Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vroeger waren alu frames ook high end frames die in de duurdere koersfietsen en MTB's gebruikt werden. Een frame uit de duurdere prijsklasse met zichtbare lasnaden, dat was echt not done. Nu zijn de frames uit de duurdere reeksen haast allemaal van carbon. Alu frames zijn nu dus eigenlijk enkel nog voorbehouden voor fietsen uit de lagere klasses, zichtbare lassen zijn daardoor nu ook meer 'aanvaard'. De gemiddelde ebiker heeft ook helemaal geen oog voor een wel of niet zichtbare lasrups
Dit is een close up van de lasnaden van een high end MTB frame uit 1997. Lijkt haast wel een carbon frame. Zo vind je nu geen alu frames meer, ook bij Cannondale niet, de pionier op het vlak van alu frames.
Proper aan het balhoofd, maar toch niet echt aan die kabelhouder....
Daar zit zelfs een putje in.
Proper aan het balhoofd, maar toch niet echt aan die kabelhouder....
Daar zit zelfs een putje in.
Uiteraard flink uitvergroot, maar je hebt een 'puntje', een schoonheidsfoutje. Enfin, ik heb zes van die alu frames gehad om te weten dat het over 't algemeen subliem afgewerkt is... .
Uiteraard flink uitvergroot, maar je hebt een 'puntje', een schoonheidsfoutje. Enfin, ik heb zes van die alu frames gehad om te weten dat het over 't algemeen subliem afgewerkt is... .
Hier nog eentje dat ik hier staan heb... .
Nog een vorige MTB van me...
Ex-racefiets....
Enz...
Heel schoon marchandise!
Mijn zoon heeft een paar maand geleden een carbon racertje van Canyon gekocht. Die heb ik ook bewonderd. Ziet er echt goed uit, en inderdaad, hoger segment is nu carbon.
Comment