De Tourmalet. Ik woon ook in de platte kempen. Gewoon zien dat je een goede basisconditie hebt en niet te zwaar staat, dan gaan die klimmen wel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
Ik begin met Col d'Aspin. Daarna Tourmalet. De laatste foto is de klim naar Luz Ardiden.
Trainen is idd de bergjes in Heuvelland en net over de grens diverse keren oprijden. Zo kom ik soms aan 1000+ hoogtemeters: https://www.strava.com/activities/1642322519
Ctasberg langs alle kanten, Rode Berg, zwarte berg, Cassel. De Kemmelberg zo goed als nooit. Dat blijft een onding langs alle kanten
Verder gewoon in conditie zijn. En leren afzien en er ergens zelfs pervers plezier in vinden
M'n eerste bergjes waren de Vogezen. Die zijn korter en best te doen. Vorige zomer dus de Ventoux. M'n ma won een bon voor een bedevaart naar Lourdes (echt waar ) en die mocht ik hebben. Je moet enkel aantonen dat je in de buurt logeert en boem, 500 euro op je rekening. Dus ideaal om de Pyreneeën te verkennen deze zomer.
Er moeten wel nog een kilo of drie, liefst vier af. Ik slaag er dit jaar moeilijk in om m'n zomer gewicht (80 kg) te bereiken. Nog altijd geen klimmerslijf dus... Maar ik zit dus nog op 82,5-83 nu...
Last edited by Hayes; 24/04/2019, 23:01.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk begin met Col d'Aspin. Daarna Tourmalet. De laatste foto is de klim naar Luz Ardiden.
Trainen is idd de bergjes in Heuvelland en net over de grens diverse keren oprijden. Zo kom ik soms aan 1000+ hoogtemeters: https://www.strava.com/activities/1642322519
Ctasberg langs alle kanten, Rode Berg, zwarte berg, Cassel. De Kemmelberg zo goed als nooit. Dat blijft een onding langs alle kanten
Verder gewoon in conditie zijn. En leren afzien en er ergens zelfs pervers plezier in vinden
M'n eerste bergjes waren de Vogezen. Die zijn korter en best te doen. Vorige zomer dus de Ventoux. M'n ma won een bon voor een bedevaart naar Lourdes (echt waar ) en die mocht ik hebben. Je moet enkel aantonen dat je in de buurt logeert en boem, 500 euro op je rekening. Dus ideaal om de Pyreneeën te verkennen deze zomer.
Er moeten wel nog een kilo of drie, liefst vier af. Ik slaag er dit jaar moeilijk in om m'n zomer gewicht (80 kg) te bereiken. Nog altijd geen klimmerslijf dus... Maar ik zit dus nog op 82,5-83 nu...
Comment
-
Ik doe het ook gewoon graag natuurlijk.
En opknallen doe ik niet echt Op de Catsberg en Rode Berg bv zijn er stukken waar het harken is (12%). Als ik daar op knal, blaas ik mezelf direct op.
De heuvels hebben me vooral geleerd dat ik me niet mag vergalopperen. En dat loont bij de de langere klims.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Maja, ik heb destijds mijn brommerke ook ooit opgedreven, bredere riem en demper uit de knalpot en dat ding ging ook 70 km/h Maar ik had wel nog een helm op mijn kop tenminsteEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
als ik merk hoeveel klappen mijn 45 (48 ) per urer te verduren krijgt, gaan die opgefokte toch niet lang meegaan op onze schitterende fietspaden, en dan heb ik het niet over de motor
mijn broer had een flyer 45 per uur, niet zo cheap, en die rammelde vrij snel uit elkaar bij intensief fietsen
nu zie ik de meeste 25 per urers ook wel rijden mét helm, gelukkig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennu zie ik de meeste 25 per urers ook wel rijden mét helm, gelukkig
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vroeger was ik ook een beetje sceptisch over die helm als ge 'gewoon' op de fiets rijdt. Op de race of mtb vond ik het vanzelfsprekend. Maar nu onze zoon fietst, willen we sowiso het goede voorbeeld geven en zetten we dus altijd alle 3 de helm op.
Maar als wij gewoon ff naar het café gaan of naar vrienden zonder de kleine bij, willen we de helm ook al eens achterwege laten. Tis niet mooi, maar het gebeurt.
Maar we rijden wel niet elektrisch
Comment
-
In ieder geval dacht ik ff bij de gebruikelijke webshop in duitsland vanalles te bestellen. Vooral ook omdat mijn banden op zijn van de racefiets. Levering gaat via DPD en zou afgelopen vrijdag geleverd worden. Blijkbaar heeft die chauffeur 2 x een poging gedaan en de melding gegeven dat het een verkeerd adres is. Het is op mijn werk en als ge de industriezone afdraait, ziet ge in koeienletters op de gevel onze bedrijfsnaam staan met daar langs aan de brievenbus de huisnummer. Maar meneer vond het niet en geeft dan maar op dat het een verkeerd adres is. Collega wachtte ook op hare koffie van ergens en zelfde verhaal.
Mailke naar DPD en kreeg terug dat het de eerst komende werkdag geleverd zou worden. Gisteren weer niets. Weer boos mailtje en net antwoord dat het donderdag zou geleverd worden. Dus morgen nog maar op die versleten banden rijden zeker Dan besteld ge al eens iets op tijd.
Comment
-
Sommige webshops vermelden welke koerier ze gebruiken. Bij DPD zoek ik verder...
BPost was vroeger ook huilen met de pet op, maar het ging dan tenminste altijd naar het dichtste postkantoor. Veel beter de laatste tijd.
Post NL, GLS zijn top wat mij betreft.
DHL is een twijfelgeval.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenSommige webshops vermelden welke koerier ze gebruiken. Bij DPD zoek ik verder...
BPost was vroeger ook huilen met de pet op, maar het ging dan tenminste altijd naar het dichtste postkantoor. Veel beter de laatste tijd.
Post NL, GLS zijn top wat mij betreft.
DHL is een twijfelgeval.
thans levert DPD toch 2 a 3 x per week op ons werk, maar eal wss eens nen andere zijn geweest die stekeblind was.
Comment
-
Gisteren zalig weer en veel tijd en dus gegaan voor het eerste +100km ritje van het seizoen. Maat van mij had de route uitgestippeld naar Hannut en terug met 900hm's. Maar heb me compleet leeg gereden. Te lang en teveel hm's voor het begin van het seizoen. Probleem was vooral ook dat we eerst 2u toch wel wat wind op kop hadden en dat het voor 80% slechte betonbanen waren waar ge nauwelijks snelheid op kunt genereren. En daarbij volgden de beklimmingen veel te snel op. Kreeg nauwelijks de kans om te recupereren en daar was de volgende beklimming al. Totaal verzuurd en zat op randje krampen.
Int vervolg toch naar het noorden gaan Probleem bij ons is:
- Noorden: vlak
- Oosten: hoogtemeters
- Zuiden: nog meer hoogtemeters
- Westen: hoogtemeters, maar te bebouwd
Maar mijne vaste fietsbuddie klimt graag en ik niet
Dat beloofd voor onze 2 x 200km naar Keulen en terug in augustus.
Comment
-
Collega klaagt over de vele kraakjes van het frame.
Ze denken aan slecht gelijmde verbindingen.
Mooi fietske.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenCollega klaagt over de vele kraakjes van het frame.
Ze denken aan slecht gelijmde verbindingen.
Mooi fietske.
Comment
-
Vanaf minuut 1 zie je ze lijmen.Hand built and customized in Cambiago (Italy), Colnago C60 is truly a masterpiece. Carbon star shaped tubes, lugs, keeping the ability to "customize" the rid...
Comment
Comment