Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Aliexpress is een verzameling van winkels. Je kan het vergelijken met een shoppingcenter met allerhande soorten winkels in. Je kan het rechtstreeks in de winkel kopen of je kan het via ali in die winkel kopen. Maar uiteindelijk komt het allebei op hetzelfde neer. Je hebt brol op ali, maar je hebt ook kwaliteit.
    Ik ga het de volgende keer eens vragen. Hij heeft wel het merk van naven genoemd die hij standaard gebruikt. Ik heb het liefste DT 350's, maar dan kwam er nog een mooie som bij en hij garandeerde mij dat de naven die hij standaard gebruikt, ook heel goed zijn.

    Ben benieuwd. Vandaag was er ene bij die ze ook sinds 2 maanden heeft en hij merkt wel degelijk het verschil.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Knappe Giant trouwens. Die zit ergens ook wel in m'n achterhoofd voor de volgende fiets. Samen met een Cube Agree. Of een BMC Roadmachine (stukje prijziger wel).
      Ik heb voorlopig m'n nieuwe fiets-honger kunnen bevredigen door m'n cockpit van de Sensa up te graden. Mooier (vierkante) stuurpen en een aero stuurtje besteld.
      Giant zit prijs/kwaliteit eigenlijk zeer goed. Gisteren wel gezien dat de Pro reeks nu ook ineens op de site van Giant staat. Die is €1000 duurder, maar dan hebt ge meteen carbonvelgen van Giant zelf erbij, een lichter stuur en meteen een powermeter in de crank. Kader is identiek. Dus had ik nog 2 weken gewacht, had ik meer voor mijne prijs gekregen. Alhouwel ik niet weet of die Carbonvelgen van Giant iets zijn.

      Als ge dan toch aant kijken zijt voor een andere fiets, bekijk zeker ook het gamma van Megamo. Die weggewerkte kabels is echt knap. Kleuren zijn ook te pruimen en de prijs is onklopbaar.
      Qua MTB's hadden ze een mooi gamma, maar sinds dit jaar is het een echt supergamma. Collega van mij heeft nu ene hardtail XC besteld en zou deze binnen 2 weken hebben. De duurdere reeksen met AXS hebben dan ook nog eens gegoten velgen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        Ik ga het de volgende keer eens vragen. Hij heeft wel het merk van naven genoemd die hij standaard gebruikt. Ik heb het liefste DT 350's, maar dan kwam er nog een mooie som bij en hij garandeerde mij dat de naven die hij standaard gebruikt, ook heel goed zijn.
        Bitex, Powerway of Novatec, waarschijnlijk.

        Ik heb de Powerway R13 in m'n Chinese set. Lichte goedkope naven (50 euro/set) en bollen ook uitermate goed en niks speling

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

          Bitex, Powerway of Novatec, waarschijnlijk.

          Ik heb de Powerway R13 in m'n Chinese set. Lichte goedkope naven (50 euro/set) en bollen ook uitermate goed en niks speling
          Hij heeft het gezegd, maar ben de naam compleet kwijt. Ik heb nu DT350's op mijne MTB met het ratchet systeem en wou het daarom eigenlijk ook op de race. Zalig systeem. Beter nog de 240's, maar die zijn enorm duur. Als hij ze al moest spaken met de DT350's, kwam er al een stuk bij en zat ik al niet meer zo ver van de FFWD's die hij in eerste instantie aanbood. Ben benieuwd wat het verschil gaat geven, maar zal nog wel een week of 4 moeten wachten.

          Gisteren zadel al gewisseld naar mijn vertrouwde SQlab. Mss woensdag avond nog een toerke met de mannen gaan doen. Ook zadel een 2-tal cm naar voor gezet. Had me gebaseerd op een opmeting van destijds die ik had en ook naar de oude racefiets. Maar tijdens het rijden zag ik dat de voorzijde van mijn knie niet in 1 lijn stond met de pedaalas en nu het zadel 2cm naar voor staat, zou dat opgelost moeten zijn Bij het stuur heb ik gewoon de stuurpen omgedraaid en die staat nu nog een 3-tal cm lager als bij mijne Merida. Maar dat zal zo blijven.

          Desondanks die Sora eigenlijk goed schakeld en ik dacht dat de Ultegra ongeveer hetzelfde aanvoelde, maar een pak lichter was en ipv 9x een 1x is, moet ik toch wel zeggen dat het een aanzienlijk verschil is. Ge moet niet meer zo ver doorduwen om te schakelen. Gaat allemaal wat vlotter en lichter.

          Wel één van dees eens een flinke beklimming maken. Ik had op mijne vorige een 11-28 staan, maar direct veranderd naar 11-30 (max bij 9x). Bij de opvolger moest het dus sowizo 11-30 zijn en liever nog 11-32. Nu blijkt dat de Giant standaard 11-34 heeft. Desondanks ik een slechte klimmer ben, denk ik niet dat ik die 34 echt ga nodig hebben. Dus mss een 11-32 laten zetten op het andere wielset.
          Last edited by ; 02/09/2019, 16:52.

          Comment


          • Je bedoelt de 240s naven. Ik heb die in de Radon, dat zijn inderdaad super naafjes, maar ja, dat mag ook wel voor die centen.

            Nieuwe groepen schakelen altijd wat vlotter. Maar die Ultegra gaat sowieso beter zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Je bedoelt de 240s naven. Ik heb die in de Radon, dat zijn inderdaad super naafjes, maar ja, dat mag ook wel voor die centen.

              Nieuwe groepen schakelen altijd wat vlotter. Maar die Ultegra gaat sowieso beter zijn.
              Inderdaad de 240's. Gewoon nummertje mistypt.
              Het prijsverschil tussen de 350 en 240 is redelijk veel en dat voor 90gr verschil. De 240's hebben meer tandjes, maar het aangrijppunt van die 350's zijn ideaal. Zie soms op bepaalde praatgroepen dat mensen graag meer tandjes hebben in hun 350 naaf zodat het sneller aangrijpt.

              Het zullen deze keer op de race naven zijn met pallen ipv ratchet. Denk ook dat het op een race minder van belang is als op een MTB ivm het aangrijppunt.

              Comment


              • Het voordeel van dat ratchet systeem is dat het eenvoudig en licht is. Qua werking is er eigenlijk geen verschil tegenover een gewone body. Sneller aangrijpen is meer tandjes = sneller verslijten. Ik geloof dat ik 18t heb.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                  Bitex, Powerway of Novatec, waarschijnlijk.

                  Ik heb de Powerway R13 in m'n Chinese set. Lichte goedkope naven (50 euro/set) en bollen ook uitermate goed en niks speling
                  Idem hier. Powerway R13. Ik heb weinig ervaring met duurdere naven, maar als ik m'n wiel spin, blijft dat naar mijn gevoel tot in de eeuwigheid ronddraaien

                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Als ge dan toch aant kijken zijt voor een andere fiets, bekijk zeker ook het gamma van Megamo. Die weggewerkte kabels is echt knap. Kleuren zijn ook te pruimen en de prijs is onklopbaar.
                  Qua MTB's hadden ze een mooi gamma, maar sinds dit jaar is het een echt supergamma. Collega van mij heeft nu ene hardtail XC besteld en zou deze binnen 2 weken hebben. De duurdere reeksen met AXS hebben dan ook nog eens gegoten velgen.
                  Op hun website staan geen prijzen.
                  Ik had nog nooit van het merk gehoord. Waar komt het vandaan? heb je meer info?
                  Idd wel heel cleane look. Geen kabeltje te zien.

                  Die remgrepen :-)
                  Last edited by Hayes; 02/09/2019, 21:36.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

                    Idem hier. Powerway R13. Ik heb weinig ervaring met duurdere naven, maar als ik m'n wiel spin, blijft dat naar mijn gevoel tot in de eeuwigheid ronddraaien



                    Op hun website staan geen prijzen.
                    Ik had nog nooit van het merk gehoord. Waar komt het vandaan? heb je meer info?
                    Idd wel heel cleane look. Geen kabeltje te zien.

                    Die remgrepen :-)
                    Degene die gij nu toont is een goedkoop instapmodel waar die kabels wel nog zichtbaar zijn (alu). Als ge nu bijvoorbeeld gaat kijken naar de Raise, dan ziet ge geen kabels meer vooraan het stuur. Ik ben er ook via een forum op uitgekomen en in Nederland zijn ze al wat meer bekend. In belgië heb ik effectief contact moeten zoeken met de invoerder. Momenteel zijn nog maar 3 winkels in BE die ze verdelen, zijnde KD Bikes in Hasselt en Beveren en dan nog een dealer in Buggenhout. Ze zijn nu volop aan het rondgaan bij andere dealers.
                    Maar ze leveren zowizo via uwe dealer als die dat wil. In 95% van de gevallen zou dat geen probleem vormen. De dealer waar ik mijne Giant heb gekocht, wilde hem ook gewoon leveren.

                    Megamo is een Spaans merk.

                    Ik heb een maand terug de prijslijst van 2020 in pdf van de invoerder gekregen. Daar zou nog 10% vanaf gaan.

                    Ik merk wel op dat ze de website al een paar weken mondjesmaat aanpassen. Zo staan er ook nog 2019 modellen op en bij de 2020 modellen staat er 'provisional' bij, maar geven ze nog niet altijd de volledige afmontage. Van de 'Core' staan bv nog alleen de 2019 modellen erop en degene die gij post is dat wss ook nog.

                    De prijs van die wat gij toont is bruto €1099 en er gaat normaal gezien nog 10% vanaf.

                    Deze had ik op het oog: https://www.megamo.com/en/7343/light...-raise-10.html
                    En die kost bruto €2599 en dus daar 10% vanaf is een zeer aantrekkelijke prijs.

                    Moest het u interesseren, dan stuur me ff via pm uw e-mailadres, dan stuur ik u de bruto prijslijst door.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Het voordeel van dat ratchet systeem is dat het eenvoudig en licht is. Qua werking is er eigenlijk geen verschil tegenover een gewone body. Sneller aangrijpen is meer tandjes = sneller verslijten. Ik geloof dat ik 18t heb.
                      Blijkbaar kunt ge die ringen ook apart aanpassen daarin. als ge nu 18 hebt, kunt ge ook gewoon ringen van 56 tanden steken. Maar ik zie daar echt geen reden toe.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Blijkbaar kunt ge die ringen ook apart aanpassen daarin. als ge nu 18 hebt, kunt ge ook gewoon ringen van 56 tanden steken. Maar ik zie daar echt geen reden toe.
                        Weet ik, 36t en 54t zijn de overige opties.



                        Comment


                        • Ik zie dat thema vaak wel eens voorbij komen op een MTB praatgroep op Facebook en als ik het heel goed begrijp doen die nederlanders dat vooral voor het 'vette' geluid Kan me moeilijk voorstellen dat er ook maar 1 iemand echt het grote verschil gaat voelen in aangrijppunt.

                          Comment


                          • Ik weet niet of het echt merkbaar is, daarvoor zou ik het eens moeten testen. Maar m'n huidige vertanding is prima, dus niet echt zinnens om iets te wijzigen. Net 70 km's is 't bos gereden. Ideaal weer ervoor.

                            Comment


                            • Knappe Giant, Free_ltd!

                              Veel verschil merkbaar met de schijfremmen tov de gewone blokjes?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk Berichten
                                Knappe Giant, Free_ltd!

                                Veel verschil merkbaar met de schijfremmen tov de gewone blokjes?
                                Tussen velg en discs is een enorm verschil. Dat remt gewoon In nat nog niet gereden, maar in het nat gaat dat ook gewoon remmen. Ik reed al een aantal jaar MTB en toen ik destijds mijne racefiets met velgremmen ging afhalen, moest ik toch wel ff slikken toen ik remde Dat remde gewoon zo goed als niet ten opzichte van een mtb met discs

                                Comment


                                • Had van de week weer een bestelling gedaan bij bike discount voor wat onderdelen. Ik heb sinds vorig jaar een spatbordje achteraan van Tacx dat een fantastisch systeem is. Gewoon een klein adaptertje dat achter onder het zadel bevestigd is waar ge het kunt inklikken. Dus nu ook voor de nieuwe racefiets besteld, maar nu is dat niet te combineren met het zadeltasje En op de MTB rij ik altijd met camelbak en heb ik geen nodig, maar op de race rij ik enkel als het enorm heet is met camelbak omdat ik dan enorm veel drank kan meenemen

                                  Dus dan maar weer verpatsen en het spatbordje van de decathlon erop als het zich eens voor doet. Jammer weer.

                                  Comment


                                  • rij je met twee drinkbussen op je race? Ik gebruik altijd zo'n koker in de tweede drinkbushouder. Vind dat veel netter dan zo'n zadeltasje

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      rij je met twee drinkbussen op je race? Ik gebruik altijd zo'n koker in de tweede drinkbushouder. Vind dat veel netter dan zo'n zadeltasje
                                      Dat is ook een mogelijkheid, maar bv deze zomer met 30°C rit gedaan van 145km naar de citadel van Namen. Thuis gekomen en mijn 2,7 liter water was erdoor. Nu neem ik op zo een ritten altijd de camelbak mee en een drinkbus van 950ml. De Camelbak gaat 3 liter in, maar dat is te zwaar. Daar steek ik max 2L in.

                                      Maar ik rij op de race liever zonder rugzak en dan heb ik die 2 bussen nodig. Met 2 x 500 à 600ml kom ik totaal niet toe. Vorige week heb ik bv met eentje van 950ml en eentje van 750ml gereden. In de kleinste doe ik altijd iets van poeder. En de andere gewoon water om soms die smaak van de andere weg te drinken Met rugzak zou het probleem opgelost zijn, maar ik ga het gewoon op een ander spatbord houden

                                      Op MTB TT's is het wel makkelijk. Dan hebt ge 1 a 2 bevoorradingen en daar kunt ge telkens uw bus opnieuw vullen. Maar met de race is dat al minder makkelijk, tenzij onderweg een supermarkt binnen te wippen.

                                      Comment


                                      • Tja, schijfremmen... .
                                        Op de MTB vind ik het een superding. Altijd een goede remwerking, ook in extreme omstandigheden.
                                        Op de koersfiets vind ik het wat overbodig. Het verschil in grip met de weg tussen 25 mm slick bandjes op 6 bar en meer, en 55 mm noppenbanden op 2 bar is enorm. Op een koersfiets is de grip van de banden dé beperkende factor om van de betere remcapaciteit van schijfremmen gebruik te kunnen maken. Ook naar gewicht toe is het een nadeel en de remblokken slijten zeker zo snel.

                                        Comment


                                        • Als ik zoveel dorst heb, stop ik op een terrasje LOL

                                          Comment

                                          Working...
                                          X