Als men via de Bosch calculator de vergelijking maakt in ecomode met de BoschActive+ en de Performance line cruise scheelt hem dat 30 km en met de performance line CX zo een slordige 47km dat kan wel al tellen.
Jammer dat ze in de cruiser de nuvinci naaf niet leveren met de Active+ dus ben ik naar de Swing aan het uitkijken is een klassieke fiets maar heeft toch dezelfde kenmerken dan de cruiser zoals de dikke banden en beschikbaar met de Active+.samen met de Nuvinci.
De cruiser heeft wel een Active+ motor maar met een nexus naaf.
En ik zie hier dat ze bij de Nexus naaf het koppel naar beneden brengen dus is deze toch minder geschikt voor de krachtigere motoren of is dit het verlies dat men heeft bij een naafversnelling.
De nuvinci naaf staat niet vermeld in de lijst dus heb hen een mailtje gestuurd ben benieuwd wanneer ik bericht ga krijgen.
Een overzicht
** Er zijn Riese und Müller modellen uitgerust met een Bosch Performance CX Line motor in combinatie met naafversnelling (Nuvinci of Rohloff). Hier zijn geen gegevens van in de tabel opgenomen.
Jammer dat ze in de cruiser de nuvinci naaf niet leveren met de Active+ dus ben ik naar de Swing aan het uitkijken is een klassieke fiets maar heeft toch dezelfde kenmerken dan de cruiser zoals de dikke banden en beschikbaar met de Active+.samen met de Nuvinci.
De cruiser heeft wel een Active+ motor maar met een nexus naaf.
En ik zie hier dat ze bij de Nexus naaf het koppel naar beneden brengen dus is deze toch minder geschikt voor de krachtigere motoren of is dit het verlies dat men heeft bij een naafversnelling.
De nuvinci naaf staat niet vermeld in de lijst dus heb hen een mailtje gestuurd ben benieuwd wanneer ik bericht ga krijgen.
Een overzicht
Performance Line CX 25 km/h | Performance Line Speed 45 km/h | Performance Line Cruise 25 km/h | Active Line | Active Line Plus | ||||
Schakeltype | Derailleur** | Derailleur | Derailleur | Naafversnelling | Derailleur | Naafversnelling | Derailleur | Naafversnelling |
Vermogen | 250 Watt | 350 Watt | 250 Watt | 250 Watt | 250 Watt | 250 Watt | 50 Watt | 50 Watt |
Ondersteuningsniveau (%) | TURBO: 300 SPORT: 210 TOUR: 120 ECO: 50 |
TURBO: 275 SPORT: 190 TOUR: 120 ECO: 55 |
TURBO: 275 SPORT: 190 TOUR: 120 ECO: 50 |
TURBO: 260 SPORT: 170 TOUR: 110 ECO: 50 |
TURBO: 250 SPORT: 170 TOUR: 100 ECO: 40 |
TURBO: 250 SPORT: 170 TOUR: 100 ECO: 40 |
TURBO: 270 SPORT: 180 TOUR: 100 ECO: 40 |
TURBO: 250 SPORT: 170 TOUR: 100 ECO: 40 |
Maximaal mogelijk draaimoment aandrijving (Nm) (omgerekend naar overdrachtsverhouding 1:1 pedaal naar kettingblad) | TURBO: 75 SPORT: 60 TOUR: 50 ECO: 40 |
TURBO: 63 SPORT: 55 TOUR: 50 ECO: 40 |
TURBO: 63 SPORT: 55 TOUR: 50 ECO: 40 |
TURBO: 50 SPORT: 50 TOUR: 45 ECO: 40 |
TURBO: 40 SPORT: 38 TOUR: 35 ECO: 30 |
TURBO: 40 SPORT: 38 TOUR: 35 ECO: 30 |
TURBO: 50 SPORT: 45 TOUR: 40 ECO: 35 |
TURBO: 50 SPORT: 45 TOUR: 40 ECO: 35 |
Ondersteuning tot maximale trapfrequentie (t/min) | TURBO: 120 SPORT: 120 TOUR: 120 ECO: 120 |
TURBO: 120 SPORT: 120 TOUR: 120 ECO: 120 |
TURBO: 120 SPORT: 120 TOUR: 120 ECO: 120 |
TURBO: 120 SPORT: 120 TOUR: 120 ECO: 120 |
TURBO: 100 SPORT: 100 TOUR: 100 ECO: 100 |
TURBO: 100 SPORT: 100 TOUR: 100 ECO: 100 |
TURBO: 105 SPORT: 105 TOUR: 105 ECO: 105 |
TURBO: 105 SPORT: 105 TOUR: 105 ECO: 105 |
Startrijgedrag | Zeer sportief | Sportief | Sportief | Dynamisch | Harmonieus | Harmonieus | Harmonieus dynamisch | Harmonieus dynamisch |
Max. ondersteuning tot | 25 km/h | 45 km/h | 25 km/h | 25 km/h | 25 km/h | 25 km/h | 25 km/h | 25 km/h |
Terugtrapfunctie | nee | nee | nee | nee | nee | optioneel | nee | optioneel |
Schakelherkenning | ja (dynamisch) | ja | ja | nee | ja | nee | ja | nee |
Gewicht | < 4,0 kg | < 4,0 kg | < 4,0 kg | < 4,0 kg | 2,9 kg | 2,9 kg | 3,2 kg | 3,2 kg |
Comment