Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met het merk Ries en Műller ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    De SS heeft de Design & Innovation Award 2018 gewonnen :
    Smooi.

    Mooie foto ook en zo te zien ontbreken niet alleen de pedalen.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

      Smooi.

      Mooie foto ook en zo te zien ontbreken niet alleen de pedalen.
      LOL Dat heb je goed gezien

      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #83
        Er ontbreekt ook nog een spatlap ... die ga je nodig hebben, dat blijkt uit de foto.

        Nu, bij een Stromer is dat idem dito.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
          Er ontbreekt ook nog een spatlap ... die ga je nodig hebben, dat blijkt uit de foto.

          Nu, bij een Stromer is dat idem dito.
          Op een Cruiser zag ik onlangs bij een vriend een neopreen beschermingshoes voor de motor. Mss past zoiets ook op een SS. Ik probeer het alvast eerst zonder, als het op de fiets is, en niet op de fietser is het voor mij ok

          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • #85
            Beschermhoezen voor tijdens transport zag ik al (o.a. bij Fahrer), een hoes die je tijdens het rijden rond de motor kan laten zag ik nog niet. Op de foto hangt er al wat drek op de niet waterdichte afdekkappen van de motor, er zitten daar aardig wat kwetsbare componenten en connecties onder (zie foto's hieronder) .... een spatlap beschermt zowel motor als rijder.





            Om het capaciteitsverlies van de accu's te beperken zou je een thermische hoes kunnen overwegen.

            Comment


            • #86
              Denk dat de motorbescherming eerder bedoelt is voor het vervoer van de fiets, motor moet toch kunnen afkoelen tijden het rijden.

              www.skodaforum.eu

              Comment


              • #87
                Oesje, dat wist ik nog niet ... bedankt voor deze interessante info Snelle !

                Comment


                • #88
                  Tja ben wat TE SNEL geweest. Alhoewel afkoeling stond nog niet vermeld

                  Terug eens gaan rijden met de N330 naaf op fiets en wandelbeurs in Gent en nee hoor dat gaat het niet worden, op naar de N380 en achteraan 1 of 2 tandjes minder laten plaatsen.

                  En op die beurs mijn paraplu gestolen, kunnen mensen dan niet eens eerlijk zijn en van andermans spullen afblijven

                  Dat voorval doet mij toch denken om een diefstalverzekering aan te schaffen de verkoper van Oxford op de beurs was op de eerste dag al een fiets kwijt.
                  De mensen van Riese en Műller hadden alles geïnstalleerd en de dag nadien stellen zij vast dat op ėėn van de fietsen het stuur was losgedraaid.


                  Last edited by Snelle; 15/02/2018, 18:21.
                  www.skodaforum.eu

                  Comment


                  • #89
                    Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen in die NuVinci, vond hem ook niet leuk aanvoelen tijdens meerdere testritten ... hij kon me niet overtuigen ...

                    Diefstalverzekering lijkt me sowieso een must in deze tijden dat niemand met zijn fikken van andermans materiaal kan afblijven ! Bovendien is de stap naar omnium en bijstand dan niet meer zo groot ... hier zijn ze dan ook volgens deze laatste formule verzekerd : http://www.enra.be/verzekeringen/ele...emie-berekenen

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen in die NuVinci, vond hem ook niet leuk aanvoelen tijdens meerdere testritten ... hij kon me niet overtuigen ... :wacko
                      Apart. Welke versnellingen zou je dan WEL nemen?
                      Ik heb ondertussen 5 maanden door weer en wind met de Nuvinci gereden, en ben er uiterst tevreden van, zowel van de kwaliteit als van het schakelgemak. Een Rohloff is mss beter, maar die kost dan 1000euro meer. Vraag mij af of dat deze meerprijs waard is. Momenteel voor mij niet.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #91
                        Heb zelf ook een RM Charger GT (oude generatie, Allez, 2016). Wie geen dure nyon wil kopen kan misschien Cobi (nu ook van bosch) overwegen.



                        Dat is een houder met extra frontlicht die in de plaats van het intuvia schermpje komt en waarop je je eigen telefoon klikt. Met de app lees je dan alles af zoals op intuvia of nyon maar je hebt er een gps met mooie kaarten bij.

                        Bediening is aan het stuur met de gewone bosch knoppen. Daarmee kun je nu dan ook de kaart bedienen of van stand wisselen.

                        Echt goeie gps op basis van opencyclemaps.

                        En je kunt ook je cadans zien (uitgelezen uit de bosch motor) wat de intuvia niet kan.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door bartgo Bekijk Berichten
                          Heb zelf ook een RM Charger GT (oude generatie, Allez, 2016). Wie geen dure nyon wil kopen kan misschien Cobi (nu ook van bosch) overwegen.

                          https://get.cobi.bike/be_en/?acc=acd...___store=be_en

                          Dat is een houder met extra frontlicht die in de plaats van het intuvia schermpje komt en waarop je je eigen telefoon klikt. Met de app lees je dan alles af zoals op intuvia of nyon maar je hebt er een gps met mooie kaarten bij.

                          Bediening is aan het stuur met de gewone bosch knoppen. Daarmee kun je nu dan ook de kaart bedienen of van stand wisselen.

                          Echt goeie gps op basis van opencyclemaps.

                          En je kunt ook je cadans zien (uitgelezen uit de bosch motor) wat de intuvia niet kan.
                          Een leuke oplossing met mogelijkheden, maar niet voor mij, aangezien ik winter-zomer door alle weersomstandigheden fiets. Dan liever een geeigend apart toestel voor iets minder geld.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Welke versnellingen zou je dan WEL nemen?
                            De prijskloof tussen de Riese & Müller Supercharger NuVinci en de Riese & Müller Supercharger Rohloff is inderdaad niet min, daarbij komt nog het feit dat de Stromer ST1X 2018 met 983 Wh batterij zowat halverwege deze prijskloof zit ... dat maakt het nog nét wat moeilijker.

                            Bij de naafversnellingen op de Riese & Müller Supercharger : de Rohloff dus en om het mezelf helemaal moeilijk te maken waarschijnlijk nog een proefrit met de Stromer ? ...

                            Comment


                            • #94
                              Gewoon eens proefrijden met beide naven als je het overweegt. 1000 euro meer dan de Nuvinci, waar ik tevreden van ben, is overkill. Mijn fiets kost nu al 6500euro
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • #95
                                Voor die prijs heb ik er twee
                                www.skodaforum.eu

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                  Voor die prijs heb ik er twee
                                  Twee wat is maar de vraag en hoe en wanneer worden die ingezet
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #97
                                    De Cobi zal zeker zijn plus punten hebben maar ben er niet zo voor om mijn GSM op het stuur te plaatsen en onder alle weersomstandigheden.
                                    De Nyon heeft ook twee extra functies de topografische en kracht snelheidsregeling en laat het laatste mij nu aanspreken.
                                    Denk dat ik de fietsen deze week zal bestellen moet eens de knoop doorhakken want het is dan ook een levertermijn van minstens vier weken.
                                    www.skodaforum.eu

                                    Comment


                                    • #98
                                      Hou u maar al vast mbt de levertermijn. Het gaat danig hard bij RenM dat ze niet kunnen volgen, hoorde ik van de dealer.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Zal mogelijk ook sterk afhankelijk zijn welk model men kiest, maar zal rekening houden met een week of zes.
                                        www.skodaforum.eu

                                        Comment


                                        • Zou er prijsverschil zijn wanneer je (net) over de grens gaat shoppen ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X