Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wulpen, Veurne en Veurne
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Na 2 zondagen op de racefiets te zitten, had ik dit weekend eens goesting om te gaan MTB'en. Toevallig gene TT in de buurt en mijne maat die meestal mee gaat, moet werken. Dus zondag weer eens een ritje op de race
      Begin me nu af te vragen of het wel een goede investering was voor die nieuwe MTB. Had me mss beter een dure racefiets gekocht

MAAR de BTW gaat zakken van 21% naar 6% op fietsen. Dus kan nog vanalles gebeuren dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Na 2 zondagen op de racefiets te zitten, had ik dit weekend eens goesting om te gaan MTB'en. Toevallig gene TT in de buurt en mijne maat die meestal mee gaat, moet werken. Dus zondag weer eens een ritje op de race
        Begin me nu af te vragen of het wel een goede investering was voor die nieuwe MTB. Had me mss beter een dure racefiets gekocht

MAAR de BTW gaat zakken van 21% naar 6% op fietsen. Dus kan nog vanalles gebeuren dan
        Koop u een racefiets bij hé. Hoeft toch helemaal niet een dure te zijn? Voor een 2.000 euro heb je al heel goed gerief.

Een goede basisconditie kweken doe je 't beste met wegkilometers. Maar het liefste rijd ik toch met de MTB, zeker als het wat beter weer is. Genieten in de natuur, slingerend tussen de bomen, langs 't water, hellingen op en af,... . Vandaag 60 km waarvan 50 offroad met de nieuwe MTB, Korte mouwen en korte broek, de eerste keer dit jaar!

Comment

• Ik heb die Stevens nog op het oog ofwel eentje van Giant die rond de €2300 zitten. Met BTW verlaging rond de €2000, maar dat zal nog wel ff duren

Maar heb het hier nog al aangehaald. Met de MTB merkt ge echt wel die verschillen, maar telkens ik op mijne goedkope racefiets rij, dan heb ik telkens zoiets van ‘waarom heb ik iets anders nodig, want die fiets doet precies wat hij moet doen en rijdt eigenlijk nog wel zalig’. Daar zit ik dus wat mee gewrongen. En het feit dat mijn vrouw dan weer iets heeft van ‘ist de bedoeling van elk jaar ne nieuwe fiets te kopen?’ Want van december 2015 tot nu heb ik al 4 fietsen gekocht

Wat rijden ik korte outfit betreft, dat is me deze week niet goed bekomen. Tot de woensdag ziekjes geweest daarvan.

Moet wel zeggen dat ik ondertussen beiden even graag doe. Ik hoorde eens van iemand dat racefiets saai is, maar ne maat van mij zegt altijd dat ge op de racefiets een grote toer maakt en dan effectief iets gezien hebt ipv altijd dezelfde bossen. Dat is dan ook weer waar, maar op de mtb is het wel uitdagender.

Ben in principe beginnen fietsen om mijn gewicht onder controle te houden. Met MTB lukt dat wel, maar verpercentage blijft hetzelfde. Toen ik nieuwe velgen kocht op de vorige MTB, had ik 28mm wegbandjes om de oude velgen gelegd en zo een
          paar lange ritten gaan doen. Op 3 weken tijd was mijn vetpercentage 1,5% gezakt en dus direct een goedkoop racefietske gaan kopen omdat ik het beu was telkens wielen te wisselen en het een fully was. Mijn MTB prestaties zijn er enorm op vooruit gegaan door ook op de baan te fietsen. Alhouwel MTB voor mij fun blijft en ik niet tot het uiterste ga. Ik kan gerust 1 a 2km gemiddeld meer halen, maar dan ben ik leeg voor de rest van den dag.

Dees jaar nog heel wat kosten met verbouwingen en vakanties en mijn rekening is al een paar jaar niet meer gestegen (ook ni gedaald). Dus zien wat het nog geeft.
          Last edited by ; 06/04/2019, 05:30.

Comment

• Fietsen uit de middenklasse zijn eigenlijk de beste kopen. Een koersfiets met een Ultegra groepje op of een MTB met SLX of XT en wielen uit de middenmoot voldoen ruimschoots, zelfs bij intensiever gebruik. De duurdere dingen zijn leuk en rijden uiteraard (een fractie) beter, vooral door het mindere gewicht, maar daar stopt het ook wel mee.

Ik fiets omdat ik het graag doe, zeker in de warmere maanden. Ik kan in de zomerse maanden uren in m'n eentje gaan rijden, zowel met de MTB als met de koersfiets. Of een uur of twee/drie gaan knallen met de toeristen. Het is ook goed meegenomen dat ik conditioneel in orde blijf en m'n lichaamsgewicht onder controle blijft, ook voor 't werk. Zeker nu ik stilaan naar de vijftig ga.

Comment

• Ik fiets graag langs gravelpaden, doorheen bossen,..; maar het echte mtb werk is minder en minder aan mij besteed.
              Ik heb het meer voor uren kilometers malen. Nieuwe wegen ontdekken,...

Voor gravelpaden, boswegels,enz heb je toch een stuk meer voorbereidingswerk. Ik heb het gevoel dat ik dikwijls de fiets in de auto zou moeten steken en stukken rijden vooraleer te kunnen fietsen. Op de racefiets zit ik binnen 30 minuten in Frankrijk, of ik kies meer de kuststreek, of het diepe West-Vlaamse binnenland (betonbaan-land wel). Elk hebben hun eigen charmes.

Gisteren voor het eerst sinds lang gestrand langs de weg. Platte band en de verkeerde binnenband mee geritst bij vertrek (met té lage ventielen).
              De beloofde zon was 95% afwezig en ik moest een half uur wachten op vrouwlief. Ik stond 30 minuten te bibberen. Goed gezweet en dan bij 11 graden stilstaan deed geen deugd.

@Jakkel/ Mooie fiets. Mooie foto's. Op hoeveel staat de teller nu kwa fietsen?

Comment

• Bij mij begon het met mijn gewicht onder controle te houden nadat ik last kreeg van de knie met joggen. Ik had een oude mtb en eerst daarop, maar na 2 maanden dan toch maar een 29 gekocht
                En ondertussen is het voor mij een beetje een verslaving geworden. Ik maakte zelfs geen tijd meer voor de moto en die is dus ook sinds enkele maanden de deur uit.

Vandaag 93km gedaan tussen de bloesems en een 650hm's. Wel maar 27,2 gemiddeld terwijl we normaal rond de 28 à 29 gemiddeld zitten (begin van seizoen). Maar er was van ene het broer mee en die kan niet zo goed volgen waardoor we de eerste 40km op 25,5 zaten. Die heeft dan rond de 40km afgehaakt en zijn we wat beginnen doorrijden.

Mij niet meer laten vangen zoals vorige week en dus mijn lang kostumeke aan. Maar vanaf 11u begon het toch wel wat warm te worden. Tijdens de apres-bike na 1 Karmeliet al naar huis vertrokken, want ik ging kapot van de warmte Dus 2 zondagen op rij de verkeerde kledij aan.

Volgende week zondag zal het niets zijn, want madam zit in CenterParcs en ik ga met wat maten naar I Love the 90's. Of mss toch nog een toerke in de namiddag.

@Jakkel: Ik heb sowizo een €2000 à €2500 in gedachte voor een Racefiets. Voorheen dacht ik voor de Merida Scultura 7000 E disc te gaan voor netto €3350, maar uiteindelijk kreeg ik van een paar mensen te horen dat ge gemiddeld €700 à €800 meer kwijt zijt voor eentje met Di2 en dat het dit echt niet waard is. Dat ge even goed af zijt met een gewone Ultegra groep. Dus de voorwaarden voor de volgende zijn gewoon Carbon, Ultegra groep en remschijven en beetje deftige wielen. Meer moet dat voor mijn kunnen niet zijn.
                Maar zoals in een vorige post geschreven, kan ik ook niets aanmerken op mijne huidige goedkope Merida met Tiagra groep. Ik heb ook niet het gevoel dat ik bij die mannen te kort kom. Tis eerder goesting dan noodzaak in mijn geval

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Ik fiets graag langs gravelpaden, doorheen bossen,..; maar het echte mtb werk is minder en minder aan mij besteed.
                  Ik heb het meer voor uren kilometers malen. Nieuwe wegen ontdekken,...

Voor gravelpaden, boswegels,enz heb je toch een stuk meer voorbereidingswerk. Ik heb het gevoel dat ik dikwijls de fiets in de auto zou moeten steken en stukken rijden vooraleer te kunnen fietsen. Op de racefiets zit ik binnen 30 minuten in Frankrijk, of ik kies meer de kuststreek, of het diepe West-Vlaamse binnenland (betonbaan-land wel). Elk hebben hun eigen charmes.
                  Ik ben pas beginnen fietsen toen ik rond het Leuvense woonde, maar evenzeer waar ik vandaan kom als hier, is het mooi MTB'en. Ben al eens afgezakt naar mijn oude vrienden om daar te gaan MTB'en en in Maastricht en Kanne is het zalig MTB'en.

Maar de streek waar ik nu woon, wil men ook wel eens MTB's heaven van Vlaanderen noemen. In de Ardennen is het dan nog een pak leuker. Maar hier hebt ge sowizo 100hm's per 10km ongeveer tenzij ge richting Kampenhout gaat. Daar is het vlakker.

Voor de racefiets is het hier ook wel leuk, maar Vlaams-Brabant staat wel bekend voor zijn betonbanen. Dus dat is minder. Als ge vrij hoog in Antwerpen woont, is het volgens mij zalig om de nederlandse grens over te gaan, want die weten pas wat fietspaden zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

@Jakkel/ Mooie fiets. Mooie foto's. Op hoeveel staat de teller nu kwa fietsen?

Drie MTB's, waarvan één als decoratie, één om te verkopen en één om te rijden.
                    Twee koersfietsen, één snelle en altijd droog weer exemplaar (50t/34t vooraan). En de andere voor de tragere en soms wat nattere (winter)ritten (44t vooraan).
                    Eén stalen Norta hrenfiets met drie Sturmey Archer versnellingen van een jaar of 30 oud, voor al het werk waar de anderen niet voor dienen.

Comment

@Jakkel: Ik heb sowizo een €2000 à €2500 in gedachte voor een Racefiets. Voorheen dacht ik voor de Merida Scultura 7000 E disc te gaan voor netto €3350, maar uiteindelijk kreeg ik van een paar mensen te horen dat ge gemiddeld €700 à €800 meer kwijt zijt voor eentje met Di2 en dat het dit echt niet waard is. Dat ge even goed af zijt met een gewone Ultegra groep. Dus de voorwaarden voor de volgende zijn gewoon Carbon, Ultegra groep en remschijven en beetje deftige wielen. Meer moet dat voor mijn kunnen niet zijn.
                      Maar zoals in een vorige post geschreven, kan ik ook niets aanmerken op mijne huidige goedkope Merida met Tiagra groep. Ik heb ook niet het gevoel dat ik bij die mannen te kort kom. Tis eerder goesting dan noodzaak in mijn geval
                      Ne mens wilt van tijd eens iets nieuw, ik ken dat.

Comment

• Ga je de cannondale verkopen?
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ne mens wilt van tijd eens iets nieuw, ik ken dat.
                          Nieuw niet echt, maar ik heb vaak iets in mijn hoofd, en dan moet het dat zijn. Met een auto ook. Ik wil persé een auto met DIE opties en als ik dat niet heb, blijft dat wringen

Met de MTB hetzelfde. Ik had in principe een goede alu Scott Spark, maar ik wilde absoluut een carbonnen MTB met Eagle groep en dropper. Nu dat ik die heb, ben ik gestopt met naar andere MTB's te kijken. En met de racefiets is dat hetzelfde. Als ik nu straks een carbonnen heb met ultegra groep, dan heb ik hetgeen dat er in mijn hoofd zit.

Hoger is altijd nog wel mooier, maar het is niet dat ik persé het high end moet hebben. Daar ben ik teveel amateur voor

Punt is dat ik graag koop, maar niet graag mijn geld uitgeef. Ik kan gewoon naar de winkel gaan en bestellen. Mijn vrouw zal dan eens een opmerkingen maken van 'Is het wel nodig?' of 'Koopt ge er niet wat veel?'. Maar van de andere kant rijdt mijne huidige Merida eigenlijk wel zeer fijn en blijft het een twijfelgeval om er dan ook dat geld eraan te geven. Maar dan ook weer: als ik het nu niet uitgeef, is het wss weer volgend jaar

Comment

• Ik heb ondertussen al een goede 1.000 km op de Merida staan, en ik moet zeggen dat ik het verschil met mijn aly Specialized toch zeer goed voel.
                            Maar of het nu het gewicht is, of de betere houding/wielen, daar ben ik nog niet uit.

Qua schakelen vind ik hem niet beter of slechter dan de Specialized. De 105 groep doet perfect wat ze moet doen. Meer moet dat voor mij niet zijn.

Zeer tevreden nu ook over de rijhouding, sinds ik een iets kortere stuurpen gemonteerd heb. De originele was volgens mijn meting perfect, maar ik hou er toch wel van om net iets korter te zitten.

Overall zeer tevreden van de fiets.
                            Krijg ook veel leuke commentaren over de looks.
                            Blij dat ik niet opnieuw voor een matte gegaan ben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Ga je de cannondale verkopen?
                              Ja, kopen?

Cannondale F29 Carbon 2 (2x10 speed) maat M (17"), voor mensen tussen +/- 1m70 en 1m 85. Ik ben eerste eigenaar.
                              Staat volledig origineel, enkel een upgrade met een Mavic SLR wielset en een Leonardi stuurpen -20° 110 mm voor extra drop.
                              Originele stuupen -15° 100 mm en spacers worden bijgeleverd.
                              Splinternieuwe banden, tandwielen en ketting!
                              Zeer goed onderhouden en lak in prima staat. Fiets heeft nagenoeg geen modder gezien, ik ben een droog weer MTB'er.

1.300 euro

Specs:

Frame: ballistec carbon, speed save
                              Vork: Lefty Hybrid XLR 90 met lock out bediening vanop stuur.
                              Wielen: Mavic SLR Crossmax
                              Banden: vooraan Schwalbe Racing Ray, Addix-Speedgrip, TLE, Kevlar, 29" x 2.25"
                              achteraan Schwalbe Racing Ralph, Addix-Speed, TLE, Kevlar, 29" x 2.25"
                              Zadel: Fizik Tundra
                              Zadelpen: Cannondale carbon Save
                              Cranks: carbon S2210 BB30 38/24
                              Pedalen Shimano SPD
                              Derailleur: achteraan SRAM XO, vooraan SRAM X7
                              Cassette: SRAM PG 1070 (X9)
                              Shifters: SRAM X9
                              Remmen: Avid Elixir 9 carbon, 180/160 mm
                              Stuur: Truvatic carbon T30
                              Cannondale snelheidsmeter

Comment

• Zeker ook op het mountainbikeforum te koop zetten.

Comment

Zeker ook op het mountainbikeforum te koop zetten.
                                  Staat 'm al op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Staat 'm al op.
                                    Ik zag het ook deze middag toen een collega van mij er naar aan het lonken (lees: lichtjes kwijlen), maar hij heeft ne Large nodig.
                                    Hij zit ook op dat forum en 's middags hebben we meestal dat forum ook open staan en zie hem geregeld wel eens lonken en als ik dan zeg dat die of die wel iets is, is hij nooit overtuigd. Vandaag zei hij toch 'jammer van de maat'

Comment

• Djeez, showroomstaat noemen we dat zeker?

Comment

• Der zit te weinig kleur in.
                                        Weet iemand die zoiets zoekt.
                                        Zal het even doorgeven.
                                        Hoe oud is die nu weer?
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Nog nooit gezien zo een enkele voorvork.

Comment

Working...
                                          X