Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Ik las overal dat die aero frames oncomfortabel zouden zijn. Ik heb er nu wel maar een klein stukje mee gereden op gewone pedalen, maar ik had niet de indruk dat hij beenhard was of zo.
    Het zadel zal mss wel even wennen zijn, want dat is toch wel wat harder dan mijn huidige, maar als ik daar niet aan kan wennen bouw ik gewoon mijn huidig zadel om naar deze.

    Achter ga ik de cassette, mss ook nog laten vervangen door een 14-28. op een 11 rijd ik toch nooit, en dat geeft dan mooie kleine intervalletjes bij het schakelen.
    Comfortabel of niet hangt van veel factoren af. Gewicht fiets, soort wielen, gebruikte sturen, zadels, zadelpennen, stuurpennen, enz... . Maar zo'n aero frame is in het algemeen wel wat stugger dan een klassiek frame. Die korte bovenliggende buizen van de achtervork en dikke buizen in 't algemeen maken het er niet meteen comfortabeler op.

    Met een 14-28 heb je 't voordeel dat je ketting doorgaans wat rechter gaat liggen bij de normale toeristsnelheden (bvb 50 - 19/18/17).

    Comment


    • #62
      Eerste rit van 60km zit er op. Afstelling helemaal Top. Ik ga er voorlopig niets aan veranderen. De lagere houding zorgt echt wel voor meer snelheid. Hier en daar las ik dat die verborgen achterrem wat minder zou werken maar voor mij een meer dan voldoende. De hydro schijfremmen van mijn vrouw haar TREK zijn wel duidelijk beter maar ik kan met deze leven.

      Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

      Comment


      • #63
        Ik zie een vrij grote balhoofdbuis en nog wat spacers onder je stuurpen. Zo laag zit je toch niet, wel?

        Comment


        • #64
          Mooie fiets. Die aero modellen zijn meestal wel mooi, maar verder voor de gemiddelde wielertoerist weinig zinvol qua snelheidswinst.
          Die achterrem zorgt idd voor een cleanere look, maar de meeste merken zijn er van teruggekomen toch? Remt iets schokkeriger?
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • #65
            Als je gewicht niet echt belangrijk vindt, dan is een fiets met schijfremmen eigenlijk de beste optie. Zeker als je regelmatig in slechter weer rijdt.

            Comment


            • #66
              Ja ik wilde eerst ook zeker voor een model met schijfremmen gaan, maar ik vond dit model gewoon de perfecte prijs/kwaliteitscombinatie voor mij.
              Plus ik vond hem ook gewoon mooi... zo gaat dat toch meestal tenslotte hé? Je koopt altijd een beetje met je hart ;-)
              Die spacers blijven er ook tussen, lager wil ik zeker niet zitten.

              Het remgevoel is inderdaad zeker minder dan met schijfremmen, zoals ik hierboven al schreef. Maar zeker niet ondermaats.
              Achterrem is zeker niet schokkerig. De voorrem eerst wel, maar dat bleek aan een losstaand balhoofd te liggen .

              Toch wel een minpuntje voor de LBS hoor. Er zaten nog vetvlekken op het frame van de tandwielwissel, en het balhoofd stond dus niet vast.
              Ook was een zeer hardnekkige beschermingssticker op de onderkant van de bovenbuis niet verwijderd.
              Ondertussen heb ik het zelf allemaal wel opgelost, maar zo lever je geen nieuwe fiets af IMO.

              Comment


              • #67
                Toen ik m'n eerste fiets kocht zaten er in totaal 15 stickers op de fietsenmaker. Vijftien!
                Geen probleem met 1 of twee hoor maar vijftien!

                Ik heb hem dat ook eens heel vriendelijk gezegd. Bij de volgende fiets nog 2 stickertjes
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • #68
                  Hahaha, 15, dat kan tellen inderdaad.
                  Nee ik heb het niet over een sticker van de fietsenmaker zelf. Die is er in mijn geval, redelijk discreet op aangebracht, vind ik zelf.
                  Onderaan op de achtervork zoals je kan zien.
                  Het was zo'n transportsticker met barcode die verdorie écht moeilijk te verwijderen was, zonder krassen te maken.
                  Vandaar waarschijnlijk ook, dat ze er zelf niet aan begonnen waren.
                  (Op de eerste foto uit de winkel zie je hem nog hangen, onderaan de bovenbuis)

                  Gisteren toch nog wat gespeeld met de instellingen. Mijn zadel 1cm naar voor en heel lichtjes naar beneden gekanteld vooraan ook.
                  Stuur een kleine cm naar mij toe gedraaid. Ik zit nu voor mijn meting eigenlijk 1.5cm te kort, maar het voelt toch comfortabeler aan voor mij.

                  De remmen zijn ondertussen al wat beter opgeruwd en ze zijn zeker krachtig genoeg. Van trillingen heb ik ook helemaal geen last.
                  Mss was dat vroeger meer, bij de single mount exemplaren, maar zo'n double mount systeem voelt toch lekker krachtig aan.
                  De blokjes lijken mij wel redelijk hard te zijn. Mss ga ik daar toch nog wel zachtere exemplaren op monteren. Maar eerst zo maar eens een paar 100km doen.

                  Comment


                  • #69
                    Er zijn voor de instellingen wel wat richtlijnen te vinden. In principe zou uw zadel waterpas moeten staan. Zadel naar voor en achter, is te bepalen met shietlood of waterpas. Als uw crank naar voor staat met voet ingeklikt, zou de voorkant van uw kniek door de trapas moeten lopen.

                    Hoogte zadel is uitklikken, hak op pedaal naar beneden en been dan compleet gestrekt.

                    Dit zijn in proncipe goede richtlijnen om van te beginnen, maar een zchte opmeting doet wonderen, want ieder lichaam is anders en die mannen weten waarmee ze bezig zijn.

                    Ik heb op de racefiets ook wat zitten knoeien met verschillende stuurpennen om uiteindelijk weer de originele te plaatsen :-).

                    Comment


                    • #70
                      Kortere stuurpen heb ik inderdaad ook nog liggen, maar ik ga nu eerst zo maar eens rijden.
                      Op zich voelde het al niet verkeerd aan nu, maar ik zit gewoon graag wat korter.
                      't Is echt iets en niets wat ik het zadel gekanteld heb hoor, hij staat nog zo goed als waterpas. Ik heb dat bij mijn vorig zadel ook gedaan, en op één of andere manier voelde het toch aangenamer aan de edele delen nadien

                      Comment


                      • #71
                        Bwa, zonder onderbroek en een goei chamois cremmeke doen al wonderen tegen zadelkwaaltjes

                        Comment


                        • #72
                          Trust me...I know what I'm talking about ....maar da's voor een ander forum

                          Comment


                          • #73
                            Na een 3 tal ritjes met de nieuwe fiets, viel me toch telkens op dat de voorrem even stokte op één plaats op de velg. Ik dacht eerst het balhoofd dat los stond, en nadien dat de remblokjes gewoon wat ingeremd moesten worden, maar het bleef toch te fel aanhouden. Er zat ook een duidelijk rubberspoor op één welbepaalde plaats op de velg.

                            Toch maar ff terug voor binnen gedaan, en net bericht gekregen dat ik een nieuwe velg krijg, omdat deze lichtjes krom was blijkbaar.
                            En dat op een solden fiets....good job van de dealer.

                            Fietsen Mast in Mol, ik zal de naam maar even vermelden ;-)

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Na een 3 tal ritjes met de nieuwe fiets, viel me toch telkens op dat de voorrem even stokte op één plaats op de velg. Ik dacht eerst het balhoofd dat los stond, en nadien dat de remblokjes gewoon wat ingeremd moesten worden, maar het bleef toch te fel aanhouden. Er zat ook een duidelijk rubberspoor op één welbepaalde plaats op de velg.

                              Toch maar ff terug voor binnen gedaan, en net bericht gekregen dat ik een nieuwe velg krijg, omdat deze lichtjes krom was blijkbaar.
                              En dat op een solden fiets....good job van de dealer.

                              Fietsen Mast in Mol, ik zal de naam maar even vermelden ;-)
                              Kunnen ze die velg niet rechten?

                              Comment


                              • #75
                                Top dat ge een nieuwe velg krijgt, terwijl wss een paar spaken wat bijgedraaid moesten worden. Wss in fabriek mis gegaan, of tijdens transport. Maar nu zijt ge zeker hé. Met schijfremmen waart ge er wss niet achter gekomen

                                Comment


                                • #76
                                  Neenee, het was met spaken bij te draaien niet op te lossen. Volgens mij was hij slecht aan elkaar gezet. Het rubberspoor was net voor de lasnaad. Je kon het ook niet voelen of zo, heel bizar. Hij dacht eerst zelf om het eens gauw op te lossen door de blokjes te verzetten, maar niets hielp.
                                  Maar ik ben content nu.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ah oké, die was niet krom, die was gewoon slecht gelast. Ja, daar kan je niks aan verhelpen.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kan tenminste nog wat lullen over fietsen. Al 2 weken niet op een fiets gezeten
                                      Normaal fiets ik 2 x een uur op den tacx thuis en ga ik zondags voormiddag MTB'en. Wegens tijdgebrek weer niet aan geraakt en zondag weer niets, omdat madam wil dat ik mee ga naar die speciale dag in Planckendael. Dus hopelijk morgen avond ff op de rollen.

                                      Comment


                                      • #79
                                        in de winter kom ik sowieso een pak minder op de fiets omdat ik geen MTB'er ben.
                                        Onbekend is mss onbemind, maar ik vrees dat dat constante pieken op een MTB niet zo mijn ding is.
                                        Heb al wel eens gedacht om mij zo ergens een tweedehands aan te schaffen om toch eens uit te proberen, maar het is er nog niet van gekomen.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Het heeft beiden zijn charmes. Wij zijn zo een groepje van een 5-tal mensen en met 4 MTB en de andere die gaat in de winter mee MTB'en, maar in de zomer uitsluitend racefiets.
                                          Ik zelf heb heel veel plezier aan MTB en racefiets leek me totaal niet uitdagend. Doordat het groepje wat stil viel door omstandigheden, was ik soms alleen omdat ik geen racefiets had. Dan kocht ik nieuwe wielen voor op de MTB en dus 28mm bandjes op de oude velgen en een paar keer zo gaan rijden met de fully op 28mm banden En ineens zag ik mijn vetpercentage terug dalen. Hoppa, direct racefiets gekocht en nu doe ik beiden graag. In deze periode wel meer MTB en de racefiets staat nu op de tacx.

                                          Op de MTB is het parcours uitdagender, de klimmen intenser, geen last van auto's,... . Maar op de racefiets komt ge al eens ergens en rijdt ge door mooie streken. Ook gaat ge op de racefiets volgens mij meer vet verbranden door lagere en constantere hartslag.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X