Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met het merk Ries en Műller ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met het merk Ries en Műller ?

    Overweeg om ons een elektrische fiets 25km/u aan te schaffen van Riese en Műller de Cruiser en de Swing heeft er iemand ervaring met dit merk?
    Pluspunten voor mij zijn de Bosch Active Plus motor de Nuvinvi N 380 de dikke banden en een mooie afwerking.
    De Cruiser is wel enkel met de Shimano Nexus 8 speed te verkrijgen als men kiest voor de BoschActive Plus motor.
    Last edited by Snelle; 19/11/2017, 18:53.
    www.skodaforum.eu

  • #2
    Je schrijft niets over het belangrijkste ... de batterij ?

    Comment


    • #3
      De batterij is eentje van Bosch 500Wh, en dat is bij de andere fietsen die ik vergelijk ook zo het gaat mij meer om de kwaliteit van de fiets en de service.
      www.skodaforum.eu

      Comment


      • #4
        De upgrade naar een 500 Wh batterij is belangrijk, bespaar daar zeker niet op !

        Technisch gezien zou dat goed moeten zitten, maar links en rechts hoor je wel eens dat de NuVinci niet vrij van problemen is.

        De service, dat hangt uiteraard van de dealer af.

        Comment


        • #5
          Belangrijk: bekijk ze niet alleen online of in de vitrine ... rij er ook effectief mee voor je iets beslist, twintig minuten tot een half uur / stuk.

          Als je de kans ertoe hebt, rij dan met verschillende modellen / merken na mekaar.

          Comment


          • #6
            Nexus 8 schijnt een goede naaf te zijn. Bosch active is de lichtste motor hee ? Is nogal gevoelig aan het juiste cadans. Ik zou voor de performance en nog liever voor de nieuwe CX motor gaan. Als R&M dit niet aanbiedt, zou dit voor mij een reden zijn om ook eens bij andere merken te kijken. Heb het gevoel dat je bij R&M ook een beetje 'het merk' betaalt.
            Heb zelf performance motor in Cube MTB en ene in een Trek (Trek is verkocht onlangs). Als ik dan eens met een Active reed, voelde je het verschil wel goed.
            Ook fietsen met Yamaha motor kan ik sterk aanbevelen. Zeer krachtig en ik denk zelfs betrouwbaarder dan de Bosch. Heb een Yamaha gehad in een Batavus. Supergoede fiets.

            Comment


            • #7
              Ik heb de RM Supercharger met dualbattery (1000W) in bestelling, voorziene levering week 51.



              Ondertussen rij ik al meer dan 2 maand met een Cruiser 45km/u rond, nuvinci naaf. Zeer goede fiets, al ben ik niet meteen te spreken over de enkele batterij. Die geeft veel te weinig range, moet constant laden en opletten dat je niet zonder valt. Begint behoorlijk op de zenuwen te werken. Je wil toch ook niet alle dagen met je wagen aan de pomp staan, en de hele tijd op je overblijvende actieradius moeten letten? Door deze ervaringen heb ik op de Supercharger meteen een dubbele batterij besteld. De Nuvinci traploze naaf is een verademing.
              Ga vooral die 25km/u proberen. Ik was ook overtuigd dat het dat ging worden, tot ik met de verschillende modellen gereden had. Met die 25 kom je constant tegen die grens aan, met uitval tot gevolg. Zwaar irritant. Een fietshelm, fluohesje en handschoenen draag ik toch alle seizoenen door.
              van de RM kwaliteit ben ik absoluut te spreken. Ik doe dagelijks woon-werk, in alle weersomstandigheden. Dan kan ik je wel de riemaadrijving aanbevelen. Een ketting geeft alleen excessief onderhoud bij winterweer, en gaat ook rekken, dus om de 1000km achterwiel bijstellen.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Packard

                Technisch gezien zou dat goed moeten zitten, maar links en rechts hoor je wel eens dat de NuVinci niet vrij van problemen is.
                Die moest ik regelmatig eens resetten en laten updaten.
                De laatste keer hebben ze iets vervangen en nu moet ik deze minder resetten.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Ik heb de RM Supercharger met dualbattery (1000W) in bestelling, voorziene levering week 51.



                  Ondertussen rij ik al meer dan 2 maand met een Cruiser 45km/u rond, nuvinci naaf. Zeer goede fiets, al ben ik niet meteen te spreken over de enkele batterij. Die geeft veel te weinig range, moet constant laden en opletten dat je niet zonder valt. Begint behoorlijk op de zenuwen te werken. Je wil toch ook niet alle dagen met je wagen aan de pomp staan, en de hele tijd op je overblijvende actieradius moeten letten? Door deze ervaringen heb ik op de Supercharger meteen een dubbele batterij besteld. De Nuvinci traploze naaf is een verademing.
                  Ga vooral die 25km/u proberen. Ik was ook overtuigd dat het dat ging worden, tot ik met de verschillende modellen gereden had. Met die 25 kom je constant tegen die grens aan, met uitval tot gevolg. Zwaar irritant. Een fietshelm, fluohesje en handschoenen draag ik toch alle seizoenen door.
                  van de RM kwaliteit ben ik absoluut te spreken. Ik doe dagelijks woon-werk, in alle weersomstandigheden. Dan kan ik je wel de riemaadrijving aanbevelen. Een ketting geeft alleen excessief onderhoud bij winterweer, en gaat ook rekken, dus om de 1000km achterwiel bijstellen.
                  Wat is je effectieve range dan? En met hoeveel ondersteuning fiets je normaal?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                    Wat is je effectieve range dan? En met hoeveel ondersteuning fiets je normaal?
                    Sport, range 35-40km.
                    Reken wel mee : dit is een leenfiets van de winkel, batterij dus al 2,5j oud.
                    Mijn gemiddelde snelheid hangt rond de 35km/u.
                    Als ik een recreatieve rit maak, sta ik op tour, dat geeft toch een range van 80km, maar hangt ook af van hoe heuvelachtig het landschap is.
                    Maar van en naar het werk moet het vooruit gaan
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #11
                      Thanks! Heel goed om te weten, ben al een tijdje aan het nadenken om er zelf een aan te schaffen voor woon-werkverkeer. Met zo'n 30km enkel, en normaal geen mogelijkheid om op te laden op het werk, kan ik dan best ook ruim genoeg kijken.

                      Comment


                      • #12
                        Wel heb een ritje gemaakt met de cruiser van 45km/u gewoon maar om de nuvinci te testen dan nog eens met een ander merk van fiets maar daar was de batterij na 200m leeg dus kon ik de fiets testen zonder motor en dat viel nog goed mee.
                        De cruiser was toch comfortabeler dan de andere fiets.

                        Voor ons is het om de weekentripjes wat langer te kunnen maken nu is onze max 80km met een gewone zware fiets.
                        Daarom denk ik dat de active plus ideaal is omdat er hier meer km uit te krijgen zijn, deze motor is ook hun nieuwe en heb ik nog niet kunnen testen
                        .
                        Kan wel begrijpen als men de fiets voor woon werk verkeer gebruikt dat men de snelste en krachtigste versie wil.

                        www.skodaforum.eu

                        Comment


                        • #13
                          Hoi Snelle, het ging bij de active niet zozeer over de kracht alleen hoor. Maar het was opvallend dat die motor in het 'juiste' cadans moest gereden worden om goed te ondersteunen. Wat ik niet wist is dat de active plus een nieuwere versie is en ik denk (bijna zeker) dat men hiermee wel rekening zal gehouden hebben bij het ontwerp van de software. Dus mijn info was al achterhaald wellicht.

                          Comment


                          • #14
                            Deze zomer in Frankrijk elektrische fiets gehuurd: een Trek met de Bosch Active. Waren spiksplinternieuwe fietsen (< 1000 km). Batterij 500 Wh.
                            Heb zelf een Cannondale Mavaro 3 met een Bosch Performance (wel niet de Performance CX) eveneens met batterij 500 Wh.
                            Qua trapondersteuning heb ik nauwelijks verschil gemerkt. Enkel in de stand 'sport' en 'turbo' was het verschil in koppel wel redelijk duidelijk merkbaar, vooral als het wat bergop ging.
                            Actieradius leek me in beide gevallen ongeveer gelijk.
                            De Cannondale rijdt wel stabieler en is beter afgewerkt, met uitzondering van de bekabeling vooraan, die had misschien wat zorgvuldiger kunnen zijn, maar het is niet storend en ik ben ook maar als auto een Renault gewoon, zodoende...
                            Toen ik de Cannondale kocht heb ik ook een ritje gemaakt met een Cube die uitgerust was met de Bosch Performance CX. Die motor heeft een nog iets hoger koppel, maar ik persoonlijk heb daar niet echt een verschil in gemerkt. (maar ben dan ook maar een bleuke wat vélos betreft). Ik vermoed dat dit maar een echt voordeel geeft voor bijvoorbeeld een mountainbike.

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb verschillende merken getest, Trek, Batavus, Cube, enz... de ene al beter dan de andere, maar tov de RM is de conclusie de volgende : je merkt aan de fiets dat zij conceptueel gestart zijn met een ontwerp specifiek voor een elektrische fiets. Kader, kopserie, alles is gebouwd om de krachten van een elektrische fiets aan te kunnen. Zij vertrekken gewoon vanuit een ander uitgangspunt, en dat voel je. Daarom mijn keuze.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • #16
                                De merken die je opnoemt, behalve R&M, heb ik allemaal al gehad lol... Ik durf niet zeggen hoeveel elektrische fietsen ik al had, kocht er soms twee per jaar. Was mijn hobby en als je interessant koopt verlies je daar haast niks op. Jammer dat ik hier een eind moet rijden zonder fietspaden en vooral dat ikzelf minder goed kan. Zelfs met een elektrische. Moet hier altijd de berg op en heb onvoldoende uithouding hiervoor. Vind het erg spijtig want had er een zeer leuke hobby aan. Zowel het rijden als het kopen en terug verkopen

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  je merkt aan de fiets dat zij conceptueel gestart zijn met een ontwerp specifiek voor een elektrische fiets. Kader, kopserie, alles is gebouwd om de krachten van een elektrische fiets aan te kunnen. Zij vertrekken gewoon vanuit een ander uitgangspunt, en dat voel je. Daarom mijn keuze.
                                  Als men de fiets bekijkt zit deze wel stevig in elkaar en het comfort ziet er goed uit,
                                  Wel enkel te verkrijgen met een vaste stuurnaaf maar dat kan volgens de verkoper wel aangepast worden zal wel eerst zien of deze voorovergebogen houding mij past.
                                  Last edited by Snelle; 21/11/2017, 22:19.
                                  www.skodaforum.eu

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten

                                    Als men de fiets bekijkt zit deze wel stevig in elkaar en het comfort ziet er goed uit,
                                    Wel enkel te verkrijgen met een vaste stuurnaaf maar dat kan volgens de verkoper wel aangepast worden zal wel eerst zien of deze licht voorovergebogen houding mij past.
                                    Daar heb je een punt. Heb ik zelf ook gevraagd aan de dealer, indien nodig kan je bvb de stuurpen van een cruiser, enz... dis komt goed
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Of een degelijke verstelbare stuurnaaf ? Ik hou ook niet van een gebogen houding en paste zo ooit een MTB aan voor me. Wel rekening houden dat je hiermee de verhoudingen een beetje verandert.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Er is elk jaar een (gratis) testdag voor electrische fietsen op Circuit Zandvoort, dit jaar was dat op 18 juni ... interessant !

                                        Als je je inschrijft op de nieuwsbrief van ElektrischeFietsen.com krijg je ten gepaste tijde een reminderke : https://www.elektrischefietsen.com/s...e-nieuwsbrief/

                                        Comment

                                        Working...
                                        X