jaagpad tussen de voetgangers, waar het verkeer voor stil gelegd wordt omdat ze een kermiskoerske rijden, enz... Ik woon hier vlakbij de Muur, misschien door de overdaad aan zulke mensen die hierdoor aangetrokken worden dat ik zo'n uitgesproken mening heb?
              Nee nee ik ben volledig akkoord met u....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                Miljaar Jakkel , bij dit topic ben jij precies ne andere mens dan op het beste chiptuners topic...
                Ah zo, verklaar u nader.

Comment

Deze jongens vegen er alvast hun gat aan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Deze jongens vegen er alvast hun gat aan!

En dan nog zonder helm.
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                      En dan nog zonder helm.
                      En op het einde van het filmpje neemt die simpelweg al rijdende die gopro van die vrachtwagen af, ander handje boven op het stuur.

Comment

Niet normaal die kerel.

Tapatalk Pro
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Die 30 km/h regel is belachelijk. Ik rij met de auto, motor & fiets. Ik heb respect voor iedere weggebruiker en het fundament voor veilig verkeer is dat je op de eerste plaats met elkaar rekening houdt.

Vandaag ook zwaar ten val gekomen met mijne nieuwe fiets

Langs de vaart ter hoogte van Planckendael zijn er werken op het fietspad. Ter hoogte van die werken hebben ze stalen platen gelegd. Langs en achter elkaar.

Achterwiel is beginnen schuiven en voor ik 't wist schoof ik ook over de platen. 'k Vind die oplossing redelijk onverantwoord. Daar ligt zand op dus weinig grip en als 't regent moet dat helemaal een feest zijn om daar veilig over te geraken.
                          U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                            Die 30 km/h regel is belachelijk. Ik rij met de auto, motor & fiets. Ik heb respect voor iedere weggebruiker en het fundament voor veilig verkeer is dat je op de eerste plaats met elkaar rekening houdt.

Vandaag ook zwaar ten val gekomen met mijne nieuwe fiets

Langs de vaart ter hoogte van Planckendael zijn er werken op het fietspad. Ter hoogte van die werken hebben ze stalen platen gelegd. Langs en achter elkaar.

Achterwiel is beginnen schuiven en voor ik 't wist schoof ik ook over de platen. 'k Vind die oplossing redelijk onverantwoord. Daar ligt zand op dus weinig grip en als 't regent moet dat helemaal een feest zijn om daar veilig over te geraken.
                            Ik ben deze week ook op die plek gepasseerd en het is daar inderdaad een gevaarlijk stuk. Die platen liggen willekeurig op elkaar lijkt het. Ze liggen los op elkaar en de ene plaat ligt voor een deel over de andere, maar niet altijd volgens hetzelfde patroon.
                            Van zodra het regent op die plek is het daar levensgevaarlijk.

Verzonden met behulp van Tapatalk

Comment

Als ze een snelheidslimiet invoeren ben je dan ook verplicht om een soort van snelheidsmeter te hebben? Ik zou anders niet weten hoe een fietser moet weten of die aan de limiet zit of niet... Of is dat dan gewoon eigen risico?

Mij lijkt het dan ook veel beter om te beboeten op ongepast gedrag in het verkeer in plaats van op snelheid.
                              Last edited by SToRM81; 08/06/2014, 11:50.
                              '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                                Als ze een snelheidslimiet invoeren ben je dan ook verplicht om een kilometerteller te hebben? Ik zou anders niet weten hoe een fietser moet weten of die aan de limiet zit of niet... Of is dat dan gewoon eigen risico?

Mij lijkt het dan ook veel beter om te beboeten op ongepast gedrag in het verkeer in plaats van op snelheid.
                                Een tachograaf voor op de fiets!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                  Ik ben deze week ook op die plek gepasseerd en het is daar inderdaad een gevaarlijk stuk. Die platen liggen willekeurig op elkaar lijkt het. Ze liggen los op elkaar en de ene plaat ligt voor een deel over de andere, maar niet altijd volgens hetzelfde patroon.
                                  Van zodra het regent op die plek is het daar levensgevaarlijk.

Verzonden met behulp van Tapatalk

Of als het droog is en er ligt zand op gewaaid is 't ook niet veel beter. Soit zo meteen nog eens een stukje fietsen die gekneusde ribben gaan niet vanzelf genezen
                                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Comment

Wie van 't forum is dit?

Comment

Tuningkind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                          Tuningkind
                                          Dacht het niet. Hij zou die wielertoeristen keihard met de wetgeving rond de oren hebben geslagen.

Comment

Working...
                                          X