Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Step woon-werkverkeer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Step woon-werkverkeer

Iemand hier ervaring? .. Op het web lijkt xootr mg goed te scoren maar is blijkbaar enkel via webshop te bestellen. Er is ook micro flex en zij hebben ook een model met luchtbanden. De vraag is nu wat rolt beter, heeft minder weerstand, een vol wiel of wiel met binnenband?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Heb je geen link? Want ik weet begot niet waarover jet het hebt
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Een autoped voor volwassenen

Comment

Hoe ver is je woon-werk?
        Ik heb Die xootr eens opgezocht. Ik vraag me af hoe lang dat comfortabel is met zulke kleine wieltjes. Dus ik zou sowieso voor luchtbanden gaan.

Of voor een coole kickbike

Vanwaar het idee om hiermee naar het werk te... eu... steppen... als ik mag vragen?

Comment

een luchtband is als het ware een 'velletje' rubber met een hoop lucht in. als je wiel ronddraait, dan is de band bovenaan bol, en onderaan vlak. de band moet vervormen dus als die het asfalt raakt.
          dat 'velletje' rubber vervormd heel makkelijk en de lucht verplaats zich. hoe harder de band, hoe minder vervorming en hoe minder wrijving.

een volle band echter is gemaakt van een soort schuim (vol rubber zou veel teveel wegen).
          dat schuin vervormd dus ook, echter moet je al veel moeite doen om schuim te vervormen. dat vraagt meer energie en bijgevolg krijg je meer wrijving. en het doet echt wel veel naarmate er meer en meer gewicht op komt.
          hoe harder het schuim (minder vervorming) hoe minder wrijving, maar hoe oncomfortabeler de reis

volle banden hebben als voordeel dat ze niet lek gaan, je hoeft dus ook geen reservebanden, gereedschap en pomp mee te nemen. ik vraag me echter wel af of je daar wel deftig afstanden mee kan doen. paar 100meter zal wel gaan, maar paar kilometer...
          waarom niet gewoon de fiets, of eventueel een vouwfiets? of inlineskates? (laatste heb ik ook al sterk aan gedacht, al paar keer met de fiets zo een inline skater voorbij gegaan, en die kerel gaat toch ook aardig vooruit met weinig moeite)

Comment

Als ik goed doorstap een 12 minuten. 't is om wat tijd te winnen

Comment

1,4km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                een luchtband is als het ware een 'velletje' rubber met een hoop lucht in. als je wiel ronddraait, dan is de band bovenaan bol, en onderaan vlak. de band moet vervormen dus als die het asfalt raakt.
                dat 'velletje' rubber vervormd heel makkelijk en de lucht verplaats zich. hoe harder de band, hoe minder vervorming en hoe minder wrijving.

een volle band echter is gemaakt van een soort schuim (vol rubber zou veel teveel wegen).
                dat schuin vervormd dus ook, echter moet je al veel moeite doen om schuim te vervormen. dat vraagt meer energie en bijgevolg krijg je meer wrijving. en het doet echt wel veel naarmate er meer en meer gewicht op komt.
                hoe harder het schuim (minder vervorming) hoe minder wrijving, maar hoe oncomfortabeler de reis

volle banden hebben als voordeel dat ze niet lek gaan, je hoeft dus ook geen reservebanden, gereedschap en pomp mee te nemen. ik vraag me echter wel af of je daar wel deftig afstanden mee kan doen. paar 100meter zal wel gaan, maar paar kilometer...
                waarom niet gewoon de fiets, of eventueel een vouwfiets? of inlineskates? (laatste heb ik ook al sterk aan gedacht, al paar keer met de fiets zo een inline skater voorbij gegaan, en die kerel gaat toch ook aardig vooruit met weinig moeite)
                Zou dus minder dan 2km zijn

Comment

Vwoila, ik had dit al ergens gezien maar vond het niet terug. Ziet er een "geinig" ding uit. Wel een beetje prijzig.
                  En zou je daar fietsvergoeding voor krijgen?

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

hangt misschien van de firma af, maar bij ons wordt dat dus ook vergoed

De fietsvergoeding wordt eveneens toegekend voor het gebruik van een rolstoel of enig ander vervoermiddel voor mindervaliden, eventueel met elektrische ondersteuning, of enig ander niet-motorisch aangedreven licht vervoermiddel voortbewogen door de spierkracht van de gebruiker(s), zoals de tandem (de fietsvergoeding wordt toegekend aan elk van beide gebruikers), step of rolschaatsen

Comment

Een vriend van me werkt in het hartje van Hasselt en parkeert zijn wagen steeds buiten de ring op een gratis parking. Hij stept vervolgens naar het werk, 1-1.5km ongeveer.
                      Zijn step is een opvouwbaar ding met wielen met binnenband en is daar tevreden over.
                      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                      1990 Volvo 344
                      1991 Mercedes W124 230CE
                      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                      1980 Volkswagen Derby CLS
                      1990 Mercedes W124 230CE
                      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Zelfs al is het maar een paar 100 meter, er zijn toch betere dingen dan een trottinette met groot uitgevallen wielen ?
                        Lijkt mij ook niet stabiel en veilig over oneffenheden. Een fiets zal ook sneller zijn.

Comment

Ik heb voor korte afstanden een longboard.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            Vwoila, ik had dit al ergens gezien maar vond het niet terug. Ziet er een "geinig" ding uit. Wel een beetje prijzig.
                            En zou je daar fietsvergoeding voor krijgen?

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...oort-wel.dhtml

deze zomer met de zoon een paar daagjes in Texel geweest en deze waren er ruim vertegenwoordigd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                              Zelfs al is het maar een paar 100 meter, er zijn toch betere dingen dan een trottinette met groot uitgevallen wielen ?
                              Lijkt mij ook niet stabiel en veilig over oneffenheden. Een fiets zal ook sneller zijn.
                              Fiets ok maar telkens opnieuw een degelijk duur fietsslot kopen tot aan de volgende diefstal. Daarbij zou ik tijd winnen indien ik niet eerst mijn fiets moet stallen en vastmaken

Comment

Working...
                              X