Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met het merk Ries en Műller ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
    Zo heb goed nieuws gekregen de fietsen staan klaar en kunnen deze morgen gaan ophalen, yes.
    Yesssss!
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • Zo al een paar ritjes kunnen doen en een zalig fietsje zeker de Nuvinci naaf met de 17 tandjes achteraan.
      De Nyon is ook mooi zeker de extra instelling die het mogelijk maakt om zelf de kracht en snelheid te regelen.
      De motor de Bosch Aktive+ heeft geen weerstand als men boven de 25 gaat kan gerust naar de 40 gaan, met de wind mee natuurlijk
      www.skodaforum.eu

      Comment


      • Ondertussen iets meer dan 600km gefietst en blijf zeer positief over de Nuvinci naaf perfect regelbaar om de juiste cadans te vinden.
        Ook de eerste kontrole zit erop enkel de ketting wat opgespannen voor de rest alles in orde.
        En voor op de wagen mij dan maar een nieuwe fietsendrager aangeschaft, het oude ding betrouw ik zo niet om de nieuwe zware fietsen op te plaatsen.
        www.skodaforum.eu

        Comment


        • Beetje uit het oog verloren Snelle... Jij voelt dus duidelijk verschil om het karakter van de motor te regelen met de extra mogelijkheden op de Nyon ? Veel meer kracht geven bij het aanzetten bvb dan de originele instelling. Ik had de eerste Nyon en die viel tegen. Is ook niet zo lang op de markt geweest en vrij snel vernieuwd door de Nyon die jij nu hebt...
          Zonder ondersteuning rijdt die quasi even goed als een fiets zonder ondersteuning...
          Pfffff, nu het zomer wordt weet ik weer hoe hard ik het mis en hoeveel plezier ik aan die fietsen had. Zeker nu de vrouw dagelijks haar toertje doet... Is echt leuk zo'n fiets hee. Zou zo naar de winkel lopen en terug enen kopen

          Comment


          • Men kan met de extra toevoeging dat zo een 6€ zelf ondersteuning regelen. Men kan vier verschillende niveaus instellen volledig naar eigen wens en in ieder niveau kan men vier trappen regelen vb: kan men in niveau 1
            Trap 1 125% geven bij start tot 5km
            Trap 2 125% tot 10km
            Trap 3 125% tot 12km
            Trap 4 120% tot 16km
            Trap 5 kan men enkel de max snelheid instellen vb tot 18 km.
            % en snelheden zijn vrij te kiezen.
            Bij ons staat het eerste niveau tot 18km het tweede tot 20km het derde tot 23km en vierde tot 25km
            Mijn vrouw neemt stand 2 tot 20km en ik stap 1 tot 18km dus ik rij op dat moment zonder motor ben ik het beu dan zet ik mij ook naar 2.

            Met mijn eigen instelling zou ik ongeveer (grootendeels op vlak terrein) 210km kunnen fietsen het is ook aangenamer omdat men niet steeds naar die 25km gaat want als men met twee rijdt is het dan wel moeilijker om op eigen kracht deze snelheid aan te houden.

            Ondertussen een ander zadel gemonteerd het dameszadel is te breed en zeker de neus wat bij mij problemen heeft na zo een 30 km.




            Last edited by Snelle; 21/05/2018, 19:30.
            www.skodaforum.eu

            Comment


            • Zo tot nu ongeveer een 3400km gefietst en de vrouw een 2300.

              Nog steeds heel te vreden over de motor wat betreft stilte en kracht voldoende om ieder heuveltje in Vlaanderen te beklimmen denk ik.

              De regeling via de Nyon vindt ik nog steeds de max het is jammer dat ze de nieuwe modellen er niet meer mee uitrusten zij zijn overgestapt naar de Cobi en deze kan (nu nog) de motor niet individueel regelen.

              Enkel bij zware belasting of als hij juist aanslaat zal men de motor lichtjes horen een wat grauwe klank.
              Maar dan stopt het ook en is hij verder stil.
              Hoor regelmatig van andere fietsen als deze voorbij rijden dat de motor continu hoorbaar is dat is bij de Active + zeker niet het geval het enige wat wij horen in het bandengeruis.

              De naaf nog steeds een favoriet zou geen ander meer willen wat betreft gebruiksgemak de duurzaamheid zal de toekomst uitwijzen.

              Van de verende zadelpen ben ik niet tevreden deze zakt naar beneden en dat is het heeft geen ondersteuning wat betreft kuilen in de weg (bij mijn vorige fiets ook) en is al bijgeregeld.
              Zal deze zelf eens proberen af te regelen maar denk dat het resultaat hetzelfde zal zijn.
              Hier ben ik nog op zoek welk toestel wel degelijk werkt, iemand een idee.

              De dikke banden geven meer comfort om de oneffenheden weg te werken zeker als ze niet te hard zijn opgepompt.

              De Gps is ook handig zal niet stééds de ideale route geven maar men zal wel op de bestemming geraken.
              Heb wel al twee maal tegen gekomen dat het scherm begint te flikkeren het uit en aan schakelen verhelpt het probleem niet het blijft flashes.
              Dan maar resetten de vier toetsen gelijktijdig zo een 10 sec indrukken en alles werkt weer, en men is geen informatie kwijt.

              Ook tevreden over het model, maar dat zijn smaken natuurlijk. Horen wel bij iedere trip van andere mensen dat het mooie fietsen zijn en niet zo dat bomma grijs
              Last edited by Snelle; 01/10/2018, 10:59.
              www.skodaforum.eu

              Comment

              Working...
              X