Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenVind ik eigenlijk ook.
Maar niet al m'n outfits passen daarbij
Trouwens, tegenwoordig hoeft dat niet meer. Iedereen rijdt met alle kleurtjes door elkaar.
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenTweede dilemma Tiagra voor 1200 of 105 voor 1500?
Comment
-
Zo'n gravel fiets ideaal als 2de fiets? Zou een 2de fiets willen voor in wvl rond te crossen (westhoek/zee ) Max 1500 budget. 2de hands al gekeken voor fietsen maar maat 58/60 vrij weinig te vinden.
Tips altijd welkom.
Comment
-
Hehe, je omschrijft zowat mijn situatie
De Grail zou m'n woon-werk fiets worden zowat okt-maart én om af en toe (10%) een beetje offroad hier in de Westhoek.
Ik had daarvoor m'n crosser gekocht maar ik merk dat ik nog weinig echt zwaar offroad ga. Meestal gravelpaden en lichte bosgrond. Meer niet.
En dan zou een gravelbike meer aan dat profiel beantwoorden.
Ik wil ook gewoon een nieuwe fiets natuurlijk. Als ik de crosser verkoop moet ik nog een 800-1000 euro bijleggen.
En dat kan ik meer dan voldoende dekken met m'n fietsvergoeding per jaar.
Ik heb tot nu toe al m'n fietsen als overjarig model gekocht (korting!) en verkoop altijd een andere fiets. Zo kan ik met beperkte investering (zucht, ik geloof het zelf eigenlijk niet...) toch m'n fietsvloot up to date houden
Edit: en nu zegt zelfs vrouwlief dat ik het gewoon moet doen...Last edited by Hayes; 07/09/2019, 22:30.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
aantal fietsende werknemers in belgie verdubbeld in 5 jaar tijd
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...beld~a3857116/
in antwerpen 20%, in wallonie 0.9%
gemiddelde afstand 9.4km
Comment
-
We zijn ook alsmaar met meer en meer. De drie hoog appartementsblokken in 't dorp hier schieten als paddenstoelen uit de grond. Ik ben wel blij dat er eindelijk duidelijk werk wordt gemaakt van een betere fietsinfrastructuur. Ik reed onlangs met de fiets van Wilrijk naar Antwerpen via de Hobokens polders naar 't zuid. Van die polders tot aan de ingang van de fiets Kennedytunnel ligt een fietspad klaar, wel een rijweg breed, moet zalig zijn als dat af is.
- Likes 1
Comment
-
Nja maar er is toch nog veel inhaalwerk / herstelwerk voor bestaande fietspaden...
Comment
-
de n-wegen zijn vlaamse bevoegdheid, maar veel moet op dorpsniveau beslist of aan de bel getrokken worden natuurlijk
in de haven van antwerpen werken 143000 mensen en er is geen openbaar vervoer
gisteren in de pers
werknemers op de fiets naar de haven verdrievoudigt
Steeds meer werknemers komen met fiets naar Antwerpse haven: aantal op twee jaar tijd verdrievoudigdSteeds meer werknemers kiezen ervoor om met de fiets naar het werk in de Antwerpse haven te komen. Dat blijkt uit een bevraging door het Havenbedrijf bij de grote industriebedrijven die samen een derde van de werknemers in de haven vertegenwoordigen. Op twee jaar tijd is het percentage fietsers gestegen van 6 naar 17 procent. Ook de Waterbus en de fietsbus tekenen mooie cijfers op.
waterbus groot succes
De recordcijfers voor de Waterbus en het toenemend aantal werknemers dat met de fiets naar het werkt komt, zijn het bewijs dat onze mobiliteitsaanpak werkt
vandaag in zelfde pers
De Antwerpse haven kan niet langer instaan voor de kosten van de Waterbus en daarom kijkt ze nu naar andere overheden om die kosten over te nemen en het voortbestaan van de Waterbus te garanderen. “We doen er alles aan om het succesverhaal voort te zetten”, zegt schepen De Ridder.
waterbus te duur voor haven van antwerpen
nu nog de fietsbus afschaffen e het stuikt weer in elkaar
vreemd genoeg was de waterbus er gekomen om de files tijdens bouw oosterweel te minderen, ze heeft geeneens de start van oosterweel meegemaakt op dit moment
Comment
-
Gisteren de Niner 99.9 Gravel Ride gaan doen in en rond Dessel. Dacht dat het vooral gravel was voor de gravelracers, maar merendeel waren toch nog MTB's Maar denk dat ik met mijne bij, maar 3 fully's gezien heb en die waren echt wel te zwaar voor die route. Het was 106km, waarvan een 15-tal km door zandbakken rijden (lees: ploeteren). Er was ne zandbak van 1400m bij en er waren gewoon mensen bij die vielen en/of moesten afstappen. Was eigenlijk totaal geen fun aan.
Ik klim niet graag, maar dan rij ik toch liever hier in de bossen met veel single tracks, dan daar vlak te rijden met die zandbakken. Bij ons hebt ge nog de luxe om te recupereren ipv te blijven stoempen. Maar bij thuiskomst gemerkt dat ik voor 71% in de hartslagzone 5 heb gezeten. Dus Anaerobe zone, wat niet goed is. Ik voelde het ook aan mijn hart tijdens de rit. Dag ervoor ook nog frieten gegeten die op mijne maag lagen en dan eigenlijk een k*troute. Dus eigenlijk een heel slechte dag gehad gisteren. Ik ga nooit meer aan die kanten met de MTB rijden
Die 3 weken Florida, 5kg erbij, ziek geweest en nauwelijks nog gefietst, liggen vooral aan de oorzaak dat ik gisteren zo hoog zat met hartslag, denk ik. Dees wil ik geen 2de keer meer meemaken.
Maar ga mij toch eens wat meer gaan verdiepen in de hartslag. Die ligt in het algemeen wat hoger, maar gisteren was erover. Gemiddeld over de hele rit 173bpm met een max van 195bpm
Comment
-
Ik ben ook geen zand fan... Ik vermijd het. Al vermijd ik meer en meer echt technische stukken.
Geef mij maar gravel, bospaden, weideland,... met af en toe een uitdagend stukje. Ik heb het minder en minder met die heftige, korte inspanningen.
Zal de leeftijd zijn zeker
Intussen dik aan het vloeken op m'n Chinese Carbon wieltjes. De ene spaaknippel na de andere breekt. No fun...
Jakkel, jij dit nog niet voorgehad?Last edited by Hayes; 22/09/2019, 21:37.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Aanspannen tot daar aan toe. De nippels breken gewoon af.. Grr... Fiets binnen gedaan. helemaal ok gezet. Wiel weer recht
Letterlijk na 30km weer prijs.
Even navragen wat het zou kosten om alle nippels gewoon te vervangen. Begin het wat beu raken.
Soit, het wordt toch slecht-weer-fiets-weer.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk ben ook geen zand fan... Ik vermijd het. Als vermijd ik meer en meer echt technische stukken.
Geef mij maar gravel, bospaden, weideland,... met af en toe een uitdagend stukje. Ik heb het minder en minder met die heftige, korte inspanningen.
Zal de leeftijd zijn zeker
Intussen dik aan het vloeken op m'n Chinese Carbon wieltjes. De ene spaaknippel na de andere breekt. No fun...
Jakkel, jij dit nog niet voorgehad?
Bij ons moet ge af en toe een korte inspanning leveren om te klimmen, maar daarna gaat het altijd zalig bergaf. Al dan niet zeer uitdagend. Maar dan hebt ge ook wat meer recuperatie er tussenin.
Met de racefiets hetzelfde. Als ik bv naar Lier rij in een lus, dan is het ook nauwelijks klimmen en is het continu trappen. Maar dat ik vlak, zonder moeilijkheden. Als we dan richting Tervuren gaan, dan zit er wel wat klimwerk in, maar gaat het daarna ook zalig bergaf
Maar zal ook een kwestie van gewoonte zijn. Wij hebben hier geen zandstroken. Enkel in de winter modderstroken om door te ploeteren, maar die zijn meestal geen kilometer lang. Als ik mag kiezen, dan toch liever aan onze kanten rijden (En aan de Maaskant, zowel BE als NL zijde). Ik merkte gisteren ook als er eens een single track door het bos in zat, dat ik dan ineens weer de energie vond om eens ff door te sjezen. Maar vermoedelijk zit mijne zware fully er ook wel voor iets tussen. Dat zijn echt geen routes om met een fully te doen.
Die nippels van u is raar dat ze breken. Als de spanning niet in orde is op de spaken, dan kan het zijn dat elke rit 1 à 2 spaken breken. Maar geen idee of dat ook van toepassing is op nippels. Ze hebben uw spaken in orde gezet en ge had het nog aan de hand, dus wss niet. Kunt ge met die chinese wielen gewoon naar de winkel om nieuwe nippels te steken? Want ge kunt ze eventueel ook zelf wisselen en dan binnen brengen om op spanning te zetten. Want een deftige meter kost een paar €100.
Comment
-
Ik kom goed overeen met mijn fietsenmaker. Die werkt nog maar heeft niet echt een winkel meer. Hij is intussen 68 denk ik.
Ik koop best veel online, maar technisch sta ik niet echt sterk
Hij vindt het absoluut geen probleem om dat te doen. Af en toe koop ik wel iets als een fietsslot voor m'n dochters. Ik heb daar m'n eerste drie fietsen gekocht. Vrouw ook eentje.
Ik heb nu bv een stuurpen (€13 decathlon), een nieuw aero stuur en bartape (Ali € 16 + 6) online gekocht. Ik laat hem dat installeren alhoewel dat nog zelf zou lukken.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment