Mededeling

Collapse
No announcement yet.

30km/u voor wielertoeristen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 30km/u voor wielertoeristen

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

yes yes yes. We kunnen eindelijk weer veilig gaan fietsen/wandelen met de kinderen, zonder bang te moeten zijn omver geknald of verweten te worden door een bende halfgoden op een carbon ros.

Het is nu natuurlijk jammer dat enkele 'voorbeeldfiguren' moeten zeggen dat ze er hun wiel zullen aan vegen.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      yes yes yes. We kunnen eindelijk weer veilig gaan fietsen/wandelen met de kinderen, zonder bang te moeten zijn omver geknald of verweten te worden door een bende halfgoden op een carbon ros.

Het is nu natuurlijk jammer dat enkele 'voorbeeldfiguren' moeten zeggen dat ze er hun wiel zullen aan vegen.
      50 wielertoeristen die 3 breed aan 30km/u op u afkomen vormen nog altijd een risico als ze niet willen vertragen en op een lint gaan. Het heeft weinig met snelheid te maken, veel meer met hoffelijkheid. De hetse rond deze regel, die eigenlijk alleen een lacune in de wetgeving dient op te lossen, leidt enkel tot meer polarisatie.

Ik ben een wielertoerist. Meer dan 30km/u alleen of in kleine groep op een leeg jaagpad is perfect aanvaardbaar, maar het gedrag van sommige groepen vind ik zelf niet te tolereren. Maar dat heeft veel meer te maken met groepsdynamiek dan met snelheid.

Ik zou eerder groepen van meer dan 10 man verbieden, of toch verplichten van met seingevers te werken.

Comment

Nu dit nog verplichten.

Comment

Zoals steeds moeten de goeden het weer met de kwaden bekopen zeker hé?
          Jammer.
          Ben zelf redelijk fervent fietser, maar zelden in groep en het zijn echt wel de uitzonderingen die de boel verzieken, volgens mij.

Comment

Als je hier achter staat ben je enorm verzuurd...... respect en hoffelijkheid bereik je niet op deze manier. Integendeel.

Er zijn fietsers zonder respect en automobilisten zonder respect.

Het volstaat met een groep gekke wielertoeristen mee te rijden of zo een "autorondrit". Ik heb in beide situatie al meegereden met zo een groepen, er is in wezen geen verschil in houding van dit soort opgezweepte mensen die het lef niet hebben om echt te gaan racen waar het hoort.

Daarom gaan toejuichen dat een fietser op een veldweg nog max 30 mag is intriest en duidt op het feit dat het net die mensen zijn die geen hoffelijkheid kennen.

Mijn mening he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Als je hier achter staat ben je enorm verzuurd...... respect en hoffelijkheid bereik je niet op deze manier. Integendeel.

Het volstaat met een groep gekke wielertoeristen mee te rijden of zo een "autorondrit". Ik heb in beide situatie al meegereden met zo een groepen, er is in wezen geen verschil in houding van dit soort opgezweepte mensen die het lef niet hebben om echt te gaan racen waar het hoort.

Daarom gaan toejuichen dat een fietser op een veldweg nog max 30 mag is intriest en duidt op het feit dat het net die mensen zijn die geen hoffelijkheid kennen.

Mijn mening he
              Van de eerste tot de laatste zin ben ik het eens met u!

Comment

het is inderdaad jammer dat men dit moet reglementeren. De excessen gaan weer de goedbedoelende wielerliefhebber aan banden leggen.

En het zijn heus niet alleen die welbepaalde groep van wielertoeristen, die zich plots in een echt peleton wanen. Jokke haalt het fenomeen 'autorondrit' aan, waar plotseling de wegcode ook met de voeten mag getreden worden, en er burnouts getrokken worden in dorpskernen enz. Ik (en velen met mij) kan dit evenmin goedkeuren. Vorig jaar hebben we op een fietstochtje het pad gekruist van de Borderrun. Mijn kinderen waren bang, en ze zijn nochtans wat gewoon op automotive vlak.

Respect,hoffelijkheid dat is er inderdaad nodig. Op alle vlak. Gezond verstand mag aan dit rijtje toegevoegd worden.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Moesten ze er echt werk van gaan maken om overtreders te beboeten, ik ga er niet veel last van hebben. Dat bewuste verkeersbord kom ik hier zelden tegen op training. En in groep rijden we toch gewoon op de grote banen, dan kunnen we gerust 40 bollen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Dat bewuste verkeersbord kom ik hier zelden tegen op training.
                    Inderdaad. Weet er iemand ergens zo'n bord (F99) staan?

Het lijkt me ook niet onlogisch dat er op (kleine) wegen, die in principe voorbehouden zijn voor voetgangers en fietsers, een snelheidsbeperking geldt van 30 km/u. Die wegen mogen ook gebruikt worden door auto's om van en naar aanliggende percelen te rijden. Als zo'n weg buiten de bebouwde kom ligt zouden de auto's er 90 km/u mogen rijden.

De kans dat er ooit een boete wordt uitgeschreven aan een fietser die 35 of 40 km/u rijdt, lijkt mij zo goed als onbestaande.

Voor F99-wegen geldt trouwens al: "De gebruikers van deze wegen mogen elkaar niet in gevaar brengen en niet hinderen.". Eigenlijk zou dat moeten volstaan, als regel.
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten

Het lijkt me ook niet onlogisch dat er op (kleine) wegen, die in principe voorbehouden zijn voor voetgangers en fietsers, een snelheidsbeperking geldt van 30 km/u. Die wegen mogen ook gebruikt worden door auto's om van en naar aanliggende percelen te rijden. Als zo'n weg buiten de bebouwde kom ligt zouden de auto's er 90 km/u mogen rijden.

De kans dat er ooit een boete wordt uitgeschreven aan een fietser die 35 of 40 km/u rijdt, lijkt mij zo goed als onbestaande.

Voor F99-wegen geldt trouwens al: "De gebruikers van deze wegen mogen elkaar niet in gevaar brengen en niet hinderen.". Eigenlijk zou dat moeten volstaan, als regel.
                      Met andere woorden: een storm in een glas water.

Comment

Jammer dat ze dit niet gaan beboeten. Die wielerterroristen die ik in de zomer langs het jaagpad aan de Dender zie, moesten ze één voor één beboeten. Keihard tegen optreden. Wanneer ze de onnozelaar op de gewone baan niet uithangen en daar de automobilist het leven zuur maken, zoeken ze het tussen de voetgangers. Vraag me af welk plezier ze hier aan hebben.

Comment

Tja, tegen zulke argumenten valt niet veel in te brengen natuurlijk ...
                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Tja, tegen zulke argumenten valt niet veel in te brengen natuurlijk ...

Comment

Mijn mening he
                              Akkoord.

Ik rij zelf ook met de fiets, maar hoffelijk. En ik weet ook dat niet alle wielertoeristen even hoffelijk rijden. Maar dat is toch geen reden om een andere sport te kiezen?

Nu hopen dat de mensen alles uit het artikel onthouden. Dus die maximum snelheid van 30km/u enkel indien die weg voorafgegaan werd door zo'n verkeersbord. Een groot deel van de mensen die zowiezo al afkeurig staan ten opzichte van wielertoeristen zal echter enkel onthouden "max 30km/u". Heerlijk toch, zo'n oerwoud van regeltjes...

Comment

Hier in de streek staat het VOL met van die nieuwe borden. (velden Bertem, Everberg, Meerbeek)

Comment

En ik die altijd dacht op den boerenbuiten te wonen. Ofwel staan ze hier nog achter en staat het binnenkort ook hier vol met zo'n borden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Jammer dat ze dit niet gaan beboeten. Die wielerterroristen die ik in de zomer langs het jaagpad aan de Dender zie, moesten ze één voor één beboeten. Keihard tegen optreden. Wanneer ze de onnozelaar op de gewone baan niet uithangen en daar de automobilist het leven zuur maken, zoeken ze het tussen de voetgangers. Vraag me af welk plezier ze hier aan hebben.
                                    Dus moet men in groep, met een volgwagen op de grote openbare wegen gaan rijden waar ge uw stuur gaat opeten van miserie........ laat ons beginnen met wat meer verdraagzaam te zijn. "De fietser", "de voetganger", "de automobilist" is een algemeen begrip en gekken kan je bij elk van die groepen vinden.

Trouwens ooit al gebeten door een hond die niet aan de leiband liep? De gevaarlijke zotten van voetgangers moesten ze "den bak" indraaien en daar zitten serieuze gewonden bij. Als we zo bezig blijven in de land gaat iedereen "slecht" zijn en "verzuurd". Het is zo al erg genoeg.

Geen enkele wet is beter dan iemand leren als "goede huisvader" te leven. Steek uw hand eens op als bedankje, groet mekaar eens, stop eens voor iemand die oversteekt en geniet tegelijk van je voertuig of wandeling. Je gaat merken dat de wereld er zoveel beter uit ziet.

Nogmaals die "zotten" zijn niet gerelateerd aan een van die "groepen" maar aan het karakter van een mens. En daar gaat geen enkele wet iets tegen doen, een bewustwording en aansturen om je anders te gaan gedragan echter wel.

Comment

Dus moet men in groep, met een volgwagen op de grote openbare wegen gaan rijden waar ge uw stuur gaat opeten van miserie........ laat ons beginnen met wat meer verdraagzaam te zijn. "De fietser", "de voetganger", "de automobilist" is een algemeen begrip en gekken kan je bij elk van die groepen vinden.

Trouwens ooit al gebeten door een hond die niet aan de leiband liep? De gevaarlijke zotten van voetgangers moesten ze "den bak" indraaien en daar zitten serieuze gewonden bij. Als we zo bezig blijven in de land gaat iedereen "slecht" zijn en "verzuurd". Het is zo al erg genoeg.

Geen enkele wet is beter dan iemand leren als "goede huisvader" te leven. Steek uw hand eens op als bedankje, groet mekaar eens, stop eens voor iemand die oversteekt en geniet tegelijk van je voertuig of wandeling. Je gaat merken dat de wereld er zoveel beter uit ziet.

Nogmaals die "zotten" zijn niet gerelateerd aan een van die "groepen" maar aan het karakter van een mens. En daar gaat geen enkele wet iets tegen doen, een bewustwording en aansturen om je anders te gaan gedragan echter wel.
                                      De Nys zegt just 't zelfde.

Comment

En die in den otto zitten en zich ergeren aan die fietsers zijn er meestal nog van de soort die niet aan sport doet. En dat zijn er precies wel redelijk wat: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...4_sport_belgen

Comment

Working...
                                        X