Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichtenblijkbaar is er in september eentje van 150km, van kust tot Vlaamse Ardennen en en terug.
Zou je dat mogen doen met een E-bike MTB?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dat is zoiets ja. Maar met wat kijken op de sites van de merken, heb ik al willen merken dat er zelfs nog een verschil is tussen een gravelbike en cyclocross Dacht in eerste instantie dat het hetzelfde was, maar blijkbaar niet. Op het eerste zicht hebben gravelbikes vaak een 2 x aandrijving waar ik de cyclocorssers meestal met 1 x aandrijving zie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Gravelracers hebben een gewijzigde framegeometrie. Meestal een stompere balhoofdhoek (beter rechtdoor, luier sturen), een langer frame en een bredere achtervork (brede banden). M'n Slate is ook een gravel, die heeft 1x11 overbrenging.
Comment
-
En ik rij met m'n crosser 95% op de baan
Terwijl ik dan met m'n racefiets vorige week enkele km's offroad (gravel, harde aarde) meepakte zonder het minste probleem.
Af en toe doen we dan eens alsof de crosser toch wat offroad ziet
Last edited by Hayes; 15/05/2019, 22:26.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Voor degenen die het moest interesseren. Zondag is de jaarlijkse Airport Classic. Het laatste stukje zou voor een stuk over de luchthaven gaan die ze hiervoor openen. Nooit gedaan, maar ik vermoed dat het die lege weg tussen de 2 omheiningen is die enkel personeel mogen gebruiken.
Ons wielerclubje gaat de 105km doen, maar het is nog 9km naar de start en 9 terug. Zelf moet ik absoluut om 12u thuis zijn, dus ga de 68km lus nemen en dus net voor de helft mij afscheiden van het clubje. Het stuk luchthaven zit op het laatste en afhankelijk van welk uur ik daar ben, ga ik iets vroeger afhaken en dat stuk dus overslaan.
Volgens kennissen zou deze rit de moeite zijn. Heb 2 weken terug 105km dezelfde richting uit gedaan en had 900hm.
Comment
-
Ah ja, en gisteren rap rond bij een klant en bij de sponsor van ons wielerclubje gestopt die de merken Eddy Mercx, Ridley, Merida, Isaac en Giant doet. Eens gaan zien wat er zoal te scoren valt.
Met mijn budget blijft er vooral die Giant TCR Disc over en dan de Stevens Izoard Pro Disc, maar die kan ik enkel nog in mijn maat bij 12Go online vinden.
De Giant met korting heb ik dan voor €2039 en die Stevens is online €2299. Enige verschillen zijn dat de Giant een 105 casette heeft en ze hebben beiden ander merk wielen, maar als ik die apart ga opzoeken, blijken die ongeveer hetzelfde te kosten. Dus qua kwaliteit zullen die wel vergelijkbaar zijn.
Voordeel van die Giant is dat die een stukje goedkoper is en dus nog een €460 onder budget zit, waardoor ik voor €460 wel een betere wielset erbij kan kopen. Nadeel is dat er veel te veel rood in zit De kleurstelling van die Stevens vind ik super. Moest ik nu absoluut ne nieuwe fiets nodig hebben, was de keuze dan rap gemaakt, maar het loopt zo een haast niet. En mijn vrouw zou alweer beginnen zagen dat elk jaar een nieuwe fiets wat overkill aan het worden is
Dus mss zien wat de nieuwe kleurstelling gaat zijn voor volgend seizoen voor die Giant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe Giant heeft wel een knap frame.
Qua kleurstelling vind ik de stevens wel knapper (https://www.stevensbikes.de/2019/ind...=IE&lang=nl_NL). Zoals ge weet, is rood een no go en er zit ietske te veel rood in. In geval van de giant sowizo wachten tot volgend model. Ze hebben thans in die reeks ook een heel knappe blauwe kader, maar die is anders afgemonteerd en gaat boven de €4000. Dat is deze https://www.giant-bicycles.com/be/tc...ro-0-disc-2019
Jammer dat ge niet bij alle merken meerdere kleuren kunt kiezen. Dat is bij Orbea dan wel leuk.
Die dealer van gisteren zei me wel dat ik de Ridley Fenix SL wel kon personaliseren. Normaal is dat €250 extra, maar hij had 5 kleurcodes gekregen voor zijn opendeurdag waardoor hij dus 5 Ridley's zonder meerprijs kon verkopen naar wens van de klant. En dan zat er wel dat mooi blauw in, maar de prijs ook wel stuk boven budget. Alhouwel de meeste carbon, discs en ultegra rond de €3000 à €3300. Maar als ik een budget in mijn hoofd heb, dan ga ik daar zelden boven En dat budget is €2500 en dan zijn er een paar merken waar ik wel terecht kan zoals Giant, Stevens, en ik dacht ook Canyon. Radon ook wel, maar die hun afmetingen zijn zo raar waardoor ik niet online zou durven bestellen. Volgens hun moet ik Large hebben, terwijl ik nu XL heb en zelfs de XL van Radon een cm kleiner is. Ik ben thans opgemeten voor maar 60 en rij nu op 59 omdat da de max is bij Merida.
Denk dat het pas voor volgend jaar gaat zijn, want iedere keer als ik op dat goedkoop krel rij, denk ik van: 'Da bolt eigenlijk nog wel goed voor zijne prijs'
Comment
-
Ik vind kleuren op frames dik oké. Dat is zowat het enigste wat me wat tegensteekt op m'n Radon MTB, dat ganse matzwarte gedoe. Je moet ook niet voortgaan op wat fabrikanten u aanraden qua maat. Gewoon zelf de geometrietabellen vergelijken en je komt er ook. Als je twijfelt tussen twee framematen, altijd de kleinere maat nemen. Of je moet (heel) weinig drop verkiezen. Dan is het misschien beter de grotere te nemen (langere balhoofdbuis).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk vind kleuren op frames dik oké. Dat is zowat het enigste wat me wat tegensteekt op m'n Radon MTB, dat ganse matzwarte gedoe. Je moet ook niet voortgaan op wat fabrikanten u aanraden qua maat. Gewoon zelf de geometrietabellen vergelijken en je komt er ook. Als je twijfelt tussen twee framematen, altijd de kleinere maat nemen. Of je moet (heel) weinig drop verkiezen. Dan is het misschien beter de grotere te nemen (langere balhoofdbuis).
Mijne collega hier die enkel MTB rijdt, die zegt bij elke fiets met kleur 'bah'. Die wil enkel en alleen een zwarte fiets Maar dat vind ik persoonlijk saai.
Wat me wel opvalt is dat ze vaak in die prijscategorie de DT Swiss P1800 wielen leggen. En die dan net iets goedkoper zoals de Stevens en die Giant niet. Maar als ik dan ga opzoeken, zijn die DT Swiss ook niet zo hele dure wielen. Als ik die Giant zou nemen en mij die DT Swiss P1800 los erbij koop, zit ik nog steeds onder mijn €2500 en ik heb een reserve set wielen. Maar dan zou ik eerder de P1600 nemen met 350 naven
Comment
-
We (een vriend en ik) zijn om 6h stipt vertrokken en om 20h waren we thuis.
Ik heb wel 3 lekke banden gehad. Ik heb tot nu toe +7000 km/2019 nagenoeg lekvrij en nu op één rit 3. Nie te geloven toch.
Anyway, altijd gezorgd voor voldoende water en eten en we zijn eigenlijk nog fris thuisgekomen. En waar het ging altijd vlot doorgereden.
Comment
-
Wat een machien seg. Moet ge daar nog op trappen?
Die afstand begin ik zelfs niet aan. Mijn max is 150km, maar wel op 2 dagen 2 x 150km gedaan, telkens met wind tegen Dit jaar gaan we in augustus 2 x 200 doen En meer moet dat niet zijn voor mij.
Voor de rest gisteren 65km en 500hm gaan doen met ons fietsclubke. Zelf zit ik als MTB'er in de middenmoot van die baanmannen. Op zich niet slecht te weten dat ik daar mannen achter mij laat die al heel wat jaren bij het clubje wekelijks fietsen. Maar klimmen blijft bij mij een ramp. Gisteren waren de tragere als ik er niet bij, en was ik dus de traagste. Op vlak kan ik perfect volgen, maar eens het bergop gaat, zie ik die mannen altijd weg rijden. Zeer frustrerend. Allen klimmen is niet zo zeer een probleem omdat ik mijn eigen tempo aanhou. Maar als ik in die groep rij, dan sta ik ofwel te zwaar en krijg ik dat niet voldoende snel rond om hen bij te houden. En als ik '1' kransje groter zet, is het aangenamer, maar krijg ik het tempo ook niet bijgebeend omdat de cadans te hoog wordt. Zoals gezegd: compleet frustrerend.
En ook nog steeds aant rondzoeken 'of' ik iets nieuws ga kopen. Mij ondertussen verdiept in aero, lightweight en endurance. De verschillen zijn compleet duidelijk, maar geen idee wat ik best koop. Aero ben ik in deze heuvelachtige streek niet zo heel veel mee. Maar met mijne hernia zou het comfort van een endurance beter zijn. Echter zit ik nu met een lightweight (race) model van Merida. Enkel SQ lab zadel erop en de stuurpen omgedraaid en heb zo goed als geen klachten. Dus mss gewoon kijken naar andere merken naar de echte racemodellen ipv endurance en goed de geometrie vergelijken zeker? Ergens zegt een stemmeke dat ik in deze heuvelachtige streek beter dan die lightweight neem.
Wat zijn jullie ideeën daaromtrent?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk BerichtenBergop = lichter = beter.
Comment
Comment