Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volle fietsbanden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    op mijn racefiets zweer ik bij Vittoria.
    Ik vervang ze wel telkens rond de 7 à 8000 km.

    Goeie bandendruk is trouwens ook niet onbelangrijk om lekken te voorkomen.
    Mijn 700x28 banden op mijn Sirrus pomp ik nooit harder dan 5bar. De Vittoria banden (700x23) altijd minstens 6,5bar
    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Idem hier.
    Op de Wilier lagen bij het afleveren CST banden. Zeker 6-8 keer lek gereden op 1500km. Daarna Vittoria's en sindsdien 2 keer lek in ca. 9000 km. Eén keer door glas en één keer door een enorme stootrand.
    Op mijn banden (Vittoria Rubinho Pro) staat trouwens min. 7bar.
    Ik gebruik ook rubinho Pro, hier 8,5 bar.

    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

    die marathon plus gaan niet veel helpen. ik rijd meestal lek doordat ik een steen/put niet zag, en waardoor de binnenband geplet wordt door de velgrand en de steen. ik heb dan 2 kleine gaatje in de band.
    die ene week dat ik voordurend door glas lekreed was een pechweek en enkel daar zou die marathon plus geholpen hebben. t zijn dus vooral die zijkanten die veel dikker/sterker moeten zijn
    Die zijkanten van die banden zijn ook verstevigd.
    Bovendien moet je die banden gewoon oppompen tot hun max druk om dir probleem zoveel mogelijk te vermijden. Die Marathon plus mag je tot 85 psi opblazen, dat is 6 bar, dat is een wereld van verschil indien je door een put rijdt. De banden zijn ook verkrijgbaar in 700 x 38...

    Er bestaan ook lekvrije binnenbanden, die gaatjes tot 3 mm zelf vullen, onder meer van Joe's No Flats. Zijn uitgerust met vloeibare latex in de band...
    Hier een review van de sealant http://road.cc/content/review/121585...ertube-sealant , maar je kan ook gevulde fietsbanden aankopen
    Last edited by BertVS; 15/08/2015, 09:58.
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • #22
      Ik rijd mijn lekvrije banden ook op +5bar. Je kan die gewoon niet lekrijden op een steen zo en glas is echt geen enkel probleem.
      Ik zou het toch eens proberen hoor.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

      Comment


      • #23
        Ik hou dit wel in het oog. Ben benieuwd.

        Ik rij nu toch al een jaar of drie zo'n 3000+ km woon-werk met de fiets. ik ben op die jaren twee keer lekgereden. Ik weet niet hoe en waar je precies rijdt natuurlijk. Als je echt veel stadsverkeer moet doen, zal je wel iets sneller lek rijden.

        Ik steek ook alles in een rugzak. Kleren, in de zomer nog m'n sandalen, handdoekje, eten, en inderdaad ook een pompje en binnenbandje. Neemt helemaal niet veel plaats in.

        Aangezien je echt veel km's doet, moet je toch zorgen dat ze een beetje 1. comfortabel en 2. snel kunnen afgelegd worden.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • #24
          Capri, jij zou echt de geschikte man zijn voor een e bike.... Zou jij veel plezier aan hebben denk ik.

          Comment


          • #25
            Zo'n velomobiel heb ik ook al vaak naar gekeken, maar kost idd stukken van mensen. Voor mijn traject Deinze -> Kortrijk (en 's avonds terg) zou dit perfect lukken, is één stuk fietssnelweg. Maar een kleine 10k voor een "fiets" (die enkel alleen bruikbaar is en niet in het weekend gecombineerd met gezin als fiets kan doen) is me te gortig en zo'n Cannondale Contro-E speed pedelec als nieuwe fiets is met 4500euro ook geen koopje... (Want mijn betere helft wil er dan ook ene) Moest ik nog fietsvergoeding krijgen was de denkoefening anders. Maar die is er niet. Sowieso voorlopig toch terug met de auto naar het werk. Tot december deed ik combinatie plooifiets en trein, maar plooifiets is piepedada dus gewoon terug met de auto.

            Comment


            • #26
              Awel, respect voor uw conditie capri!

              Comment


              • #27
                Zo'n velomobiel is inderdaad iets heel handig. Maar, als je veel moet keren, draaien, stoppen, optrekken, banen oversteken... is het een pak minder handig. Ik heb een collega die er zo eentje heeft, maar die rijdt hier onmiddellijk het jaagpad op, om er 20 km verder af te gaan en dan al haast thuis te zijn. Als mijn woon-werk verplaatsing boven de +/- 30 km enkel zou zijn, dan zou ik opteren voor zo'n snelle e-bike (45 km/h). Oké, je wordt nog nat, maar tegenwoordig bestaan er goede regenpakken, en zo'n e-bike blijft een wendbaar ding.

                Comment


                • #28
                  Zijn dan nog mooie snelheden die je haalt...Sterke mens

                  Comment


                  • #29
                    Als je regelmatig met de fiets rijdt halen de meesten na een tijdje vrij makkelijk snelheden van 30 gemiddeld.

                    Comment


                    • #30
                      Ik constant 25... op m'n ebike

                      Comment


                      • #31
                        Duwt ge inderdaad makkelijk af op uw video. En vooral, is nu nog koud, dus mss is dit materiaal warmer wordt (door het weer) en warme asfalt, ze nog soepeler worden en makkelijker zouden aflopen?

                        En bij het botsen dempt het niets, is het rijden dan ook alsof er een kassei rond u volg gebakken is?

                        Comment


                        • #32
                          En wat weegt zo'n volle band?

                          Comment


                          • #33
                            Beenhard resulteert ook in een grotere rolweerstand en stuiterend rijden. Ik denk dat vooral de hogere weerstand en het gewicht twee grote nadelen zijn.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                              bij mij is het hoofdzakelijk woon-werk verkeer en is het bij mij superbelangrijk om ter plekke te geraken en half te voet te moeten gaan.
                              Dat begrijp ik.

                              Comment


                              • #35
                                Ik heb hier al enkele weken geleden de tip gegeven van Joe No Flats. Collega van me heeft dit jaar (veel) meer dan 10 000 km gereden zonder één lekke band met een vergelijkbaar systeem (Schwalbe Tubeless, is wel niet goedkoop maar zijn geld waard).
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • #36
                                  mijnen beenhouwer zei vroeger altijd dat ik mijn banden moest opvullen met gehakt :-)

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                    ik heb ook een collega die daar bij zweert, en 10 000den kilometers met de fiets heeft afgelegd (heeft 2x met de auto naar het werk geweest in 2015 en zijn doel voor 2016 is nog minder te halen).
                                    als ik dan zijn onderhoudhistory bekijk:


                                    die doet ook veel kilometers, maar je ziet met toch ook eens kapotte banden. diene raad mij ook continue volle banden af, want anders zou elk merk allang op volle banden rijden en toch blijven ze met lucht verkopen.
                                    ik zie toch meer en meer run flat op autos komen. ik zie meer toekomst komen in volle of beter gezegd 'luchtvrije' banden.

                                    ik boet liever wat comfort in om meer zekerheid te hebben. trouwens, als ik zacht wil rijden, kan ik evengoed de koersfiets wegdoen en met een geveerde MTB op dikke noppenbanden gaan rijden.
                                    op mijn daily krel stonden normaal 700x32C, ik heb vrijwillig die 42C gestoken (wou eigenlijk 45/48C maar vond ze niet, en een geluk want ze passen niet in de kader).
                                    nadeel: veel meer wrijving, veel lagere topsnelheid, banden wringen echt tegen in de bochten, banden lopen aan bij de spatborden, steentje blijven lang tussen spanbord en band heen ketsen...
                                    voordeel: zulk dik profiel dat lekrijden amper gebeurd en rijd best zacht. met de vorige smallere banden heb ik ooit de 67km/h aangetikt met de fiets. met de huidige dikke geraak ik amper aan 40km/h
                                    dit is het profiel. is beetje hetzelfde als een vrachtwagenband op een auto leggen:




                                    nu overweeg ik dus wel om een geveerde fiets te kopen met alles erop en eraan van verlichting, spatborden...
                                    Vering op keihard zetten (minimale demping), smalle koerswielen erin met die volle bandjes en snelheid halen :-).

                                    toen ik destijds op zondagnamiddag met een paar maten in den bos gingen crossen, trokken wij ons ook niks aan van een platte band. plakken en voort ermee. hoorde bij de fun.
                                    maar als ge smorgens om 6:20 in de vrieskou, 20km van u werk (en 10km van thuis) dat voorhebt dat de achterband lek gaat, ge met u vervrozen handen die band moet wisselen, handen vuil en vettig, 30min te laat op het werk toekomen en dan nog de pech hebt dat die savonds WEER lek staat.....
                                    Je leest dus niet wat ik schrijf. Die Marathon en die F-lite zijn iets helemaal anders. Die Schwalbe waar ik over spreek (Schwalbe Tubeless) is sinds eind 2014 op de markt, zou straf zijn dat jouw collega daar al in 2012 mee rondreed. De banden waar je collega mee rijdt zijn gewone banden met wat extra flank- en lekkagebescherming, dat helpt, een beetje. Meer niet.

                                    De Schwalbe tubeless is een band die je alleen kan gebruiken met een aangepaste velg, en waarbij een vloeistof in de band wordt gespoten. Je rijdt dan ook zonder binnenband, maar met een sealant. Wanneer je lek rijdt, gaat die vloeistof het gaatje dichten zodat het drukverlies stopt.

                                    HIGH-END TUBE TYPE ROAD BIKE TIRE. Combines ‘souplesse’, speed and control at the highest level. The best road bike tire Schwalbe has ever developed. This Pro One is the benchmark for road bike tires, also with an innertube.Super Race carcass (Souples…

                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • #38
                                      Je ziet toch in zijn historie dat hij sinds de marathons te leggen (en dan nog de greens, niet de plus of tour plus, dat zijn de meest beschermende) maar 2 lekker, op 22000 km had en dan nog op 200 verschil (dus vermoedelijk iets achtergebleven). Als hij nu tour plus of plus legt is het nog minder.. Dat is het wisselen nr full mtb en je energie verlies etc toch niet meer waard ?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Op t'werk zijn alle fietsen met volle banden, al jaren, dit ivm spanen die er liggen.
                                        Het enige nadeel is het op gang komen (zwaar),voor het overige rijdt dat zeer goed en stabiel.
                                        Z4 M40i

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik rij zo'n 6000-7000 km per jaar. Twee koersfietsen (1 met 25mm koersbandjes, 1 met 28mm baanbanden als winterfiets), 1 mountainbike en 1 stadsfiets met ballonbanden.
                                          Ik rij gemiddeld 1, max. 2 keer lek per jaar. Met wat oefening vervang je een bandje op 5 minuten, 10 maximum. Okee, in de kou is dat niet leuk. Maar ik zou nooit het comfort en de snelheid van een luchtband willen opgeven in ruil voor lekbestendigheid.

                                          Ik vraag me ook af of zo'n volle fietsband onder de 5°c niet heel hard wordt en bijgevolg niet echt veel grip meer biedt?
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X