Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag 17 garden en de hele dag zon voorspeld.
    Hier 9 graden en al de hele dag mist.

Uit principe weiger ik in volle winteroutfit te gaan fietsen.
    Straks maar even loopschoentjes aanbinden.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Ik rijd met temperaturen zo vanaf ongeveer 8°C en niet teveel wind nog zoals op de foto, zonder handschoenen en schoenovertrekken. Zolang het droog en niet ijzig koud wordt blijf ik buiten fietsen. De smarttrainer staat klaar om te gaan zwiften als het weer omslaat.

Comment

• Ik blijf ook buiten fietsen.
        Maar ik kreeg de knop in m'n hoofd niet omgedraaid om in de kou in full outfit te gaan fietsen. Het was hier koud, vochtig en mistig.
        Ik hoop morgen op wat zon maar ben nu mentaal voorbereid op vettig weer.
        Ik rij nooit zonder handschoenen, ook niet in de zomer.

Comment

• Om de winter door te komen...

Comment

• Da's ferm zoiets. Ik jakker mij dagelijks af op een Kettler hometrainer
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Da's ferm zoiets. Ik jakker mij dagelijks af op een Kettler hometrainer
              Met een abonnement op Zwift is het wel enigszins leuk. Maar zweten... niet normaal!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Met een abonnement op Zwift is het wel enigszins leuk. Maar zweten... niet normaal!
                Hahaha, da's op mijn hometrainer ook geen probleem hoor
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik had vroeger zo'n basis Tackx. Nog met klem op achterwiel. Ik vond dat toen véél lastiger fietsen dan buiten rijden. Je kon niet even je benen stilhouden.
                  is dat de anders met zo'n direct drive trainer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    Ik had vroeger zo'n basis Tackx. Nog met klem op achterwiel. Ik vond dat toen véél lastiger fietsen dan buiten rijden. Je kon niet even je benen stilhouden.
                    is dat de anders met zo'n direct drive trainer?
                    Je kan gerust je benen stilhouden, dan bol je gewoon uit. Ik rijd veel liever buiten, maar de ervaring van het spel Zwift motiveert enigszins wel. Daarnet nog een wedstijdje van 15 km gereden en daarna een ritje van 41 km. Het is wel zwaarder dan buiten fietsen, je hebt immers geen rust. Een bocht nemen is gewoon doortrappen en om dezelfde wattages als buiten te fietsen moet je precies meer moeite doen. Ik vrees dat het zware zweten daar wel voor iets tussen zit. Maar... je zou er sterker van worden.

Comment

• Net twee uurtjes op de Zwift (72 km), meteen een kilo lichter. Zo zweten...!

Comment

• Zaterdag testritje gedaan met de nieuwe gravelfiets van Atom6.
                        Dat wordt de nieuwe bike. Niet in die kleuren echter
                        Het wordt de woonwerk fiets en gravelbike.

uMWvYO.jpg

Fijne fiets. Chinees frame, Chinese wielen, maar dat drukt de prijs.

Atom 6 Grava Fast
                        Sram Rival etap AXS
                        Panache 40mm wielen
                        Dat voor net geen 4.000
                        Via lease kost het mij uiteindelijk 2500 euro.

Comment

• Mooi, wel minder fan van die uitstulping in het frame aan zadelbuis/achtervork. Kleurtjes vind ik wel oké. Maar ja, iets neutraler past uiteraard wel beter bij alles. Daarom dat ik bij m'n laatste fiets ook voor zwart/wit ben gegaan.

Comment

• Ik vind die uitstulping net 'iets anders'. 'k Vind het wel iets hebben.
                            De verkoper gaf ook gewoon toe dat hun vorig frame waar de seatstays lager op de zitbuis aansloot problemen had. Ze hebben één/enkele framebreuken gehad.

Ik ben nog volop aan het nadenken over kleuren.
                            Zoiets vind ik wel mooi maar zoek nog iets om het uniek te maken. 'k ga nog even met Atom6 overleggen hierover. Een subtiel geometrisch patroon onder de lak of zo..
                            De testfiets trok nogal bekijks. Ik zag andere fietsers dikwijls hun hoofd draaien...

(gewoon een witte fiets van internet geplukt, dus wel ander modelleke)

Ra0jqa.jpg

Comment

• Als daily ride zou ik nooit een witte fiets nemen. Maar mss ben ik ook wel net iets teveel poetsmaniak als het op fietsen aan komt

Mijn vrouw heeft een witte Trek Domane, Heel mooi fietske, vind ik, maar je ziet er werkelijk alles op.

Comment

• Idem op zwart.
                                Ik ben geen poetsfreak. M'n fietsen moeten er net uitzien. De drivetrain onderhoud ik wel goed.
                                M'n eerste koersfiets was wit met zwarte vork, dus wil uit nostalgie weer zoiets. En ik denk zelfs aan mat wit.
                                Iedereen zegt dat matte fietsen moeilijker proper te houden zijn, maar daar merk ik niets van.
                                Satijnglans is nog een optie, maar hoogglans wordt het sowieso niet.

Comment

• Mat is wat mij betreft al een beetje passé ondertussen.

Zelf heb ik een zwarte glanslak fiets, en ik vind dat nog altijd veel mooier dan al die matte toestanden.

Comment

• Zolang ik het mooi vind
                                    'k Speel met het idee om de bovenkant van de bovenbuis iets mee te doen. Onder de witte lak een soort geometrisch patroon.
                                    Zoiets maar heel subtiel.

blue-water-network-hexagon-wallpaper-preview.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Als daily ride zou ik nooit een witte fiets nemen. Maar mss ben ik ook wel net iets teveel poetsmaniak als het op fietsen aan komt

Mijn vrouw heeft een witte Trek Domane, Heel mooi fietske, vind ik, maar je ziet er werkelijk alles op.
                                      Ik heb al verschillende witte fietsen gehad, als je uw materiaal goed onderhoudt is dat geen probleem.

Zelfde mening over matte fietsen. De Slate van me die op de smarttrainer staat hierboven heeft een satijnlak afwerking. Niet echt m'n ding, het echt matte al helemaal niet. Ben ook bewust voor een hoogglans lak gegaan bij m'n recentste fiets. Is naar mijn gevoel inderdaad ook wat passé. Logisch eigenlijk, vroeger kon lak niet hard genoeg blinken met behulp van polierbeurten, coatings, enz... En plots kon het niet mat genoeg zijn. Ben er nooit echt fan van geweest. En al helemaal niet op moto's en auto's.

Maar... dat is uiteraard allemaal persoonlijk...

Comment

• Passé of niet kan me echt niet schelen. Tredns of mode doe ik niet aan mee eigenlijk.
                                        Voor een auto vind ik het ook niet mooi. Voor tweewielers wel.
                                        In drukwerk is hoogglans bv helemaal verdwenen. Daar heeft het net een 'goedkope' feel.

Satijn kan echt wel heel mooi zijn.
                                        Lelijke fiets, mooie kleur

631b1f35c3abd_IMG-20220524-WA0002.jpg

Comment

• Ik doe ook niet mee aan trends of mode, het passé zijn van matte kleuren is dan ook enkel maar een bijkomende vermelding van mijnentwege.
                                          Als jij het mooi vindt is het oké, hé...
                                          Last edited by Jakkel; 23/11/2022, 22:15.

Comment

Working...
                                          X