Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stromer of kalkhoff speedbike ervaringen
Collapse
X
-
Tommie1
Super, bedankt voor de uitleg. Ik ben zeer tevreden van de R&M, maar een Stromer is toch meer een brommer, je moet minder inspanning doen om te rijden en snelheid te halen. Ik moet nog eens met eentje rijden.
Ik ben wel fan van de Rohloff naaf, maar die is zeer duur. Nu heb ik nuvinci.Last edited by order66; 30/08/2020, 12:35.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Kettingen rekken serieus onder dat soort belasting. Onderhoudsvriendelijk is het al zeker niet. Allemaal niet zo’n probleem als je zonnige vrijetijdsritjes doet, maar bij intensief gebruik niet zo handig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenTommie1
Super, bedankt voor de uitleg. Ik ben zeer tevreden van de R&M, maar een Stromer is toch meer een brommer, je moet minder inspanning doen om te rijden en snelheid te halen. Ik moet nog eens met eentje rijden.
Ik ben wel fan van de Rohloff naaf, maar die is zeer duur. Nu heb ik nuvinci.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
Dat bepaal je helemaal zelf , ik heb voor ik mijn stromer kocht ook een R&M met middenmotor gaan rijden en mijn ervaring is dat als ik met beide even hard trapte dat de R&M simpelweg 7-8km/u trager gaat , niet meer dan dat. Ik wilde gewoon voor mijn WW traject bij een redelijke inspanning steeds 45km/u kunnen rijden, met die R&M was dat onmogelijk zonder me nat van het zweet te rijden...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
ze mogen dan wel zichtbaar zijn, maar perfect mooie lasnaden showen om de degelijkheid van je product in de verf zetten moet kunnen
imo-imo he, ik had in het begin ook jouw reactie...tot ik nadien overal naden begon te spotten en je verschil begint te zien in laswerk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenTommie1
Super, bedankt voor de uitleg. Ik ben zeer tevreden van de R&M, maar een Stromer is toch meer een brommer, je moet minder inspanning doen om te rijden en snelheid te halen. Ik moet nog eens met eentje rijden.
Ik ben wel fan van de Rohloff naaf, maar die is zeer duur. Nu heb ik nuvinci.
Ja, Rohloff is top, maar is weer eens 1500€ duurder.
Een Nuvinci naaf zou 25-30.000 km moeten halen, dan ben ik toch wat jaren verder.
Een Rohloff krijg je niet versleten (100k schijnt haalbaar), maar wat blijft er dan van de rest van je fiets over...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenze mogen dan wel zichtbaar zijn, maar perfect mooie lasnaden showen om de degelijkheid van je product in de verf zetten moet kunnen
imo-imo he, ik had in het begin ook jouw reactie...tot ik nadien overal naden begon te spotten en je verschil begint te zien in laswerk
Mijn Norta is ook niet zo mooi afgelast hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Alle fietsen in Alu hebben dat. Dit krijgen ze alleen weg door er nog eens een paar uur extra een te slijpen, schuren en plamuren. Zou de fiets in de winkel nog eens 500-1000€ duurder maken, en niemand betaalt dat.
Mijn Norta is ook niet zo mooi afgelast hoor.
Comment
-
Ik was net aan het stappen en zag een gazelle en een r&m en ja hoor, alles zichtbaar, de gazelle zijn rupsen een derde groot, van de r&m de helft....maar ook mooie rupsen, goeie lassen
Bij een koersfiets wordt dat owv gewicht ook verwijderd
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenIk was net aan het stappen en zag een gazelle en een r&m en ja hoor, alles zichtbaar, de gazelle zijn rupsen een derde groot, van de r&m de helft....maar ook mooie rupsen, goeie lassen
Bij een koersfiets wordt dat owv gewicht ook verwijderd
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eneuh, dit is geen koersfiets... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenongeveer een beetje zoals aan de lassen aan de bevestigingspunten van de calipers van die stromer
Comment
-
Ik ben allesbehalve technisch aangelegd maar het kan toch geen uren duren om de meest zichtbare lasnaden wat proper te maken.
Op m'n net verkochte Cannondale waren ze wel goed zichtbaar maar behoorlijk vlak.
De fiets gaat er geen spat beter op worden, maar voor een prijs van 5.000+ euro zou ik toch verwachten dat zoiets toch wat properder afgewerkt is.
Ik heb lang getwijfeld over een alu Canyon Grail. Twee dingen hielden met tegen 1. ze waren amper verkrijgbaar maar vooral 2. afschuwelijke lasnaden.
Dit is toch echt not done
Last edited by Hayes; 01/09/2020, 22:42.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Jullie hebben gelijk hoor.
Lasnaden mooi afwerken is geen rocket science, maar het kost geld, en blijkbaar worden die lasnaden door genoeg mensen aanvaard... en dus doen ze het niet onwille van de beperkte marges op fietsen.
Canyon heeft nu wel een mooie ebike, de Precede met Carbon frame... maar wel 5000€ met automatische Enviolo, of 4300€ met derailleur.
Last edited by Tommie1; 07/09/2020, 17:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenHeb precies hetzelfde gevoel.
Als je ziet hoe ver ze daar bij TREK Domane ALR ondertussen mee zijn.
Maar soms denk ik ook wel, dat ze het bewust toen om toch het onderscheid met Carbon groot genoeg te houden, qua looks.
Dit is een close up van de lasnaden van een high end MTB frame uit 1997. Lijkt haast wel een carbon frame. Zo vind je nu geen alu frames meer, ook bij Cannondale niet, de pionier op het vlak van alu frames.
Comment
Comment