Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gixxer goedemorgen
ja beste de laatste jaren zeer hard geleefd ,eten drinken en partys , nooit gedacht maar ben enorm vet geworden en de leeftijd begint te wegen , je recupereerd zo snel niet meer en de eerste kwaaltjes steken de kop op.
Voor mijn eigen gezondheid denk ik dat het 5 voor twaalf was
maar we gaan dat rustig aanpakken en met de nodige begeleiding , dietist, en sportarts(peter vervoort)
:-) ik vind je opmerking leuk "vliegt voorbij" maar het zal int begin zeker fladderen zijn tegen 20 per uur
Alles rustig opbouwen de tijd van gemiddelde tellen is voorbij , ik wil gewoon terug wat conditie krijgen en veel kilo s verliezen.
Denk voor kilo's te verliezen dat je met fietsen veel tijd gaat moeten doorbrengen. Traag maar gestaag, zeker bij ritten van meer dan 2u niet vergeten te eten.
Zwemmen en wat op voeding letten zal ook wel veel doen
Ik ben nog niet veel aan fietsen toegekomen wegens een kleine van 6m en redelijk wat ziektes doorgegeven aan zijn vader.. Oja fietsen met antibiotica kuur niet echt aan te raden, geen power in de benen en nadien maar een flauw gevoel.
On topic, raceday! Een van de mooiste voorjaarsklassiekers samen met strade bianchi!
Aan het materiaal zal het alvast niet liggen.
Inderdaad rustig opbouwen. Fietsen helpt, maar zal op z'n eentje zeker niet zorgen dat de kilo's er af vliegen. Maar het helpt uiteraard Het is alvast mijn manier om het gewicht onder controle te houden. En het is bovendien nog eens super leuk... Goed voor lichaam én geest.
Maar ik zie dat je met een sportarts werkt, dus de begeleiding is alvast ok.
Paris-Roubaix: dat wordt weer een hele dag in de zetel
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Aan het materiaal zal het alvast niet liggen.
Inderdaad rustig opbouwen. Fietsen helpt, maar zal op z'n eentje zeker niet zorgen dat de kilo's er af vliegen. Maar het helpt uiteraard Het is alvast mijn manier om het gewicht onder controle te houden. En het is bovendien nog eens super leuk... Goed voor lichaam én geest.
Maar ik zie dat je met een sportarts werkt, dus de begeleiding is alvast ok.
Paris-Roubaix: dat wordt weer een hele dag in de zetel
Lang en traag fietsen combineren met andere eetgewoontes doet al veel, haast alles.
Gixxer goedemorgen
ja beste de laatste jaren zeer hard geleefd ,eten drinken en partys , nooit gedacht maar ben enorm vet geworden en de leeftijd begint te wegen , je recupereerd zo snel niet meer en de eerste kwaaltjes steken de kop op.
Voor mijn eigen gezondheid denk ik dat het 5 voor twaalf was
maar we gaan dat rustig aanpakken en met de nodige begeleiding , dietist, en sportarts(peter vervoort)
Ja, verschoot er van.
Fietsen is leuk maar ik moet mijzelf dikwijls eens oppakken en gewoon vertrekken en dan is het wel genieten.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Voila na acht gene vlo bijna aangeraakt te hebben vandaag dees machine gekocht .beetje tijd maken om wat kilo s ongeveer 32 der af te krijgen
Amai, knappe fiets. Die 32kg gaat er niet alleen met fietsen af gaan hé, maar het helpt wel. Het zal vooral aan de voeding liggen. Ik ben in 2015 beginnen fietsen toen ik aant vermageren was. Ik ging 3 x per week 5km joggen, maar toen begon ik aan het dieet waarbij het lichaam in ketose gebracht wordt (hetzelfde dieet als Bart De Wever gedaan heeft destijds), en ge dus niet intensief meer 'kunt' sporten. Daarom ging ik wat op mijn gemak in het bos fietsen En dus ook de verslaving van het fietsen ontdekt en zo hou ik mijn gewicht nu onder controle. Alhouwel het nog 5kg op en af kan gaan. Zou er nu weer 5 kwijt willen voordat ik op vakantie vertrek, maar probleem is dat we teveel 'sociale verplichtingen' hebben en ik geen karakter heb om van de hapjes en de pintjes af te blijven
Zwaar weekend gehad. Dacht de vrijdag avond nog te gaan fietsen, maar vermits er niemand mee ging en ik een vriendin hare fiets nog moest repareren, is het er niet van gekomen.
Zaterdag dan naar I Love the 90's geweest in Hasselt en daar werden we pas om 4.30u opgehaald. Daarna max 2u kunnen slapen bij een kennis thuis waarna tegen 13u pas thuis. Mijne maat en ik dan toch de ingeving om onze kater gaan weg te rijden. Ik dacht eerst rap een ritje van 30km, maar het zijn 63km geworden met een etentje er tussenin Het viel nog goed mee nadat de benen wat los waren. Maar die 10km na het etentje waren wat zwaarder.
Volgend weekend zal het niets zijn, want weekendje weg met de madam. Mss vrijdag avond na een maand de MTB nog eens gebruiken
Dat elektronisch schakelen vind ik maar niks. Van Marcke daarnet in P-R ook problemen met z'n elektronisch schakelen, kreeg 'm niet meer van z'n 11.
Rij nu al een 5 tal jaar elektronisch en dat heeft nog nooit gemankeerd.
Vind het een serieuze verbetering ten opzichte van mechanische.
Bergop rechtopstaand schakelen zonder een kraakje.
Gaat veel sneller ook en je kan niet mis schakelen.
Je weet ook dat de pro’s met andere dingen rijden dan wij en dat ze meer krachten zetten maar voor de niet pro’s is het alleszins perfect.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Rij nu al een 5 tal jaar elektronisch en dat heeft nog nooit gemankeerd.
Vind het een serieuze verbetering ten opzichte van mechanische.
Bergop rechtopstaand schakelen zonder een kraakje.
Gaat veel sneller ook en je kan niet mis schakelen.
Je weet ook dat de pro’s met andere dingen rijden dan wij en dat ze meer krachten zetten maar voor de niet pro’s is het alleszins perfect.
Zal wel beter zijn, blijft wel dat een kabelbediende betrouwbaarder blijft dan een elektronische. Ik heb nooit geweten dat een renner enkel nog op z'n 11 verder kon met een kabel bediende derailleur. Ik heb bij de toeristen ook al gehoord over mankementen met de electronica. En qua schakelen, voor op de weg voldoet een kabel ook perfect. Zelfs de MTB Radon nu met z'n XTR schakelt belachelijk goed, ook onder zware belasting, en die is ook nog met kabel.
Is zo'n beetje als met schijven, dat remt ook beter. Maar toch zie je bij de profs nog de helft rond rijden met velgremmen, ook al heeft elk merk van groepen schijven in hun gamma van topgroepen.
Ik wilde eerst ook voor de volgende racefiets een Di2. Ken enkele ermee en het lijkt idd wel een heel fijne gadget. Ook al tijdens het rijden als het gaat ratelen, kunt ge blijkbaar op een knopje drukken en gaat hij zich weer zelf goed zetten. Maar daarvoor hebben we ook een tussenstukje op de kabels om tijdens het rijden aan te draaien
Maar als ik dan zie dat een fiets met standaard Di2 en eentje met een gewone Ultegra vaak €800 tot €1000 verschil is, heb ik ooit de vraag in een wielrennersgroep gesmeten of het die meerprijs waard is. Nu, ff nuanceren, want meestal is het prijsverschil niet alleen aan die Di2 te wijten, maar zitten er vaak ook nog iets betere wielen onder bv en een beter zadel. Maar ik kreeg eigenlijk te horen van DI2 gebruikers en Ultegra gebruikers, dat een Ultegra voor de amateur topmateriaal is en dat die meerprijs voor Di2 niet te verantwoorden is.
Ik had eerst de Merida Scultura 7000E disc in gedachte die het had. Toen ik zei tegen mijne baas dat ik die zag zitten, is hij hem voor zichzelf gaan kopen Maar die kost nette €3350, maar als ik dan zie dat ik voor €2500 ook een carbon met discs en ultegra heb met deftige wielen, dan lijkt het mij wat overkill om er dat extra geld tegenaan te smijten. Ben ook maar nen amateur die pas op het einde van het seizoen aan 30km/u gemiddeld geraakt
De Stevens die ik in gedachte had en pas in mei uitgeleverd kon worden, is al uitverkocht in mijn maat. Dus bergen we dat ook maar ff op. Er is ook nog een mooi afgemonteerde Giant voor die prijs, maar daar zit me teveel rood in
Mijne dealer is min of meer gestopt met racefietsen en baseert zich nu vooral op MTB, Gravel en electrische fietsen (allerlei). Bij hem kan ik enkel nog terecht voor Merida en Argon18. Die laatste zijn echt vette fietsen, maar wel vrij duur.
Comment