Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Die Giants zien er wel goed uit. Maar met budgetten en bepaalde voorkeuren voor kleuren kan ik je niet helpen.
    Het ergste is dat het geld er gewoon is voor eender wat te kopen, maar desondanks het 'mijn' geld is, mijn vrouw mij toch wat wil beschermen tegen mijn eigen Dus moet het toch wel wat kunnen verantwoorden. Laatst was ik aan het kijken en zei ze: 'Ach, koop er u gewoon ene, dan vindt ge uw gemoedsrust' Toen zag ze de prijzen van €2700 en dergelijke staan, en toen zei ze: 'Gij boert precies toch wel goed, want dat is toch een smak geld voor een fiets' Toen wist ik genoeg.

Dit vind ik thans ook wel een knappe kleurstelling, maar tis dus ne endurance. https://www.scott-sports.com/de/de/p...icle=269877021

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      maar tis dus ne endurance.
      En dat is niet goed ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten

En dat is niet goed ?

Geen idee. Heb gewoon schrik als ik wat te fel van geometrie afwijk, dat ik weer last van de rug ga hebben.
        Endurance is in het algemeen wat zwaarder en rijden op 28mm bandjes.

Ik ben er nog niet uit. Denk da ik het ff ga laten rusten.

Comment

• Met spacers, stuurpennen en zadelpennen kan je veel corrigeren.

Comment

Geen idee. Heb gewoon schrik als ik wat te fel van geometrie afwijk, dat ik weer last van de rug ga hebben.
            Endurance is in het algemeen wat zwaarder en rijden op 28mm bandjes.

Ik ben er nog niet uit. Denk da ik het ff ga laten rusten.
            28" bandjes zijn toch zo vervangen door 25"?
            Dat beetje extra ruimte tussen je vork is toch geen probleem, of wel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Ik denk dat hij vooral doelt op de (licht) afwijkende frame geometrie.

Comment

• Geometrie vind ik zelf ook een moeilijke. Je krijgt toch vaak maar amper de tijd om zo'n model fatsoenlijk uit te testen.

Ik heb mijn nieuwe fiets nu zelf 3 maand ongeveer, en eigenlijk heb ik pas nu écht de goeie zithouding gevonden.
                Alhoewel de fiets volgens de meting, perfect op mij was afgesteld.

Comment

Als een Chinees wiel in gort gereden wordt dan lees je 't overal: "Zie je wel dat het rommel is". Maar als een duur merk de geest geeft dan blijft het dikwijls oorverdovend stil.
                  Idem als een Tesla in brand vliegt.
                  Er is door de brandweer melding gemaakt dat er jaarlijks meer benzines / diesels /lpg wagens in brand vliegen maar dat heeft geen enkele krant of website overgenomen.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Met spacers, stuurpennen en zadelpennen kan je veel corrigeren.
                    Dat is ook zo en ik heb de volledig opmeting liggen waarmee ik het makkelijk allemaal kan aanpassen. Maar bij de Scultura is het eigenlijk gewoon de stuurpen omdraaien en mijn SQ Lab zadel erop zetten en voor de rest het zadel in de juiste positie zetten. En dan ben ik zeker dat ik goed zit. Dus op dat vlak zou ik het liefste naar de Scultura 6000 disc gaan. Maar de kleur kriebelt niet bij mij En als ik dan zie dat ik voor €350 meer een Giant heb met carbon wielen die dan nog eens 750gr lichter is, dan slaat de twijfel zeker toe. Als dat van die gewichten al klopt, want zoals voorheen geschreven, kan dat van een andere maat zijn.

Maar bij de Giant heb ik wat een raar gevoel van het model van kader.

Het spookt in mijn hoofd. Waarom kan ik niet gewoon fan zijn van 1 bepaald merk

Comment

Van die banden is idd geen probleem en ik zou eest die 28 bandjes oprijden. Ik rij nu op 23 dacht ik, maar op zicht zie ik daar niet aan. Zoals Jakkel antwoorde, is het vooral de geometrie. Eens gekocht, zit ik ermee.

Gisteren is mijne maat met het wielerclubje gaan rijden met mijne fiets om te kijken wat het verschil is met zijn stalen ros van 30 jaar oud. Ik hoopte dat die goed was voor hem omdat wij allebei even groot zijn, maar zijn binnenbeenlengte is korter en dus zijn zaakje hangt wat korter bij de grond, waardoor hij toch wel een iets kleiner kader nodig heeft.
                      Dus weet dan niet of ik mijne huidige fiets dan dan aan een schappelijke prijske zou kwijt geraken. Hij zou dan €800 geven voor het geheel (2 wielsets, trainingwiel voor op de tacx, nieuwe reserveketting en kasette).

Kans dat iemand het geheel ineens gaat nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Idem als een Tesla in brand vliegt.
                        Er is door de brandweer melding gemaakt dat er jaarlijks meer benzines / diesels /lpg wagens in brand vliegen maar dat heeft geen enkele krant of website overgenomen.

Dat chinees blijft voor sommigen een probleem. Ik voel er mij ook raar bij. Maar ne maat van ne maat die nu 2 x met ons mee is gaan fietsen, waarvan 1 x MTB en 1 x race, die rijdt altijd op chinees spul. Die koopt gewoonweg alles in china: kader, wielen, stuur, zadel, zadelpen,... . En die heeft daar nog niets mee voor gehad.

Comment

Dat is ook zo en ik heb de volledig opmeting liggen waarmee ik het makkelijk allemaal kan aanpassen. Maar bij de Scultura is het eigenlijk gewoon de stuurpen omdraaien en mijn SQ Lab zadel erop zetten en voor de rest het zadel in de juiste positie zetten. En dan ben ik zeker dat ik goed zit. Dus op dat vlak zou ik het liefste naar de Scultura 6000 disc gaan. Maar de kleur kriebelt niet bij mij En als ik dan zie dat ik voor €350 meer een Giant heb met carbon wielen die dan nog eens 750gr lichter is, dan slaat de twijfel zeker toe. Als dat van die gewichten al klopt, want zoals voorheen geschreven, kan dat van een andere maat zijn.

Maar bij de Giant heb ik wat een raar gevoel van het model van kader.

Het spookt in mijn hoofd. Waarom kan ik niet gewoon fan zijn van 1 bepaald merk
                          Heeft die Giant nog altijd dat lelijke ding op het stuur waar de remolie in opgeslagen zit?

Comment

Heeft die Giant nog altijd dat lelijke ding op het stuur waar de remolie in opgeslagen zit?
                            Geen idee hoe dat zit. He tis een ultegra groep en heb al andere merken gezien met discs, maar eigenlijk nog nooit op gelet. Wel nooit een bakje gezien.

Vraag me dan ook af, nu ge het vraagt, hoe ze dat dan doen met hydraulische remmen op een racefiets. Bij mijn MTB's zat en zit er altijd een heel klein erservoirtje bovenaan de remhendel. Bij racefietsen dus geen idee hoe dat zit.

Comment

Dat chinees blijft voor sommigen een probleem. Ik voel er mij ook raar bij. Maar ne maat van ne maat die nu 2 x met ons mee is gaan fietsen, waarvan 1 x MTB en 1 x race, die rijdt altijd op chinees spul. Die koopt gewoonweg alles in china: kader, wielen, stuur, zadel, zadelpen,... . En die heeft daar nog niets mee voor gehad.
                              Hier ook een van de buren die heel veel zaken voor zijn fietsen in china koopt.
                              Omdat ze vaak niet thuis zijn komen ze geregeld pakjes voor hen bij ons afgeven.
                              Hij rijd ook wedstrijden met dat materiaal, dus zal het wel goed zijn veronderstel ik.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Hier ook een van de buren die heel veel zaken voor zijn fietsen in china koopt.
                                Omdat ze vaak niet thuis zijn komen ze geregeld pakjes voor hen bij ons afgeven.
                                Hij rijd ook wedstrijden met dat materiaal, dus zal het wel goed zijn veronderstel ik.
                                Diene gast waarover ik spreek is er zeer content van, maar zegt er ook bij: 'Als zo een kader breekt, heeft het tenminste geen stukken van mensen gekost en bestel ik gewoon een nieuw'.

Klopt ook wel, maar ik heb liever niet dat het breekt En ik verkoop ook altijd mijn fietsen in zeer goede staat en krijg er nog een mooie som voor terug. Ik heb al vaak 'no name' fietsen gezien met die chinese kaders en occasie krijgt ge dat zo goed als niet verkocht. Maar het heeft dan ook niet zoveel gekost. Ik hoor bedragen van €1000 voor een carbon MTB kader, waar ge hier al minstens €2000 ervoor kwijt zijt en bv in mijn geval zelfs €3300.

Comment

• Als zo een kader breekt heeft het idd geen stukken van mensen gekost, maar als dat op de verkeerde moment gebeurt kunt ge veel meer breken dan alleen dat kader.

Ik heb nooit veel geld uitgegeven aan fietsen en er toch altijd veel plezier aan beleeft, tot de problemen met mijn knie en mijne rug begonnen zijn, toen heb ik de fiets laten staan en ben ik beginnen wandelen.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Geen idee hoe dat zit. He tis een ultegra groep en heb al andere merken gezien met discs, maar eigenlijk nog nooit op gelet. Wel nooit een bakje gezien.

Vraag me dan ook af, nu ge het vraagt, hoe ze dat dan doen met hydraulische remmen op een racefiets. Bij mijn MTB's zat en zit er altijd een heel klein erservoirtje bovenaan de remhendel. Bij racefietsen dus geen idee hoe dat zit.
                                    Bij Shimano zit dat in de remhendel zelf, die heeft dan een iets dikkere kop.

A big step forward from the previous version, with excellent performance and 105 looks

Maar Giant heeft zo zijn eigen systeem wat vooraan op het midden van het stuur staat.
                                    Heel lelijk IMO

The more control you have, the more confident you'll feel and the more you'll enjoy the ride. The innovative new Conduct Hydraulic Brake System introduces Absol...
                                    Last edited by Bud Wijzer; 06/06/2019, 16:21.

Comment

A big step forward from the previous version, with excellent performance and 105 looks

Maar Giant heeft zo zijn eigen systeem wat vooraan op het midden van het stuur staat.
                                      Heel lelijk IMO

https://www.giant-bicycles.com/global/showcase/conduct
                                      Op de website zie ik dat zo direct toch niet op die fietsen. Enkel de link die gij stuurt. Geen idee hoe dat zit. Nog nooit gezien en dan zitten daar die extra leidingen vooraan, wat niet mooi is. Dus geen idee of dit vooruitgang is.

Comment

Heel lelijk IMO

https://www.giant-bicycles.com/global/showcase/conduct
                                        Als ik het goed begrijp is dat niet standaard, maar in combinatie met mechanische remschijven of iets dergelijks.

Comment

• Ik zag het nu op hun website ook niet meer, maar er staat ook geen enkele fiets met schijfremmen meer in vooraanzicht afgebeeld, lijkt wel.

Ik las eens ooit ergens dat ze met hun eigen systeem, Shimano niet mochten kopiëren, en daarom met deze oplossing gekomen zijn.

De oplossing van Colnago bv, is nog veel minder elegant. Die hebben het reservoirtje aan de caliper zelf .

Edit : ik zie dat Giants nu met Shimano remhendels zijn afgemonteerd en niet meer met hun eigen systeem. Enkel de caliper is nog Giant brand
                                          Last edited by Bud Wijzer; 06/06/2019, 16:40.

Comment

Working...
                                          X