Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Je leest veel over afdalen met carbon wielen, dat de wielen snel opwarmen met alle gevaren van dien.
    Mijn FM zei net het omgekeerde, da alu bij slepend remmen veel warmer wordt dan carbon. Ik wil deze zomer wat beklimmingen doen in de Pyreneeën, nu weet ik net welke wielen ik dus best gebruik...
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • Zijn mooie wielen, dezelfde als ik heb.

      Ik durf met die Chinese wielen niet de bergen in. Rij er eerst maar eens hier mee, ga eens in de Vlaamse Ardennen rijden ofzo, dan merk je onmiddellijk hoe dat remt. Voor mij gaat er niets boven een alu remrand om goed te remmen. Ik heb de Col du Glandon eens mogen afdalen met duizenden wielertoeristen voor me. Dat was 20 km afdalen en constant slepend remmen. Ging perfect, buiten de krampen in m'n vingers.

      Comment


      • Heb het hier al gezegd.
        Vrienden hebben deze zomer een paar cols uit de Giro beklommen en de wielen zijn allemaal naar de kloten gereden.
        En dat waren dan nog de betere van de grote merken.

        Wat niet wil zeggen dat de Chinese daarom minderwaardig zijn hè.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Ik hoor ook niet anders dan klachten over carbonnen velgen. Velen die ik ken hebben er dan ook al effectief problemen mee gehad, zijnde het remmen. Ik heb voorheen ook ff gekeken voor carbonnen velgen, maar het moesten er zeker met alu remrand zijn. Maar uiteindelijk toch volledig alu geworden. Moest ik ooit met full carbon wielen gaan rijden, dan is het met mijne volgende racefiets die zeker en vast remschijven gaat hebben.

          Comment


          • Hoewel ik zelf bij mijn nieuwe fiets ook nog voor velgremmen op alu velgen gekozen heb, ben ik ook meer en meer overtuigd van schijfremmen.
            Vooral het rem gevoel is toch wel een stuk beter.

            Maar sowieso moet je al vrij extreem gaan, wil je écht in de problemen komen met welke remmen/velgen dan ook, is mijn ervaring.
            Vorig jaar met mijn Sirrus met goedkope Tektro v-brakes nog een paar serieuze afdaling gedaan in Italië, bij 35° en dat gaf allemaal geen krimp.
            Ik stond er zelfs van versteld hoe weinig de remblokjes uiteindelijk maar gesleten waren.

            Met carbonnen velgen heb ik geen ervaring, maar er zal zeker ook wel degelijk materiaal in zijn, wat aan die omstandigheden weerstaat.
            In het begin dat die opkwamen, zag je wel eens rem problemen in de grote wedstrijden ook, maar die tijden zijn toch al een paar jaar achter ons.

            Comment


            • Ik heb een koersfiets met schijven en eentje met velgremmen. Naar mijn mening voldoen velgremmen (op alu velgen) op een koersfiets in alle omstandigheden. Het voordeel van schijven is dat het bij nat en vuil weer allemaal wat properder blijft en het minder sletig is voor het materiaal (remblokken en velg).

              Full carbon velgen met velgremmen zijn super op het vlakke en het droge. Licht en 't ziet er mooi uit. Voor 'all weather' toestanden zou ik niet voor full carbon kiezen, of je moet schijfremmen hebben.

              Comment


              • In principe heb ik ook m'n crossfiets (schijfremmen) die mn'n vuil weer-fiets is. Dus de carbon wielen gaan zelden in regen buiten komen.
                Qua afdalen met carbon hangt het er wat van af welk soort afdaling het is. Mooie lange rechte stukken met af en toe een haarspeld zal veel minder een probleem vormen dat een steile afdaling met veel korte, onoverzichtelijke bochten. Ik heb vorige zomer da afdaling van de Ventoux gedaan via Sault. Zou perfect gegaan zijn met carbon denk ik. Mooie lange rechten stukken (70+ km/h) en af en toe serieus doorremmen voor een bocht.

                M'n volgende racefiets zou ook wel met schijven kunnen zijn.

                Sowieso ga ik dikwijls de Frans-Vlaamse bergjes op dus zal ik al even voelen hoe het met remkracht zit. Veel langer dan 2km afdalen is dat natuurlijk niet.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • Steek uw Chinees carbon maar als je naar de Pyreneeën gaat. Laat me weten hoe het geweest is.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Steek uw Chinees carbon maar als je naar de Pyreneeën gaat. Laat me weten hoe het geweest is.
                    Last edited by Hayes; 31/01/2019, 18:42.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • Eentje in de wielerclub heeft full carbon velgen en die steekt remblokken met kurk en is daar enorm tevreden van. Deze zomer gaan ze met het clubje 5 dagen op en rond de Stelvio rijden, maar ga hem zondag toch eens vragen als da met die fiets en velgen gaat zijn

                      Comment


                      • Mijn collega hier, draait zo'n 12K per jaar op zijn carbonnen velgen met kurken remblokjes, en die doet elke col die je maar kan bedenken in Frankrijk daarmee.

                        Comment


                        • Ik kreeg ook kurk blokjes bij de wielen. Ga die er eerst insteken maar heb als reserve al de blokjes van huismerk van Wiggle waar de recensies lovend over zijn.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                          Comment


                          • Gisteren eerste ritje buiten gaan doen met de race. Wel maar 61km, maar dat was al voldoende voor te beginnen. Was met het lokale wielerclubje en was voor iedereen den eerste en dus op het gemakske 27km/u gemiddeld gebold.

                            Was de zaterdag eens bij nen dealer binnen gesprongen die ook Stevens doet voor dat koersfietske eens te gaan bekijken van €2339. Omdat dit een enorm goed afgemonteerd bakske is, waren er al heel wat bestellingen binnen gelopen en die dealer had er nog lukraak extra besteld met de veronderstelling dat ze gingen buiten vliegen. Nu bestellen, is wel pas in mei hebben.

                            Maar gisteren weer op dat goedkoop spul van mij gereden en dat spel rijdt zo goed dat ik eigenlijk niet inzie om meteen weer te wisselen. Bij een MTB vind ik dat wel omdat ge met verschillende types groep, demping, geometrie zit en dat op technische stukken. Op de baan zal het ook wel wat verschil maken, maar ik denk beperkter. In ieder geval gaat mijne volgende remschijven hebben.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                              Ik kreeg ook kurk blokjes bij de wielen. Ga die er eerst insteken maar heb als reserve al de blokjes van huismerk van Wiggle waar de recensies lovend over zijn.
                              Ik gebruik ook de bijgeleverde Chinese kurkblokjes. Doen het al 8.000 km prima. Maar zoals al gezegd, enkel gebruikt bij droog weer en vlakke toestanden.

                              Comment


                              • Gisteren m'n eerste ritje gedaan op de carbon wielen, weliswaar op vochtige wegen.
                                De remblokjes deden wat ze moeten doen. Misschien net iets minder initiële bite dan op alu wielen, maar zeker voldoende remkracht. Misschien bij echt regenweer toch de crossfiets, maar dat deed ik eigenlijk nu al sowieso. .
                                Ik heb nog de blokje van huismerk Wiggle die op de site heel positief beoordeeld worden.

                                De Chinese wieltjes waren heel fijn. In combinatie met 28mm wielen veel comfort en geen beetje op snelheid moeten inboeten.
                                Hayes = happy.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                Comment


                                • De zomerfiets na een maand of drie terug letterlijk van de haak gehaald en eens deftig afgestoft en gewassen.

                                  34.622 km op de teller van deze. Beste koersfiets die ik ooit gehad heb. Nog geen nood aan vervanging dus. Op naar de volgende 34.622 km's en meer misschien.

                                  Comment


                                  • Den deze is ook aant trainen geslagen
                                    Wie op deze middag rond 11.45 uur over de E314 reed zal raar hebben opgekeken. Een man fietste er doodleuk over de pechstrook van Park Midden Limburg richting Houthalen. Daar waar het bergaf gaat, liet hij zich zelfs netjes uitbollen zonder te trappen.



                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      De zomerfiets na een maand of drie terug letterlijk van de haak gehaald en eens deftig afgestoft en gewassen.

                                      34.622 km op de teller van deze. Beste koersfiets die ik ooit gehad heb. Nog geen nood aan vervanging dus. Op naar de volgende 34.622 km's en meer misschien.

                                      Oeeeee, wit stuurlint
                                      Vandaag dagje vrijaf genomen en gaan fietsen.
                                      't Was aan de frisse kant ondanks de zon. Weerbericht voorspelde 10-11 voor de kustregio. M'n GPS zei 8°C. En dat lijkt me correcter. Desondanks genoten.
                                      Net de 100 aangetikt. Was al een tijdje geleden. In de winter beperkt ik me meestal tot 60-70, max. 80 km.

                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                                        Oeeeee, wit stuurlint
                                        Vandaag dagje vrijaf genomen en gaan fietsen.
                                        't Was aan de frisse kant ondanks de zon. Weerbericht voorspelde 10-11 voor de kustregio. M'n GPS zei 8°C. En dat lijkt me correcter. Desondanks genoten.
                                        Net de 100 aangetikt. Was al een tijdje geleden. In de winter beperkt ik me meestal tot 60-70, max. 80 km.

                                        Ja, ook al gedacht aan zwart stuurlint. Maar ik vrees dat dat wat gaat afsteken met de witte remgrepen. De winterritjes bij mij beperken zich ook tussen de 60 en 80 km. Uw fiets ziet er echt lekker racy uit met die Chinezekes. Is direct een ander zicht hé. En nog steeds content van?

                                        Sebiet ook eens vertrekken.

                                        Comment


                                        • Yep, intussen al een 200-300 km met de wielen en nog steeds content.
                                          Er liggen 28mm bandjes op en dat bolt fijn en comfortabel.

                                          Gisteren na de afdaling van de Mont des Cats (ca.1.5-2 km dalen) toch even gevoeld en de remranden zelf waren best warm. Ik kon er wel m'n hand op blijven houden. Wel geprobeerd om kort en krachtig en afwisselend te remmen.
                                          In het hooggebergte zal het toch met de alu wielen zijn... Al is het puur voor de gemoedsrust.

                                          Het wit stuurlint past uiteraard perfect bij de fiets. En het is nu ook de grote kost en moeite niet om dat regelmatig te vervangen.

                                          Straks op pad met vrouwlief en haar elektrische fiets. Ritje van 60 km.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X