Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stromer of kalkhoff speedbike ervaringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Comment


    • Tommie1
      Super, bedankt voor de uitleg. Ik ben zeer tevreden van de R&M, maar een Stromer is toch meer een brommer, je moet minder inspanning doen om te rijden en snelheid te halen. Ik moet nog eens met eentje rijden.
      Ik ben wel fan van de Rohloff naaf, maar die is zeer duur. Nu heb ik nuvinci.
      Last edited by order66; 30/08/2020, 12:35.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

        Kettingen rekken serieus onder dat soort belasting. Onderhoudsvriendelijk is het al zeker niet. Allemaal niet zo’n probleem als je zonnige vrijetijdsritjes doet, maar bij intensief gebruik niet zo handig.
        Ik heb totaal geen problemen met een ketting op mijn Stromer... Als je ketting serieus rekt bij een stromer dan wil dat zeggen dat je een paar benen hebt alla Van Aert ofzo... De ketting op mijn Stromer dient alleen mijn eigen trapkracht over te brengen en dat valt best mee met een achterwielmotor van tussen de 670 en 850W ... Je mag totaal geen vergelijking maken met Bosh middenmotoren hier , die vreten kettingen voor ontbijt... De meerprijs voor een riem is wat mij persoonlijk betreft het helemaal niet waard. ( en een riem heeft ook iets minder rendement , niet veel maar het verschil is er )

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Tommie1
          Super, bedankt voor de uitleg. Ik ben zeer tevreden van de R&M, maar een Stromer is toch meer een brommer, je moet minder inspanning doen om te rijden en snelheid te halen. Ik moet nog eens met eentje rijden.
          Ik ben wel fan van de Rohloff naaf, maar die is zeer duur. Nu heb ik nuvinci.
          Dat bepaal je helemaal zelf , ik heb voor ik mijn stromer kocht ook een R&M met middenmotor gaan rijden en mijn ervaring is dat als ik met beide even hard trapte dat de R&M simpelweg 7-8km/u trager gaat , niet meer dan dat. Ik wilde gewoon voor mijn WW traject bij een redelijke inspanning steeds 45km/u kunnen rijden, met die R&M was dat onmogelijk zonder me nat van het zweet te rijden...

          Comment


          • https://www.stromerbike.com/en/model...launch-edition

            6899 met de 1kw batterij

            Last edited by bobo; 30/08/2020, 15:28.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

              Dat bepaal je helemaal zelf , ik heb voor ik mijn stromer kocht ook een R&M met middenmotor gaan rijden en mijn ervaring is dat als ik met beide even hard trapte dat de R&M simpelweg 7-8km/u trager gaat , niet meer dan dat. Ik wilde gewoon voor mijn WW traject bij een redelijke inspanning steeds 45km/u kunnen rijden, met die R&M was dat onmogelijk zonder me nat van het zweet te rijden...
              Dat klopt. Ik ben dus zo’n doodsteker, overblijfsel van de competitie MTB van vroeger. Maar er is een oplossing, ga ik de volgende keer als ie binnen gaat vragen. Kleiner tandwiel vooraan zou soelaas brengen.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Voor die prijs mogen de lasnaden toch wat beter weggewerkt worden.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • ze mogen dan wel zichtbaar zijn, maar perfect mooie lasnaden showen om de degelijkheid van je product in de verf zetten moet kunnen

                  imo-imo he, ik had in het begin ook jouw reactie...tot ik nadien overal naden begon te spotten en je verschil begint te zien in laswerk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Tommie1
                    Super, bedankt voor de uitleg. Ik ben zeer tevreden van de R&M, maar een Stromer is toch meer een brommer, je moet minder inspanning doen om te rijden en snelheid te halen. Ik moet nog eens met eentje rijden.
                    Ik ben wel fan van de Rohloff naaf, maar die is zeer duur. Nu heb ik nuvinci.
                    Ik rij ook met een Nuvinci naaf op een Norta met Bosch Performance line motor. Heerlijke combinatie.
                    Ja, Rohloff is top, maar is weer eens 1500€ duurder.

                    Een Nuvinci naaf zou 25-30.000 km moeten halen, dan ben ik toch wat jaren verder.
                    Een Rohloff krijg je niet versleten (100k schijnt haalbaar), maar wat blijft er dan van de rest van je fiets over...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ze mogen dan wel zichtbaar zijn, maar perfect mooie lasnaden showen om de degelijkheid van je product in de verf zetten moet kunnen

                      imo-imo he, ik had in het begin ook jouw reactie...tot ik nadien overal naden begon te spotten en je verschil begint te zien in laswerk

                      Alle fietsen in Alu hebben dat. Dit krijgen ze alleen weg door er nog eens een paar uur extra een te slijpen, schuren en plamuren. Zou de fiets in de winkel nog eens 500-1000€ duurder maken, en niemand betaalt dat.
                      Mijn Norta is ook niet zo mooi afgelast hoor.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                        Alle fietsen in Alu hebben dat. Dit krijgen ze alleen weg door er nog eens een paar uur extra een te slijpen, schuren en plamuren. Zou de fiets in de winkel nog eens 500-1000€ duurder maken, en niemand betaalt dat.
                        Mijn Norta is ook niet zo mooi afgelast hoor.
                        Niet alle fietsen in alu hebben dat. Ik heb nog nooit een alu fiets gehad waarop je elke afgesmolten druppel van de TIG lasrups zo duidelijk ziet als hierboven. Je hebt ook smooth welded alu frames. Soms worden lasrupsen gedremeld zodat ze een effen uiterlijk krijgen, soms wordt de techniek van een tweede las op de eerste las te leggen gebruikt om dan de oneffenheden weg te dremelen. Plamuren gebeurt nooit.

                        Comment


                        • Ik was net aan het stappen en zag een gazelle en een r&m en ja hoor, alles zichtbaar, de gazelle zijn rupsen een derde groot, van de r&m de helft....maar ook mooie rupsen, goeie lassen

                          Bij een koersfiets wordt dat owv gewicht ook verwijderd


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            Ik was net aan het stappen en zag een gazelle en een r&m en ja hoor, alles zichtbaar, de gazelle zijn rupsen een derde groot, van de r&m de helft....maar ook mooie rupsen, goeie lassen

                            Bij een koersfiets wordt dat owv gewicht ook verwijderd


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Bij een koersfiets wordt dat inderdaad ook voor het gewicht gedaan, maar vooral omwille van het esthetische aspect glad gemaakt.

                            Eneuh, dit is geen koersfiets... .



                            Comment


                            • ongeveer een beetje zoals aan de lassen aan de bevestigingspunten van de calipers van die stromer

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ongeveer een beetje zoals aan de lassen aan de bevestigingspunten van de calipers van die stromer
                                Die las hierboven? Of wat bedoel je?

                                Comment


                                • Ik ben allesbehalve technisch aangelegd maar het kan toch geen uren duren om de meest zichtbare lasnaden wat proper te maken.
                                  Op m'n net verkochte Cannondale waren ze wel goed zichtbaar maar behoorlijk vlak.

                                  De fiets gaat er geen spat beter op worden, maar voor een prijs van 5.000+ euro zou ik toch verwachten dat zoiets toch wat properder afgewerkt is.
                                  Ik heb lang getwijfeld over een alu Canyon Grail. Twee dingen hielden met tegen 1. ze waren amper verkrijgbaar maar vooral 2. afschuwelijke lasnaden.

                                  Dit is toch echt not done

                                  Last edited by Hayes; 01/09/2020, 22:42.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                  Comment


                                  • Hayes , volledig mee eens!

                                    Comment


                                    • Heb precies hetzelfde gevoel.
                                      Als je ziet hoe ver ze daar bij TREK Domane ALR ondertussen mee zijn.

                                      Maar soms denk ik ook wel, dat ze het bewust toen om toch het onderscheid met Carbon groot genoeg te houden, qua looks.

                                      Comment


                                      • Jullie hebben gelijk hoor.
                                        Lasnaden mooi afwerken is geen rocket science, maar het kost geld, en blijkbaar worden die lasnaden door genoeg mensen aanvaard... en dus doen ze het niet onwille van de beperkte marges op fietsen.

                                        Canyon heeft nu wel een mooie ebike, de Precede met Carbon frame... maar wel 5000€ met automatische Enviolo, of 4300€ met derailleur.
                                        Last edited by Tommie1; 07/09/2020, 17:21.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Heb precies hetzelfde gevoel.
                                          Als je ziet hoe ver ze daar bij TREK Domane ALR ondertussen mee zijn.

                                          Maar soms denk ik ook wel, dat ze het bewust toen om toch het onderscheid met Carbon groot genoeg te houden, qua looks.
                                          Vroeger waren alu frames ook high end frames die in de duurdere koersfietsen en MTB's gebruikt werden. Een frame uit de duurdere prijsklasse met zichtbare lasnaden, dat was echt not done. Nu zijn de frames uit de duurdere reeksen haast allemaal van carbon. Alu frames zijn nu dus eigenlijk enkel nog voorbehouden voor fietsen uit de lagere klasses, zichtbare lassen zijn daardoor nu ook meer 'aanvaard'. De gemiddelde ebiker heeft ook helemaal geen oog voor een wel of niet zichtbare lasrups

                                          Dit is een close up van de lasnaden van een high end MTB frame uit 1997. Lijkt haast wel een carbon frame. Zo vind je nu geen alu frames meer, ook bij Cannondale niet, de pionier op het vlak van alu frames.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X