Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Neen, omdat je een foto post en het geen Cannodale is.
En ik kan niet meer terug naar de Cannondale, hij is vandaag verkocht.
Comment
-
Daarnet op 't jaagpad, lek gereden met de koersfiets. Een punaise in 't midden van 't loopvlak van de band. Bleek gans het jaagpad over een lengte van enkele tientallen meters bezaaid te liggen met punaises. De laffe fietshaterkes zijn ook weer uit hun kot gekomen. Of het is paasvakantie, dat kan ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Zal wel beter zijn, blijft wel dat een kabelbediende betrouwbaarder blijft dan een elektronische. Ik heb nooit geweten dat een renner enkel nog op z'n 11 verder kon met een kabel bediende derailleur. Ik heb bij de toeristen ook al gehoord over mankementen met de electronica. En qua schakelen, voor op de weg voldoet een kabel ook perfect. Zelfs de MTB Radon nu met z'n XTR schakelt belachelijk goed, ook onder zware belasting, en die is ook nog met kabel.
Is zo'n beetje als met schijven, dat remt ook beter. Maar toch zie je bij de profs nog de helft rond rijden met velgremmen, ook al heeft elk merk van groepen schijven in hun gamma van topgroepen.
En idd jakkel iets minder of iets dat al jaren goed is zal ook niet slecht zijn daarom dat ik ook deze keuze maakte het verschil tussen deze en de premium disque met di schakelsysteem is 6999 ofwel 11999 ja om af en toe is een toereke te doen is die 5000 euro meer investering absoluut geen meerwaarde.
Miscchien iets wat ik vroeger meemaakte voor sommige herkenbaar is .
De zelfde fiets waar cancelara de olympische spelen mee reed van het merk cervelo , ik dacht wauw flachy dat moet ik ook hebben , en toe die tijd kwam de campangolo record 11 speed carbon juist op de markt , ik zo fier als ne gieter die fiets samen gesteld totaal prijs toen was 348000 bf
Wel dit was de grootste kutvlo dat ik ooit gehad heb , wat ik dus niet wist maar na een tijdje vernomen omdat ik met veel beroeprenners ging trainen in die tijd .in het profpeleton reden ze allemaal met max 10 speed , omdat de kabels van de versnellingen bovenop aan het balhoofd in de kader gingen , en niet ene mekanieker dat deftig afgeregeld kreeg met elf speed,(later inn de volgende versies is dit aangepast geweest)
Daar sta je dan met uwe flachy vlo die niet deftig schakelt , resultaat was dat ik de derde koers die ik er mee reed dat spel in een bocht bij het op trekken oversloeg ik de grond op ging en fin de carriere op de fiets een heel jaar moeten revalideren.
ik schrijf dit even om te zeggen het laatste nieuwe is niet steeds het beste .
En mij kennende als je de fiets uit laat en je wilt vertrekken batterijtje plat 2 keer en de derde keer smijt ik van colère die in de vuilbak (bij manier van spreken ) maar ben dan wel zeker dat ik de groep er af doe
Mijn alter ego Willy met ne Toyota
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDaarnet op 't jaagpad, lek gereden met de koersfiets. Een punaise in 't midden van 't loopvlak van de band. Bleek gans het jaagpad over een lengte van enkele tientallen meters bezaaid te liggen met punaises. De laffe fietshaterkes zijn ook weer uit hun kot gekomen. Of het is paasvakantie, dat kan ook.
Maar als er zo punaises zijn rondgestrooid, dan is het wel zeker dat er kwaad opzet mee gemoeid is. Toch eigenlijk wel erg dat jeugd zich daarmee bezig houdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dat ben ik nog niet tegen gekomen. Telkens ik lek reed, was het stomme pech.
Maar als er zo punaises zijn rondgestrooid, dan is het wel zeker dat er kwaad opzet mee gemoeid is. Toch eigenlijk wel erg dat jeugd zich daarmee bezig houdt.
Comment
-
Wie zegt dat het jeugd was? Kan ook met onverdraagzaamheid van 'volwassenen' te maken hebben.
Op TT's is het ook schering en inslag met de bepijling. Ge moogt er sowizo vanuit gaan dat op 90% van de TT's borden worden weggenomen of verdraaid worden om alles in de war te sturen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ook alweer waar. Kunnen idd volwassenen zjin.
Op TT's is het ook schering en inslag met de bepijling. Ge moogt er sowizo vanuit gaan dat op 90% van de TT's borden worden weggenomen of verdraaid worden om alles in de war te sturen.
Comment
-
Ik heb jaren mee TT's georganiseerd, ik deed vooral de rondes uitstippelen en de bepijling. Ik ben er van ellende mee gestopt. Constant miserie met pijlen die verwijderd werden. Pijl terug hangen, een kwartier later weer weg. 't Is triestig. En dan zwijg ik nog van steeds meer plaatsen waar je niet meer mag komen... .
Vandaar dat ik nu meestal wel de route op mijne Edge zet, maar gewoon op de achtergrond voor moesten er pijltjes weg zijn.
En tegenwoordig zijn er veel met gps waardoor er wel ene de weg weet, maar ik heb zo ook al kms verkeerd gereden met een groepje van 10 à 15 man met geen enkele gps.
Nu, daar gaat ge niet dood van, en een punaise is niet al te best. Maar een staalkabel of iets dergelijks, daar heb ik echt wel schrik van. Tot nu toe vallen die zaken eigenlijk niet voor bij ons en mag het zo blijven. Wij wonen nogal in een MTB streek en ge zou er van versteld staan hoeveel mensen ook effectief MTB'en. En degenene die niet MTB'en hebben er wel eentje in de garage en hebben het wel al gedaan. Dus respect is wel vrij groot in onze streek onder fietsers, wandelaars en joggers in de bossen en het veld.
Enkel in Tervuren in de bossen ben ik al het één en ander tegen gekomen. Vooral mensen met loslopende honden die dan, al dan niet in het frans, beginnen te tieren dat ge er niet moogt komen met de fiets. En dan te weten dat ge daar WEL moogt komen met de fiets, maar dat uwe hond aangelijnd MOET zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHayes
Geef eens een schoon toerke aan uw kanten, niet teveel auto's en goede wegen. Ik zit de zaterdag in Nieuwpoort en zou daar graag een rit van een 80/90 km rijden.
Je moet wel af en toe een poortje open doen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Toch ook maar triestig dat mensen dat doen? Wat is er mis met fietsen? Buiten dat sommige denken dat ze prof zijn en hun rommel op de grond smijten ipv in hun zakken te steken.
Ben van plan wat cyclo's te doen dit jaar (eerste keer ) hopelijk kom ik zo'n dingen niet tegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Met de mtb kan je daar deels door de duinen de kust afrijden.
Je moet wel af en toe een poortje open doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHayes
Geef eens een schoon toerke aan uw kanten, niet teveel auto's en goede wegen. Ik zit de zaterdag in Nieuwpoort en zou daar graag een rit van een 80/90 km rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb geen GPS op de fiets. En Nederland is wat ver, eer ik daar ben heb ik al 70/80 km op de teller. Het is maar om een uurke of twee/drie te gaan fietsen. Ik ken het er wel wat, maar de mooie baantjes ken ik zo niet.
Heb de kaart niet bekeken, maar vermits de kustlijn niet zo heel lang is bij ons, dacht ik dat ge wel vrij snel in NL waart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVier dagen na mekaar drie uur op de fiets. Daar kan m'n poep nog niet goed tegen.Mannen van middelbare leeftijd (50+) die meer dan negen uur per week op de fiets zitten, lopen een groter risico op prostaatkanker. Dat blijkt althans uit een onderzoek bij ruim 5.000 Londense fietsers, gepubliceerd in met medisch tijdschrift Journal of Men’s Health.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Van op uw luie reet te liggen krijgt ge nog rapper kanker of andere rare ziektes.
Comment
Comment