Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen 2017: wie wint wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Sta daar maar langs de kant met een wiel in je hand te zwaaien en het kortst bijzijnde wiel dat in je fiets past is een half minuutje tot een minuutje verwijderd...
    Iedere seconde telt...

Comment

Maar wel sneu voor Specialized die zoveel promo over die schijfremmen aan het doen zijn.
      Voor mij nog altijd een onbegrijpelijk iets op een racefiets, maar marketing does it's trick again.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Maar wel sneu voor Specialized die zoveel promo over die schijfremmen aan het doen zijn.
        Voor mij nog altijd een onbegrijpelijk iets op een racefiets, maar marketing does it's trick again.
        Naar mijn mening totaal overbodig op een koersfiets. Weegt meer, moeilijker af te stellen, en gesukkel bij een wielwissel. Velgremmen hebben mij nog nooit in de steek gelaten.

Comment

Dat afstellen vind ik als amateur nog het grootste probleem. Allemaal goed en wel als ze als prof je remmen voor elke koers perfect afstellen, zodat ze niet gaan slepen. Maar na verloop van tijd ontkom je er niet aan als amateur...en dan is het méga vervelend.
          Maar het valt me nu al op dat je er meer en meer wielertoeristen mee ziet rijden...dus de marketing machine doet toch haar werk ;-)

Comment

Dat afstellen vind ik als amateur nog het grootste probleem. Allemaal goed en wel als ze als prof je remmen voor elke koers perfect afstellen, zodat ze niet gaan slepen. Maar na verloop van tijd ontkom je er niet aan als amateur...en dan is het méga vervelend.
            Vooral als het remmen van SRAM zijn, dat moet haarjuist staan of de boel sleept.

Maar het valt me nu al op dat je er meer en meer wielertoeristen mee ziet rijden...dus de marketing machine doet toch haar werk ;-)
            Ik heb ondertussen ook een tweede racefiets met schijven.

Maar deze fiets, met z'n robuuste brede bandjes, is voor de slechter weer trainingsritjes. En door de 1x11 overbrenging en het 44T voorblad ligt de ketting wat rechter bij de lichtere versnellingen.

Comment

Schijfremmen afstellen stelt eigenlijk niet veel voor.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Schijfremmen afstellen stelt eigenlijk niet veel voor.
                Als 't goede zijn niet. Ik heb Avid 9 Elixir remmen (SRAM) op de F29. Dat is super ellende om die juist te krijgen, FM bevestigt dat ook. De SRAM Apex1 op de Slate van hierboven lijkt me tot hiertoe toch al gebruiksvriendelijker te zijn.

Comment

De avid 9 heb ik op de Stumpjumper gehad en die sleepten altijd licht.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    De avid 9 heb ik op de Stumpjumper gehad en die sleepten altijd licht.
                    S(hit)RAM.

Comment

Het moet een meerwaarde zijn en ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met mijn remmen. En ik kan mij niet echt voorstellen dat schijfremmen een toegevoegde waarde hebben, ik bedoel dan richting fietsen als hobby, niet als competitie.

Het is een hebbeding, ja, maar afstellen in moeilijker, wielen wisselen bij een lekker band is moeilijker, je kan je reservewielen niet gebruiken,...

Of ontgaat er mij iets ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
                        Het moet een meerwaarde zijn en ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met mijn remmen. En ik kan mij niet echt voorstellen dat schijfremmen een toegevoegde waarde hebben, ik bedoel dan richting fietsen als hobby, niet als competitie.

Het is een hebbeding, ja, maar afstellen in moeilijker, wielen wisselen bij een lekker band is moeilijker, je kan je reservewielen niet gebruiken,...

Of ontgaat er mij iets ?
                        Nee, je hebt volledig gelijk.

Schijfremmen zijn in natte omstandigheden wel minder sletig dan velgremmen. Maar voor op de weg is dat niet echt nadelig.

Comment

Yeah! My favourite did it
                          Proficiat Philippe! Oef! Want ik zag in extremis Terpsta nog winnen
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Grote numero van de Phil

Comment

Best leuke wedstrijd.

Comment

Over schijfremmen, als je meer bent dan een goed weer of zondagrijder dan zijn schijfremmen een meerwaarde.
                                Wil niet zeggen dat ik niet tevreden ben van mijn fiets met ouderwetse velgremmen maar schijven zijn voor mij een must in de slechtere maanden.
                                Niks met marketing te maken.
                                En met wielen ontwikkeld voor schijfrem heb je ook geen nadeel wat gewicht betreft. Mijn EVO SS disc weegt minder dan mijn Dogma F8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                                  Over schijfremmen, als je meer bent dan een goed weer of zondagrijder dan zijn schijfremmen een meerwaarde.
                                  Wil niet zeggen dat ik niet tevreden ben van mijn fiets met ouderwetse velgremmen maar schijven zijn voor mij een must in de slechtere maanden.
                                  Niks met marketing te maken.
                                  En met wielen ontwikkeld voor schijfrem heb je ook geen nadeel wat gewicht betreft. Mijn EVO SS disc weegt minder dan mijn Dogma F8.
                                  Als je de velgranden van je goede wielen wil sparen in de slechtere maanden, kan je in je fiets voor velgremmen ook een goedkoop setje wielen steken.
                                  En een SS EVO disc moet je vergelijken met eenzelfde SS EVO maar dan met velgremmen. En dan zal er wel een gewichtsverschil zijn.

Comment

Heeft niets met sparen te maken hoor maar met comfort, safety en plezant rijden. Schurende remblokken en zwarte viese prut zijn niets voor mij. Zelfde voor de ketting bv.
                                    Daar komt bij mij ook geen druppel olie meer op, Zo een viese boel.
                                    En het verschil tussen mijn EVO SS en EVO SS disc is te verwaarlozen. Ok, de disc is een HM maar toch.
                                    Nee, nee tot spijt van wie het benijdt, schijfremmen are here to stay.

Maar zoals altijd moet iedereen zijn eigen goesting doen maar om schijven als 'marketing' af te doen is erover. Het heeft enorme voordelen en de meeste die ervan 'geproeft' hebben willen niets anders meer.
                                    Last edited by TT-911; 03/04/2017, 11:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                                      Heeft niets met sparen te maken hoor maar met comfort, safety en plezant rijden. Schurende remblokken en zwarte viese prut zijn niets voor mij. Zelfde voor de ketting bv.
                                      Daar komt bij mij ook geen druppel olie meer op, Zo een viese boel.
                                      En het verschil tussen mijn EVO SS en EVO SS disc is te verwaarlozen. Ok, de disc is een HM maar toch.
                                      Nee, nee tot spijt van wie het benijdt, schijfremmen are here to stay.

Maar zoals altijd moet iedereen zijn eigen goesting doen maar om schijven als 'marketing' af te doen is erover. Het heeft enorme voordelen en de meeste die ervan 'geproeft' hebben willen niets anders meer.
                                      Schijven hebben uiteraard voordelen. Ik heb ook een racefiets en MTB met schijven. Op de racefiets zie ik persoonlijk geen enkele meerwaarde naar gebruiksgemak en performantie toe, op de MTB wel, zeker in modderige omstandigheden. Maar de marketing, laat ons via het profpeloton geloven, dat het naar performantie toe een pluspunt is. En voor competitierijders, zeker profs, zie ik nu net niet de voordelen van schijven. Ze wegen zwaarder (ongeveer een 400 tot 500 gr. extra), een wielwissel gaat trager en je hebt kans op slepende remblokjes.

Comment

Wie gaat er naar roubaix? Wil ik niet missen in de velodrome

Comment

QS is meer dan in orde, winnen alles momenteel. Het zit erin voor Tom zondag. Gaat weer een leuke strijd worden....
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                          X