Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
bijna nooit kunnen uitrijden door een domme val. Er is al jaren mee gespot maar nu wordt het toch hoog tijd dat hij zich wat meer op ééndagswedstrijden gaat toeleggen, want of dit nog toeval of het noodlot is?
Ik denk dan ook dat het geen slimme jongens is...
Sending from somewhere, used with Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Toeval of niet, maar ik heb die vorig jaar bezig gezien in die celeb veldrit van Boonen en friends. Vergeleken met pakweg een Terpstra of Greipel, is VDB dus écht niet handig op de fiets. Dat was toen duidelijk te merken.
Ik denk dat die gast nog altijd een heel hoog wattage kan duwen, maar idd, je moet nog op de juiste plek zitten in't Peleton hé?
Deze had ik dus nog niet gelezen maar het verbaast me alleszins niet.
Sending from somewhere, used with Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik zou ook wel zo dom als hem willen zijn. Hij woont in een kas van een huis, rijdt met een Cayenne en z'n vorige was een Audi R8. En z'n bankrekening zal ook iets vetter dan de mijne zijn.
Trouwens, die pech enzomeer, 't heeft weinig met domheid te maken hé.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik zou ook wel zo dom als hem willen zijn. Hij woont in een kas van een huis, rijdt met een Cayenne en z'n vorige was een Audi R8. En z'n bankrekening zal ook iets vetter dan de mijne zijn.
Trouwens, die pech enzomeer, 't heeft weinig met domheid te maken hé.
Bah, weet dat zo nog niet, het vallen op zich misschien niet maar hoeveel jaar probeert die nu al? Pech kan je hebben maar niet altijd, overal, in eerder welke ploeg blijkbaar.
Heeft volgens mij toch met een koers aanvoelen te maken waar hij waarschijnlijk te weinig kaas van heeft gegeten.
Voor de rest mag die man van mij verdienen wat die wil, voor iemand die niet op een fiets kan (blijven) zitten boert ie inderdaad niet slecht. Het blijft hem hopelijk, ook in de toekomst, voor de wind gaan. (als ie er al niet afwaait).
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Jurgen van den Broeck heeft in zijn hoogtijdagen ook wel de pech gehad dat er à deux vitesses werd gereden, anders had hij best een grote ronde kunnen winnen. Dan had men nu heel anders aangekeken tegen Jurgen VDB. Daarna toch wel erg vaak een combinatie van tegenslag, op de verkeerde plek in de groep rijden en niet de beste stuurman zijn in de groep. De Wet van Murphy en ja, vaak heb je daar zelf ook wel een aandeeltje in. Ben er wel van overtuigd dat als er in die jaren schoon was gereden door de concurrentie, dat het er heel anders uit zou hebben gezien.
Geen winnaarstype lijkt me, dus richten op eendagswedstrijden zou ook geen rijk gevuld palmares hebben opgeleverd.
De fratsen aan de groene tafel... eerder deed men zoiets nooit en het is toch wel vaker voorgekomen dat renners buiten hun schuld om, door externe factoren ten val kwamen. Natuurlijk kon hij er weinig aan doen en was het een grote bende, maar in andere gevallen greep men ook niet in. Het is toch een beetje door creatief met de regels om te gaan het eigen straatje schoonvegen.
Jurgen van den Broeck heeft in zijn hoogtijdagen ook wel de pech gehad dat er à deux vitesses werd gereden, anders had hij best een grote ronde kunnen winnen.
En moeten we dan zo naiëf zijn en denken dat Belgen daar niet aan mee deden ?
Gilbert reed in die jaren in dezelfde ploeg en reed toen ook in die 2 de vitesse.
Als jan-met-de-pet die in de stand op nr 50 staat zoiets meemaakt (val Froome), is er geen haan die daar naar kraait en is hij zijn plek in de rangschikking gewoon kwijt. Die zou dan eens moeten compensatie vragen...
Froome verdient het niet om op z'n sjokkedeizen te gaan, maar alle tegenstrevers verdienen het ook niet dat Froome z'n achterstand kwijtgescholden krijgt !
Als iemand in Parijs -Roubaix z'n kader breekt op de kassietjes en die moet 5 minuten wachten op een nieuwe fiets, dan krijgt die toch ook geen rechtzetting aan de meet ?
Jurgen VDB is gevallen en is met achterstand binnen gekomen, heeft die een tijdsaanpassing gekregen ? (Hij is ondertussen wel moeten opstappen.)
Gilbert neemt ik direct aan, VDB vraag ik me af. Als die net zo geprepareerd zou zijn als de rest van destijds, zou hij hogere ogen hebben gegooid.
Verder ben ik volledig akkoord met Soul. Ik gun het niemand om te vallen, maar hypocriet is het ook wel een beetje dat men nu wel ingrijpt. In het verleden zijn er nota bene renners van hun fiets gereden (Hoogerland bijvoorbeeld). Eigen falen camoufleren en Froome maakte er natuurlijk een hele show van door omhoog te rennen.
4 de en 5 de (3de?) vind ik toch niet slecht voor iemand met beperkt talent maar veel doorzettingsvermogen.
3e (streep door Menchov en Contador) en 4e inderdaad. Schleck vertrouw ik niet, vandaar dat met gelijke kansen hij volgens mij nog best wel hoger had kunnen eindigen dan achteraf 3e. Dat jaar was hij echt goed.
Met zo'n uitslagen snap ik ook wel dat je je de jaren daarop richt op de Tour en niet gaat voor korte klasseringen in eendagskoersen. Het is ook zijn beroep, koersen. Hij heeft er toch aardig geld mee verdiend en het is maar de vraag of dat ook zou zijn gelukt als hij zich opeens zou zijn gaan richten op kleinere koersen. Het is geen winnaarstype, dus veel van die koersen zou hij ook dan niet hebben gewonnen.
Prima renner geweest wat mij betreft. Podium in de Tour, keer 4e. Doen weinigen hem na. Ook vaak kort in zware ritten in wedstrijden als de Dauphine en Ruta del Sol. Het is toch niet snel goed. Als hij bv. een keer de Vuelta of de Giro zou hebben gewonnen, dan zou het commentaar zijn dat hij dat beter in de Tour had kunnen laten zien en als je in het voorjaar kort rijdt en de Tour wordt niks, dan heet het dat je in het voorjaar je kruit heb verschoten.
Blijkbaar bestaat alleen de Tour momenteel maar toch even aanstippen dat Tim Wellens alweer een prachtige prestatie geleverd heeft in mijn 2de vaderland Polen. Hij wint de koninginnenrit en tevens het klassement. Proficiat!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De tour
Froome doet het niet slecht, geef ik toe.
Maar de concurrentie, kan geen van allen beter ?
Of is de schrik om het huidige plekje te verliezen weerom honderd keer groter dan de goesting om er toch maar voor te gaan, voor winst, met het risico om eventueel wat tijd te verliezen als het tegenvalt ?
En dan die berusting tijdens de laatste rit. De meet ligt toch in Parijs, na al die plaatselijke rondes… Toch niet de dag ervoor ?
Als een voetbalwedstrijd op gelijk spel eindigt, dan gaat men de strafschoppen nadien toch niet opzettelijk allemaal in ’t publiek knallen ?
Is zoals solliciteren en aan alle examens meedoen maar dan afhaken voor het laatste gesprek.
Is zoals neuken in vijf, zes standjes en dan uiteindelijk voor le moment suprême je terugtrekken en je kwakje ergens op de grond laten vallen…
Is zoals neuken in vijf, zes standjes en dan uiteindelijk voor le moment suprême je terugtrekken en je kwakje ergens op de grond laten vallen…
Tja, zelfs in een tijdrit kunnen ze hem niet kloppen. Mits een zware inzinking gaat er niet veel aan te doen zijn imo, de strijd om de rest van het podium dan maar
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment