Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die foto is gemaakt tijdens de laatste kilometers, zie die gelukkige gezichten eens. Het is als wielertoerist iets moois om te kunnen meemaken. Onze chauffeur met de volgwagen omschreef het zo:

"Er gaan kleinkinderen zijn die, alvorens ze hun zakgeld krijgen, eerst moeten luisteren naar het verhaal van hun opa.
    Hun opa die op 15 augustus van het jaar 2019 een helse tocht van meer dan 300 km met de fiets overbrugde. "

Comment

• 300km zie ik mezelf ook nog niet doen. Bedoeling was wel om volgende maand een 2 x 200km te doen om die 2 x 150km van vorig jaar te verbeteren, maar dit jaar heb ik niet de benen van vorig jaar. Dus gaan we wss opnieuw een 2 x 150km doen. Die 200km gaat moeten wachten tot volgend jaar.

Wilde dit weekend gaan zien voor een nieuwe fiets, maar nu had die paljas ook lang weekend genomen

Maar weer ff wachten.

Dacht voor de Megamo Raise 05 te gaan met Di2, maar Megamo heeft nu alle kabels weggewerkt, die door de stuurpen lopen. En bij mij moet 9/10 sowizo de stuurpen veranderd worden, wat dan weer een kostelijke zaak is omdat niet alle stuurpennen kunnen dienen daarvoor.

Dus denk dat ik gewoon voor de Giant TCR Advanced ga. Vorig jaar zat er teveel rood in en was die blauwe veel te duur omwille de afmontage. Nu moet het just lukken dat ze dit jaar dat kader gebruiken ter vervanging van die grijs/rode Ff langs gaan om te kijken of we deze gaan upgraden naar Di2 of dat ik heb gewoon op Ultegra laat en mij voor dat bedrag andere wielen erbij neem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
        Voor zij die hem nog gekend hebben,
        RIP Felice:

Sympathieke gentleman en groot renner. Was er zelfs fan van vroeger, als Eddy niet won mocht Felice winnen.

Toch liever dat dan stoefer Roger uit Eeklo

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
          Die foto is gemaakt tijdens de laatste kilometers, zie die gelukkige gezichten eens. Het is als wielertoerist iets moois om te kunnen meemaken. Onze chauffeur met de volgwagen omschreef het zo:

"Er gaan kleinkinderen zijn die, alvorens ze hun zakgeld krijgen, eerst moeten luisteren naar het verhaal van hun opa.
          Hun opa die op 15 augustus van het jaar 2019 een helse tocht van meer dan 300 km met de fiets overbrugde. "
          Zoals gezegd, ik snap het wel. Het is de voldoening nadien. Ik heb op reis Col d'Aspin+Tourmalet gefietst. Die laatste 30minuten op de Tourmalet was afzien. En op dat eigenste moment is het eigenlijk niet leuk meer. Hoofd leegmaken en stoempen en niet denken aan hoeveel meter je nog omhoog moet. Letterlijk de seconde dat je voet aan de grond zet op de top, is die zever in één seconde weg en gloei je van voldoening

Dus dikke chapeau, ik ga er niet aan beginnen.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Zoals gezegd, ik snap het wel. Het is de voldoening nadien. Ik heb op reis Col d'Aspin+Tourmalet gefietst. Die laatste 30minuten op de Tourmalet was afzien. En op dat eigenste moment is het eigenlijk niet leuk meer. Hoofd leegmaken en stoempen en niet denken aan hoeveel meter je nog omhoog moet. Letterlijk de seconde dat je voet aan de grond zet op de top, is die zever in één seconde weg en gloei je van voldoening

Dus dikke chapeau, ik ga er niet aan beginnen.
            Aan zo een dingen begin ik zelfs niet
            Ons wielerclubje is 2 weken terug naar Italië geweest om 5 dagen te gaan klimmen. Waren dagen bij van meer dan 100km en 3000hm. Ik fiets enorm graag, maar uren naar boven fietsen met het gedacht van 'waar ben ik aan begonnen en waarmee ben ik bezig' is gewoon geen fijn moment. Ik klim dan ook niet graag en ben een pokke slechte klimmer. Maar ik rij liever ergens vlak tegen 30km/u met de wind in de haren die ik niet heb

Comment

• Als je wat deftig getraind hebt, en je doet zoiets in groep tegen een aanvaardbare snelheid. Dan is dat best te doen zo'n 300 km op een dag. Ik vind het alvast een mooie uitdaging en prestatie.

Comment

• Was ook kapot bij mijn eerste Ronde van Vlaanderen en heel blij bij aankomst zodat alle vermoeidheid wegviel.
                Zaten toen ook altijd rond de 300km.

Ben zeker dat ik dat niet meer zou kunnen tenzij met een personal coach, een paar maanden betaald verlof om elke dag te kunnen trainen en een groep die meegaat als motivatie.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Eind mei heb ik 320 km met een vriend gereden zoals ik toen ook gepost had. Nu met 18 man. Is enorm verschil.
                  Toen was ik bijlange niet 'op' maar het was genoeg geweest.
                  Donderdag bij aankomst hebben we nog een after party gehouden en waren we al bezig om er volgend jaar 350 of 400 van te maken
                  In groep en om beurt is kop doen en het gaat vanzelf. En het was geen moment vervelend, vermoeiend of tegen de goesting.

Comment

• .________

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Was ook kapot bij mijn eerste Ronde van Vlaanderen en heel blij bij aankomst zodat alle vermoeidheid wegviel.
                      Zaten toen ook altijd rond de 300km.

Ben zeker dat ik dat niet meer zou kunnen tenzij met een personal coach, een paar maanden betaald verlof om elke dag te kunnen trainen en een groep die meegaat als motivatie.
                      Rustig (veel) km's opbouwen, waar je uiteraard tijd voor moet hebben, en dan gaat dat makkelijk. Zeker in groep.

Comment

• Voila, just nog een blauwtje gaan afhalen. Op de valreep binnen, want den dealer sluit na morgen 3 weken.

Vanavond eens helemaal naar mijn goesting zetten.

Ik heb er nog handgespaakte carbon velgen bij besteld die de dealer zelf maakt, maar hij heeft geen tijd gehad. Dus na zijn verlof worden ze gemaakt.

Subiet ook es die Veltec AL Speed velgen van de oude kuisen en te koop zetten.

En mijn vrouw zegt nu dat 4 fietsen genoeg is

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Last edited by ; 30/08/2019, 16:15.

Comment

• Knap ding, in een opvallend kleurtje ook.

Blauw is wel jouw ding geloof ik hé?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Knap ding, in een opvallend kleurtje ook.

Blauw is wel jouw ding geloof ik hé?
                            Eigenlijk wel en dat nu sinds een aantal jaren pas. Dit is een 2020 kader al. Die van 2019 was grijs met rood. Had ik hier al eens gepost, maar geen rood voor mij. Een veel duurdere had dit blauw en nu moest het lukken dat nu degene die ik in gedachte had voor 2020 dat blauw kreeg.

Lang getwijfeld tussen deze of een Megamo Raise. De Megamo Raise heeft wel alle kabels volledig weggewerkt wat heel knap is, maar stuurpen aanpassen is geen senicure wisten ze mij al te vertellen. En die moet bij mij zeker aangepast worden. Dus maar voor deze gegaan.

En nu maar wachten op de wielen.

Zondag eerste ritje ermee. Vanavond alles goed zetten of toch proberen te zetten en de sensoren monteren. Direct ook een nieuw setje sensoren gekocht zodat elke fiets zijn eigen candans- en snelheidsmeter heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Voila, just nog een blauwtje gaan afhalen. Op de valreep binnen, want den dealer sluit na morgen 3 weken.

Vanavond eens helemaal naar mijn goesting zetten.

Ik heb er nog handgespaakte carbon velgen bij besteld die de dealer zelf maakt, maar hij heeft geen tijd gehad. Dus na zijn verlof worden ze gemaakt.

Subiet ook es die Veltec AL Speed velgen van de oude kuisen en te koop zetten.

En mijn vrouw zegt nu dat 4 fietsen genoeg is

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Knappe fiets, knap frame en een schone kleur!. Welke carbon velgen komen erin?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Knappe fiets, knap frame en een schone kleur!. Welke carbon velgen komen erin?
                                De kleur ben ik enorm tevreden van. Op foto op de website was het wel mooi, maar in het echt ziet ge pas echt de glinsters nog in het kader.

De winkel waar ik hem gekocht heb, en tevens ook sponsor van onze wielerclubje, spaakt zijn eigen velgen onder de naam B-Ride. Verschillende mensen uit de club rijden er al mee.
                                Ff zitten twijfelen over FFWD's en Bjarne zijn wielen, maar de prijs heeft de doorslag gegeven. Met die FFWD's zat ik dan wel op 1300gr, maar die waren al iets meer dan €1000 en dan moesten de schijven, banden en cassette er nog bij. Die B-ride's zijn nu wel 1500gr, maar met alles erop en eraan zat ik net niet aan 900 (Prijs vs gewicht ). Ik had wel liever de DT350 naven gehad, maar dan was het weer een stuk duurder en hij verzekerde mij dat de naven die hij standaard steekt, zeker zeer goeie zijn. Normaal gezien zou de fiets met de nieuwe wielen rond de 8kg moeten gaan zitten. Ik had liever eronder gezeten, maar dan had ik de Pro versie moeten nemen, maar die kost meer en het 2020 model is er nog niet. Maar het zal welicht beter zijn dan die 9,5kg van mijne Merida

Hier op zijn pagina ziet ge wat voorbeelden ervan. Op zijne FB nog meer foto's. https://www.bikerepairbjarne.be/b-ride
                                Die blauwe ridley links, is zijne eigen fiets geweest, maar heeft hij na een paar maanden doorverkocht aan de voorzitter van ons fietsclubje. Zelf heb ik gevraagd de velgen zonder stickers te leveren, want dat wit zou helemaal niet passen bij mijne fiets.

Normaal stonden ze er al op, maar zal voor eind september, begin oktober zijn. Dan kan ik effectief wel het verschil voelen. De originele zet ik dan aan de kant voor reserve. Ge weet waar nooit. Ik was al blij dat ik nog net voor zijn 3 weken verlof de fiets kon hebben, want eer hij terug is, is het seizoen bijna om En normaal hebben we eind september nog een fietstripje gepland met een paar vrienden. Normaal naar Keulen en terug (2 x 200km), maar het zal wss weer Zeeland worden (2 x 150km). Dees jaar zijn mijn benen niet wat ze vorig jaar waren, dus die 200km gaat te veel zijn.

Comment

• Zullen negen op de tien Chinese velgen en naven zijn. Niets mis mee uiteraard. Ik rijd er zelf ook mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Zullen negen op de tien Chinese velgen en naven zijn. Niets mis mee uiteraard. Ik rijd er zelf ook mee.
                                    Alles komt uit China tegenwoordig, maar via ali of gelijkaardig kanaal koopt hij zijn materiaal niet. Dat weet ik via iemand die hem geregeld gaat helpen in drukke periodes.

Daarnet 80km gedaan ermee en zalig fietske. Ik had wel last van de rug van gisteren te klussen op zolder en dat heb ik nu ook wel willen merken. Zadel wilde ik eens proberen, terwijl ik wel 99% zeker wist dat het niets ging worden omdat het maar 13cm breed is en ik normaal 15cm nodig heb. Dus van de week het SQ lab zadel van den andere erop zetten. En dan nog ne cm of 2 naar voor zetten en alles staat in orde.

Was dan ook meteen de eerste rit op een racefiets met tubeless banden. Niet dat ik er echt verschil in merkte. Wel voor de zekerheid mijn wiekensetje mee in het etuit gestoken.

Comment

• Aliexpress is een verzameling van winkels. Je kan het vergelijken met een shoppingcenter met allerhande soorten winkels in. Je kan het rechtstreeks in de winkel kopen of je kan het via ali in die winkel kopen. Maar uiteindelijk komt het allebei op hetzelfde neer. Je hebt brol op ali, maar je hebt ook kwaliteit.

Comment

• Ik ben tevreden met m'n CSC wielen. Twee keer een spaaknippel die brak. Dat lijkt hun wakke puntje te gaan worden.
                                        De eerlijkheid gebiedt me ook wel te zeggen dat ik de basis spaken genomen heb.

Comment

• Knappe Giant trouwens. Die zit ergens ook wel in m'n achterhoofd voor de volgende fiets. Samen met een Cube Agree. Of een BMC Roadmachine (stukje prijziger wel).
                                          Ik heb voorlopig m'n nieuwe fiets-honger kunnen bevredigen door m'n cockpit van de Sensa up te graden. Mooier (vierkante) stuurpen en een aero stuurtje besteld.

Comment

Working...
                                          X