Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stromer of kalkhoff speedbike ervaringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ga eens met een Riese & Muller rijden? Ook niet slecht. Vooral eens verschillende merken gaan proberen, niet gewoon komen op folder.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Nog vergeten te melden... nog net voor de lockdown testritjes gaan doen met volgende fietsen :

Stromer ST1 2020 model
      Qwic RD10 ( is blijkbaar oud model, er is al een RD11 maar die was er niet om te testrijden )
      Riese en Muller , supercharger ( en nog iets maar vergeten )

Met alle drie de fietsen enkele km's gaan rijden, allen goede fietsen waar de Riese qua comfort het beste was ( ook de enige die volledige vering had ) , echter kwam die een stuk minder vinnig over dan de Stromer en de Qwic die beiden een achterwielmotor hebben , de Riese had een Bosh middenmotor .
      Uiteindelijk vond ik de Stromer toch met voorsprong het fijnste om mee te rijden , de Riese vond ik een heel erg lompe en weinig wendbare fiets in vergelijking met de andere 2 , zag er wel heel degelijk en stevig gebouwd uit maar ook heel erg zwaar...
      De Qwic heb ik laten staan omdat die slechts een 500Wh batterij had , de nieuwe versie kun je tot 750 ofzo gaan maar de dealer gaf eerlijk toe dat ik daar in goede omstandigheden en vollop gebruik makende van de motorkracht maar een 40 a 45km ver zou mee geraken max...
      Uiteindelijk gekozen voor de ST1 met de zwaarste 980Wh batterij... levertermijn is echter ongekend op vandaag , volgens de dealer verwachten ze niks voor juli ... we zien wel.

Comment

...ge krijgt echt een stromer-smile tot achter uw oren tijdens fietsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ...ge krijgt echt een stromer-smile tot achter uw oren tijdens fietsen
          Vond het idd met voorsprong de leukste fiets om mee te rijden zeker en vast.
          Heb nog zitten kijken naar een ST3 ook maar het prijsverschil was me toch net iets teveel , zeker als ik kijk naar de keren dat ik daar ga gebruik van maken... ik vond de ST1 beter ( comfortabeler voor mijn rug vooral ) zitten dan de ST3 , die is toch direct een stuk sportiever qua zit... maar de ST3 vond ik wel een stuk mooier qua looks en met beter materiaal afgewerkt dat wel... De ST1 heeft wel het voordeel dat je makkelijk nog wat met stuurpen, stuurpenhoogte en stuur wat kan spelen, we gaan wel zien wat het gaat geven.
          Ik hoop dat hij een beetje betrouwbaar zal zijn want eerlijk gezegd moogt ge niet teveel zitten lezen hier en daar ... ik ga hem wel quasi uitsluitend in droge omstandigheden gebruiken , dit zal al geen slechte zaak zijn denk ik... wanneer ik er mee zal kunnen rijden is en blijft een groot vraagteken... hopelijk deze zomer nog ...
          Last edited by Audidriver; 29/03/2020, 13:46.

Comment

de 2020 st1 is weer een stukje beter

ik heb uiteindelijk heel snel beslist zonder testen - peer pressure - van collega's, en het tijdsraam van de leasing liep bijna af...mijn fietsvergoeding dekt net de nettokost van de fiets
            de collega's die aan hun 2e stromer zaten kozen voor de 3, de collega die aan zijn 3e zat koos dan weer voor de 5

het uiterlijk van alle stromers vind ik ergens wel gelijk, ik kan ze intussen wel onderscheiden maar ze zien er allemaal goed uit (de 5 steekt er wel bovenuit zonder bagagedrager...waar je dan extra voor moet betalen ...marketing haha, je kan die bij de rest er ook afhalen...maar ik heb mijn fietszakken broodnodig)

achteraf gezien ben ik wel blij met de wat straffere koplamp - daar had ik geeneens bij stilgestaan - van de st3 omdat ik vaak in donker rij, maar blijft altijd baas boven baas met de 5
            https://www.stromerforum.nl/viewtopi...=1648&start=80

ik hoop mee...was er trouwens geen oude st1 meer in promo direct beschikbaar mss met een flinke korting? want ergens neem je wel wat corona-risico...ik hoop alleszins mee

Comment

ik hoop mee...was er trouwens geen oude st1 meer in promo direct beschikbaar mss met een flinke korting? want ergens neem je wel wat corona-risico...ik hoop alleszins mee
              Verlichting op de ST1 schijnt idd onvoldoende te zijn..., echter ga ik maar bitter weinig toe niet in het donker rijden, mocht ik dit toch gaan doen dan kan ik nog altijd iets extras voorzien achteraf... Niks meer vooradig behalve een bordeau kleurige LE editie van een ST3 , dat was het enige wat de dealer ( een dealer waar ik vertrouwen in heb dan ) hier in de streek nog staan had , al de rest die er stond was verkocht... Nu ik ga al ongeveer 25 jaar met de wagen naar de zaak , op dat extra half jaartje zal het nu ook niet aankomen maar ja , ik moet wel zeggen dat ik er zin in heb om hem te gaan gebruiken , juist nu dat er werkelijk geen kat op baan is ...
              Last edited by Audidriver; 29/03/2020, 19:25.

Comment

Om even terug te komen op dat corona risico mbt de levertermijn... de nummerplaat is inmiddels in aanvraag , fiets staat onverwacht nu al klaar ipv juli... een klein positief sprankeltje in vreemde tijden dan toch... tevreden alvast ,ideaal om wat gewenning te kweken nu het rustig op de baan is !

Comment

Das goei nieuws, genieten van de zomer op de elec fiets

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Vlg mij is er ook nooit een stop op productie geweest, mss trager en transport van goederen tss suisse en eu is ook altijd open gebleven

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Intussen zijn we al een klein weekje aan het Stromeren … wat een fijne fiets toch ! er staat inmiddels ruim 200km op de teller , op vandaag na was het topweertje om naar het werk te rijden. Heen en terug een ritje van in totaal dan 49.2km , enkel ritje dus +/- 24.5 , dat maal ik s'morgens af in ongeveer 36 a 37 minuten ( da's dan wel bijna continue aan 45 a 47 op de omni gemeten ), ik maak een lang stuk van 15km langs een kanaal , s'morgens ben ik vrij vroeg en dus geen kat op baan, s'avonds doe ik dat heel wat rustiger aan , pakweg een beetje zo rond de 35 gemiddeld ( sneller is gezien de huidige corona drukte onverantwoord en levensgevaarlijk rijden ) . Als ik dan thuiskom heb ik zo ongeveer nog een 35% automie over van mijn batterij . Bedoeling is wel dat ik ga laden op het werk, naar het schijnt beter voor de batterij maar m'n extra bestelde lader is nog niet binnen bij de FM en m'n lader die bij de fiets zat sleur ik liever niet mee , tassen zitten al vol genoeg...
                      De fiets zit heel erg lekker , enkel overweeg ik wel nog een verende zadelpen ( Kinect bodyfloat ) . De power is werkelijk fenomenaal, zonder veel moeite rij je zo 37-38km/u , 45 aanhouden vergt wat beenkracht maar dat is gewoon fijn , zo kweek ik nog iet wat conditie.

Comment

Ik rij nu al even met Stromer (ben aan mijn 2de bezig, eerst de ST2s en nu een ST3 via het werk)
                        Op die totaal 20.000km buiten een platte band nooit iets aan gehad.

Je leest inderdaad alleen de slechte dingen op het net, maar dat is met alle merken. Voldoende collega's hier hebben andere merken en die vloeken ook soms hoor.
                        Je moet het een beetje als het Tesla verhaal zien. Nee er zijn nog andere goede elektrische wagens, maar Tesla blijft Tesla.
                        Ik rij ook vlot weg van andere speedbikes (De gekende merken die straat legaal zijn), als constant 45 + rijden niet belangrijk is, maakt het merk inderdaad niet uit.
                        Er is hier een collega met een ST1 met meer dan 60.000km, en 1 met een ST2 met meer dan 45000 km en buiten regulier onderhoud en slijtage onderdelen, niets.
                        Ik heb ook een collega met een ST2 en die heeft niet anders dan miserie. Zelfde als met wagens dus
                        Last edited by Vlammembaareg; 30/04/2020, 13:51.
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

de klever's houden ook redelijk goed in alle omstandigheden de 45

een vrouwelijke collega van me heeft deze

en die heeft zo'n lekkere kont geweldig lekker om zien

(ik hoop dat ze het niet gaat lezen want ze is nogal autominded)

Comment

Hier wordt ook meer en meer richting Klever (X Speed Pinion : riem, achterwielmotor, Pinion versnellingsbak en 1200 Wh batterij ... kortom, prachtig concept ! ) gekeken als mogelijke opvolger van de Stromer (in 2022) ... redenen om bij Stromer te blijven : als hij het doet dan is de gekende Stromersmile een feit en de fantastische dealer waar ik nu zit en voor wie geen moeite te veel is ... redenen om van merk te veranderen : geeft onvoldoende vertrouwen / er is altijd wel iets / heeft enorm veel aandacht nodig.

Comment

dat is bij die klever's en die lekkere kont net hetzelfde, tis niet 100% betrouwbaar...ze heeft ook al verschillende x-en den bijstand mogen bellen

als je dealer vlakbij is en je stoeft erover...

Comment

Na iets meer dan 5000 km zit ik ondertussen een nieuwe motorkabel, een nieuwe controller, een nieuwe wicket cable (kabel die vertrekt aan de batterij onderaan in batterijcompartiment) en een nieuwe motor verder ... dan begin je automatisch al eens rond te kijken.

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                m'n extra bestelde lader is nog niet binnen bij de FM en m'n lader die bij de fiets zat sleur ik liever niet mee
                                Hier is de CR246 wel op voorraad en is ie bovendien ook nog eens € 50 goedkoper dan bij de FM : https://www.fietsaccuwinkel.nl/produ...5a-246w-zwart/

De CR190 en de CR245 worden om de haverklap 2ehands aangeboden, zowel in BE als in NL.

Comment

3 van de 6 shiftlaboranten, ik incl stromeren, wij hebben sociaal een extra lader gedeeld...werken op verschillende tijden dus dat gaat makkelijk

ik ga hout vasthouden...rijdt nu als een zonnetje na een tijdlang - beetje - in te houden, trapper verloren (gekend probleem wordt met loctite vastgezet...doe dan gelijk dan bij levering aub)

maar de grootste shit blijven de platte banden, en das minder merkgebonden

Comment

Trapper verliezen is geen gekend probleem, het verliezen van de linkse crank is dat dan weer wel ... het aanhaalmoment staat erop en inderdaad drupje Loctite extra ... de FM had dit kunnen voorkomen.

Zet hem op Conti's (dat kwam al eerder ter sprake denk ik ? ) en je heb een betere en een lekstendigere band dan de Pirelli's.

Als je blij bent met het gedrag van de Pirelli's, rust ze dan uit met Tannus Armour :

Comment

just, de crank...niet echt mee met het jargon

platten band is een deel pure pech, beetje lotjen trek en ik trek slecht lot, collega pirelli-er had er nog geeneen

Comment

Een stukje afgebroken staaldraad van een borstelmasjien kan al voldoende zijn om je te immobiliseren ... heb je geen gerief mee voor onderweg ?

Ik denk dan aan : een degelijke pomp / CO2 patronen / tyre repair gel / Gaadi binnenband + mes / bandenlichters / bandenplakset met raspje en zelfklevende plakkers.

Comment

• ik heb niets mee, behalve slijm erin en een patroon
                                          ik ga er zelf niet aan beginnen, das chinees voor mij + ik kom sowieso te laat om mijn collega die staat te wachten op tijd af te lossen 24/7/365 bedrijf, niet fijn
                                          dus bel ik den bijstand en die regelen een taxi ofze brengen me

ik hoop echt op een doorbraak in bandtechnologie

Comment

Working...
                                          X