Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Opmerkelijke tussenkomst van vader Adrie Van der Poel gisteren tijdens de rechtstreekse uitzending op Sporza. Wout van Aert had al een grote voorsprong op Mathieu toen zijn vader om een mening werd gevraagd. “Van Aert ademt niet en rijdt gewoon rond”, klonk het. “Het verschil is gigantisch groot.” En ook: “Dat het gat vrij snel twee minuten was, is ook niet normaal. Dan mag je nog iets slechter zijn.”
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
“Van Aert ademt niet en rijdt gewoon rond”. Deze uitspraak van Adrie van der Poel tijdens het WK bedaarde de gemoederen in veldritland. Een dag later komt de vader van Mathieu van der Poel daarop terug. “Dat is een heel groot compliment”, zegt hij in een gesprek met Sporza.
Dat kan hij vandaag wel zeggen, maar gisteren klonk die boodschap toch heel anders... en dat is gewoon mijn objectieve kijk als niet-geïnteresseerde in het wielergebeuren die toevallig ergens op bezoek was.
Ik vond z'n boodschap ook helemaal niet overkomen als verdachtmaking.
Meer een "er is vandaag niets aan te doen. Het lijkt alsof hij zelf niet moet ademen."
Meerdere factoren spelen wel denk ik.
Toestand van het parcours speelde in voordeel van krachtpatser van Aert.
Z'n dunnere tuben?
Van der Poel die volgens mij beetje kraakt onder de druk in Nederland. Soms kan hij snel z'n kopje laten hangen. Gebeurde vroeger meer dan dit jaar, maar het was er snel in dit WK vond ik. Maakte ook snel een paar foutjes.
Wout leeft al lang naar dit Wk toe. Enkel het BK nog even tussendoor, maar verder was het WK het doel sinds half/eind december.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Voor het eerst achter de schermen meegeholpen op de cross in Koksijde tijdens het BK. Voor herhaling vatbaar.
En nee, ik zat niet de hele tijd in de vip tent
Last edited by Hayes; 05/02/2018, 22:54.
Reden: zomaar
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
"Het verschil was meteen ook gigantisch groot. Zo snel twee minuten bijeen fietsen, is niet normaal. Hij pakte op een gegeven moment bijna een halve minuut per ronde."
Dit stukje moet je maar eens herbekijken op YouTube of zo...
Feit is wel dat Mathieu Van der Poel gewoon een slechte dag had. Als je ziet dat hij zelfs achter een Michael Vanthourenhout eindigt. Allemaal zoeken ze de grenzen van het toelaatbare op hoor.
Al vaker duidelijk geweest dat vader Adri niet de diplomatie van zijn zoon heeft.
In't heetst van het verlies, kan ik zo'n uitspraken ook nog wel verstaan van een vader.
Je moet zelf eerst eens langs de kant staan van je spruit als die aan het sporten is, om dat te verstaan, denk ik.
En de pers blaast de dingen toch ooooh zo graag op altijd ook natuurlijk.
Op naar de volgende koers in ieder geval. Mathieu zal er nog heel veel winnen, en Wout idem dito.
Stiekem hoop ik toch wel dat beide op de weg ook nog tot hun recht gaan komen, maar het zal moeilijk worden sowieso.
Comment