Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Vandaag die 145km en 1200hm gaan doen naar de Citadel van Namen. Tot 100km ging het goed, daarna wilde de benen al wat minder mee. Maar vooral die 10 laatste km was er teveel aan :-). Toch nog 26,5km/u gemiddeld gehaald. Met dees temperaturen was het afzien. Ik had 2,6L mee, waarvan 950ml water met poederke en de rest water. Thuis gekomen, en alles compleet op En op de Citadel zelf ook nog 1 Spa gedronken.

Toch niets voor elke week te doen
    Dat is flink gereden. Ik eergisteren 105 km waar een heel eind met een koppel jonge coureurs. Die versnellingen dat die mannen kunnen maken, dan voel ik dat ik stilaan toch de 50 begin te naderen.
    Gisteren 90 en daarnet 50 km's op 't dooie gemakske. Morgen m'n jaarlijkse sporttesten op 't werk. Zal me maar wat sparen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Ik heb gewoon nog nooit 145 km aan één stuk gefietst. Denk dat m'n maximum zo'n 120 is.
      1. Ik fiets normaal alleen en alles langer dan 4 uur wordt wat saai. 2. m'n achterwerk apprecieert zulke tochten niet
      Als je dat regelmatig doet heb je geen last meer van een zere poep. Elk jaar probeer ik wel eens in m'n eentje naar de zee te rijden met de fiets (165 km). Probleem is dat het 120 km westwaarts is en de laatste 45 km zuidwestwaarts. En vermits de wind in België de meeste keren uit die kanten komt is dat soms wel lastig. Zeker als ik eens een tijdje niet meer fatsoenlijk gereden heb.

Comment

Ik heb gisteren iets van 5.30u op de fiets gezeten en kan niet zeggen dat ik het saai vond.
        In groep kan het al snel minder saai zijn, maar alleen rijden zolang, daar hebben wel meer mensen problemen mee. Begrijpelijk trouwens. Ik heb daar totaal geen last van, bijvoorbeeld naar de zee rijden duurt zo'n zes uur. met ellenlange rechte stukken langs de expressweg. Ik vind dat zalig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

In groep kan het al snel minder saai zijn, maar alleen rijden zolang, daar hebben wel meer mensen problemen mee. Begrijpelijk trouwens. Ik heb daar totaal geen last van, bijvoorbeeld naar de zee rijden duurt zo'n zes uur. met ellenlange rechte stukken langs de expressweg. Ik vind dat zalig.
          Dat klopt. In mijn eentje zou ik daar niet aan beginnen, tenzij ik een doel heb om naartoe te rijden. Zo zou ik bv wel met de trein ergens naartoe kunnen gaan en de dag erna naar huis fietsen. Maar een lus gaan maken van 150km in mijn eentje, dat is volgens mij ook wel saai.

Meestal zijn mijn soloritjes beperkt tot max 100km en dat is dit jaar nog niet gebeurt.

Comment

Wij zijn al een paar keer een collega gaan ophalen die in Nieuwpoort woont.
            Vroeg vertrekken, bij hem ontbijten, dan samen de terugweg nemen en de namiddag op gaan.

Op je route zijn er heel veel mensen die voor een eind meerijden.
            Zowel mensen die woon werk verkeer doen als mensen die hun wekelijks ritje aan het maken zijn en dan wat langer bij ons bleven.
            Altijd al leuke praatjes kunnen maken met vreemden.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Wel weer gemerkt dat mijne hartslag hoog is. Altijd wel zo geweest en 2 jaar geleden laten controleren bij de cardioloog. Kreeg daar te horen dat ik op mijn 40ste een hart had van een 30-jarige
              Een 2-tal maanden geleden eens vergeleken met dezelfde periode van een jaar terug en gemiddelde hartslag lag toch iets lager. Maar daar waar ik bv aan 150bpm zit te rijden, rijden mijn mederijders rond de 120 a 130bpm. Denk ook dat da de reden is waarom klimmen voor mij niet zo goed gaat, omdat ik direct in het rood ga.

Gisteren een gemiddelde hartslag van 161bpm en max 191bpm. Heb voor 49% in hartslagzone 4 ereden, zijnde tussen de 158bpm en 177bpm. 26% in zone 3 (139-157bpm) en maar 10% in zone 2 (119-138bpm). En dan nog te zwijgen van hartslagzone 5 14% van de rit daarin gezeten, zijnde 177 tot 191bpm.

Geen idee hoe ik dat omlaag moet krijgen.

Comment

• Ik rij 95% van de ritten alleen, dan vind ik 4 uur voldoende. Tenzij je in een compleet nieuwe streek rondrijdt.
                Maar alles in de wijde omtrek hier heb ik al (meerdere keren) gezien.

Ik heb altijd wel wat last van zitvlak. Ik krijg snel miserie met ingegroeide haartjes en de bekende harde knobbels. Dat kan verschrikkelijk lastig zijn.
                Niet fietsen is het enige wat helpt. Zeker sinds we onze 2de auto verkochten, fiets ik nog meer. En dan ligt de genantste der fietsblessures snel op de loer.
                Beslist om toch eens een zadelopmeting te laten doen.

En vanaf aftellen naar vakantie en de bijhorende zalige fietsritjes...
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Wel weer gemerkt dat mijne hartslag hoog is. Altijd wel zo geweest en 2 jaar geleden laten controleren bij de cardioloog. Kreeg daar te horen dat ik op mijn 40ste een hart had van een 30-jarige
                  Een 2-tal maanden geleden eens vergeleken met dezelfde periode van een jaar terug en gemiddelde hartslag lag toch iets lager. Maar daar waar ik bv aan 150bpm zit te rijden, rijden mijn mederijders rond de 120 a 130bpm. Denk ook dat da de reden is waarom klimmen voor mij niet zo goed gaat, omdat ik direct in het rood ga.

Gisteren een gemiddelde hartslag van 161bpm en max 191bpm. Heb voor 49% in hartslagzone 4 ereden, zijnde tussen de 158bpm en 177bpm. 26% in zone 3 (139-157bpm) en maar 10% in zone 2 (119-138bpm). En dan nog te zwijgen van hartslagzone 5 14% van de rit daarin gezeten, zijnde 177 tot 191bpm.

Geen idee hoe ik dat omlaag moet krijgen.
                  Ik herken dat van de hoge hartslag. Zo hoog als bij jou gaat hij bij mij niet, maar ik zit toch ook altijd snel aan de 150, terwijl mijn mederijders dan nog rond de 120 schommelen.
                  Ook al laten onderzoeken en cardioloog zegt dat dat voor een stuk ook genetisch bepaald is. Hoe goed in vorm ook, aan die waarden gaan wij nooit geraken.
                  Op zich hoeft dat niet slecht te zijn, maar 191 dat is toch wel héél erg hoog. Daar raak ik zelfs niet meer, denk ik ;-)

Ik voel ook dat ik zo tussen de 150 en 160 op mijn beste verhouding, snelheid/uithouding draai. Ga ik boven de 165, dan hou ik dat niet lang vol.

Vriend van mij pakt wel medicatie om zijn hartslag naar beneden te krijgen, maar dat is eerder tegen de hartritmestoornissen dan.
                  Als je hartslag regelmatig is, mag die beste wat hoger zijn.

Comment

• Ook leeftijd speelt een rol in die hartslagen. Een jonge kerel kan veel hoger gaan dan een oude knar. En uiteraard genetisch bepaald.

Comment

• Het gaat sowizo elk jaar met 1bpm omlaag, maar bij mij ligt het echt wel hoog. Als ik het formuleke toepas van de 220 - leeftijd, kom ik op max hartslag 178bpm uit. Daar zit ik dan met mijn gemiddelde maar 9 slagen vanaf Genetisch gaat dit wss wel zijn, want mijn moeder heeft altijd een hoge hartslag. Maar die van mij in rust kan gerust rond de 70bpm zitten wat dus heel normaal is.

Comment

• Ff iets anders, vermits ik nog altijd nog geen fiets heb gevonden waar ik een wauw gevoel bij krijg, ben ik nu wel uitgekomen op de Megamo Raise 10. Echter in BE geen enkele winkel die het merk zou verdelen, maar wel een groothandel in Zwijndrecht. Heb hen een mailke gestuurd om eens te informeren.

Iemand idee waar ge daar toch voor terecht kunt?

Comment

• Nog nooit van dat merk gehoord. Mail ze anders eens?

Comment

Nog nooit van dat merk gehoord. Mail ze anders eens?

https://www.megamo.com/en/30/pages-contact.html
                            Ga ik vanavond eens doen. Had al een mailke gestuurd naar die in Zwijndrecht wat lijkt op een invoerder en dus daar wacht ik ook nog op. Had er ook nog nooit van gehoord, maar zag het voorbij komen bij wat nederlanders die over MTB's bezig waren.

Comment

• Leuke kleurstellingen wel inderdaad. Ook nog nooit van het merk gehoord verder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Leuke kleurstellingen wel inderdaad. Ook nog nooit van het merk gehoord verder.
                                Had de naam al eens zien passeren ivm MTB's. Zo vandaag ook op een praatgroep op FB. Dus ff naar de site gegaan en bij de racefietsen zitten kijken. Krijg nergens een warm gevoel bij, maar hun kleuren vind ik wel schitterend. Spanjaarden hebben teminste feeling voor kleuren bij de fietsen. Kijk maar naar Mondraker en Orbea. En zo ook Megamo.

Heb daarnet een mail gestuurd naar Megamo zelf om eens te informeren. Ondertussen op FB ook een fietshandelaar uit Zandhoven die denkt dat hij ze wel bij die invoerder kan aankopen. Merk is nog onbekend en veel dealers wagen zich er dan nog niet aan.

Comment

• Dicht bij de bron.

Comment

Nu weten we hoe die mannen aan die hoge gemiddelden geraken

Comment

• Gisteren mijn eerste rit waarbij ik met een gemiddelde hoger als 30km/u ben binnen gekomen. Met het clubje (4 man maar gisteren) gaan rijden en vooral langs de vaart van Leuven naar Mechelen. Daar kunt ge goed tempo houden en daar zaten we ook op 31,5km/u gemiddeld. Maar de laatste 10km kwamen er wat hm's in waardoor het uiteindelijk op 30,2km/u binnen komen was. Was wel maar 70km.

Vorige zondag gaan MTB'en, maar de zondagen ervoor met die mannen mee met wat hoogtemeters en dat is dan toch wel afzien voor mij. Nu al 2 woensdagen met die mannen mee met weinig hoogtemeters en dat gaat mij super goed af. Ook vorige week zaten er wel wat beklimmingen in, maar kon gewoon mee zonder te moeten lossen en zelfs nog niet echt pijn moeten doen. Frustrerend.

Maar het valt me op dat de woensdagen beter gaan als de zondagen. Vermoed dat het wat me de voeding te maken heeft. Zondags is het wat meusli met amandelmelk en fruit. En onderweg dan nog wat gellekes en barrekes. Maar 's woensdags is het gewoon thuis mijn groenten met vlees (gisteren omelet met groenten) en dan heb ik onderweg geen gellekes of barrekes nodig. Gisteren begon ik pas vanaf 40km te voelen dat ik op de fiets zat, dan tot 60km was het nog zeer aangenaam en daarna voelden de benen al wat vermoeider aan, maar ging het nog vlot.

Op strava veel PR's gehaald

Comment

• Ik heb goede en slechte dagen. Ik eet altijd hetzelfde voor ik ga fietsen. Een boterham met kaas, ene met kipfilet en ene met confituur. Twee bananen mee en dan kan ik er tegen voor een uur of drie.

Comment

• Na eergisteren de intensieve rit met de wielerterroristen, vandaag op m'n eentje met de slecht weer 'trage' fiets. Voelde het nog in m'n benen maar naar het einde toe begon het beter en beter te gaan. Nog 31,5 gemiddeld over 81 km.

Comment

Working...
                                          X