Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Na eergisteren de intensieve rit met de wielerterroristen, vandaag op m'n eentje met de slecht weer 'trage' fiets. Voelde het nog in m'n benen maar naar het einde toe begon het beter en beter te gaan. Nog 31,5 gemiddeld over 81 km.
    Dat is wel heel erg puik voor alleen te rijden.

Ik heb 2 problemen. Ik ben ne slechte klimmer en ik woon in de verkeerde regio daarvoor. Gisteren was het minder als 200hm, want richting Mechelen is plat. Alle andere 3 richtingen is veel tot heel veel klimmen. Als ik alleen al thuis wil vertrekken, moet ik meteen beginnen klimmen en dat vergalt het al wat voor de rest van de rit .

Vrees er een beetje voor of ik klimmen leuk ga vinden. Ne oom van mij fietst al 20 jaar en die heeft een hekel aan klimmen. Die wil eens graag aan onze kanten mee rijden, maar dan moet hij zeker zijn dat het niet teveel hm's zijn. En dan te begrijpen dat die mens tot zijn 25ste in de Oostkantons heeft gewoond

De mannen gaan binnen 3 weken naar de Stelvio om elke dag ritten van 100+ km te doen met minstens 2500hm. Daar moet ik zelfs niet aan beginnen. Ze wachten wel boven, maar er zijn beklimmingen bij waar de eerste een half uur tot een uur moet wachten tot de laatste boven is. Dan is de fun er voor mij compleet vanaf.

Comment

• Ieder zijn meug zo hé? Voor mij zijn gemiddeldes rijden op het vlakke dan weer zo saai als wat.
      Geef mij maar een leuke rit in Italië met 1500hm en een gemiddelde van 18 per uur als ik aankom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dat is wel heel erg puik voor alleen te rijden.

Ik heb 2 problemen. Ik ben ne slechte klimmer en ik woon in de verkeerde regio daarvoor. Gisteren was het minder als 200hm, want richting Mechelen is plat. Alle andere 3 richtingen is veel tot heel veel klimmen. Als ik alleen al thuis wil vertrekken, moet ik meteen beginnen klimmen en dat vergalt het al wat voor de rest van de rit .

Vrees er een beetje voor of ik klimmen leuk ga vinden. Ne oom van mij fietst al 20 jaar en die heeft een hekel aan klimmen. Die wil eens graag aan onze kanten mee rijden, maar dan moet hij zeker zijn dat het niet teveel hm's zijn. En dan te begrijpen dat die mens tot zijn 25ste in de Oostkantons heeft gewoond

De mannen gaan binnen 3 weken naar de Stelvio om elke dag ritten van 100+ km te doen met minstens 2500hm. Daar moet ik zelfs niet aan beginnen. Ze wachten wel boven, maar er zijn beklimmingen bij waar de eerste een half uur tot een uur moet wachten tot de laatste boven is. Dan is de fun er voor mij compleet vanaf.
        Bij het klimmen in het hooggebergte komen de niveau verschillen pas echt tot uiting. Vooral de zwaardere jongens hebben het dan dikwijls wel moeilijk. Dan is het ieder voor zich. Met grote tijdsverschillen als gevolg. Ik doe het supergraag ook al ben ik geen klimmerstype.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Ieder zijn meug zo hé? Voor mij zijn gemiddeldes rijden op het vlakke dan weer zo saai als wat.
          Geef mij maar een leuke rit in Italië met 1500hm en een gemiddelde van 18 per uur als ik aankom.
          Dat begrijp ik best. Maar vooraleer je in jouw Italië die rit met 1.500 hm tegen 18 per uur gaat afhaspelen dien je je wel hier voor te bereiden. En dan zijn die 'saaie' ritten gewoonweg nodig. Ik vind gemiddeldes ook geen streefdoel op zich, maar ze zijn wel een indicatie naar hoe het ongeveer gesteld is met de conditie. Vorig jaar in juni reed ik ooit ritten van 100 km in m'n eentje op 't vlakke tegen 34 gemiddeld, dat is best toch wel wat fun en dan wist ik meteen ook dat ik goed zat.

Comment

Dat begrijp ik best. Maar vooraleer je in jouw Italië die rit met 1.500 hm tegen 18 per uur gaat afhaspelen dien je je wel hier voor te bereiden. En dan zijn die 'saaie' ritten gewoonweg nodig. Ik vind gemiddeldes ook geen streefdoel op zich, maar ze zijn wel een indicatie naar hoe het ongeveer gesteld is met de conditie. Vorig jaar in juni reed ik ooit ritten van 100 km in m'n eentje op 't vlakke tegen 34 gemiddeld, dat is best toch wel wat fun en dan wist ik meteen ook dat ik goed zat.
            Het is dat wat ons clubje nu al een maand of 2 aan het doen is. Gewoon naar die Stelvio trip toe voorbereiden. Ze gaan elke jaar ergens klimmen.
            Maar 's woensdags is het iets van 60 a 70km niet teveel klimmen (sommigen doen daar nog 20km bij omdat ze 10km verder wonen), en zondags hebben ze echt zitten opbouwen. Meer kms, meer hoogtemeters.

Denk dat in mijn geval mijne hoge hartslag de remmende factor is bij het klimmen. Ik kan in beklimmingen naar 191BPM gaan. Gisteren had ik een gemiddelde hartslag van 157bpm. Op het het laatste zijn we gesplitst en degene waarmee ik door reed zat op 120bpm terwijl ik op dat moment aan 155bpm zat.

Comment

• Vorige week Col d'Aspin en de Tourmalet gefietst.
              De Aspin was een heel fijne beklimming. De Tourmalet is een kl**tzakje. 17km en vanaf km 2 of 3 gaat het gemiddelde niet meer onder de7-8%. En dat deed met mijn 84kg gewoon pijn. Het was afzien. De voldoening was enorm, het plezier onderweg was er eerlijk gezegd niet meer.

Ik heb nog wat andere ritjes gedaan in de regio (Midi-Pyrenees). Bijna letterlijk geen meter vlak. Mooie regio maar eventjes losrijden zit er hie rniet in.
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Pics or it didn't happen...

Comment

• Schitterend om te zien hoe ze in Oostenrijk de jeugd alle kansen wilt geven om hun talenten te ontdekken.

Al een paar gezien, zouden ze in België ook moeten hebben.

Deze staat in het park van Lermoos

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Vorige week Col d'Aspin en de Tourmalet gefietst.
                      De Aspin was een heel fijne beklimming. De Tourmalet is een kl**tzakje. 17km en vanaf km 2 of 3 gaat het gemiddelde niet meer onder de7-8%. En dat deed met mijn 84kg gewoon pijn. Het was afzien. De voldoening was enorm, het plezier onderweg was er eerlijk gezegd niet meer.

Ik heb nog wat andere ritjes gedaan in de regio (Midi-Pyrenees). Bijna letterlijk geen meter vlak. Mooie regio maar eventjes losrijden zit er hie rniet in.
                      Schone rit gedaan.
                      Leuke app ook.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Pics or it didn't happen...

.
                        Maak me maar jaloers, ja.

Mooi gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Schitterend om te zien hoe ze in Oostenrijk de jeugd alle kansen wilt geven om hun talenten te ontdekken.

Al een paar gezien, zouden ze in België ook moeten hebben.

Deze staat in het park van Lermoos

In België heb je ook zulke parcours hoor. Is dan wel voor BMX bestemd. Hier twee parcours in de regio. En in Herentals worden er jeugdkampen MTB georganiseerd op de kempense heuvelrug.

Comment

In België heb je ook zulke parcours hoor. Is dan wel voor BMX bestemd. Hier twee parcours in de regio. En in Herentals worden er jeugdkampen MTB georganiseerd op de kempense heuvelrug.
                            Wist ik niet, hier is het praktisch in elk dorp.

Ga van de week een Flyer uprock E MTB huren, heb er al zoveel gezien dat ik het zelf eens wil testen hier.

Comment

• Zo'n e-MTB zou ik ook wel eens willen proberen.

Comment

• Vrouwlief stuurde daarnet nog een fotootje door.
                                Dit is hoe pijn er uitziet.
                                Was in de laatste km's van Tourmalet. Op dat moment keek ik max 5 meter voor me anders zakte de moed me in de schoenen.
                                En 100 keer aan mezelf vragen: "Waarom doe ik dit eigenlijk?".

Maar zodra je op de top voet aan grond zet, een big smile

Moet dringend weer wat lichter staan. Zeker als ik ga klimmen.
                                Last edited by Hayes; 21/07/2019, 21:57.

Comment

• Ge zijt een beest, Hayes!

Comment

• Dat zegt mijn vrouw ook

Comment

• Oostenrijk is zich de laatste jaren heel fel aan het richten op vooral Off-Road fietsers. Zo stimuleren ze ook het zomertoerisme. Een gewone MTB huren is daar ook een moeilijke zoektocht, want voor 99% verhuren ze daar E-MTB’s.

Ne collega van mij gaat elk jaar met de vrienden en hun vrouwen. En ze fietsen daar met hun eigen hardtails

10 jaar geleden south-west gedaan in de USA en geen enkele fietser gezien. In Florida is dat wel anders. Bijna overal knappe fietspaden en kunt hier gepakt en gezakt zelfs een mooie roadtrips maken met de fiets. Ge ziet hier dan ook wel wa mensen fietsen, maar echte groepjes wielertoeristen ziet ge hier niet.

Maar 36°C en gevoelsmatig 45° is er mij wa over

Comment

Zo'n e-MTB zou ik ook wel eens willen proberen.
                                        Flyer is er niet meer, iets meer gegeven en ga een halve dag met dit op schok.

Comment

• Zie er hier elke dag een koppel mee rond rijden.
                                          Wel grijs / oranje.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X