Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
-
Is echt nog maar pas , want toen ik mijn Merida kocht, was ik eigenlijk voor die Giant gaan zien, en toen hadden ze het nog.
Shimano heeft sowieso de strakste afwerking vind ik ook persoonlijk.
Dat is dan weer wel iets wat ik aan de Reacto mooi vind, die weggewerkte achterrem onder de ondervork, achteraan.
Eigenlijk hadden ze die voorrem ook nog achter de voorvork moeten wegwerken, dan was het plaatje perfect.
Comment
-
Reservoir zit ook bij SRAM in de remgreep, ik heb SRAM op de Slate. Net als bij Shimano heb je dan zo'n horenachtige remgrepen. Ik vind het niet zo mooi, maar de greep is wel goed. De SRAM calipers zijn wat slanker als die van Shimano.
Wat dat Chinezen gedoe betreft. Heel veel Europese online shops verkopen onder hun eigen naam, of geen naam, Chinese onderdelen (naven, velgen, zadelpennen, enz...). In het verleden had je veel brol tussen die Chinese dingen. Nu lijkt dat echt wel stilaan verleden tijd te zijn. Ik heb nog geen enkel slechte ervaring met Chinese dingen, en ik heb er toch wel al wat van. Ik heb bijvoorbeeld onderstaande zadelpen voor 18 euro (incl. verzending) rechtstreeks in China gekocht. Deze NL'er verkoopt ze voor 75 euro. Identiek dezelfde.
http://www.flatlandbicycles.com/epag.../seat01%5B1%5D
Last edited by Jakkel; 06/06/2019, 17:25.
Comment
-
Er wordt idd veel misbruik gemaakt van die spullen. Zo kwam ik eens uit bij iemand die dus MTB lichten voor in het bos verkocht voor €100/stuk en heb ze rechtstreeks gekocht via wish voor €18.
Op het internet is er ergens ne belg die onder zijne eigen naam handgespaakte velgen maakt. Maar algemeen is bekend dat zijn rims uit china komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenEr wordt idd veel misbruik gemaakt van die spullen. Zo kwam ik eens uit bij iemand die dus MTB lichten voor in het bos verkocht voor €100/stuk en heb ze rechtstreeks gekocht via wish voor €18.
Op het internet is er ergens ne belg die onder zijne eigen naam handgespaakte velgen maakt. Maar algemeen is bekend dat zijn rims uit china komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenWe zijn er eens mee weg :-).
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Een vraag van mij om inzichten en advies uit een andere hoek te krijgen(jullie dus) :
in het kort: -bijna 57 jaar
- 20 tal jaar geleden reed ik toertochten op de MTB en de race-fiets
- door werkomstandigheden compleet gestopt gedurende jaren en een pak kilo's bij gekomen.
- huidige situatie : in het weekend geen tijd ,maar door de week wel.
- ik heb het fietsen terug opgepakt begin dit jaar en een merckx lavaredo met mix ultegra gekocht
- om af te vallen rij ik nu op een lage intensiteit en hoge trapfrequentie ritten tussen de 20 en 60 km en dan kom ik aan een gemiddelde van 22 km per uur.
Toekomst : tijdens mijn ritten passeer ik soms tussen bossen en verlang om terug in de bossen in de Kempen te kunnen rijden ,weg van de geasfalteerde wegen.
In regio Diest en Tessenderlo zijn er soms wel heel korte pittige bulten om op te rijden ,hetgeen ik vroeger aankon maar waar ik nu mijn twijfels over heb op mijn leeftijd.
Ik overweeg een E-MTB aan te schaffen om dit alles te gaan doen. (Voor single-tracks te rijden . Naar de ardennen of zo ga ik niet)
Twijfels: koop ik dan een E-MTB hardtail of een fully (gezien het gewicht van de fiets en dat je meer grip hebt bij een fully(fully is duurder en meerkost aan onderhoud )
of
een gewone MTB hardtail of fully kopen en rijden (maar misschien gaat het te zwaar worden na een paar jaar en koop me dan toch een E-mtb en dan zit ik daar met mijne gewone mtb)
Op eigen kracht kunnen rijden en op hellingen boven komen geeft wel meer voldoening dan met een E-MTB.
Heb je een mening hierover, laat het hier gerust weten?ik ben geen twijfelaar
allez ik denk dat toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Die zal wel een abonnement hebben.
Gisteren stond ik op het punt te vertrekken, en ineens gietende regen. Dus maar een uurke op den tacx gereden. Mss vanavond nog een uurke. Dan heb ik toch iets gehad. Zondag staat een rit van 90km op de planning.
Het wielerclubje gaat den 23ste naar Namen. 145km en heel wat hm's. Geen idee of ik eraan mee ga doen. Is best wel pittig en zal afhangen van of de minder goede ook mee gaan.
Thanx al lang niet meer op de MTB gereden en mijn maten uit Limburg zijn al lang aant zagen om nog eens in Kanne en Maastricht te gaan raggen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Zolang ze niet gaan beweren dat het andere dingen zijn dan op ali of wish, heb ik er geen problemen mee. Iedereen heeft z'n handeltje en is vrij dingen te verkopen aan eender welke vraagprijs. Het is aan de consument om te bepalen waar ie z'n producten koopt. Je vindt heel veel dingen op online shops van hier terug die op ali of wish identiek te vinden zijn, tot dikwijls 1/10de van de prijs! Fietskleding en -onderdelen, auto onderdelen, horloges,... tot sleutelcovers toe.
Ik koop regelmatig dingen via Wish, maar ik ga er vanuit dat ik krijg waarvoor ik betaal. Soms is het triestig, maar de prijs ook
Voor de fiets een aantal fietslampen gekocht, zowel gewone als voor in het bos, maar die zware moet ge al extra batterijen meenemen, want na 2u zijn ze af. Voor de rest vind ik die Wish leuk om tegen de kleine te zeggen dat hij zich eens mag laten gaan voor €5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk BerichtenEen vraag van mij om inzichten en advies uit een andere hoek te krijgen(jullie dus) :
in het kort: -bijna 57 jaar
- 20 tal jaar geleden reed ik toertochten op de MTB en de race-fiets
- door werkomstandigheden compleet gestopt gedurende jaren en een pak kilo's bij gekomen.
- huidige situatie : in het weekend geen tijd ,maar door de week wel.
- ik heb het fietsen terug opgepakt begin dit jaar en een merckx lavaredo met mix ultegra gekocht
- om af te vallen rij ik nu op een lage intensiteit en hoge trapfrequentie ritten tussen de 20 en 60 km en dan kom ik aan een gemiddelde van 22 km per uur.
Toekomst : tijdens mijn ritten passeer ik soms tussen bossen en verlang om terug in de bossen in de Kempen te kunnen rijden ,weg van de geasfalteerde wegen.
In regio Diest en Tessenderlo zijn er soms wel heel korte pittige bulten om op te rijden ,hetgeen ik vroeger aankon maar waar ik nu mijn twijfels over heb op mijn leeftijd.
Ik overweeg een E-MTB aan te schaffen om dit alles te gaan doen. (Voor single-tracks te rijden . Naar de ardennen of zo ga ik niet)
Twijfels: koop ik dan een E-MTB hardtail of een fully (gezien het gewicht van de fiets en dat je meer grip hebt bij een fully(fully is duurder en meerkost aan onderhoud )
of
een gewone MTB hardtail of fully kopen en rijden (maar misschien gaat het te zwaar worden na een paar jaar en koop me dan toch een E-mtb en dan zit ik daar met mijne gewone mtb)
Op eigen kracht kunnen rijden en op hellingen boven komen geeft wel meer voldoening dan met een E-MTB.
Heb je een mening hierover, laat het hier gerust weten?
Zelf begonnen op een hardtail, maar ben dan ook een stuk jonger. Maar ben wegens hernia over gegaan naar een Fully. Zelf rij ik liever fully. Is ietske zwaarder, maar het geeft zoveel meer comfort. Echt voor de grip moet ge niet naar een fully gaan, maar eerder voor het comfort. In uw streek is een fully niet echt een must. Eens een fully gewoon, gaan de meesten niet meer terug naar een HT.
Moest ik een HT volledig laten instellen bij een goede bikefitter, zou ik daar ook geen last van de rug hebben.
Vermits ge voor een E-bike gaat, dan zou ik het gewicht niet laten meespelen tussen de 2. Soms zijn er van bepaalde merken testdagen en kunt ge beiden eens proberen ofwel een winkel zoeken die enkele modellen hebben staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Het zou thans wel voorkomen dat er namaakfietsen rijden, maar denk eerder in die landen zelf. Want via de dealer lijkt het mij wel moeilijk om ermee weg te geraken wegens kadernummers.
Veltec: https://www.veltec.de/produkte/velte...aben_road/818/
Novatec: https://nl.aliexpress.com/item/32858839257.html
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk koop regelmatig dingen via Wish, maar ik ga er vanuit dat ik krijg waarvoor ik betaal. Soms is het triestig, maar de prijs ook
Voor de fiets een aantal fietslampen gekocht, zowel gewone als voor in het bos, maar die zware moet ge al extra batterijen meenemen, want na 2u zijn ze af. Voor de rest vind ik die Wish leuk om tegen de kleine te zeggen dat hij zich eens mag laten gaan voor €5
Comment
-
Oei, en ik heb Veltec SPEED wielen op de racer
Dat van die tenue's klopt idd ook. Ook al doet ge er maar 1 zomer mee, dan is het nog geen geld. Voor een vergelijkbaar hier, betaald ge minstens €95.
Ik heb eigenlijk nog nooit gekeken op ali express. Ik bestel meestal via wish van die prullekes, maar echte duren dingen, riskeer ik toch nog niet echt. Zoals bv voor €400 aan carbonwielen of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenOei, en ik heb Veltec SPEED wielen op de racer
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk heb eigenlijk nog nooit gekeken op ali express. Ik bestel meestal via wish van die prullekes, maar echte duren dingen, riskeer ik toch nog niet echt. Zoals bv voor €400 aan carbonwielen of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZijn geen slechte wielen hoor. En Novatec zijn geen slechte naven. In de Slate heb ik Novatec en Powerway. En in de EVO rijd ik met Chinees carbon met Powerway naven. Super goede dingen.
Wish en ali is 't zelfde. Ik heb even gekeken op m'n ali account. Reeds 107 orders. Zelden problemen gehad. Van prullen van 1 euro tot carbon wielen van 350 euro.
Ben er wel tevreden van.
Dan ga ik ali ook eens bekijken.
Comment
-
De zondag een ritje van 94km gedaan en 740hm. Tot 70km ging het goed, maar de 4 à 5 beklimmingen daarna, reden ze van mij weg.
Heb ook zowat het gevoel dat ik dit jaar op de fiets wat minder ben dan vorig jaar.
Ook alweer enorm lang geleden dat ik nog op de MTB heb gezeten.
Volgend weekend gene tijd om te fietsen, maar de zondag erop beslist om toch met het wielerclubje mee te gaan om de 145km langs de Citadelle van Namen te gaan doen Dat gaat afzien worden, denk ik.
En daarna nog eens op de MTB se.
Comment
-
Vandaag die 145km en 1200hm gaan doen naar de Citadel van Namen. Tot 100km ging het goed, daarna wilde de benen al wat minder mee. Maar vooral die 10 laatste km was er teveel aan :-). Toch nog 26,5km/u gemiddeld gehaald. Met dees temperaturen was het afzien. Ik had 2,6L mee, waarvan 950ml water met poederke en de rest water. Thuis gekomen, en alles compleet op En op de Citadel zelf ook nog 1 Spa gedronken.
Toch niets voor elke week te doen
Comment
-
Ik heb gewoon nog nooit 145 km aan één stuk gefietst. Denk dat m'n maximum zo'n 120 is.
1. Ik fiets normaal alleen en alles langer dan 4 uur wordt wat saai. 2. m'n achterwerk apprecieert zulke tochten niet
In deze temperaturen gewoon veel drinken. Hoe gesuikerder hoe beter vind ik.
Op reis vorig jaar (ook zo'n 30 graden) dronk ik twee bidons met poederwater leeg en na een anderhalf à twee uur stopte ik ergens in een winkeltje om een blikje fanta binnen te kappen en twee halve liters appelsap of zo mee te nemen. We onderschatten hoeveel liter vocht je kan verliezen op zo'n rit van 3 uur, heuvelachtig parcours onder een brandende zon.
Maar 't is zo geestigIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk heb gewoon nog nooit 145 km aan één stuk gefietst. Denk dat m'n maximum zo'n 120 is.
1. Ik fiets normaal alleen en alles langer dan 4 uur wordt wat saai. 2. m'n achterwerk apprecieert zulke tochten niet
In deze temperaturen gewoon veel drinken. Hoe gesuikerder hoe beter vind ik.
Op reis vorig jaar (ook zo'n 30 graden) dronk ik twee bidons met poederwater leeg en na een anderhalf à twee uur stopte ik ergens in een winkeltje om een blikje fanta binnen te kappen en twee halve liters appelsap of zo mee te nemen. We onderschatten hoeveel liter vocht je kan verliezen op zo'n rit van 3 uur, heuvelachtig parcours onder een brandende zon.
Maar 't is zo geestig
Frisdrank drink ik eigenlijk niet echt en krijg ik zelfs meer dorst van.
Er was er iemand bij ons mee die zouttabletten in zijn water gedaan heeft. Volgens hem houdt uw lichaam dan het vocht beter vast.
Ik heb gisteren iets van 5.30u op de fiets gezeten en kan niet zeggen dat ik het saai vond.
Mijn langste is 150km, maar dan wel minder hm's. Maar wel wind tegen waardoor het gemiddelde een pak lager lag En die 150km hebben we de dag erna dan nog eens naar huis gegaan. Daar had ik schrik van, maar ging best goed.
Dit jaar zouden we 2 x 200km gaan doen, maar vorig jaar waren mijn benen precies wat beter, dus weet niet of ik het erop ga wagen. Mss dit jaar overslaan, of opnieuw ne 2 x 150km doen. µ
Van de zon zelf heb ik alleen maar last bij het klimmen omdat ge dan traag naar boven gaat. Vlak en bergaf hebt ge genoeg wind
Comment
Comment