Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zie het nut niet van een 45km/u fiets je rijd immers op het fietspad levensgevaarlijk ,iemand die met de wagen van de oprit komt en gekeken heeft, heeft je misschien niet gezien,als je komt aangevlamd.
Wij hebben net beide een e-bike gekocht ook bij fietsenwinkel .nl prijzen veel goedkoper dan hier service in orde scheelde 1280 euro voor de 2 fietsen.
je rijd er probleemloos 27 mee , geschekt met gps duid net hetzelfde aan , en je kan nog bijtrappen gisteren nog 35 gereden ;-)
Wij hebben deze gekocht https://www.fietsenwinkel.nl/gazelle...hybrid-m-heren wel de gouden batt genomen doet in power stand 90km.
Ik heb me er ook heel erg in verdiept voor de aankoop ,wilde eerst mijn cannondale ombouwen maar zoals hier al gezegd is beter niet doen een originele e-bike is steviger gemaakt voor de extra krachten, mooier afgewerkt en je hebt de keuze voor een middemotor.
Succes met je keuze,
Ronny
Ik heb ook een dubbel gevoel bij dit soort fietsen.
Zie er dikwijls het nut niet van in. Heel veel zal het niet doen voor je conditie. Koop dan een elektrische scooter.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
collega van me heeft zo een Strömer (volledig matzwart zoals op hun site) en heeft toen ergens iets rond de 5000 euro betaald. heb hem wel niets over BT of 4G horen vertellen (is misschien optie geweest dan nog)
hij is er wel tevreden van, maar zou het toch nietmeer kopen....
wij laten onze fietsen ombouwen naar electrisch (mogelijk tot snelheid van 45 per uur en meer mogelijk zelfs) en kost veel minder. wel geen BT of 4G dan.
maar wie een degelijke gewone fiets koopt van 1500 euro en hem laat ombouwen voor 1000 euro, heeft de creme de la creme voor 2500 euro
wat betreft dat opladen terwijl je rijdt moet je niet teveel van verwachten... dat gaat enkel lukken als je stijl bergaf hebt en dan houdt hij serieus tegen.
Heb je meer info over dat ombouwen? Merk? type? mogelijkheden?
Ombouwen kan, maar je kader is daar eigenlijk niet op voorzien. Anderzijds zal je dat bij normaal gebruik niet echt voelen. Een gewone kit met batterij heb je al voor 330 euro.
Top is (weet de naam niet uit het hoofd) een elektrische ombouw die je totaal niet kan zien, mogelijk bij MTB en racefietsen. De motor wordt dan in de kader geschoven. Batterij ziet eruit als een normale drinkbus. En activeert zichzelf als je wil automatisch vanaf een bepaald cadans. Wel duur, zo'n 2000 Euro. Maar begint meer en meer op te komen, mannen in wielerclubs die moeilijk meekunnen omwille van fysiek, ziekte, leeftijd,... kunnen op die manier weer aktief deelnemen. Zonder dat iemand het weet krijg je 200 watt kracht erbij.
Zelf heb ik me nu de nieuwste Trek 500+ Nyon gekocht. Catalogusprijs 3250 euro. Maar zit een updatefoutje in de computer dat men maandag gaat rechtzetten. Benieuwd om er de eerste keer een grote afstand mee te rijden.
Fietsen die 45 kunnen moet je wel beetje mee opletten. Je moet een helm dragen, mag niet rijden waar snorfietsen niet mogen, moet verzekering hebben,... Politie is zeer goed op de hoogte van dit fenomeen en begint hierop sterker te controleren, net zoals elektrische fietsen die opgedreven worden. Je kan de begrenzing weghalen, maar de mogelijke gevolgen bij ongeval zijn groot...
boeiend. Binnen een jaar beginnen we aan kindjes en daarna zal er dan dus snel een bakfiets komen (jups, we zijn van Gent). Maar eentje met wat ondersteuning zou wel handig zijn, gezien we omringd zijn door bruggen. Maar een nieuwe met elektrische ondersteuning ligt ver buiten budget.
Ik had een aanbieding voor 300 euro voor een kit compleet, die zou nu wat duurder worden door stijging dollar.
Maar best is wel een complete fiets te kopen, vele nettter en Duits of Japans materiaal. Die ombouwsetten zijn Chinees. Alhoewel schijnt niet zo slecht te zijn.
Conditie, voor mensen zoals ik die ziek zijn, oudere mensen is het een geschenk. Voor gezonde mensen ook, die gebruiken het meer en meer om naar het werk te rijden zonder bezweet toe te komen. Het zal iig een pak gezonder zijn dan geen beweging. Sport hoeft niet altijd vermoeidend te zijn om een heilzame werking te hebben.
Tegenwoordig worden er een pak MTB's verkocht met ondersteuning. Daar kan je echt mee sporten zulle, alleen is't nog spectaculairder met 80 nM koppel erbij. Die markt is enorm aan het boomen in Belgie. Cube, Haibike,... ze hebben tegenwoordig allemaal een aantal modellen in hun gamma. Bekijk het als de nieuwe brommer. Jonge gasten willen tegenwoordig geen brommer meer, maar een fiets. Nog een paar jaar en ze kiezen massaal voor elektrische fietsen zoals in Nederland. De tijd dat het aanzien wordt als iets voor gehandicapten is al lang voorbij. Ik kan mensen die echt ontspannen door heuvelachtig gebied willen fietsen alleen maar zo'n testrit aanraden. Of bvb als je vrouw niet meekan is het ook een toffe oplossing, dan rijdt zij je los op de Muur
Comment