Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stromer of kalkhoff speedbike ervaringen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenNa iets meer dan 5000 km zit ik ondertussen een nieuwe motorkabel, een nieuwe controller, een nieuwe wicket cable (kabel die vertrekt aan de batterij onderaan in batterijcompartiment) en een nieuwe motor verder ... dan begin je automatisch al eens rond te kijken.
Hier is de CR246 wel op voorraad en is ie bovendien ook nog eens € 50 goedkoper dan bij de FM : https://www.fietsaccuwinkel.nl/produ...5a-246w-zwart/
De CR190 en de CR245 worden om de haverklap 2ehands aangeboden, zowel in BE als in NL.
Intussen hebben we er bijna 750km opzitten met de fiets en een week of 2 terug al direct een serieuse nagel los door de achterband ( en binnenband natuurlijk ) , eerst geprobeerd om die binnenband te dichten met plakkers maar aangezien er één van beide gaatjes op een naad zat bleek dit een verloren zaak... dan maar de Gaadi worstband er in om thuis te geraken... intussen waren we een dik half uur aan het klooien geweest in de grasberm.... hopelijk valt dit niet teveel voor...
Thuisgekomen er dan wel maar zelf het achterwiel uitgehaald ( piece of cake eigenlijk ) en een nieuwe BB ingestoken... achteras terug netjes op moment getrokken , motorkabel met tyrapje terug gefixeerd en fiets gaat weer zoals ie moet... Los van dit ene incidentje toch momenteel niks dan lof voor de fiets, echt een leuk ding die als je wil toch behoorlijk meekan met zijn collega SP's ... s'morgens ben ik quasi alleen op baan en dan kan ik makkelijk aan een gemiddelde snelheid van rond de 41/u op een traject van 24 km halen, s'avonds doe ik dat afhankelijk van de drukte aan heel wat minder , pakweg 32 a 35km/u , dan kom ik ook ontspannen thuis :-)
Comment
-
Niet echt om super opgetogen van te worden , maak dat maar eens mee :
OUD-ALBLAS – Een 47-jarige man uit Leerbroek is vrijdagmiddag 22 mei 2020 gewond geraakt, na een val met zijn elektrische 45-kilometer-fiets in Oud-Alblas. De man reed over de Dorpsstraat. Ineens voelde hij iets geks. Even dacht hij aan een lekke band, maar enkele seconden later bleek dat een onderdeel tussen het stuur en de voorvork […]
Comment
-
dat speelt hier toch ook wel vaak door mijn hoofd, zoiets of dat ik opeens het stuur los in mijn handen heb, de fietspaden zijn ook geen biljartvlakke duitse autobahn...de trapper die loskwam (alle geluk was in niet volle bak aan het optrekken) in gedachten
....véél meer als toen ik 16 was en even hard op mijn vespa reed...mss was dat omdat ik toen jonger was en onbezonnener ook wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenNiet echt om super opgetogen van te worden , maak dat maar eens mee :
OUD-ALBLAS – Een 47-jarige man uit Leerbroek is vrijdagmiddag 22 mei 2020 gewond geraakt, na een val met zijn elektrische 45-kilometer-fiets in Oud-Alblas. De man reed over de Dorpsstraat. Ineens voelde hij iets geks. Even dacht hij aan een lekke band, maar enkele seconden later bleek dat een onderdeel tussen het stuur en de voorvork […]
Laat ons hopen dat Stromer zijn verantwoordelijkheid neemt met een deftig onderzoek( en een nieuwe fiets voor die arme man).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Die lijkt net boven de vork onder het balhoofd afgebroken... horrorscenario.
Laat ons hopen dat Stromer zijn verantwoordelijkheid neemt met een deftig onderzoek( en een nieuwe fiets voor die arme man).
Fiets had pas 1500km op de teller...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenVeel gekker moet het toch niet meer gaan worden :-) , 11190 euro voor een fiets , een fiets hé ... ( wel mooi kleurtje dat wel )
https://www.stromerbike.com/nl/model...imited-edition“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Belachelijke prijs.
Ik begrijp nog steeds niet waarom Stromer zo weinig riemaandrijving heeft. Iemand een idee?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenBelachelijke prijs.
Ik begrijp nog steeds niet waarom Stromer zo weinig riemaandrijving heeft. Iemand een idee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenOmdat kettingen zo slecht nog niet zijn?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Kettingen rekken serieus onder dat soort belasting. Onderhoudsvriendelijk is het al zeker niet. Allemaal niet zo’n probleem als je zonnige vrijetijdsritjes doet, maar bij intensief gebruik niet zo handig.
Comment
-
Zullen wel sterkere kettingen zijn zeker?
Onderhoud is mss geen probleem, maar toen ik nog woon/werk deed met een gewone fiets moest ik toch geregeld de ketting smeren, zeker in de winter bij regen en zout.
Vet aan kledij was ook zo’n probleem. Zaken die een riem allemaal oplost“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenBelachelijke prijs.
Ik begrijp nog steeds niet waarom Stromer zo weinig riemaandrijving heeft. Iemand een idee?
Daarenboven hebben de meeste Stromers derailleurs. Motor en versnellingnaaf in het achterwiel is nog niet zo populair, en duur.
Comment
Comment