Merci!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
Vandaag mijn laatste 40km op de MTB gedaan. Met het verbouwen en het zuipen gisteren, zat ik vandaag met slechte benen. Enorm verzuren.
Dees jaar MTB, Race en Tacx samen maar 3819km gedaan met vandaag erbij en in totaal 20729hm's. En dat op 177uren gespreid over 105 dagen. Had gedacht dat het meer ging zijn, maar volgend jaar nog een tandje bij steken. Heb thans maar enkel zondags tijd om veel kms te doen. Door de week is het nu 1 x een uurke tacx (26 à 27km). In de zomer is het dan nog eens rap 35 à 40km in de avond.
Hopelijk volgend jaar meer, want ben jaloers op de vrienden op FB die aan 10000 en 15000km zitten.
Comment
-
Ik zit elk jaar tussen de 10.000 en de 11.000 km. Nu heb ik 10.391 km's, 9.023 met de koersfietsen en 1.368 met de MTB. Als 't niet regent zou ik er morgen nog een 70 à 80 willen aan toevoegen. Ik ken gasten in de groep waar ik soms mee mee rijd, die komen aan 30.000 per jaar.
Comment
-
Ik zit dit jaar aan 9.780 km. M'n doel was 9.000 dus dat is fijn gelukt. Volgend jaar 10.000 dan maar.
Maar ik denk dat die 10.000 wel bijna mijn limiet zal zijn. Om aan 20.000 te komen bijvoorbeeld, moet je echt je leven daarnaar inrichten. Op het 'dwangmatige' af. Dat is niet aan mij besteed.
Ik doe zowat 5.000-6.000 woonwerk verkeer. De rest is vrije tijd.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Woon-werk doe ik met een gewone fiets, alsook alle andere verplaatsingen (winkel, dorp,...) met de fiets., dat is niet inbegrepen in m'n kilometeraantal. Dat gaat nog zo'n 1.000 extra zijn. 20.000 km per jaar is een gemiddelde van 55 km, elke dag. Dat is best wel veel. Ik ken iemand die voltijds werkt en zo'n 35.000 km met de fiets rijdt, geen competitierijder. Dat is gemiddeld zo'n 100 per dag, elke dag het jaar rond. Dat ga ik er nooit voor over hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWoon-werk doe ik met een gewone fiets, alsook alle andere verplaatsingen (winkel, dorp,...) met de fiets., dat is niet inbegrepen in m'n kilometeraantal. Dat gaat nog zo'n 1.000 extra zijn. 20.000 km per jaar is een gemiddelde van 55 km, elke dag. Dat is best wel veel. Ik ken iemand die voltijds werkt en zo'n 35.000 km met de fiets rijdt, geen competitierijder. Dat is gemiddeld zo'n 100 per dag, elke dag het jaar rond. Dat ga ik er nooit voor over hebben.
Ken iemand die een paar jaar terug de iron lan wilde doen om van zijn bucketlist te schrappen. Elke dag werken en trainen, meer niet. Na een paar maanden moeten opgeven omdat zijn vrouw aan de deur stond met de koffers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
heeft die man dan nog een gezin? Ook al doet die enorm veel woon-werk, dan nog hebt ge toch nog nauwelijks tijd voor het gezin dan?
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenKen iemand die een paar jaar terug de iron lan wilde doen om van zijn bucketlist te schrappen. Elke dag werken en trainen, meer niet. Na een paar maanden moeten opgeven omdat zijn vrouw aan de deur stond met de koffers.
Comment
-
Als de kinderen groter zijn en ge ni constant met mekaar leeft, dan hebt ge tijd genoeg. Ik ken koppels die altijd samen weg zijn, maar ken ook koppels die zelden iets samen doen waarbij de man altijd fietsen is en de vrouw altijd met vriendinnen of kinderen op stap.
Mijn oom en tante bv doen wel wat dingen samen, maar zoals vakanties en dergelijke heeft hij het zowat gehad. In de zomer neemt hij zijn 3 weken verlof en gaat hij elke morgen fietsen en namiddag in de zetel liggen naar de Tour De France kijken. Dat is voor hem vakantie tegenwoordig. En mijn tante gaat dus met vriendinnen op vakantie
Maar hier doen we wel veel samen, maar zitten we dan ook met een zoontje van 7 jaar. Mss als,
hij ouder is, dat het allemaal verandert of,dat we veel samen gaan fietsen. Maar eerlijk gezegd zou ik toch wat meer willen gaan fietsen, maar dat pakt hier niet Mss,kot er nen dag dat ze mij wa meer beu is
Comment
-
Herkenbaar
Langer dan een dag of 4 mag het toch echt niet duren.
Het is soms plannen. Ik vertrek een stuk vroeger naar het werk en ben ook later thuis dan m'n vrouw. Mede omdat ik dikwijls met de fiets ga.
Onze dochters zijn intussen 11 en 13 dus die trekken hun plan als ze thuis komen.
In het weekend ga ik dikwijls over de middag rijden. Ik vertrek rond 10u30-11u en ben dan tegen 14u meestal thuis. Zo is er nog tijd om family stuff te doen samenIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenHerkenbaar
Langer dan een dag of 4 mag het toch echt niet duren.
Het is soms plannen.
Voorheen fietste ik 3 x per week, en dan kon ik dinsdag, vrijdag en zondag gaan. Zondag is altijd een MTB rit of met de race. Door de week meestal korter en ni meer dan 2 u en in de winter is dat telkens een uur op den tacx.
Maar dan is lijn vrouw begonnen met functional training en dat viel dan op 1 van die dagen. Tacx is in de garage en ons zoontje is nog maar 7 jaar en heeft regelmatig last van groeipijnen. Dus als ik in de garage ol den tacx zit met de oortjes in, kan ik hem onmogelijk horen. Uiteindelijk doet mijn vrouw dat nu vast op maandagavond, maar ondertussen ben ik bij diezelfde trainer en een paar man van het lokale fietsclubje op dinsdag ‘core stability’ aan het doen dat dus mijn fietsen op dinsdag vervangt. Aan sport geen gebrek, want nu is het dinsdag Core Stability, woensdag Aikido, donderdag tacx, vrijdag Core Stability op mijn eigen thuis en zondag rit. Dus qua sport geen gebrek, maar wel 25 a 50km per week minder op de fiets
En ja, zaterdags is altijd klusdag daar nog een pak gerenoveerd moet worden thuis. Moest dat er niet zijn, had ik weer wa extra tijd.
Ik ga nu eens mijn eerste kms op den tacx doen van dit jaar. De kater wat eraf rijden . En de komende weken de kilo’s, want zonder weegschaal voel ik ze erbij komen
Veel fietsgenot aan alle medefietsers hier voor 2019.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenOp Instagram krijgen m'n fiets foto's altijd het meeste likes
Eentje van de 9 is zonder fiets. Maar getrokken vanop de fiets :-)
Op naar 2019
Comment
-
Merci.
Ik ga straks vertrekken voor een (anderhalf)uurtje rijden. Fris hoofd halen, nieuwe 28mm bandjes testen. Door het gemiezer zal het niet veel langer zijn.
Fijn (fiets)jaar aan iedereen trouwens!
Comment
-
Net even m'n nieuwe 28mm bandjes getest. Wat een comfort!
Dat die 3mm extra zo'n verschil kunnen maken. En geen beetje moeten inboeten aan snelheid.
Ik heb per ongeluk de 'endurance' versie van de Rubino Pro's besteld. Maar ze blijven er op liggen. I like 'em.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe eerste 26 km van 't jaar zitten erop. Het feller wordende gemiezer heeft me doen terugkeren.
Maar die caloriën zijn er ondertuss alweer bij
Comment
-
Chinese Carbon wieltjes in de fiets gestoken.
Ik geef toe dat het voor een stuk puur voor de looks is Nog niet mee gereden, fiets staat bij FM voor een lente-onderhoud.
Ik verlang al zo hard naar het eerste lente ritje in korte mouwen. Dat is is altijd één van dé momenten van het jaar. Ik kan daar intens van genieten.
Comment
Comment