Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Yep, intussen al een 200-300 km met de wielen en nog steeds content.
    Er liggen 28mm bandjes op en dat bolt fijn en comfortabel.

Gisteren na de afdaling van de Mont des Cats (ca.1.5-2 km dalen) toch even gevoeld en de remranden zelf waren best warm. Ik kon er wel m'n hand op blijven houden. Wel geprobeerd om kort en krachtig en afwisselend te remmen.
    In het hooggebergte zal het toch met de alu wielen zijn... Al is het puur voor de gemoedsrust.

Het wit stuurlint past uiteraard perfect bij de fiets. En het is nu ook de grote kost en moeite niet om dat regelmatig te vervangen.

Straks op pad met vrouwlief en haar elektrische fiets. Ritje van 60 km.
    Ik had het u gezegd met dat carbon en afdalen hé. Verstandig om met alu de bergen in te gaan.

Vandaag de eerste keer zonder schoenovertrekken, handschoenen halverwege uit gedaan en mouwen opgestroopt. Net 80 tegen net 31 gemiddeld. Maar ik voel het nu wel. Dat het maar lang goed weer blijft.

Comment

• Leuk ritje gisteren. Vrouwlief reed me er (elektrisch) af op de Catsberg :-)
      Samen 64 km gedaan. Voor haar de langste afstand ooit. Echt fijn om samen aan 22-23 te kunnen fietsen. Leve den elektriek!

Wel nog maar eens lek gereden met haar anti-lekbanden. 5 x op 1000km. Gelukkig op 200m van een fietswinkel.
      Meteen maar deftige banden op laten leggen.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• ik weet niet of je dat vaker tegenkomt, maar in kallo heb je een bandenautomaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ik weet niet of je dat vaker tegenkomt, maar in kallo heb je een bandenautomaat
          Heb de automaat nooit gezien, maar hier in Bertem heeft dat ook ooit gestaan volgens mijn mederijders. Maar sinds ik fiets is die weg. Voor de rest nog nooit eentje tegen gekomen.
          Eigenlijk zelf nog niet bij stil gestaan. Zelf heb ik alles bij voor onderweg. Maar als we met het gezinnetje weg zijn en mijn vrouw of zoontje krijgt platte band, dan is dat wat anders. Toch int vervolg zien dat ik plakkers mee heb.

Moeilijk weer nu wel. Deze morgen in korte broek vertrokken met 0°C. Mijn mederijders dachten dat we naar Siberië moesten, zo ingeduffeld waren ze. Desondanks ik zomerhandschoenen met vingers aan had, heb ik wel wat afgezien. Maar ook enkel de vingertoppen. Tegen 11u kon ik mijn mouwen omhoog doen. Zalig weer. Wel nog wat modderig op de plaatsen waar de ondergrond niet meer bevroren was. Dus allerlei ondergronden gehad

Comment

Leuk ritje gisteren. Vrouwlief reed me er (elektrisch) af op de Catsberg :-)
            Samen 64 km gedaan. Voor haar de langste afstand ooit. Echt fijn om samen aan 22-23 te kunnen fietsen. Leve den elektriek!

Wel nog maar eens lek gereden met haar anti-lekbanden. 5 x op 1000km. Gelukkig op 200m van een fietswinkel.
            Meteen maar deftige banden op laten leggen.
            Mijn vrouw heeft Schwalbe Marathon Supreme banden op haar e-bike. Fiets heeft bijna 11.000 km. Zijn nog altijd de originele banden, de achterste heb ik wel vooraan gelegd na zo'n 7.000 km. Zij heeft tot hiertoe slechts één keer lek gereden. Maar wel of niet lek rijden hangt van zoveel af, zal wel een pak geluk bij zijn.

Heb je geen reservegerief voor haar bij als jullie samen gaan fietsen? Ik neem altijd een binnenband, pompje en bandenlichters mee.

Comment

• Ik weet al niet meer welk merk het was. Nu CST Platinum Protector opgelegd. Wat grover van structuur maar op haar elektrische fiets maakt dat minder uit.
              Ze heeft wel een reserve binnenbandje mee maar ik had er niet aan gedacht dat het achterwiel met moeren vastzit. In het vervolg neem ik wel een moersleutel mee om zelf onderweg bandje te vervangen. Ze kreeg ook een jaar gratis bijstand bij aankoop van de fiets maar daar moesten we anderhalf uur wachten. Via google gelukkig die fietswinkel gevonden.
              Last edited by Hayes; 17/02/2019, 22:46.

Comment

Ik weet al niet meer welk merk het was. Nu CST Platinum Protector opgelegd. Wat grover van structuur maar op haar elektrische fiets maakt dat minder uit.
                Ze heeft wel een reserve binnenbandje mee maar ik had er niet aan gedacht dat het achterwiel met moeren vastzit. In het vervolg neem ik wel een moersleutel mee om zelf onderweg bandje te vervangen. Ze kreeg ook een jaar gratis bijstand bij aankoop van de fiets maar daar moesten we anderhalf uur wachten. Via google gelukkig die fietswinkel gevonden.
                Ik heb zo met de Schwalbe banden van de E-bike ook een flat gehad, toen hij nog helemaal nieuw was.
                Vloog er met een flinke knal door.
                Had er 5kg druk in staan, dus perfect leek mij. Maar die bleken maar 4,5 max te mogen hebben.
                Was een Batavus internet fiets, dus ze hadden hem ferm in't zak gezet met die banden.
                Op een E-bike kan je idd best meteen investeren in een hogere klasse band.

Comment

• De Sirrus is de deur uit, nog voor een leuk prijsje verkocht aan iemand die hem als commuter gaat gebruiken.
                  Fiets was prima in orde, maar toch wel wat gebruikssporen. De man in kwestie is hem gisterenavond in het donker komen halen en afgerekend zonder hem amper te bekijken.
                  Sommige mensen versta je toch niet in het tweedehandscircuit.
                  Enerzijds heb je de types die over elk detail liggen te zeiken, maar uiteindelijk toch niet komen, en dan heb je ook het tweede soort, die gewoon de vraagprijs geven. Cash in't handje, zonder de fiets amper te bekijken.
                  Gelukkig had ik de tweede aan de hand in dit geval, na een paar van de eersten in mijn chatbox gepasseerd te krijgen.
                  De felste was trouwens een "nieuwe landgenoot", die me zo'n beetje de huid vol schold,in leuk "Nederlands" omdat ik de prijs niet wilde laten zakken. LOL.

Zaterdag de Merida dan eens voor het eerst écht de sporen kunnen geven. Heerlijke fiets. De houding blijft voor mij toch nog wennen, maar ik voelde me toch niet oncomfortabel na een rit van 60km? De remmen voldoen prima. Als dit weertje aan houdt, binnenkort eens een rondje Voerstreek gaan doen om wat hellingen te pakken. Ik kijk er al naar uit.

Comment

Ik weet al niet meer welk merk het was. Nu CST Platinum Protector opgelegd. Wat grover van structuur maar op haar elektrische fiets maakt dat minder uit.
                    Het probleem van moeren heb ik niet op de e-bike, die heeft immers snelsluiters.

Comment

• Dankzij de platte band wat later thuis dan gepland. Het wordt vanaf 17u30 af toch verdorie snel koud.
                      Madam wil volgend weekend weer op stap

Comment

• Eerste keer van 't jaar de 100 km aangetikt. Met zo'n weer is dat verre van een opgave.

Comment

• Dat zal wel. Heerlijk is het inderdaad en zeker als ge dan nog eens de 100km kunt aantikken. Thans wel vertrokken met kou vingerkes.

Ons vandaag ook eens laten gaan op de MTB in de Heverlee'se bossen. 67km met 722 hoogtemeters en 20,8km/u gemiddeld wat ietske te is voor mijn kunnen. Letterlijk de ziel uit mijn lijf getrapt vandaag. Het was lang geleden, maar vandaag kon ik zeggen dat ik 'op' was.

Volgende week word het een ritje met het wielerclubje daar mijne maat moet gaan treinen op zijn locomotief. Tis hun officiële openingsrit van 68km Bouwen blijkbaar op en vanaf mei zijn de 100+ ritjes er.
                          Last edited by ; 24/02/2019, 21:09.

Comment

• Ik ben maar rond 13u30 vertrokken. Eerst een bbq 's middags. In februari
                            Omdat ik vrijdag en zaterdag al redelijk gefietst had, het bij een goeie 60 gehouden. Ook wat last van m'n rechtervoet in nieuwe schoenen. Eens checken of de schoenplaatsje goed staan.
                            En ik merk dat m'n achterwerk ook wat protesteert na twee weken echt wel veel gefietst te hebben

Maar gisteren en vandaag in korte broek en korte mouwen. Heerlijk.

Comment

Ik ben maar rond 13u30 vertrokken. Eerst een bbq 's middags. In februari
                              Omdat ik vrijdag en zaterdag al redelijk gefietst had, het bij een goeie 60 gehouden. Ook wat last van m'n rechtervoet in nieuwe schoenen. Eens checken of de schoenplaatsje goed staan.
                              En ik merk dat m'n achterwerk ook wat protesteert na twee weken echt wel veel gefietst te hebben

Maar gisteren en vandaag in korte broek en korte mouwen. Heerlijk.
                              ​​​​​​​Heb je plaatjes met speling onder je schoenen?

Vandaag om 9u15 vertrokken. Zonder overschoenen, maar wel lange mouwen en lange broek.

Comment

• Hm, nu je het zegt.
                                Ik rij altijd met gele plaatjes. Maar heb eens op Ali rode gekocht en deze onder de nieuwe schoenen gestoken. Verder niet bij stil gestaan.

Comment

Hm, nu je het zegt.
                                  Ik rij altijd met gele plaatjes. Maar heb eens op Ali rode gekocht en deze onder de nieuwe schoenen gestoken. Verder niet bij stil gestaan.
                                  Rood is potvast. Ik rijd altijd met gele plaatjes omwille van de speling. Zo kunnen de plaatjes haast niet verkeerd staan.

Comment

• Met de 'trage' koersfiets 72 kalme kilometers (AVS 27km/h) langs 't water.

Comment

• Kan soms deugd doen. Lekker relaxed fietsen zonder de spieren echt op spanning te brengen.

Ik ben aan het twijfelen.
                                      1 - 2 of 3?
                                      Het heeft alle drie iets...

Comment

• Wat mij betreft, full black. Die stickers gaan het te druk maken. Denk aan less is more hé

Comment

• Idem hier, ook totaal geen fan van molenwiekende stickerwielen.

Comment

Working...
                                          X