Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    rij je met twee drinkbussen op je race? Ik gebruik altijd zo'n koker in de tweede drinkbushouder. Vind dat veel netter dan zo'n zadeltasje
    Ik steek een reservebandje, bandenafnemers en pompje in m'n middelste achterzak. Twee bananen links en de GSM rechts, nog twee drinkbussen in de houders en we zijn vertrokken voor een uur of vier.
    Zadeltasje vind ik ook maar niets. Altijd komt dat wel wat los, rammelt er iets in of wrijft dat tegen uw billen.

Comment

Als ik zoveel dorst heb, stop ik op een terrasje LOL
      Als 't echt heet is en een lange rit, dan zijn het twee drinkbussen van 750 ml. Kom ik dan nog niet toe, dan is het ergens bijvullen. Camelbak is niks voor mij, zo'n zweetlap op m'n rug, moet er niet van weten.

Comment

Als ik zoveel dorst heb, stop ik op een terrasje LOL
        Die terrasjes probeer ik te vermijden tot na de rit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Tja, schijfremmen... .
          Op de MTB vind ik het een superding. Altijd een goede remwerking, ook in extreme omstandigheden.
          Op de koersfiets vind ik het wat overbodig. Het verschil in grip met de weg tussen 25 mm slick bandjes op 6 bar en meer, en 55 mm noppenbanden op 2 bar is enorm. Op een koersfiets is de grip van de banden dé beperkende factor om van de betere remcapaciteit van schijfremmen gebruik te kunnen maken. Ook naar gewicht toe is het een nadeel en de remblokken slijten zeker zo snel.
          Ik merk het verschil wel heel goed. Moet wel zeggen dat ik op de vorige dan ultegra blokjes gestoken heb, en dat da ook wel een verschil maakte in remkracht. Dus kan wel stellen dat in droog weer die schijven overbodig zijn.

Maar schijven worden eerder de toekomst en wilde niet achter blijven, maar het is idd zwaarder. Maar de hoofdreden is dat ik graag carbon velgen wou en dat is het beste dan met remschijven. Want ik lees zeer vaak dat carbonvelgen met velrem kapot gaan. In mijne vrienden- en familiekring al 4 die hun carbonvelgen naar de botten hebben gehad met velgrem. Die willen als volgende fiets nu ook schijven

Comment

Ik steek een reservebandje, bandenafnemers en pompje in m'n middelste achterzak. Twee bananen links en de GSM rechts, nog twee drinkbussen in de houders en we zijn vertrokken voor een uur of vier.
            Zadeltasje vind ik ook maar niets. Altijd komt dat wel wat los, rammelt er iets in of wrijft dat tegen uw billen.
            Daar heb ik totaal geen last van. Zit altijd goed vast. Zo heb ik er ook altijd 2 bandjes in zitten, 3 bommekes en houder, straps, 2 missing links en een multitool. En als ik ga rijden, steek ik er mijn sleutelbos nog bij. In de achterzakjes enkel gellekes, barrekes en de gsm. En als ik mijn mouwkes uit doe, deze ook nog

Comment

Als 't echt heet is en een lange rit, dan zijn het twee drinkbussen van 750 ml. Kom ik dan nog niet toe, dan is het ergens bijvullen. Camelbak is niks voor mij, zo'n zweetlap op m'n rug, moet er niet van weten.
              Ik noem het Camelbak, maar het is van een ander merk Zoveel last niet van zweet. Maar op de race is het idd wel fijner zonder. Op de MTB heb ik er totaal geen last van.
              Bij de Niner kan ik geen zadeltasje hangen omwille de dropper en dus altijd rugzak.
              Thans heeft Niner ook een voorziening voor een drinkbus onder de schuine buis te plaatsen specifiek voor een materiaalbus. Maar dat vind ik niet mooi.

Dat zijn maar allemaal luxeproblemen

Comment

• Ik heb mij onlangs zo'n heuptasje gekocht van Jack Wolfskin, wat ik dan op mijn rug hang.
                Als ik met warme dagen ga rijden, doet dat ook wel's dienst als materiaalpak.
                Superhandig vind ik persoonlijk.

Heuptas Jack Wolfskin Upgrade Black ✓ Nu voor € 29,95 ✓ Groot assortiment ✓ Snelle levering ✓ Achteraf betalen | Een Etrias webwinkel

Comment

• Collega van mij gisteren zijne Megamo Factory 07 gaan afhalen. Is ne MTB hardtail. Paar maanden terug gaan zien, maar die zwarte was niet meer in zijn maat. Dus heeft m de 2020 besteld gehad die ietske lichter van kleur was, maar toch nog mooi. Gisteren middag sms dat hij klaar stond voor afhaal. Komt m daar, is het 2019 kader. Blijkbaar problemen met de uitlevering van 2020 kaders en ze hadden nog een 2019 fiets gevonden en de afmontage van de 2020 erop gezet. En hij heeft 5% extra korting gekregen. Hij tevreden, want die kader vond hij mooier

Dacht dat spatbord aan hem te verpatsen, en hij wou dat wel hebben, maar zie nu dat die voor race een stuk korter zijn als voor mtb van het merk tacx. Dus kan hij zich beter den andere bestellen. Ik moet eens beginnen opruimen thuis, want begin wat veel spullen in overschot te hebben

Comment

• Ik overweeg m'n crosser weg te doen en te vervangen door een gravel racer. Heb deze Canyon Grail Al op het oog. Alleen in alle kleuren en alle maten 'binnenkort' beschikbaar. Canyon kennende kan 'binnenkort' al snel enkele maanden worden.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• ik heb schijfremmen en ze echt nodig
                      ze zijn vooral vele sneller droog bij regen

Comment

• Dit wordt m'n do-it-all fiets dus ook m'n vuil weer woon-werk fiets en dan zijn schijfremmen wel handig.
                        Ik bedoel: dit zou eventueel m'n vuil weer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik merk het verschil wel heel goed. Moet wel zeggen dat ik op de vorige dan ultegra blokjes gestoken heb, en dat da ook wel een verschil maakte in remkracht. Dus kan wel stellen dat in droog weer die schijven overbodig zijn.

Maar schijven worden eerder de toekomst en wilde niet achter blijven, maar het is idd zwaarder. Maar de hoofdreden is dat ik graag carbon velgen wou en dat is het beste dan met remschijven. Want ik lees zeer vaak dat carbonvelgen met velrem kapot gaan. In mijne vrienden- en familiekring al 4 die hun carbonvelgen naar de botten hebben gehad met velgrem. Die willen als volgende fiets nu ook schijven
                          Schijfremmen hebben uiteraard hun voordelen, zeker bij vettiger weer. Maar de voordelen ervan worden dikwijls wel wat te positief voorgesteld, de marketingmachine doet haar werk uiteraard. De uiteindelijke remweg op een koersfiets met schijven gaat niet korter zijn dan bij eentje met velgremmen, zelfs niet met nat weer. Je ziet in het profpeloton ook nog heel veel velgremmen, zelfs bij nat weer. Als carbon velgen stuk gaan van het remmen met velgremmen, dan is er technisch iets mis. Ik heb met m'n goedkope Chinezen al meer dan 10.000 km en dat remt nog als van bij kilometer 0.

M'n Slate koersfiets heeft ook schijfremmen, En moest ik een nieuwe (duurdere) racer kopen, dan koop ik er ook eentje met schijven. Tja, het hoort nu zowat hé. En je velgen gaan uiteraard ook langer mee als je ze gebruikt bij nat weer.

Deze 2020 Cannondale SuperSix EVO Carbon Disc Ultegra 'Goldfinger' vind ik bijvoorbeeld de max!! Maar hij gaat wel een pak meer wegen dan m'n huidige SS EVO.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            Ik overweeg m'n crosser weg te doen en te vervangen door een gravel racer. Heb deze Canyon Grail Al op het oog. Alleen in alle kleuren en alle maten 'binnenkort' beschikbaar. Canyon kennende kan 'binnenkort' al snel enkele maanden worden.

Die Schwalbe skinwall bandjes.... .

Comment

• Die gele cannondale is echt wel een pareltje. Prachtige kleur ook.

De problemen met velgremmen en carbonvelgen zit vooral bij hele lange afdalingen waarbij ge enorm veel moet remmen.
                              In ieder geval gaat ge dat sowizo niet aan de hand hebben met schijfremmen. En voor het gewicht ga ik het ook niet laten als amateur

In ons fietsclubje neemt iedereen nu schijfremmen. Behalve 2 die nog maar pas van fiets gewisseld hebben. De eerste heeft de fiets van de dealer overgenomen en zaten toevallig geen discs op en de andere wil velgremmen omwille het gewicht. Is zo een beetje een freak Die moet 12km naar de start, dan doet die bv 80km met ons in groep, waarna hij dan nog een 20 à30km gaat knallen om toch maar aan 30km/u gemiddeld te zitten. En dan zit ik op zijne strava dat hij dan een paar uur later nog 20km is gaan lopen aan 14km/u

Comment

• Ja hé

ook in olijfgroen heel mooie fiets.

Comment

Schijfremmen hebben uiteraard hun voordelen, zeker bij vettiger weer. Maar de voordelen ervan worden dikwijls wel wat te positief voorgesteld, de marketingmachine doet haar werk uiteraard. De uiteindelijke remweg op een koersfiets met schijven gaat niet korter zijn dan bij eentje met velgremmen, zelfs niet met nat weer. Je ziet in het profpeloton ook nog heel veel velgremmen, zelfs bij nat weer. Als carbon velgen stuk gaan van het remmen met velgremmen, dan is er technisch iets mis. Ik heb met m'n goedkope Chinezen al meer dan 10.000 km en dat remt nog als van bij kilometer 0.

M'n Slate koersfiets heeft ook schijfremmen, En moest ik een nieuwe (duurdere) racer kopen, dan koop ik er ook eentje met schijven. Tja, het hoort nu zowat hé. En je velgen gaan uiteraard ook langer mee als je ze gebruikt bij nat weer.

Deze 2020 Cannondale SuperSix EVO Carbon Disc Ultegra 'Goldfinger' vind ik bijvoorbeeld de max!! Maar hij gaat wel een pak meer wegen dan m'n huidige SS EVO.

Mooie fiets. Heel mooie paintjob. De details in de close-up foto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Die gele cannondale is echt wel een pareltje. Prachtige kleur ook.

De problemen met velgremmen en carbonvelgen zit vooral bij hele lange afdalingen waarbij ge enorm veel moet remmen.
                                    In ieder geval gaat ge dat sowizo niet aan de hand hebben met schijfremmen. En voor het gewicht ga ik het ook niet laten als amateur
                                    Zelfs lange afdalingen geven tegenwoordig geen problemen meer. De remblokjes voor carbon wielen zijn de laatste jaren fel verbeterd. De bergetappes van de TDF bekeken? Gezien hoeveel renners nog met velgremmen rijden? Heel veel. En die mannen dalen af tegen soms 100 per uur.

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    In ons fietsclubje neemt iedereen nu schijfremmen. Behalve 2 die nog maar pas van fiets gewisseld hebben. De eerste heeft de fiets van de dealer overgenomen en zaten toevallig geen discs op en de andere wil velgremmen omwille het gewicht. Is zo een beetje een freak Die moet 12km naar de start, dan doet die bv 80km met ons in groep, waarna hij dan nog een 20 à30km gaat knallen om toch maar aan 30km/u gemiddeld te zitten. En dan zit ik op zijne strava dat hij dan een paar uur later nog 20km is gaan lopen aan 14km/u
                                    Tuurlijk neemt iedereen schijfremmen, de reden heb ik al aangegeven. En gewicht is niet van levensbelang. Maar toch kan het leuk zijn, ook voor de amateurrijder in de bergen.

Comment

Ja hé

ook in olijfgroen heel mooie fiets.

Dat is pas écht heel schoon. Veel mooier dan die grijze!

Comment

Mooie fiets. Heel mooie paintjob. De details in de close-up foto's
                                        Ja bangelijk hé. Met korting af zo'n 3.000 euro. Ik krijg echt goesting. Maar... 'k ga het niet doen. M'n huidige SS EVO kan ik eigenlijk niet verbeteren, is echt een superfiets.

Comment

• Vind ik eigenlijk ook.
                                          Maar niet al m'n outfits passen daarbij

Tweede dilemma Tiagra voor 1200 of 105 voor 1500?
                                          Last edited by Hayes; 07/09/2019, 22:07.

Comment

Working...
                                          X