Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Ja bangelijk hé. Met korting af zo'n 3.000 euro. Ik krijg echt goesting. Maar... 'k ga het niet doen. M'n huidige SS EVO kan ik eigenlijk niet verbeteren, is echt een superfiets.
    Veel geld en niet veel geld...
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Vind ik eigenlijk ook.
      Maar niet al m'n outfits passen daarbij
      Ach, koop u bij ali voor 20 euro/set een paar nieuw tenuekes hé.
      Trouwens, tegenwoordig hoeft dat niet meer. Iedereen rijdt met alle kleurtjes door elkaar.



      Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Tweede dilemma Tiagra voor 1200 of 105 voor 1500?
      Dan zou 'k toch 300 euro opleggen. 105 is toch echt al een goede groep.

      Comment


      • Zo'n gravel fiets ideaal als 2de fiets? Zou een 2de fiets willen voor in wvl rond te crossen (westhoek/zee ) Max 1500 budget. 2de hands al gekeken voor fietsen maar maat 58/60 vrij weinig te vinden.
        Tips altijd welkom.
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

        Comment


        • Hehe, je omschrijft zowat mijn situatie
          De Grail zou m'n woon-werk fiets worden zowat okt-maart én om af en toe (10%) een beetje offroad hier in de Westhoek.
          Ik had daarvoor m'n crosser gekocht maar ik merk dat ik nog weinig echt zwaar offroad ga. Meestal gravelpaden en lichte bosgrond. Meer niet.
          En dan zou een gravelbike meer aan dat profiel beantwoorden.



          Ik wil ook gewoon een nieuwe fiets natuurlijk. Als ik de crosser verkoop moet ik nog een 800-1000 euro bijleggen.
          En dat kan ik meer dan voldoende dekken met m'n fietsvergoeding per jaar.
          Ik heb tot nu toe al m'n fietsen als overjarig model gekocht (korting!) en verkoop altijd een andere fiets. Zo kan ik met beperkte investering (zucht, ik geloof het zelf eigenlijk niet...) toch m'n fietsvloot up to date houden

          Edit: en nu zegt zelfs vrouwlief dat ik het gewoon moet doen...
          Last edited by Hayes; 07/09/2019, 22:30.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • Hopelijk geraak in den 21ste weer op de fiets, want had me ingeschreven voor de 99.9km Niner Gravel race. Normaal voor gravelfietsen (van alle merken), maar ik ga hem met de MTB doen. Zal wel alles locken

            Als het niet lukt, zal ik maar gewoon mijn goodies gaan ophalen

            Comment


            • aantal fietsende werknemers in belgie verdubbeld in 5 jaar tijd

              https://www.hln.be/nieuws/binnenland...beld~a3857116/

              in antwerpen 20%, in wallonie 0.9%
              gemiddelde afstand 9.4km

              Comment


              • Da kunnen we alleen maar toejuichen. Dat zijn minder auto’s en ook beter voor de gezondheid.

                Nu ik enkel terugnweer op,de fiets geraken, want begin wat gefrustreerd te geraken. Pijn is draagelijk, maar kan mijne arm nauwelijks bewegen.

                Comment


                • laatst wel op het nieuws dat het aantal fietsende forensers nog niet echt te merken is, jammer genoeg, op de filedruk

                  Comment


                  • We zijn ook alsmaar met meer en meer. De drie hoog appartementsblokken in 't dorp hier schieten als paddenstoelen uit de grond. Ik ben wel blij dat er eindelijk duidelijk werk wordt gemaakt van een betere fietsinfrastructuur. Ik reed onlangs met de fiets van Wilrijk naar Antwerpen via de Hobokens polders naar 't zuid. Van die polders tot aan de ingang van de fiets Kennedytunnel ligt een fietspad klaar, wel een rijweg breed, moet zalig zijn als dat af is.

                    Comment


                    • Nja maar er is toch nog veel inhaalwerk / herstelwerk voor bestaande fietspaden...
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                      Comment


                      • De aandacht lijkt 90% te gaan naar fietssnelwegen en fietspaden rondom grote centra.
                        In de Westhoek is het nog steeds huilen met de pet op.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                        Comment


                        • de n-wegen zijn vlaamse bevoegdheid, maar veel moet op dorpsniveau beslist of aan de bel getrokken worden natuurlijk

                          in de haven van antwerpen werken 143000 mensen en er is geen openbaar vervoer

                          gisteren in de pers

                          werknemers op de fiets naar de haven verdrievoudigt
                          Steeds meer werknemers kiezen ervoor om met de fiets naar het werk in de Antwerpse haven te komen. Dat blijkt uit een bevraging door het Havenbedrijf bij de grote industriebedrijven die samen een derde van de werknemers in de haven vertegenwoordigen. Op twee jaar tijd is het percentage fietsers gestegen van 6 naar 17 procent. Ook de Waterbus en de fietsbus tekenen mooie cijfers op.


                          waterbus groot succes
                          De recordcijfers voor de Waterbus en het toenemend aantal werknemers dat met de fiets naar het werkt komt, zijn het bewijs dat onze mobiliteitsaanpak werkt

                          vandaag in zelfde pers

                          De Antwerpse haven kan niet langer instaan voor de kosten van de Waterbus en daarom kijkt ze nu naar andere overheden om die kosten over te nemen en het voortbestaan van de Waterbus te garanderen. “We doen er alles aan om het succesverhaal voort te zetten”, zegt schepen De Ridder.


                          waterbus te duur voor haven van antwerpen

                          nu nog de fietsbus afschaffen e het stuikt weer in elkaar


                          vreemd genoeg was de waterbus er gekomen om de files tijdens bouw oosterweel te minderen, ze heeft geeneens de start van oosterweel meegemaakt op dit moment

                          Comment


                          • Gisteren de Niner 99.9 Gravel Ride gaan doen in en rond Dessel. Dacht dat het vooral gravel was voor de gravelracers, maar merendeel waren toch nog MTB's Maar denk dat ik met mijne bij, maar 3 fully's gezien heb en die waren echt wel te zwaar voor die route. Het was 106km, waarvan een 15-tal km door zandbakken rijden (lees: ploeteren). Er was ne zandbak van 1400m bij en er waren gewoon mensen bij die vielen en/of moesten afstappen. Was eigenlijk totaal geen fun aan.

                            Ik klim niet graag, maar dan rij ik toch liever hier in de bossen met veel single tracks, dan daar vlak te rijden met die zandbakken. Bij ons hebt ge nog de luxe om te recupereren ipv te blijven stoempen. Maar bij thuiskomst gemerkt dat ik voor 71% in de hartslagzone 5 heb gezeten. Dus Anaerobe zone, wat niet goed is. Ik voelde het ook aan mijn hart tijdens de rit. Dag ervoor ook nog frieten gegeten die op mijne maag lagen en dan eigenlijk een k*troute. Dus eigenlijk een heel slechte dag gehad gisteren. Ik ga nooit meer aan die kanten met de MTB rijden

                            Die 3 weken Florida, 5kg erbij, ziek geweest en nauwelijks nog gefietst, liggen vooral aan de oorzaak dat ik gisteren zo hoog zat met hartslag, denk ik. Dees wil ik geen 2de keer meer meemaken.

                            Maar ga mij toch eens wat meer gaan verdiepen in de hartslag. Die ligt in het algemeen wat hoger, maar gisteren was erover. Gemiddeld over de hele rit 173bpm met een max van 195bpm

                            Comment


                            • Vooral in de nattere wintermaanden is het hier in de Kempen interessant rijden. Dan zijn die zandbakken strakke slijk- en plasloze knalweggetjes. Maar ik hou wel van dat stof.

                              Comment


                              • Ik ben ook geen zand fan... Ik vermijd het. Al vermijd ik meer en meer echt technische stukken.
                                Geef mij maar gravel, bospaden, weideland,... met af en toe een uitdagend stukje. Ik heb het minder en minder met die heftige, korte inspanningen.

                                Zal de leeftijd zijn zeker

                                Intussen dik aan het vloeken op m'n Chinese Carbon wieltjes. De ene spaaknippel na de andere breekt. No fun...
                                Jakkel, jij dit nog niet voorgehad?
                                Last edited by Hayes; 22/09/2019, 21:37.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                Comment



                                • Nee, niks problemen, zijn echt superwielen. Wielen hebben nu 11.000 km op de teller. Ik heb de spaaknippels achteraan een 3.000 km terug ofzo wel eens terug moeten aanspannen.

                                  Comment


                                  • Aanspannen tot daar aan toe. De nippels breken gewoon af.. Grr... Fiets binnen gedaan. helemaal ok gezet. Wiel weer recht
                                    Letterlijk na 30km weer prijs.
                                    Even navragen wat het zou kosten om alle nippels gewoon te vervangen. Begin het wat beu raken.
                                    Soit, het wordt toch slecht-weer-fiets-weer.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Ik ben ook geen zand fan... Ik vermijd het. Als vermijd ik meer en meer echt technische stukken.
                                      Geef mij maar gravel, bospaden, weideland,... met af en toe een uitdagend stukje. Ik heb het minder en minder met die heftige, korte inspanningen.

                                      Zal de leeftijd zijn zeker

                                      Intussen dik aan het vloeken op m'n Chinese Carbon wieltjes. De ene spaaknippel na de andere breekt. No fun...
                                      Jakkel, jij dit nog niet voorgehad?
                                      Ik rij altijd hier in de omstreken rond het Brusselse. Tot Rillaar, Opwijk, Grez-Doiceau,... . Maar meestal Oud-Heverlee tot Tervuren. Beetje paradise voor MTB'ers in Vlaanderen. Wij hebben hier enorm veel bossen met zeer veel single tracks en dus ook zeer uitdagend. Rekening houden met 100hm per 10km. Ik klim helemaal niet graag, maar gisteren was gewoon continu trappen. Nooit echt bergop, maar ook niet bergaf. Dan nog dat zand en van die enorm saaie gravelstroken van km's lang.

                                      Bij ons moet ge af en toe een korte inspanning leveren om te klimmen, maar daarna gaat het altijd zalig bergaf. Al dan niet zeer uitdagend. Maar dan hebt ge ook wat meer recuperatie er tussenin.

                                      Met de racefiets hetzelfde. Als ik bv naar Lier rij in een lus, dan is het ook nauwelijks klimmen en is het continu trappen. Maar dat ik vlak, zonder moeilijkheden. Als we dan richting Tervuren gaan, dan zit er wel wat klimwerk in, maar gaat het daarna ook zalig bergaf

                                      Maar zal ook een kwestie van gewoonte zijn. Wij hebben hier geen zandstroken. Enkel in de winter modderstroken om door te ploeteren, maar die zijn meestal geen kilometer lang. Als ik mag kiezen, dan toch liever aan onze kanten rijden (En aan de Maaskant, zowel BE als NL zijde). Ik merkte gisteren ook als er eens een single track door het bos in zat, dat ik dan ineens weer de energie vond om eens ff door te sjezen. Maar vermoedelijk zit mijne zware fully er ook wel voor iets tussen. Dat zijn echt geen routes om met een fully te doen.

                                      Die nippels van u is raar dat ze breken. Als de spanning niet in orde is op de spaken, dan kan het zijn dat elke rit 1 à 2 spaken breken. Maar geen idee of dat ook van toepassing is op nippels. Ze hebben uw spaken in orde gezet en ge had het nog aan de hand, dus wss niet. Kunt ge met die chinese wielen gewoon naar de winkel om nieuwe nippels te steken? Want ge kunt ze eventueel ook zelf wisselen en dan binnen brengen om op spanning te zetten. Want een deftige meter kost een paar €100.

                                      Comment


                                      • Ik kom goed overeen met mijn fietsenmaker. Die werkt nog maar heeft niet echt een winkel meer. Hij is intussen 68 denk ik.
                                        Ik koop best veel online, maar technisch sta ik niet echt sterk
                                        Hij vindt het absoluut geen probleem om dat te doen. Af en toe koop ik wel iets als een fietsslot voor m'n dochters. Ik heb daar m'n eerste drie fietsen gekocht. Vrouw ook eentje.
                                        Ik heb nu bv een stuurpen (€13 decathlon), een nieuw aero stuur en bartape (Ali € 16 + 6) online gekocht. Ik laat hem dat installeren alhoewel dat nog zelf zou lukken.


                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment


                                        • Nooit keuze stress, altijd de passende fiets voor het beoogde doel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X