Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met het merk Ries en Műller ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Informeer eens bij een Riese und Müller Experience-Store, zij hebben het grootste aanbod testfietsen.
    Bij de dealers is het mogelijk om deze fietsen te testen, maar het zou goed zijn moest men dit een weekend of een week kunnen uittesten dan kan men zich daar toch een beter beeld over geven tegenover een korte testrit.
    Drie maand testen is natuurlijk ideaal

In Duitsland zijn er regio's die samenwerken met Riesse en daar kan men hun fietsen huren (staat op hun site onder partners) mogelijk een excuus om een uitstapje te maken
    www.skodaforum.eu

Comment

Zo ga de vrijdag eens naar de beurs http://www.velofollies.be daar is alles eens te bezichtigen, momenteel blijf ik nog bij de Riese & Muller.
      www.skodaforum.eu

Comment

Denk dat ik ook ga gaan.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zou daar eens dolgraag naartoe willen, maar Kortrijk is me toch wel iets te ver om ff naartoe te gaan. Jammer dat ze dat niet elk jaar ergens anders doen.

Comment

Voor wat heeft ne mens anders een auto

Denk wel dat het een interessante beurs is aangezien daar verschillende exposanten zijn, voor elk wat.

Blijf voorlopig bij mijn merk andere fietsen zijn met dezelfde configuratie duurder of gewoon niet te verkrijgen. Wel jammer dat zij de cruiser niet met de active plus motor en de Nuvinci hebben enkel maar met de performance cruise.
            Last edited by Snelle; 18/01/2018, 15:24.
            www.skodaforum.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten

Denk wel dat het een interessante beurs is aangezien daar verschillende exposanten zijn, voor elk wat.

Blijf voorlopig bij mijn merk andere fietsen zijn met dezelfde configuratie duurder of gewoon niet te verkrijgen. Wel jammer dat zij de cruiser niet met de active plus motor hebben enkel maar met de performance cruise.
              Dat klopt natuurlijk wel, maar om ff naar een beurs te gaan is het voor mij persoonlijk wat ver. En dan woon ik al tegen Leuven. Vroeger woonde ik in Lanaken en was dat gewoon bijna het hele land door

Maar heb ook totaal geen tijd om te gaan volgend weekend. Moest het bij de deur zijn, zou ik snel de zondag namiddag eens gaan zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten

Blijf voorlopig bij mijn merk andere fietsen zijn met dezelfde configuratie duurder of gewoon niet te verkrijgen. Wel jammer dat zij de cruiser niet met de active plus motor en de Nuvinci hebben enkel maar met de performance cruise.
                Waarom zou je de active plus boven de preformance verkiezen ?

Comment

Op een beurs kan je geen hol gaan doen ... enkel kijken maar niet aankomen.

Comment

Het bereik van de active is groter zeker in de eco stand en hij is stil, denk ook dat in de Benelux de motor krachtig genoeg is om te kunnen toeren.
                    Wijzelf hebben nog voldoende kracht om uit eigen beweging een heuveltje op te rijden.

Op een beurs kan men rustig de afwerking van de fietsen eens bekijken en op deze beurs heb ik toch wat kunnen rijden met de verschillende schakelsystemen.
                    Natuurlijk om een beslissing te nemen moet men bij de dealer gaan om en daar eens wat rond te toeren.
                    Deze zaterdag als de weergoden ons goed gezind zijn eens met de Swing gaan rijden en ook met de Vello-de-Ville Ceb 800 al is deze laatste wel 200€ duurder.

Ook de Nyon komt op beide fietsen zeker met de extra instellingen om de rijstanden individueel te kunnen aanpassen, is dan weer 6€ duurder

En dan eens een beslissing nemen welke fiets en dealer.
                    www.skodaforum.eu

Comment

Geluid van de performance is toch gelijk aan die van de cruise ?
                      Grootste verschil bij testrijden van de cruise tov de performance was dat de ondersteuning bij de cruise sterker afhangt van de trapfrequentie. Bij de cruise moest je in de juiste cadans zitten.
                      Vergelijk ook zeker eens de opleg voor de Nyon en de prijs los voor een Nyondisplay. Het nyondisplay kan je geloof ik los kopen voor 300 Euro en dan heb je ook nog het kleine display extra.

Comment

Ik wil geen beperking van actieradius door constant op eco te moeten rijden. Ik heb ook geen zin om iedere dag te moeten laden, zoals nu het geval is met de Cruiser. Je gaat toch met een wagen ook niet dagelijks tanken. Op de Supercharger kan je een 2de geintegreerde batterij kopen, dat heeft mede mijn keuze bepaald voor dat model, 1000 W dus. Op de gewone Charger kan je ook een 2de batterij krijgen, maar dan opbouw zoals vroeger.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Iemand bekend met de Bafang motor?

den borre

Int3x0r

Comment

Geluid van de performance en cruise zal hetzelfde zijn maar de Active + is heel stil.

En natuurlijk hoe meer batterijpower men beschikbaar heeft hoe comfortabelder het is maar hoe duurder natuurlijk.

Hier worden er dan ook twee fietsen aangeschaft wat al een aardig prijskaartje is, het gaat hem om toer weekend fietsen waardoor de actieradius voldoende is zelf in een andere stand dan de eco en het is niet nodig om het snelst van punt A naar B te rijden.

Voor dezelfde configuratie liggen de merken kwestie van prijs dicht bij elkaar de onderdelen dat zij gebruiken zijn veel dezelfde enkel het frame maakt het verschil.
                            En zo is de Riese in de Swing versie niet echt duur tegenover de ander fietsen.
                            Last edited by Snelle; 25/01/2018, 11:08.
                            www.skodaforum.eu

Comment

Heb hier gezien dat het in de Nyon ook mogelijk is om een topografische functie te installeren zodat hij beter kan inschatten hoe ver men met de batterij lading kan rijden.
                              www.skodaforum.eu

Comment

Mijn vrouw is een pak jonger dan ik, die kan gewoon meetrappen
                                Heb je een linkje naar info ivm die topografische functie?
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Dit komt uit de handleiding men moet een Nyon hebben wil men deze functie bekijken online is er niet veel van te vinden.

Ondertussen eens met een Trek LM3+ https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/f...colorCode=blue maar met een N330 inp N380 weet niet of daar veel verschil op zit denk dat de N380 beter is.

Menupunt „Shop”
                                  Via het menupunt „Shop” kunt u het aantal functies van uw Nyon uitbrei-
                                  den met Premiumfuncties.
                                  – „Individ. rijmodi” (Individuele rijmodi): met deze uitbreiding kunnen
                                  vier verschillende rijmodi geconfigureerd worden. Dat wil zeggen, voor
                                  elk van de vier rijmodi kunnen afhankelijk van de snelheid op drie pun-
                                  ten de ondersteuningsniveaus van de motorondersteuning ingesteld
                                  worden.
                                  – „Topografie”: Met deze uitbreiding kan rekening houdende met de
                                  geografische omstandigheden de restreikwijdte van de accu gedetail-
                                  leerd weergegeven worden.
                                  Last edited by Snelle; 01/02/2018, 19:03.
                                  www.skodaforum.eu

Comment

Gisteren telefoon gekregen dat mijn Supercharger in de winkel is geleverd. Volgende week komen ze die brengen aan huis

De SS heeft de Design & Innovation Award 2018 gewonnen :

https://www.r-m.de/en-en/news/design...-riese-muller/

In the case of the Supercharger, the jury emphasizes the clever integration of the Bosch PowerTube batteries in the top tube and downtube as well as the high-quality aluminium frame, whose "two-tone paint job and clean, sporty design chimes well with its technological superiority." The experts state that the awarded model "channels the typical Riese & Muller traits of elegance and brings class to every outing. One for the sophisticate, the Supercharger can be seen as a modern-day S-class amongst touring e-bikes."

Last edited by order66; 07/02/2018, 09:22.

Comment

Ziet er een mooie uit de vrouw zal mogen trappen om deze bij te houden

Hier nog geen definitieve beslissing genomen wat het gaat worden ben ondertussen ook het merk Flyer tegengekomen en deze zien er niet slecht uit.

Ook organiseren ze op mijn werk een groepsaankoop bij Oxford fietsen tegen een gunstig tarief aan te schaffen 25% korting is 1500€ dat kan tellen jammer genoeg hebben zij de N380 niet enkel de N330.

Nu onze dealer hier zegt dat hij een ander tandwiel kan plaatsen en zo dicht tegen de 380 kan komen wat betreft het hogere bereik logisch dat het lagere bereik dan ook mee opschuift maar dat is niet zo belangrijk.

Maar weet niet of dit een goed alternatief is voor de N 380, denk dat deze toch wat nieuwer is?
                                      Last edited by Snelle; 08/02/2018, 09:30.
                                      www.skodaforum.eu

Comment

Die Flyers zijn overroepen (volgens de dealer die ze verkoopt) en staan in vergelijkingstests altijd in de middenmoot.
                                        den borre

Int3x0r

Comment

Denk dat dit iets persoonlijk is wil men veel geld geven voor een Premium fiets of gaan wij voor iets minder maar daarom niet slechter.
                                          www.skodaforum.eu

Comment

Working...
                                          X