Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zet me eens aan het werk :-)
    Geef straks het linkje hier.

Ah, ik lees nu geen gpx?
    Toch even een linkje hier: https://www.gpsies.com/map.do?fileId=whcyanncrpxwrftl

Wat sowieso de moeite is om vanuit Nieuwpoort langs de IJzer naar Diksmuide te rijden. Daar blijf je gewoon langs de IJzer rijden tot Fintele (vlakbij m'n deur).
    Daarna had ik een stukje Frankrijk voorzien. Via De Moeren (moet je eens gedaan hebben met een stevige bries) tot in Ghyvelde en zo via een duinenweg naar Adinkerke. Via binnenwegen en een stuk langs kanaal Veurne - Nieuwpoort terug naar af. Kom net aan 100 km. Met een stuk af te snijden in Frankrijk kom je aan 80-90. In Frankrijk weinig fietspaden, maar in principe betere wegen én chauffeurs houden afstand. Zowat de helft van mijn ritten gaan Frankrijk in.
    Last edited by Hayes; 18/04/2019, 22:36.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Goed bezig.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Beetje zoals ik dacht, thx voor de rit. Ga hem wel eens rijden (y)
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• De IJzer is een klassieker hier in de buurt natuurlijk. Zeker op zondagmorgen kan het wat druk zijn. Maar weinig auto's.
          Ik had eerst een ommetje langs Heuvelland in gedachten (heel de tijd heerlijk op en neer) maar dan zit je vanuit Nieuwpoort als snel aan 120-130 heen en terug.
          Ook mooi is om af te slaan naar he Ieperleekanaal tot in Ieper.

Comment

• Ik heb het eens bekeken. Ik rijd van Nieuwpoort naar Bulskamp, daar passeert de Moerenroute. Ik denk dat het het beste is dat ik op de oude manier de pijltjes volg.
            Dan heb ik toch al zo'n 70/80 km in totaal. Merci voor de tips, Hayes.

Comment

• Geniet ervan.
              Heb net m'n woonwerk wat uitgebreid en via Nieuwpoort naar Lo gereden: https://www.strava.com/activities/2301597942
              Zalig fietsweer. Welk een flinke zeebries opgestoken.
              Al bij al 10 auto's tegengekomen

Ik overdrijf. Het kunnen er ook 15 geweest zijn.
              En 3 tractoren.
              Last edited by Hayes; 19/04/2019, 15:54.

Comment

• dubbel

Comment

• Koud aan zee, een kilometerke landinwaarts deed al veel. 90 km gisteren, Moerenroute deels gereden (paar keer pijlen niet gezien of verdwenen?). Zalig rustig in de buurt van die Franse grens. Wel wat slechte betonbanen.

Comment

• Vermits ik dit weekend niet aan het fietsen kwam, toch nog een gaatje en maat gevonden om morgen na 4 weken nog eens op de MTB te springen. Ga ik daarnet mijn banden op spanning zetten en draai mijn pedalen eens achterwaarts en dat gaat pokkestroef Dacht eerst ff bij BB lagers, maar na een tijdje zoeken en proberen, bleek het probleem bij het bovenste derailleurwieltje te liggen.

En dan te weten dat ik altijd een reserver ketting en cassette heb liggen en van de week nog wat bij BD besteld heb, en gewoonweg geen reserve heb liggen

Lagers maar open gehaald en zat bomvol vuil en die bollekes zagen er niet fris uit. Dus opnieuw lagervet in gedaan zodat ik morgen toch nog kan fietsen en het loopt toch weer wat beter, maar ga ze toch vervangen En meteen reservesetje mee bestellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Koud aan zee, een kilometerke landinwaarts deed al veel. 90 km gisteren, Moerenroute deels gereden (paar keer pijlen niet gezien of verdwenen?). Zalig rustig in de buurt van die Franse grens. Wel wat slechte betonbanen.

Bekend plekje Het voordeel is inderdaad het weinige autoverkeer.

De betonbanen zijn in het diepe West-Vlaanderen gewoon niet te vermijden.
                      “Ik heb als dokter bij Artsen Zonder Grenzen in Rwanda en Afghanistan gewerkt. Wel, daar liggen de fietswegen er niet zo erbarmelijk bij als bij ons.” Dat zegt gewezen traumachirurg Marc Goossens. “Gisteren brak ik bijna mijn nek in een van de vele ‘fietsreten’ in de Westhoek.”

Zodra je de Franse grens oversteekt, is het stukken beter. Al moet je ook daar de écht kleine baantjes vermijden.

Ik sta er eigenlijk dikwijls al niet meer bij stil, maar probeer bepaalde wegen ten alle tijde te vermijden.

Comment

• Was alweer een week geleden en dus maar kort toerke op een feestdag. En na 4 weken nog es op de MTB. Maar 45km en 525hm’s. En deze keer eens geen pint na de rit :-).

Daarna met het goede weer maar eens 4 van de 6 fietsen in huis gepoetst.

Last edited by ; 22/04/2019, 17:10.

Comment

• Ze waren @ the job aan het stoeffen over de staander van de Lidl, ook zoeen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            Ze waren @ the job aan het stoeffen over de staander van de Lidl, ook zoeen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Moest ff nadenken van waar die nog kwam, maar idd uit de Lidl. Die was toen just geen €30 terwijl de goede allemaal vanaf €80 stonden. Dacht het gewoon eens te proberen en dan zien we wel. Maar ondertussen gebruik ik die al 3 jaar, denk ik. Veel kan daar niet aan komen hé. Als hobby fietser gebruik ik dat ook niet elke dag of elke week. Nu in de zomer is het minder kuisen, maar in de winter is dat 2 à 3 x per maand dat ik hem gebruik. Dus voor de prijs wel ideaal.

Als fietsenmaker zou ik het wel niet overwegen

Comment

• Ik heb zo geen staander. Ik heb koorden in m'n werkhuis waar ik de fiets aan kan ophangen om er aan te werken. Wel zo'n 'ultimate support' staander om de fiets te 'parkeren'.

Comment

• Ik heb ook in de garage van die kettingskes om de fiets aan op te hangen. Makkelijk voor rap iets eraan te doen, maar ga niet met de tuinslang in mijn garage zitten rond spuiten

Dus is die staander wel handig om hem buiten wat op hoogte te zetten en te kuisen met de wielen eruit.

Comment

• Is inderdaad wel handig. Ik kuis m'n fietsen altijd met regenwater (emmer en gieter) en een spons vanop de grond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Is inderdaad wel handig. Ik kuis m'n fietsen altijd met regenwater (emmer en gieter) en een spons vanop de grond.
                                    In de winter is het nogal modderig, maar dan spuit ik hem altijd gewoon af. Want de natte modder krijgt ge er sowizo af gespoten. Daarna als de ketting droog is, gewoon opnieuw waxen.
                                    Dus ook gewoon tegen de muur en afspuiten.

In de zomer kuis ik zeer weinig, maar als ik het doe, is het zoals gisteren. En dan is die standaard wel handig. Die kettingskes in de garage dienen eerder voor de racefiets op te hangen, daar de MTB er onder staat. Begin wat plaatsgebrek te krijgen wat fietsen betreft En dus geen handige locatie om er echt aan te werken.

Voor die €30 dat hij in de lidl kost, dacht ik het eens te proberen.

Comment

• Maandag 75 km gaan fietsen, beetje warm maar ideaal (y)

Comment

• Fiets plannen maken. Bijna even leuk als het fietsen zelf.
                                        Dit zou mijn koninginnerit moeten worden deze vakantie. Ik wijfel nog even of ik er de laatste klim bijpak.

O man, I can hardly wait

Maar als ik dit zie, dan neem ik die laatste klim er echt wel nog bij ...
                                        Last edited by Hayes; 24/04/2019, 21:37.

Comment

• Waar mag dat wezen? Die laatste ziet er wel super uit (y) Als westvlaming hoe train je dan op zo'n klimmen? Buiten theuvelland valt er toch niet veel hoogtemeters te doen, of gewoon veel fietsen en op souplesse den berg op?

Comment

Working...
                                          X