Mijn dochter is ook 19 en die heeft een oudere Sparta. Zeer goede fiets , ook low profile genoeg om op alle uniefcampussen te parkeren. Maar een losse fiets, hoe oud ook, zou hier in Gent snel weg zijn. Leenfiets
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
Ik heb een andere versie attain zonder discs, tevreden van!. Komende van een Batavus van 8jaar oud, een wereld van verschil (y) Alhoewel ik nog moet uitzoeken hoe je een mat zwarte fiets proper krijgt ( vlekken en dergelijke )
Vlekjes die al eens achterblijven door vette vingers of zo, doe ik gewoon met wasbenzine.
Maar ik zou een volgende keer toch liefst terug een fiets hebben met glans lak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb twee dochters van 17 en 19. Die fietsen worden gans het jaar gebruikt om naar fuiven, school (ook in de winter met pekel), vriendinnen,... enzomeer te rijden. Dat kan je haast niet deftig houden. Vooral naar die fuiven op weides en in bossen. Lichten die bewust of onbewust afgebroken worden, fietsen worden tegen de grond gegooid, enz... . Het is niet dat ze geen respect voor materiaal hebben. Ik vind het ook wel een pluspunt dat ze er niet meer zo goed uitzien. Kans op diefstal wordt daarmee ook kleiner. Mijn 'werkfiets' die ik voor alles gebruik leg ik nooit vast. Is dan ook al een iets ouder model.... inclusief taksplaat van 1984.
Ik liet ze destijds altijd hangen op mijn fiets, zodat je na een paar jaar zo'n stapeltje had ;-)
Hier oudste dochter net het huis uit en de jongste ook op unief in Leuven.
Dan weet je pas idd hoe fietsen kunnen afzien.
de koersfietsen thuis zien er àltijd spic en span uit, maar aan die fietsen kom ik niet aan, alleen om banden op te pompen en soms de ketting te smeren.
Onbegonnen werk verder ;-)
Comment
-
En er is een nieuwe kandidaat bij gekomen.
Mooie fiets met een heel mooie kleurstelling, vind ik persoonlijk.
Wel niet de lichtste, maar dat is voor mij niet echt een must.
Ik vind het wel vreemd dat ze die nu al op 32 banden gaan zetten, dat moet bij mij toch max 25 breed zijn, maar dat is snel veranderd natuurlijk.
De 2019 modellen zijn nu zowat overal te zien op de websites.
Als je eens in detail gaat kijken, is vooral toch Specialized pokkeduur in verhouding tot het gebodene.
Zitten in deze prijsklasse, steevast 200-300€ duurder dan de concurrentie.
Bovendien worden er idd geen kortingen gegeven op Specialized modellen, dus dat maakt het verschil nog groter.
Comment
-
Lijkt me een goeie keuze die Scott. Dat gewicht ga je echt niet voelen. En
Die 32 mm banden zullen wel heel comfortabel zijn. Mijn crossfiets heeft 32 baanbandne en dat rijdt super comfortabel. Denk ik gemiddeld 1 tot ma.2 km/h trager fiets. Maar dat heeft ook met de rechter epositie te maken. Maar qua comfort is m'n alu cube met dikke banden onklopbaar. Zeker voor woon-werk verkeer grijp ik bijna altijd die fiets.
Die heeft trouwens ook de (oude) 105 groep. Doet perfect zijn werk.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Die Scott ziet er mooi uit, vooral de skinwall banden maken veel aan 't zicht vind ik. Ik kan ze echter niet onmiddellijk vinden op de site van Schwalbe. Waarschijnlijk speciaal voor Scott gemaakt.
Het is zo een beetje een tendens om alsmaar bredere banden te monteren. Op m'n Slate lagen standaard 42mm Panaracer slicks (op 650B wielen). Ik voelde er niet meteen de voordelen van. Ik heb ze dan ook vervangen door 25 mm banden op 700C wielen.
Comment
-
Die skinwall banden en dat zadel in dezelfde kleur maken hem idd wel af, vind ik ook.
Ik had bij aankoop op mijn Specialized, 28mm banden, en dat vond ik zelfs al te breed. Na een jaar er ook af gezwierd.
een racefiets moet nu eenmaal dunne bandjes hebben, vind ik persoonlijk ;-)
Knappe fiets die Cannondale trouwens.
Comment
-
Mijn vrouw heeft 28mm banden op hare, ikzelf heb 28mm op min reserve set MTB velgen, dan heb ik op de originele velgen van de race 23mm en nu op die Veltec velgen heb ik 25mm. Merk niet zo heel veel verschil. Vroeger was dat blijkbaar wel zo, maar breder hoeft niet zonodig u te vertragen.
Ik rij ook MTB op 2.2 banden, en paar maanden terug in Spa op een 29+ gereden met 2.8 banden. Dat reed zelfs veel aangenamer dan op mijn 2.2's. In ieder geval was dat geen strak plan, want nu twijfel ik ook aan zo eentje
Van de week nog erger. Belt mijne baas mij op om te zeggen dat hij een koersfiets gaat kopen naast zijne MTB en de vraag of BMC een goed merk is. Leg hem uit dat het vooral in de afmontage zou zitten en in het gesprek valt moest ik het geld hebben, ik de Merida Scultura 7000E disc zou kopen. Vermits ik die avond bij mijne LBS moest zijn, moest ik eens horen wat die fiets netto moest kosten en wat het verschil is als we er 2 tegelijk bestellen. Baas dacht dat ik ff mee zou bestellen voor €3350 Nu gaat hij volgende week passeren om eens te zien, en wss gaat hij dus mijne droombike voor zijn eigen kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDa's nu het voordeel van baas zijn en geld hebben zeker hé? ;-)
Eigenlijk zou hij daar binnen moeten stappen en er gewoon 2 bestellen en mij ook eentje geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenMy thought exactly ;-)
Comment
-
Ik ben begonnen met 23mm banden, nu al een aantal jaar 25 maar ik ga m'n volgende ook 28 proberen.
Ik heb op de cyclocrosser die ik gebruik voor woon-werk 32mm liggen en dat is gewoon mega comfortabel.
Ik ben benieuwd wat 28 zou geven.
'k Heb nu voor m'n dochter een tweedehands Olympia Superleggera gekocht. Da's in se een vrouwen racefiets met recht stuur. Ze is heel enthousiast, alleen die bandjes van 25mm nemen te veel comfort weg. Ik ga proberen Schwalbe Spicer 30mm er op te leggen. (zou in realiteit meer 28,5mm zijn).Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Onbekend is mss wel onbemind, dus mss eerst toch eens proberen dan.
Probleem is ook wel dat de koersfiets van mijn vrouw 25mm bandjes heeft, en ik altijd de herstelkit mee heb voor beide fietsen.
Dus best dezelfde bandenmaat op beide fietsen.
Haar fiets is ook wel uit te rusten met 28 mm banden of breder, maar liggen nog maar net nieuwe op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenOnbekend is mss wel onbemind, dus mss eerst toch eens proberen dan.
Probleem is ook wel dat de koersfiets van mijn vrouw 25mm bandjes heeft, en ik altijd de herstelkit mee heb voor beide fietsen.
Dus best dezelfde bandenmaat op beide fietsen.
Haar fiets is ook wel uit te rusten met 28 mm banden of breder, maar liggen nog maar net nieuwe op.
Zelf heb ik een paar plakkertjes bij, maar sowizo 2 binnenbanden. Die plakkertjes dienen enkel voor het geval ik een derde keer lek rij en ik dan toch nog een band kan herstellen Ik steek sowizo altijd een nieuwe binnenband.
Op de MTB rij ik tubeless en heb ik maar 1 reserve binnenband mee, en ook een wiekensetje voor het geval van. Maar tubeless rijdt ge niet zo snel lek en als het zo erg is dat de latex niet dicht, kan ik een wiek steken of een binnenband.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk plak niets, gewoon twee nieuwe binnenbanden en wat bommetjes.
Maar als ik nu met een andere bandenmaat zou rijden, heb ik al 4 binnen banden nodig.
Ik heb nu all-weathers van Vredestein liggen. Heb weinig vergelijk, maar ne oom van mij die al jaar in, jaar uit rijdt, vind het één van de beste banden om mee te rijden. Ik had ze gekozen omdat ze wit waren
Comment
-
Prima fietske toch?
Daarnet mijne baas aan de lijn gehad en hij is de Merida Scultura 7000E disc gaan bestellen
Dus die vraagt mij advies en ik zeg dat ik dat wel een mooi afgemonteerde bike vind voor zijn gelden dat ik die wel zou nemen voor mezelf, en nu besteld hij er ene en ikke het maar stellen met mijne Scultura 200
Doemme toch hé.
Maar tis toch winter in aantocht en dus gaan we ons mss eens concentreren op ne nieuwe MTB Morgen de moto eens te koop zetten en zien hoe rap die weg is.
Comment
Comment