Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met het merk Ries en Műller ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten

    Maar als men stopt en aan de versnelling draait is het nadien dan niet wat vervelend om terug de ideale versnelling terug te vinden aangezien men niet weet waar de versnelling juist stond?
    Idd in jet begin niet evident, maar na een dag of 3-4 ben je het gewoon en kan je het goed inschatten. Op de traploze schakelaar staat een fiets met een heuvel, die kan je vlak zetten. Zo kan je visualiseren hoe je verzet zal zijn als je weer aanzet na een stop.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL

      Je hebt toch twee soorten Nuvinci ? Een automatische die je ook manueel kan verzetten en een volledig manuele ?
      Dat weet ik niet.
      Weet enkel van een eerste en een tweede versie maar wat het verschil is weet ik ook niet.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #43
        Nuvinci naaf op de e-bike, lees nu de voor- en nadelen op Fietsenwinkel.nl Ook lees je hier hoe deze nieuwe manier van schakelen werkt.


        Snel googlen leert me dat je de Nuvinci harmony (volautomatisch) en de Nuvincy manuael hebt (handmatig).

        Nuvinci slorpt wel redelijk wat vermogen op en wordt hierom niet gebruikt op gewone fietsen, enkel op elektrische... Ga je voor maximaal vermogen is de derailleur nog altijd het beste (en betrouwbaarste).

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          https://www.fietsenwinkel.nl/expert-e-bikes/nuvinci

          Snel googlen leert me dat je de Nuvinci harmony (volautomatisch) en de Nuvincy manuael hebt (handmatig).

          Nuvinci slorpt wel redelijk wat vermogen op en wordt hierom niet gebruikt op gewone fietsen, enkel op elektrische... Ga je voor maximaal vermogen is de derailleur nog altijd het beste (en betrouwbaarste).
          Klopt maar een ketting is helemaal geen optie voor mensen die winter/zomer/regen/sneeuw fietsen. Dat is dus alle weken ketting smeren, iedere 500km wiel achteruit zetten. Nee bedankt, dan liever de naaf met riem en zorgeloos rijden. Voor salonrijders natuurlijk prima
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

            Klopt maar een ketting is helemaal geen optie voor mensen die winter/zomer/regen/sneeuw fietsen. Dat is dus alle weken ketting smeren, iedere 500km wiel achteruit zetten. Nee bedankt, dan liever de naaf met riem en zorgeloos rijden. Voor salonrijders natuurlijk prima
            Ja, inderdaad. Hangt beetje van je verwachtingen af hee. En van de prijs die je wenst te spenderen.

            Comment


            • #46
              Bij het rijden met een NuVinci naaf had ik meer het gevoel te "regelen" ipv te schakelen ... op zich niets mis mee natuurlijk, integendeel zelfs.

              Comment


              • #47
                Tja als de prijs geen "probleem" is kan men mooie spullen aanschaffen.

                Hier bij een dealer krijg ik 7% korting voor de twee fietsen en voor ėėn fiets is het 5%.

                Tweemaal Swing met Active + motor Nuvinci 500W batterij en op ėėn fiets een Nyon schermpje komt afgerond op 6500€.
                Denk dat er niet meer inzit, hier bij de locale dealer is het ook maar 5% op de elektrische fietsen ongeacht welk merk.

                www.skodaforum.eu

                Comment


                • #48
                  Snelle, heb je die Nyon even kunnen testen ? Probeer dit eens vooraleer je het koopt, download tevens dat appje (duurt niet lang) en test dat eens. Bij mij werkte dat echt niet goed. Volgende fiets heb ik een fiets gps gekocht... Maar ik had de eerste versie van Nyon (veel contact gehad met Bosch hierover omdat het slecht werkte).
                  Weet je me jouw ervaring hierover eens te vertellen ? Want het is wel mooi geintegreerd in de fiets.

                  Comment


                  • #49
                    Voor mij voldoet de standaard Intuvia display van Bosch perfect, er staat al veel meer op dan wat ik allemaal wil weten ... voor al de rest is er de smartphone, die monteer ik in een handomdraai op het stuur als ik daar op dat moment behoefte aan heb.

                    De 500 Wh batterij vind ik een must ... van de meerwaarde van de NuVinci ben ik (voorlopig nog) niet overtuigd, ik zou hem dolgraag eens vergelijken met de Rohloff naaf.

                    Comment


                    • #50
                      Hier nog een site met wat info over de Nyon https://gpsradler.de/test-technik/bosch-nyon-test/ de smartphone zal wel interessant zijn maar terug een extra houder en bij een regenbuitje.
                      Vraag mij af hoe goed hij kan omgaan met knooppunten of deze zichtbaar zijn of dat het gewoon navigatie zal zijn.
                      www.skodaforum.eu

                      Comment


                      • #51
                        Ik heb de Nyon bijbesteld. Mss goed voor als ik eens een plezierritjes maak in de lente/zomer. Voor 300euro kan je niet sukkelen imo. Benieuwd of ik het ook effectief ga gebruiken.
                        Momenteel rij ik rond met de standaard display, en die voldoet eigenlijk prima voor woon/werk zoals Packard zegt.

                        : hoe lang is het geleden dat jij die had? Hoop dat die er beter op geworden is.
                        Last edited by order66; 19/12/2017, 08:55.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Ik heb de Nyon bijbesteld. Mss goed voor als ik eens een plezierritjes maak in de lente/zomer. Voor 300euro kan je niet sukkelen imo. Benieuwd of ik het ook effectief ga gebruiken.
                          Momenteel rij ik rond met de standaard display, en die voldoet eigenlijk prima voor woon/werk zoals Packard zegt.

                          : hoe lang is het geleden dat jij die had? Hoop dat die er beter op geworden is.

                          Is wel enige tijd geleden dat ik die had. Kan het zo direct niet met zekerheid zeggen, maar ik denk 3 jaar. Ik weet dat ze nadien naar 8GB gegaan zijn. Bosch heeft me indertijd wel goed willen helpen maar kreeg het niet opgelost. Display is zelfs terug gestuurd en zo.
                          Ik hield mijn fietsen nooit lang, enkele maanden en dan verkocht ik die weer voor een andere. Dus kan niet zeggen of dmv updates het nadien nog in orde gekomen is.

                          Maar ik vermoed nu wel dat ze die een heel stuk zullen verbeterd hebben. Bosch is een groot bedrijf en kan het zich volgens mij niet veroorloven om de Nyon niet te verbeteren.
                          Het is wel een mooi display en als het werkt kan je ook de vermogensafgifte van je motor zelf gaan bijregelen. Bij mij verloor hij altijd de instellingen. Je kan ook op je computer één en ander opvolgen. Vermits ze de Nyon nu nog aanbieden zou ik er denk ik wel vertrouwen in hebben. Anders hadden ze die al lang afgevoerd of vervangen door een nieuw systeem.
                          Hou je ons op de hoogte van je bevindingen ? Ben er wel nieuwsgierig naar.

                          Comment


                          • #53
                            Ha ja, als ik me goed herinner moest je wel nog bepaalde functies online aankopen. Ik denk dat dit oa de mogelijkheid tot afstellen van je motor is. Maar de herinnering is vaag

                            Comment


                            • #54
                              Men kan bij de Premium de motor afstellen https://youtu.be/e5kFthiNDk8 doet mij denken om voor de tweede fiets deze Nyon ook te nemen.

                              Zie ons niet steeds tegen 25km/h rijden en zo kan men er een beperking in plaatsen en besparen op het stroomverbruik.
                              Natuurlijk wie graag zo snel mogelijk van A naar B fietst zal deze functie mogelijk links laten liggen.
                              De prijs van die extra functie is nog geen 6€ via de app store, dat kan er nog net bij
                              Last edited by Snelle; 19/12/2017, 16:09.
                              www.skodaforum.eu

                              Comment


                              • #55
                                Haha 6 Euro, dat moet kunnen. Ma 'k wist toch dat er nog iets betalend was hee

                                Maar dat instellen van die individuele rijmodi gaat over het te leveren vermogen op bepaalde momenten. Door dat vermogen lager te zetten, begrens je hem niet in snelheid eigenlijk. Je zal gewoon meer of minder hulp krijgen maar de topsnelheid blijft idem.

                                Je zal merken dat het beperken van de topsnelheid echt niet nodig is hoor. Dit rijdt net hetzelfde als een gewone fiets. Je kan perfect op max vermogen 20 km per uur aanhouden zonder erop te moeten letten. Je moet gewoon minder hard duwen zoals je dat doet bij een gewone fiets. Om dit te regelen zijn de standaardmodi eigenlijk al ideaal. De fiets zal uit zichzelf niet sneller gaan rijden. Dat had je vroeger wel (en nu nog bij de goedkope electr fietsen), dan trok de motor je altijd tot de begrenzing wat heel onaangenaam was. Nu is dit zodanig goed gestuurd dat je op topsnelheid veel minder dat "op en af" gevoel hebt en dat de motor exact doet wat je wil qua snelheid.
                                Met het regelen van die rijmodi bepaal je bvb de kracht die je moet geven bij het vertrekken. Kan handig zijn voor minder sterke mensen aan een kruispunt of zo.

                                Comment


                                • #56
                                  Voor goed te zijn zal ik eens een fiets moeten huren zo kan ik ondervinden wat er nodig is.

                                  Nu nog een Riesse & Műller vinden
                                  www.skodaforum.eu

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                    Voor goed te zijn zal ik eens een fiets moeten huren zo kan ik ondervinden wat er nodig is.

                                    Nu nog een Riesse & Műller vinden
                                    Kan je toch doen bij de fietsenverkoper ? In ieder geval, als je een Bosch of Yamaha koopt vertrek je al van een heel goede basis. Betrouwbaar (behalve Bosch eerste generatie) en vooral heel leuk om mee te rijden omdat dit echt wel fietsen zijn die rijden als een normale fiets waarbij je hele sterke benen zou hebben. De eerste en nu nog steeds de goedkope elektrische fietsen was iets heel anders. Grote verandering is gekomen sinds men een krachtsensor ging gebruiken in plaats van een rotatiesensor. Als je tijd hebt moet je dat eens googelen, verschil tussen die twee sensoren. Ook is het koppel enorm toegenomen. Je rijdt een steile helling op alsof het vlak is.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                      Voor goed te zijn zal ik eens een fiets moeten huren zo kan ik ondervinden wat er nodig is.

                                      Nu nog een Riesse & Műller vinden
                                      Informeer eens bij een Riese und Müller Experience-Store, zij hebben het grootste aanbod testfietsen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Ik test al 3 maanden eentje gratis
                                        Als dat geen service is van mijn dealer, weet ik het niet.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                          Ik test al 3 maanden eentje gratis
                                          Als dat geen service is van mijn dealer, weet ik het niet.
                                          Met Nyon ? Hier staat ne Cube MTB al een dik jaar te staan met ne Bosch performance zonder te rijden. Ne 29'er. Had die gehouden voor de zonen maar d'een enen zit nu op kot en d'een anderen heeft em ni nodig. Nog ne damesfiets staan ook met gewone systeem, denk 1 keer gereden deze zomer. Hou wel steeds de batterij op halve spanning, dan kan het ni veel kwaad. En dan zwijg ik nog over de niet electrische fietsen. Die kinderen moeten alles hebben maar da staat er dan.
                                          Misschien heel d'een boel ne keer verkopen... Jammer dat ik niet beter ben, zou anders met die electrische MTB wel rijden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X