Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben al een paar jaar Garmin addept. Strava doe ik wel niet aan mee.
    Maar ik ben echt wel fan.
    Eens je het onder de knie krijgt, is het toch wel erg fijn om routes uit te werken, en nadien te rijden.

Meestal gebruik ik zelf routeyou, in combinatie met streetview erlangs.
    Dit om verrassingen qua wegdek te vermijden.
    Zeker in het buitenland geen overbodige luxe

Comment

• Het is wat zoeken tussen alle submenu's. Ik heb ook de indeling van het scherm al aangepast, de weergave van de snelheid was te klein (om dichtbij te zien heb ik eigenlijk een leesbril nodig), scherm nu in drie gedeeld met de snelheid, gemiddelde snelheid en de afstand in de display.

Comment

• Heb mezelf om die reden een bifocale Nike zonnebril aangeschaft, via Pearl.
        Is iets minder fancy dan een gewone fietsbril, maar het helpt om net navi scherm te lezen vooral.

Comment

• Sinds ik met gps rij, maak ik veel langere en andere tochten.
          Mijn oriëntatie is legendarisch slecht, dus de gps is een zegen.

Check eens de IQ store ook, daar zitten leuke app'jes tussen. Heb net deze geïnstalleerd

Routes maak ik via Garmin Connect, best makkelijk.
          Strava gebruik ik voornamelijk om het aantal km's bij te houden.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Heb mezelf om die reden een bifocale Nike zonnebril aangeschaft, via Pearl.
            Is iets minder fancy dan een gewone fietsbril, maar het helpt om net navi scherm te lezen vooral.
            Ik heb plaklenzen besteld, eens zien wat dat geeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Sinds ik met gps rij, maak ik veel langere en andere tochten.
              Mijn oriëntatie is legendarisch slecht, dus de gps is een zegen.

Check eens de IQ store ook, daar zitten leuke app'jes tussen. Heb net deze geïnstalleerd

Routes maak ik via Garmin Connect, best makkelijk.
              Strava gebruik ik voornamelijk om het aantal km's bij te houden.
              Ik heb reeds een route gemaakt met Garmin Connect. Is inderdaad vrij makkelijk.

Comment

• Eigenlijk was ik niet zinnens deze morgen om te vertrekken, omwille van de dreigende wolken. Uiteindelijk toch maar vertrokken op m'n eentje. Dat Garmin ding eens deftig uitgetest. Net geen 34 gemiddeld (33,94), de conditie is in orde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Vermits ik nog steeds als een fossiel rond reed met een simpel fietscomputerke en echt wel uit de boot viel, ben ik nu toch maar overstag gegaan en heb mij zo'n Garmin gekocht. Meteen ook een Strava account aan gemaakt, 't is allemaal wat zoeken, maar dat komt wel in orde met behulp van de dochters.
                  De welke? Ben nog aan het twijfelen om te wisselen naar een 530 / 830 / nog iets anders.
                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Garmin edge 530. Voldoet voor mij.

Comment

• Ik heb een Edge 1030, maar complete overkill voor mij, eerlijk gezegd.
                      530 of 830 zou ook prima voldoen.

1030 heeft ook iets minder batterijduur, dus als je op GPS rijdt zal hij volgens mij zelfs sneller plat zijn, dan een 530 of 830

Comment

• Ik maak de ritten met Komoot, dat vind ik toch een pak makkelijker dan met Garmin.

Alles is mooi gekoppeld. Ik kan op komoot ritten maken op de ipad of iPhone of computer, en dan via de iPhone wordt dat automatisch op de Garmin gezet.

Comment

• Met Garmin connect is het ook heel simpel om routes te maken.

Comment

• Gisteren, redelijk wat wind.

Vandaag wat rustiger...

Comment

• Vandaag een groot deel met de toeristen... en nee, helemaal niks asociaal uitgestoken.

Comment

• Ferme gemiddeldes! Ik heb de Edge Explore (het instapmodel) en die voldoet voor mij.

Sinds gisteren terug in het land, nog even aan het nagenieten en wennen aan... wel België :-)
                                Een week is veel te kort...

Comment

• Wauw, knappe foto's, Hayes! Gezond jaloers. Volgend jaar hopelijk die coronashit voorbij. Ga dan ook nog eens naar de omgeving van de Ventoux, is al van '98 geleden dat ik 'm nog eens beklommen heb. En uw fiets straalt echt superstrakheid uit!

Enfin, ik heb vandaag ook een berg beklommen.
                                  Totaalkm's deze week: 551. Voor mijn doen héél veel. Morgen werken, da's minder...

Comment

• Merci. Ik heb uiteindelijk maar een goeie 200km gefietst op reis maar de hoogtemeters zorgen ervoor dat ik na 50 km echt wel klaar ben. Geen meter vlak, en de laatste dagen nog behoorlijk veel wind. En ik was op pad met drie vrouwen die ook wat tijd opeisten

De Garmin sneuvelde op top van de Ventoux, zo'n afgekraakt kipje. Vandaag maar dogears besteld.
                                    Achteraf gezien dat ik in de afdaling 88 haalde. M'n vorige topsnelheid was 78, dus best flink verbeterd. De fiets begon wel onstabiel aanvoelen aan die snelheid, mede door de wind.

IK heb bewust heel vroeg geboekt o eventueel in quarantaine te kunnen gaan voor ik weer aan het werk moet. Ik merk dat de cijfers snel aan het stijgen zijn, dus misschien geen slechte keuze.
                                    Vrouwlief stelde voor volgend jaar de Cevennen voor, en dat lijkt me ook heel fijn fietsen daar. Cols van rond de 1000 meter max, ruige rotsen en warm. Yes please.
                                    Last edited by Hayes; 12/07/2021, 22:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Merci. Ik heb uiteindelijk maar een goeie 200km gefietst op reis maar de hoogtemeters zorgen ervoor dat ik na 50 km echt wel klaar ben. Geen meter vlak, en de laatste dagen nog behoorlijk veel wind. En ik was op pad met drie vrouwen die ook wat tijd opeisten

De Garmin sneuvelde op top van de Ventoux, zo'n afgekraakt kipje. Vandaag maar dogears besteld.
                                      Achteraf gezien dat ik in de afdaling 88 haalde. M'n vorige topsnelheid was 78, dus best flink verbeterd. De fiets begon wel onstabiel aanvoelen aan die snelheid, mede door de wind.

IK heb bewust heel vroeg geboekt o eventueel in quarantaine te kunnen gaan voor ik weer aan het werk moet. Ik merk dat de cijfers snel aan het stijgen zijn, dus misschien geen slechte keuze.
                                      Vrouwlief stelde voor volgend jaar de Cevennen voor, en dat lijkt me ook heel fijn fietsen daar. Cols van rond de 1000 meter max, ruige rotsen en warm. Yes please.

Ik ben ook te zwaar om echte cols te beklimmen, maar ik doe het wel graag. Beklimmingen van max. zo'n 5 à 6% liggen me veel beter, kan je nog wat op de macht naar boven rijden.

Comment

• Hier ook geen fan van de allergrootste cols en daarom fiets ik meestal in Italië
                                        Piëmonte is een echte aanrader op dat vlak.
                                        Streek van Barbaresco, Barolo...

En de wijn is er ook nog eens top ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Hier ook geen fan van de allergrootste cols en daarom fiets ik meestal in Italië
                                          Piëmonte is een echte aanrader op dat vlak.
                                          Streek van Barbaresco, Barolo...

En de wijn is er ook nog eens top ;-)
                                          Ik wel grote fan, maar ik ben er niet goed in.
                                          Twee keer de Marmotte gereden, twee keer de regelrechte hel...

Comment

Working...
                                          X