Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met het merk Ries en Műller ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Als men via de Bosch calculator de vergelijking maakt in ecomode met de BoschActive+ en de Performance line cruise scheelt hem dat 30 km en met de performance line CX zo een slordige 47km dat kan wel al tellen.

    Jammer dat ze in de cruiser de nuvinci naaf niet leveren met de Active+ dus ben ik naar de Swing aan het uitkijken is een klassieke fiets maar heeft toch dezelfde kenmerken dan de cruiser zoals de dikke banden en beschikbaar met de Active+.samen met de Nuvinci.

    De cruiser heeft wel een Active+ motor maar met een nexus naaf.

    En ik zie hier dat ze bij de Nexus naaf het koppel naar beneden brengen dus is deze toch minder geschikt voor de krachtigere motoren of is dit het verlies dat men heeft bij een naafversnelling.

    De nuvinci naaf staat niet vermeld in de lijst dus heb hen een mailtje gestuurd ben benieuwd wanneer ik bericht ga krijgen.

    Een overzicht
    Performance Line CX 25 km/h Performance Line Speed 45 km/h Performance Line Cruise 25 km/h Active Line Active Line Plus
    Schakeltype Derailleur** Derailleur Derailleur Naafversnelling Derailleur Naafversnelling Derailleur Naafversnelling
    Vermogen 250 Watt 350 Watt 250 Watt 250 Watt 250 Watt 250 Watt 50 Watt 50 Watt
    Ondersteuningsniveau (%) TURBO: 300
    SPORT: 210
    TOUR: 120
    ECO: 50
    TURBO: 275
    SPORT: 190
    TOUR: 120
    ECO: 55
    TURBO: 275
    SPORT: 190
    TOUR: 120
    ECO: 50
    TURBO: 260
    SPORT: 170
    TOUR: 110
    ECO: 50
    TURBO: 250
    SPORT: 170
    TOUR: 100
    ECO: 40
    TURBO: 250
    SPORT: 170
    TOUR: 100
    ECO: 40
    TURBO: 270
    SPORT: 180
    TOUR: 100
    ECO: 40
    TURBO: 250
    SPORT: 170
    TOUR: 100
    ECO: 40
    Maximaal mogelijk draaimoment aandrijving (Nm) (omgerekend naar overdrachtsverhouding 1:1 pedaal naar kettingblad) TURBO: 75
    SPORT: 60
    TOUR: 50
    ECO: 40
    TURBO: 63
    SPORT: 55
    TOUR: 50
    ECO: 40
    TURBO: 63
    SPORT: 55
    TOUR: 50
    ECO: 40
    TURBO: 50
    SPORT: 50
    TOUR: 45
    ECO: 40
    TURBO: 40
    SPORT: 38
    TOUR: 35
    ECO: 30
    TURBO: 40
    SPORT: 38
    TOUR: 35
    ECO: 30
    TURBO: 50
    SPORT: 45
    TOUR: 40
    ECO: 35
    TURBO: 50
    SPORT: 45
    TOUR: 40
    ECO: 35
    Ondersteuning tot maximale trapfrequentie (t/min) TURBO: 120
    SPORT: 120
    TOUR: 120
    ECO: 120
    TURBO: 120
    SPORT: 120
    TOUR: 120
    ECO: 120
    TURBO: 120
    SPORT: 120
    TOUR: 120
    ECO: 120
    TURBO: 120
    SPORT: 120
    TOUR: 120
    ECO: 120
    TURBO: 100
    SPORT: 100
    TOUR: 100
    ECO: 100
    TURBO: 100
    SPORT: 100
    TOUR: 100
    ECO: 100
    TURBO: 105
    SPORT: 105
    TOUR: 105
    ECO: 105
    TURBO: 105
    SPORT: 105
    TOUR: 105
    ECO: 105
    Startrijgedrag Zeer sportief Sportief Sportief Dynamisch Harmonieus Harmonieus Harmonieus dynamisch Harmonieus dynamisch
    Max. ondersteuning tot 25 km/h 45 km/h 25 km/h 25 km/h 25 km/h 25 km/h 25 km/h 25 km/h
    Terugtrapfunctie nee nee nee nee nee optioneel nee optioneel
    Schakelherkenning ja (dynamisch) ja ja nee ja nee ja nee
    Gewicht < 4,0 kg < 4,0 kg < 4,0 kg < 4,0 kg 2,9 kg 2,9 kg 3,2 kg 3,2 kg
    ** Er zijn Riese und Müller modellen uitgerust met een Bosch Performance CX Line motor in combinatie met naafversnelling (Nuvinci of Rohloff). Hier zijn geen gegevens van in de tabel opgenomen.
    Last edited by Snelle; 03/12/2017, 17:06.
    www.skodaforum.eu

    Comment


    • #22
      Nexus naaf geeft wel een beetje verlies, Nuvinci nog meer. Zuiver voor prestaties is derailleur nog altijd het beste. Zal ook wel zo zijn dat ze het vermogen bij Nexus een beetje terugschroeven. Sommigen stoppen even met vermogen geven bij het schakelen om de naaf niet te zwaar te belasten. Nexus 7 zou veel minder goed zijn dan Nexus 8. Zowel qua betrouwbaarheid als vermogenverlies.

      Comment


      • #23
        Zo eergisteren het volgend berichtje toegekregen VAN Riese & Műller.

        "Hartelijk dank voor uw e-mail en interesse voor onze Riese & Müller producten.

        Vanwege technische beperkingen, opgelegd door Shimano, bieden we de Bosch Active line met een koppel van 50Nm aan als motor voor Nexus 8 naaf.

        Bij de Nuvinci 380 kunnen we de Bosch Performance met 63 Nm inzetten. De Nuvinci naaf is daarvoor berekend en vrijgegeven.
        Met vriendelijke groet"

        Zo dat weten wij weeral.
        www.skodaforum.eu

        Comment


        • #24
          Dat bevestigd mijn idee rond ketting vs riem en derailleur vs naaf op een electrische fiets. Nuttige info.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #25
            De R&M Supercharger GX Rohloff HS heeft zowel riemaandrijving, naaf, als de Bosch Performance 350W/60Nm motor aan boord.

            Comment


            • #26
              Roholff is dacht ik de beste naaf op de markt.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Roholff is dacht ik de beste naaf op de markt.
                Denk ik ook, maar voor mij een no-go omdat je stilstaand niet kan schakelen. Dat kan de Nuvinci wel. Toch belangrijk bij veel stadsverkeer.

                .
                Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                De R&M Supercharger GX Rohloff HS heeft zowel riemaandrijving, naaf, als de Bosch Performance 350W/60Nm motor aan boord.
                Met Nuvinci naaf ook.

                Update voor mijn bestelling : uitgesteld tot week 4/2018
                Last edited by order66; 10/12/2017, 09:49.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  voor mij een no-go omdat je stilstaand niet kan schakelen. Dat kan de Nuvinci wel.
                  Ik dacht dat stilstaand schakelen wel degelijk kon met een Rohloff en dat wordt hier bevestigd:

                  Een Rohloff-naaf schakelt altijd. Of je nu stilstaat, voor- of achteruit trapt.
                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Met Nuvinci naaf ook.
                  Klopt, maar de Rohloff heeft een betere spreiding en is betrouwbaarder.

                  Comment


                  • #29
                    Ik had het anders gelezen, Thanks.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Klopt, maar de Rohloff heeft een betere spreiding en is betrouwbaarder.
                    Voor die prijs zou het ook jammer zijn indien niet
                    ik vraag mij af of het schakelen ook traploos is als bij Nuvinci.
                    Na 4 maand weer en wind rijden met de Nuvinci ben ik zeker tevreden. Je kan perfect op de millimeter je verzet regelen. Wat schakelgemak betreft onnavolgbaar.
                    ik wil zeker wel de Rohloff eens proberen.
                    Een prijskaartje van 6300euro voor mijn fiets in bestelling vind ik eigenlijk er al zwaar over. Laat staan de surplus van meer dan 1000euro voor de Rohloff.
                    Last edited by order66; 10/12/2017, 12:34.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      ik wil zeker wel de Rohloff eens proberen.
                      Staat hier ook op de to-do lijst, ben er ook benieuwd naar.

                      Het valt op dat R&M de Supercharger GX Rohloff HS enkel levert op Schwalbe Rock Razors ... voor woon-werkverkeer langs normale wegen lijkt de Schwalbe Super Moto-X meer geschikt.

                      Comment


                      • #31
                        Rohloff naaf is niet traploos maar kan inderdaad wel bij stilstand verzet worden.

                        Comment


                        • #32
                          Titel van dit topic is trouwens verkeerd, Ries en Műller dient Riese & Müller te zijn.

                          Comment


                          • #33
                            Klopt maar ikzelf kan deze niet meer aanpassen ?

                            Mijn budget max ~ 3500 € moet er dan ook twee kopen en dan nog verzekeren tegen vlugge vingertjes.

                            Is de leveringstijd wat langer dan bij de andere merk fietsen? Niet dat dit mijn keuze gaat beïnvloeden.
                            Last edited by Snelle; 11/12/2017, 11:36.
                            www.skodaforum.eu

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                              Klopt maar ikzelf kan deze niet meer aanpassen ?

                              Mijn budget max ~ 3500 € moet er dan ook twee kopen en dan nog verzekeren tegen vlugge vingertjes.

                              Is de leveringstijd wat langer dan bij de andere merk fietsen? Niet dat dit mijn keuze gaat beïnvloeden.
                              R en M is een merk in volle expansie. Ze kunnen de bestellingen niet bijbenen. Dus ja, levertijd is niet altijd top. Hangt er ook vanaf wat je wil natuurlijk.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • #35
                                Er zijn wel wat dealers met voorraad. Informeer o.a. eens bij Wildiers in Kapellen en bij De Meester in Niel.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Er zijn wel wat dealers met voorraad. Informeer o.a. eens bij Wildiers in Kapellen en bij De Meester in Niel.
                                  Zeker waar, maar je zal altijd wel een concessie moeten doen op een stock fiets. En kortingen mag je alvast vergeten, tenzij op eindereeks modellen, als die er nog zijn.

                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #37
                                    En ook de nabijheid van een dealer is belangrijk.
                                    www.skodaforum.eu

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Na 4 maand weer en wind rijden met de Nuvinci ben ik zeker tevreden. Je kan perfect op de millimeter je verzet regelen. Wat schakelgemak betreft onnavolgbaar.
                                      Maar als men stopt en aan de versnelling draait is het nadien dan niet wat vervelend om terug de ideale versnelling terug te vinden aangezien men niet weet waar de versnelling juist stond?
                                      www.skodaforum.eu

                                      Comment


                                      • #39
                                        Je kan ook in de automatische stand rijden.
                                        Trap frequentie past zich aan de snelheid aan.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Je kan ook in de automatische stand rijden.
                                          Trap frequentie past zich aan de snelheid aan.
                                          Je hebt toch twee soorten Nuvinci ? Een automatische die je ook manueel kan verzetten en een volledig manuele ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X