Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Ik ben begonnen met 23mm banden, nu al een aantal jaar 25 maar ik ga m'n volgende ook 28 proberen.
    Ik heb op de cyclocrosser die ik gebruik voor woon-werk 32mm liggen en dat is gewoon mega comfortabel.
    Ik ben benieuwd wat 28 zou geven.

'k Heb nu voor m'n dochter een tweedehands Olympia Superleggera gekocht. Da's in se een vrouwen racefiets met recht stuur. Ze is heel enthousiast, alleen die bandjes van 25mm nemen te veel comfort weg. Ik ga proberen Schwalbe Spicer 30mm er op te leggen. (zou in realiteit meer 28,5mm zijn).
    Mijn cube ligt op 28, nog wel cva,wiel wisselen wel iets lastiger.
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Zalig die ochtendritjes op het jaagpad. Wieltjes zuigen bij Stromers.

Comment

's morgens nog wat friskes wel hé

2 weken terug de TT van Wechter gaan rijden en na 10km met ne maat zijn handschoenen kunnen wisselen. Dacht dat mijn handen eraf gingen vallen, zo koud

Ondertussen 2 weken geleden de nieuwe MTB afgehaald en dan kunnen we nu beginnen sparen voor ne nieuwe racefiets

Comment

Ik heb niet snel last van de kou als ik fatsoenlijk doorrijd. Vanmorgen om kwart na acht vertrokken in korte broek, wel met mouwstukken en body windstoppertje. Geen handschoenen, geen schoenovertrekken. Tegen dat ik drie uur later thuiskwam was 't al goed aan 't opwarmen.

Comment

Het was enkel mijn handen. Had wel korte bib aan en lange jersey. Maar had beter handschoenen met vingers gebruikt toen. Afgelopen zondag heb ik gewoon in korte bib en korte jersey met losse mouwkes gefietst die ik tijdens de bevoorrading heb uit gedaan. Had wil voor de zekerheid handschoenen met lange vingers mee.

Lichaam heeft niet snel koud, maar in de winter veel last van koude tenen en vingers. Vorige winter van die SealSkinz sokken gekocht, NorthWave winterschoenen en van die lobster handschoenen van GribGrab. Dat maakt al en heel verschil

Comment

Ik vertrek rond 7u15 naar het werk. Da's soms toch al met het winterjasje geweest, beenstukken, buff rond m'n hals en overschoenen.
              's Middags dan in korte mouwen en zomershirtje naar huis.

Dit is altijd een periode waarin ik veel kleren moet meesleuren wegens wisselende temperaturen.
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Mio fiets gps voor een zacht prijsje?

Mio Cyclo 205 mag weg. Is net terug van reparatie. Batterij, lcd scherm, moederbord en touch pad vervangen ( zie brief) Plastic beschermfolie hangt er...

Comment

Ik vertrek rond 7u15 naar het werk. Da's soms toch al met het winterjasje geweest, beenstukken, buff rond m'n hals en overschoenen.
                  's Middags dan in korte mouwen en zomershirtje naar huis.

Dit is altijd een periode waarin ik veel kleren moet meesleuren wegens wisselende temperaturen.
                  Ik rij nu toch nooit hele lange ritten en alleen op zondag voormiddag. Woon-Werk zou wel gaan, maar ben enkel 3u onderweg En desondanks hier een douche op het werk staat, word die eigenlijk niet gebruikt en is niet zo proper daardoor In het bos is het soms wat kouder omdat er geen zon aan komt, maar anderzijds ook geen wind.

Comment

Mio fiets gps voor een zacht prijsje?
                    Iets nieuws in de plek?
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Yep, een Garmin Edge Explore.
                      Eigenlijk de Garmin tegenhanger van de Mio 205. Uit sinds juli denk ik.
                      Meer voor de recreatieve fietser. Maar iets uitgebreider (en duurder) dan de Mio. Maar met €250 naar Garmin normen spotgoedkoop.

Comment

Ik heb vorig jaar €265 betaald voor mijne Garmin Edge 820 Bundle. Kosten wel een pak meer, maar kwam erop uit bij Wiggle.be rond Black Friday. Dus ging ik niet laten schieten.

Comment

Da's een mooie prijs. Ik heb via Giving Assistant (cashbacksite) nog 8% korting gekregen. Vond ik best wel ok.
                          Tot nu toe heel blij met de Garmin. Heel intuïtief qua bediening. Ook het navigeren is na wat wennen iets duidelijker.
                          Batterijduur duidelijk beter.

Enkel mis ik tijdens het klimmen het hellingspercentage. Volgens mij niet beschikbaar?

Comment

Dat heb ik op mijn edge touring van heel wat jaren oud ook niet.
                            Enkel de hoogtemeters.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

De kogel is door de kerk, het is een Merida Reacto 4000 geworden in de solden.

Voorblad laten aanpassen naar 50/34 ipv de standaard 52/36, maar voor de rest standaard gelaten.

Wel veel agressievere zitpositie dan ik tot nu toe gewend ben, dus hopelijk ga ik me dat niet beklagen.

Zo eentje dus, in deze kleurstelling.
                              in het echt is hij nog veel donkerder, dus ik vond het wel mooi.

Comment

Idd een mooie fiets. Die aero’s zijn altijd een pak mooier. Maar zijn ook wel zwaarder. Op vlakke stukken sneller als een lightweight, maar trager bij het klimmen omdat ze zwaarder zijn.

Maar of een amateur zoals ons dat gaat meeken, geen idee

Comment

Als je komt van een fiets van 10 kg, zoals ik nu heb, dan is alles licht hé? ;-)
                                  En met dat fietske heb ik al menig colletje bezworen in Italië. Dat zal dus met deze ook wel lukken.
                                  Maar vandaar dat ik zeker een 50/34 voor wilde. Achter staat hij nu op 11-28

Ik wilde eigenlijk absoluut terug een fiets met glans lak ook, en deze kleurstelling beviel me echt IRL.
                                  Die weggewerkte achterrem vind ik ook wel een coole feature. Zo'n aero model ziet er ook op één of andere manier toch meer fiets uit IMO.
                                  Zal wel eens een fotootje nemen als ik hem effectief thuis heb.

De meeste alternatieve modellen (endurance) kwamen ook altijd in mat lak of een kleurstelling die ik minder mooi vond

Dus van een endurance model met schijfremmen is niets in huis gekomen LOL.

Comment

50/34 heb ik ook op mijne, en achteraan stak 11-28, maar was niet voldoende voor mij. Heb 11-30 gestoken. 32 kan ik niet steken omdat ik maar een 9x heb. Bij 11 x kunt ge zelfs nen 32 steken.

Comment

Gisteren na de meting. De drop valt nog mee. Die verborgen achterrem vind ik wel een coole feature. Vrijdag in huis dus zaterdag testdag als het weer een beetje meezit

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

Mooie fiets, aero frames zijn volledig in tegenwoordig. Die drop valt inderdaad heel goed mee. En een goede keuze om voor een 50/34 te gaan. Als gewone wielertoerist de beste keuze.

Comment

Ik las overal dat die aero frames oncomfortabel zouden zijn. Ik heb er nu wel maar een klein stukje mee gereden op gewone pedalen, maar ik had niet de indruk dat hij beenhard was of zo.
                                          Het zadel zal mss wel even wennen zijn, want dat is toch wel wat harder dan mijn huidige, maar als ik daar niet aan kan wennen bouw ik gewoon mijn huidig zadel om naar deze.

Achter ga ik de cassette, mss ook nog laten vervangen door een 14-28. op een 11 rijd ik toch nooit, en dat geeft dan mooie kleine intervalletjes bij het schakelen.

Comment

Working...
                                          X