Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen 2017: wie wint wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Ik hat hed goet gelezen goor.
    Kan nog lesen en sgrijfen, ben nog nie gepensioneerd.
    Ik kan als gepensioneerde wel ook nog lezen en schrijven hoor

Ik zie ze na al die inzet toch liever winnen. Net zoals onze voetbalvrouwen gisteren trouwens. Proficiat!

Ik ben ook gezond jaloers op de Hollanders die wel goeie ronderenners hebben. Het is ook altijd iets hé

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Dat herinner ik mij dan niet meer, vertel.
      Google is uw vriend

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar

Google is uw vriend
        Jij ook en jij hebt als voordeel dat je beter kan vertellen. ;-)
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Jij ook en jij hebt als voordeel dat je beter kan vertellen. ;-)
          Ok dan, omdat gij het zijt, met de hulp van wiki

Lucien Van Impe,

In 1975 maakte hij voor de eerste keer kans op de eindoverwinning maar werd hij derde na Bernard Thévenet en Eddy Merckx, die een legendarisch duel uitvochten. Zowel in 1975 als in 1977 verloor hij de Tour van Thévenet, die later toegaf zichzelf voor beide overwinnningen gedopeerd te hebben. In 1976 vocht hij met Joop Zoetemelk diverse keren een duel uit in de bergen. Op Alpe d'Huezwon de laatste, maar in de Pyreneeën, op de flanken van de Pla d'Adet, stelde Van Impe zijn zege veilig.

In 1977 startte Lucien Van Impe als een der favorieten in de Tour. Hij kwam ten val door een aanrijding met een auto waardoor hij de tour verloor. De omstandigheden van dat incident waren op zijn zachtst gezegd erg verdacht. Van Impe was goed op weg om de eindzege in de Tour binnen te halen en hij reed op dat moment als geletruidrager ook op kop in de wedstrijd. Toevallig was er geen enkele camera aanwezig en ook zijn ploegwagen was minutenlang nergens te bekennen. Het leidde in elk geval tot een breuk met zijn toenmalige ploegleider (Henry Anglade). Nadien heeft Van Impe altijd volgehouden dat de Fransman zich door de Franse organisatie had laten omkopen om mee te werken aan dit opzet zodat Bernard Thévenet de gele trui kon behalen.

Michel Pollentier,

Hij startte als een van de favorieten in de Ronde van Frankrijk van 1978 en werd leider in het klassement na zijn ritzege in de voorlaatste bergrit op Alpe d'Huez. Bij de dopingcontrole probeerde hij echter fraude te plegen. Hij had zuivere urine verstopt in een peer onder de oksel die hij via een slangetje probeerde af te leveren. Hij werd echter betrapt en uit de race gezet. Aan dit incident hield hij de bijnaam peerke over. (NOS-commentator en oud-wielrenner Maarten Ducrot vertelde in het tv-verslag van de rit naar Alpe d'Huez in juli 2013 dat het niet om een peertje ging, maar om een met urine gevuld condoom dat in de anus van Pollentier was aangebracht. Maar omdat men het in 1978 niet kies vond om dergelijke intieme details bekend te maken, werd volgens Ducrot het verhaal van het peertje onder de oksel bedacht en de wereld in geholpen).

Nadien haalde hij als ronderenner nog twee maal het podium van de Ronde van Spanje. In 1980 won hij nog de Brabantse Pijl en vooral de Ronde van Vlaanderen, maar een jaar later verdween Pollentiers boekhouder met zeven miljoen frank en was hij failliet. Hij belandde hierdoor in een depressie. Hij reed na 1978 nog voor de wielerploegen Splendor, Vermeer-Thijs en Safir.

Comment

• Bedankt voor je inzet.
            Moet wel zeggen dat ik u teveel werk heb bezorgd want ik had het over het geval Pollentier dat ik niet meer wist maar had dat precies niet vermeld.
            Nu val ik nog achterover ook dat het verhaal van de peer gelogen was.
            In ons toenmalig katholiek Vlaanderen mocht er weer eens iets niet geweten zijn.
            den borre

Int3x0r

Comment

Bedankt voor je inzet.
              Moet wel zeggen dat ik u teveel werk heb bezorgd want ik had het over het geval Pollentier dat ik niet meer wist maar had dat precies niet vermeld.
              Nu val ik nog achterover ook dat het verhaal van de peer gelogen was.
              In ons toenmalig katholiek Vlaanderen mocht er weer eens iets niet geweten zijn.
              Geen dank! Dat gaat snel even tussen mijn drukke gepensioneerde bezigheden door. Nu moet ik Riesa gaan verkennen want de vakantie is voorbij morgen

Comment

• Ik wens u dan een veilige rit terug.
                den borre

Int3x0r

Comment

Ik wens u dan een veilige rit terug.
                  Thx! Morgen 700km.

Comment

• Realiteit is dat de Belgen zich hebben laten zien in heel wat ritten, maar dat is men volgende week al vergeten.
                    Bauke Mollema heeft zich in één rit laten laten, heeft die gewonnen en dat zal iedereen bij blijven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
                      Realiteit is dat de Belgen zich hebben laten zien in heel wat ritten, maar dat is men volgende week al vergeten.
                      Bauke Mollema heeft zich in één rit laten laten, heeft die gewonnen en dat zal iedereen bij blijven...
                      Idd! Zo zie ik het ook, zonder afbreuk te doen aan de mooie prestaties van hoger genoemden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar

Ok dan, omdat gij het zijt, met de hulp van wiki

Lucien Van Impe,

In 1975 maakte hij voor de eerste keer kans op de eindoverwinning maar werd hij derde na Bernard Thévenet en Eddy Merckx, die een legendarisch duel uitvochten. Zowel in 1975 als in 1977 verloor hij de Tour van Thévenet, die later toegaf zichzelf voor beide overwinnningen gedopeerd te hebben. In 1976 vocht hij met Joop Zoetemelk diverse keren een duel uit in de bergen. Op Alpe d'Huezwon de laatste, maar in de Pyreneeën, op de flanken van de Pla d'Adet, stelde Van Impe zijn zege veilig.

In 1977 startte Lucien Van Impe als een der favorieten in de Tour. Hij kwam ten val door een aanrijding met een auto waardoor hij de tour verloor. De omstandigheden van dat incident waren op zijn zachtst gezegd erg verdacht. Van Impe was goed op weg om de eindzege in de Tour binnen te halen en hij reed op dat moment als geletruidrager ook op kop in de wedstrijd. Toevallig was er geen enkele camera aanwezig en ook zijn ploegwagen was minutenlang nergens te bekennen. Het leidde in elk geval tot een breuk met zijn toenmalige ploegleider (Henry Anglade). Nadien heeft Van Impe altijd volgehouden dat de Fransman zich door de Franse organisatie had laten omkopen om mee te werken aan dit opzet zodat Bernard Thévenet de gele trui kon behalen.

Michel Pollentier,

Hij startte als een van de favorieten in de Ronde van Frankrijk van 1978 en werd leider in het klassement na zijn ritzege in de voorlaatste bergrit op Alpe d'Huez. Bij de dopingcontrole probeerde hij echter fraude te plegen. Hij had zuivere urine verstopt in een peer onder de oksel die hij via een slangetje probeerde af te leveren. Hij werd echter betrapt en uit de race gezet. Aan dit incident hield hij de bijnaam peerke over. (NOS-commentator en oud-wielrenner Maarten Ducrot vertelde in het tv-verslag van de rit naar Alpe d'Huez in juli 2013 dat het niet om een peertje ging, maar om een met urine gevuld condoom dat in de anus van Pollentier was aangebracht. Maar omdat men het in 1978 niet kies vond om dergelijke intieme details bekend te maken, werd volgens Ducrot het verhaal van het peertje onder de oksel bedacht en de wereld in geholpen).

Nadien haalde hij als ronderenner nog twee maal het podium van de Ronde van Spanje. In 1980 won hij nog de Brabantse Pijl en vooral de Ronde van Vlaanderen, maar een jaar later verdween Pollentiers boekhouder met zeven miljoen frank en was hij failliet. Hij belandde hierdoor in een depressie. Hij reed na 1978 nog voor de wielerploegen Splendor, Vermeer-Thijs en Safir.
                        Pure nostalgie!

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Idd! Zo zie ik het ook, zonder afbreuk te doen aan de mooie prestaties van hoger genoemden.
                          Met andere woorden, een vertekend beeld van de Belgen die best aardig gefietst hebben.

Comment

• Ze hebben weer goed gefietst vandaag maar waren blijkbaar net niet slim genoeg. Ze geven het dan wel nog toe. We blijven een nederig volkje. Een Nederlander zou dat meer verbloemen denk ik.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Chauvinisme nihil gewoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul
                                Dat was ik zelf al vergeten.
                                den borre

Int3x0r

Comment

• Merckx over Froome: "Als ge alleen de Tour rijdt..."

Eddy Merckx, algemeen beschouwd als de grootste wielrenner aller tijden, is niet echt onder de indruk van Chris Froome in de Ronde van Frankrijk. "Wat betekenen die zeges als je alleen de Tour rijdt, dan kan je zoveel winnen."

Merckx won de Ronde van Frankrijk vijf keer en hij werd 34 keer eerste in een etappe. Chris Froome kan zondag zijn vierde Tour winnen. "De wielersport is nog meer dan de Ronde van Frankrijk alleen", zegt Merckx nog.

Bron : http://sportmagazine.knack.be/sport/...ch-880205.html

Comment

• Juist op Eurosport de rit van gisteren in de Ronde van Polen eens bekeken. Straffe dinges wat Dylan Teuns daar presteert. Maika, Sagan en co kloppen doe je niet elke dag Toppie!

Comment

• Yeah!! Our man did it! Dylan Teuns wint de Ronde van Polen en klopt de halve wereldtop, ongelooflijk! Gestreden als een echte leeuw

Comment

• Hahaha, vandaag is het voor een andere Theuns. Prachtig!

Comment

• En de Limburgse Teuns wint nu ook de 1e rit in Noorwegen. 't Kan nie op momenteel

Comment

Working...
                                          X