Mededeling

Collapse
No announcement yet.

30km/u voor wielertoeristen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    En die in den otto zitten en zich ergeren aan die fietsers zijn er meestal nog van de soort die niet aan sport doet. En dat zijn er precies wel redelijk wat: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...4_sport_belgen
    iedereen zou eens een hele week lang elke 'wielrenner' di ehij tegenkomt moeten turven. Twee kolommen, één gevaarlijk/onaangepast en één kolom vriendelijk/rustig.

Zeker dat minimum 90% in de tweede kolom staat.

Wat ook het probleem is, is dat iedereen op zondag tussen 11 en 16u op dezelfde plaats wil gaan ontspannen. Bv. de jaagpaden langs grote rivieren. Doe eens wat minder voorspelbaar. Er zijn nog tal van andere rustige wegen waar je kan fietsen/wandelen/skeeleren/...
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Gaat toch vooral om woonzones dacht ik,
      anderzijds moet ge al een behoorlijk verzuurd fietserke zijn als ge tegen +30p/h voorbij een groep spelende kinderen vlamt.

Comment

Alles hangt gewoon af van de mentaliteit van de fietser en die van de Vlaming is in vergelijking met onze Waalse buren gewoonweg boers.
        Als je als wandelaar een Waalse fietser tegenkomt krijg je 9 van de 10 keer een goedendag, bij een Vlaming gebrul dat je in 'zijn' weg loopt.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          Alles hangt gewoon af van de mentaliteit van de fietser en die van de Vlaming is in vergelijking met onze Waalse buren gewoonweg boers.
          Als je als wandelaar een Waalse fietser tegenkomt krijg je 9 van de 10 keer een goedendag, bij een Vlaming gebrul dat je in 'zijn' weg loopt.
          Een goedendag :

Comment

Hee waar koopt ge dat? Lijkt me handig toestelletje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
              Walen zijn op alle vlak sympatieker. Maar dat kussen moeten ze wel achterwege laten.

Comment

Zo, ik heb me vanmorgen braaf geconformeerd naar de nieuwe norm
                't Was verd*mme koud trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  Hier in de streek staat het VOL met van die nieuwe borden. (velden Bertem, Everberg, Meerbeek)
                  Bij ons ook.
                  En in de zomer zelf in sommige woonwijken waar een speelplein is.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    Zo, ik heb me vanmorgen braaf geconformeerd naar de nieuwe norm
                    't Was verd*mme koud trouwens.

En uw topsnelheid was??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Hee waar koopt ge dat? Lijkt me handig toestelletje.

In de betere fietsenzaak

Comment

En uw topsnelheid was??
                        29,99 uiteraard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          29,99 uiteraard
                          Ah oké, dan is 't goed!

Comment

Idiote regel die niets verhelpt aan het probleem. Trager rijden = minder op een lint rijden. Meer naast elkaar dus. Veiliger? Ik dacht het niet. En enkelingen beboeten die pakweg 36 km/h rijden op zo'n weg? Belachelijk toch? Ik ga mij er alleszins niet met opzet aan houden. Is imo net zo belachelijk als ergens de max snelheid voor auto's verlagen op een plaats waar af en toe een ongeluk gebeurt door pipo's die sowieso veel te snel rijden. En ik ken genoeg zo'n plaatsen. Hoffelijkheid is idd de boodschap. En ook: rotte appels heb je overal.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Walen zijn op alle vlak sympatieker. Maar dat kussen moeten ze wel achterwege laten.
                              Ik ben werkzaam in Brussel en werk dus alle dagen samen met Walen. Eerlijk gezegd: liever snel even kaak tegen kaak dan een smerige zweethand krijgen. In het begin is het idd wennen, maar ik zie er wel voordelen in.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Ik ben werkzaam in Brussel en werk dus alle dagen samen met Walen. Eerlijk gezegd: liever snel even kaak tegen kaak dan een smerige zweethand krijgen. In het begin is het idd wennen, maar ik zie er wel voordelen in.
                                Zweethand....en de rest.
                                den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Zweethand....en de rest.
                                  Snot, stront,... .

Comment

Hier sé, ze hebben de Jakkel gefilmd tijdens een zondagse wielerterroristen uitstap! Allemaal uit de weg want hier zijn de coureurs!

Comment

De rode of deze ervoor?
                                      den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        De rode of deze ervoor?
                                        De rode.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                          Als je hier achter staat ben je enorm verzuurd...... respect en hoffelijkheid bereik je niet op deze manier. Integendeel. Er zijn fietsers zonder respect en automobilisten zonder respect.
                                          Volledig mee eens en omdat er een paar rotte appels zijn moet iedereen het ontgelden. Zoals met alles zeker?

Nu ik woon in een regio waar enkele toppers in de wielersport zitten. En een tijd geleden reed er zo een topper in het midden van de weg (met een mooi aangelegd fietspad van een meter breed naast de weg). Ik toeter even zodat ik met de wagen door kan (hij hoort ook niet de hybride aan komen gereden ). Hij stopt zodat ik ook volledig moet stoppen. Hij komt naar mij en zegt "weet ge niet wie ik ben? Als ik hier wil rijden gaat gij maar moeten wachten". Dat is olie op het vuur gooien. Dan moet ik tot tien tellen of die gaat onder de wagen door. Maar beter laten doen, goed voor zijn ego (waar hij in de streek voor gekend staat).

Als die dan dan nu openlijk gaan verkondigen dat hij zich niet aan de max. van 30 km/uur zal houden, of anders gezegd de wetgeving telt niet voor mij, dan heb ik mijn twijfels over dergelijke personen. Maar dit mag je niet openlijk verkondigen want zij zijn de helden van Jan Modaal.

Comment

Working...
                                          X