Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vanmorgen vergeten te checken hoe de druk nog was. Ik vermoed dat er wat lucht ontsnapte.
    Ik moet vanmorgen met 28mm bandjes rond de 4 bar gereden hebben. Dat is zo comfortabel als maar kan zijn. Maar hier en daar begint de band wat 'zoeken' en dat is geen gevoel die veel vertrouwen wekt. Dus met m'n 81 kg lijkt 5 bar me ideaal. Tubeless wel hé. Met binnenbandjes blijf ik rond de 6 bar.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • Vandaag willen fietsen op mijn 15jaar oud fietske op 23inch bandjes, phoe deed toch raar. En heel ongemakkelijk. Na vijf km maar gestopt ermee. Tzal een fiets voor de kleine worden.
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

      Comment


      • De overstap van 23 naar 25mm was al een stap vooruit, maar het verschil tussen 25 en 28mm was helemaal een openbaring.
        Rijdt zo veel fijner.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • Vandaag een goeie 100km erbij op de teller. Toch maar Frankrijk binnen gereden. Geen idee of het al mag. De vorige keer een combi gendarmes tegengekomen. Die waren een controle aan het doen. De agent volgde me in het passeren (met z'n blik hé). Even vriendelijk geknikt en hij knikte terug. "Aha" dacht ik.

          Maar het weer mag toch echt stilaan veranderen. Ik kan me niet herinneren in mei ooit nog met m'n winterjasje gereden te hebben.
          Na 10 minuten regenbui en helemaal doorweekt verder. Gelukkig snel weer droog (dankzij de ambetante wind).

          Zit iemand hier op Strava eigenlijk?
          🇧🇪 Gijs Sohier is a cyclist from België. Join Strava to track your activities, analyze your performance, and follow friends. Strava members can plan routes, participate in motivating challenges, and join clubs. Get started by signing up for free.


          Nog steeds happy met de SUP. 1.600 km in 2 maanden.
          Carbon wielsetje besteld om het af te maken. Hopelijk raalkt die hier nog vanuit China voor m'n vakantie (met o.a. Ventoux).

          Last edited by Hayes; 16/05/2021, 22:47.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • Blijft een lekkere fiets.

            Hier donderdag ook naar Nederland gefietst en ook geen probleem.

            Maar het weer inderdaad pffffffff

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Vandaag een goeie 100km erbij op de teller. Toch maar Frankrijk binnen gereden. Geen idee of het al mag. De vorige keer een combi gendarmes tegengekomen. Die waren een controle aan het doen. De agent volgde me in het passeren (met z'n blik hé). Even vriendelijk geknikt en hij knikte terug. "Aha" dacht ik.

              Maar het weer mag toch echt stilaan veranderen. Ik kan me niet herinneren in mei ooit nog met m'n winterjasje gereden te hebben.
              Na 10 minuten regenbui en helemaal doorweekt verder. Gelukkig snel weer droog (dankzij de ambetante wind).

              Zit iemand hier op Strava eigenlijk?
              🇧🇪 Gijs Sohier is a cyclist from België. Join Strava to track your activities, analyze your performance, and follow friends. Strava members can plan routes, participate in motivating challenges, and join clubs. Get started by signing up for free.


              Nog steeds happy met de SUP. 1.600 km in 2 maanden.
              Carbon wielsetje besteld om het af te maken. Hopelijk raalkt die hier nog vanuit China voor m'n vakantie (met o.a. Ventoux).

              Knappe fiets. Vorige week een keertje 90, 75 met de MTB en nog eens 70 met de racefiets. Maar nog niet al teveel km's dit jaar (2.900), met dank aan al dat kloteweer.

              En ja, ik heb strava, maar ik gebruik dat niet.

              Comment


              • Ik gebruik het wel maar alles staat privé.
                Relive gebruik ik meer.
                Plezantere filmpjes.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Vandaag nog eens met de Sensa op pad voor een langere rit.
                  Die is duidelijk minder comfortabel dan de SUP. Ik ben het niet meer gewooon eigenlijk. Ik had na 80-90 km een hongerklop van jewelste en dan begint alles op je zenuwen werken. Ook het gevoel op de kleine Franse weggetjes die dikwijls in minder-dan-uitstekende staat zijn Vermoeide spieren dan dan nog de hele tijd trillen en door elkaar geschud worden.
                  Ik was blij toen ik thuis arriveerde.

                  Onderweg 900 hoogtemeters. Ik merk nu ook echt dat bergop met de Sup veel fijner is dan met de Sensa. Vooral door compacte groepset met 11-34 cassette. De Sensa heeft 52-36 met 11-28 cassette en op de steile stukjes écht een groot verschil.

                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • Relive gebruik ik enkel voor de echte speciale ritjes.
                    Snel eentje gemaakt van ritje vandaag.

                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Vandaag nog eens met de Sensa op pad voor een langere rit.
                      Die is duidelijk minder comfortabel dan de SUP. Ik ben het niet meer gewooon eigenlijk. Ik had na 80-90 km een hongerklop van jewelste en dan begint alles op je zenuwen werken. Ook het gevoel op de kleine Franse weggetjes die dikwijls in minder-dan-uitstekende staat zijn Vermoeide spieren dan dan nog de hele tijd trillen en door elkaar geschud worden.
                      Ik was blij toen ik thuis arriveerde.

                      Onderweg 900 hoogtemeters. Ik merk nu ook echt dat bergop met de Sup veel fijner is dan met de Sensa. Vooral door compacte groepset met 11-34 cassette. De Sensa heeft 52-36 met 11-28 cassette en op de steile stukjes écht een groot verschil.

                      Herkenbaar, ik heb mijn 52-36/11-29 al bij aankoop meteen laten vervangen door een 50-34/11-32
                      Die hoge velgen op je Sensa zullen ook wel niet bijdragen aan het comfort.
                      Ziet er allemaal posh uit, maar idd vaak op slechte wegen een crime hé?

                      Comment


                      • Knappe foto, Hayes.

                        Compact crankstel is ideaal voor de wielertoerist. 50/12 is het zwaarste dat ik kan trappen, en ik rijd ooit ritten van 40 per uur gemiddeld, gaat perfect.

                        Comment


                        • Klopt eigenlijk. Je kan vlot 40 km/h uur rijden met compact. Het is maar in afdalingen dat je tegen de limiet botst, maar da's uiterst zeldzaam in dit vlakke land. En dan gaat het over afdalen aan 70 ipv 60. En eigenlijk is dat dan puur "zie je hoe snel ik kan".

                          De SUP stata nu tubeless, ook met de wegbandjes. En daar zit een groot verschil in. Tubeless op 5 bar, de Sensa met binnenbandjes staat normaal op 6,5 bar.

                          Gisteren de SUP gewogen (met bidonhouders, Garmin-houder en pedalen): 9,1 kg.
                          De Sensa zou rond de 8 kg moeten draaien.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            Klopt eigenlijk. Je kan vlot 40 km/h uur rijden met compact. Het is maar in afdalingen dat je tegen de limiet botst, maar da's uiterst zeldzaam in dit vlakke land. En dan gaat het over afdalen aan 70 ipv 60. En eigenlijk is dat dan puur "zie je hoe snel ik kan".
                            Afdalingen en bijtrappen. In België nagenoeg nooit, in de bergen na haarspeldbochten, maar dat is het dan ook zowat. Wij reden vroeger bij de nieuwelingen koerskes van 40 gemiddeld met een max. verzet van 50-16.

                            Zalig het goede weer, op vier dagen tijd 450 km gereden. Straks nog 50 wat losrijden.

                            Comment


                            • Ik heb vorig jaar mijn compact 25/11 - 50/34 vervangen met 52/39 vooraan en moet zeggen dat voor mij dit toch wat soepeler rijdt. Bij aankoop van je eerste koersfiets heb je daar eigenlijk geen weet van wat voor jou het beste rijdt. Je koopt een fiets naar budget en looks en gaandeweg moet je het toch zelf leren aanvoelen wat het beste bij jouw rijdersprofiel past.

                              Comment


                              • Ik neem aan dat jij dan meestal op je binnenblad rijdt?

                                Een 52 lijkt mij eigenlijk alleen maar nuttig als je snelheden van 40 plus moet aanhouden.

                                Comment


                                • Ik rij altijd op het buitenblad. Binnenblad heb ik al die jaren nooit gebruikt en ik rij niet zot hoor. Gemiddelde van 30 á 32 km/uur. Wind achter langs het kanaal rond 40 max 45.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                                    Ik rij altijd op het buitenblad. Binnenblad heb ik al die jaren nooit gebruikt en ik rij niet zot hoor. Gemiddelde van 30 á 32 km/uur. Wind achter langs het kanaal rond 40 max 45.
                                    En kan je me een reden geven waarom je van een 50/34 naar een 52/39 overgeschakeld bent? Als ik ritjes van tussen de 30 en 34 gemiddeld rijd dan trap ik voornamelijk op de 50/17, 16 en 15. Kettinglijn ligt dan vrij recht, ideaal dus.
                                    Ook handig is de 34 van de compact in het hooggebergte, cassette 12-25 kan ik dan gewoon laten zitten.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                      En kan je me een reden geven waarom je van een 50/34 naar een 52/39 overgeschakeld bent? Als ik ritjes van tussen de 30 en 34 gemiddeld rijd dan trap ik voornamelijk op de 50/17, 16 en 15. Kettinglijn ligt dan vrij recht, ideaal dus.
                                      Ook handig is de 34 van de compact in het hooggebergte, cassette 12-25 kan ik dan gewoon laten zitten.
                                      Idem hier, zelfs als ik eens naar 40kmh ga (wat in mijn geval uiterst zelden voorvalt), gebruik ik nog geen 50/11 of 12

                                      Comment


                                      • Met de 52/11 nu heb ik iets meer snelheid en kan ik mooi rondrijden wat leuk is wind achter. Met de 50/11 draaiden mijn benen soms zot als ik meer snelheid wilde aanhouden. Ik geef toe, dat gebeurt niet altijd maar als het kan is het wel leuk. En het was gemakkelijker om de voorste tandwielen te vervangen dan de achterste. In de bergen rij ik toch nooit en moest het toch eens voorvallen zijn de tandwielen rap gewisseld. Met een 53/39 zal je dat probleem niet hebben denk ik en heb je versnellingen genoeg? Hopelijk verstaan jullie mijn reden tot verandering, het is zeker niet om de snelheidsduivel uit te hangen, verre van.

                                        Comment


                                        • Ieder zijn meug hé... ik ben zeker ook niet de man van de hoge trapfrequenties, dus ik begrijp je standpunt wel.

                                          Maar zelf rijd ik wel meestal een paar keer in de bergen en/of de Ardennen. En dan heb ik die 34 echt wel nodig ook.

                                          Waar ik wel iets van krijg zijn van die mensen die altijd met een scheve ketting rond rijden.
                                          Vriend van mij blijft zo echt altijd op zijn binnenblad, no matter what.
                                          Ik zou dan soms zelf in zijn plaats gaan schakelen. LOL
                                          Last edited by Bud Wijzer; 03/06/2021, 14:52.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X