Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    Denk dat ik eens gebruik ga maken van de mogelijkheid om een fiets te leasen.

Maar ipv een Stromer ben ik van plan een e-Mtb te nemen kwesties van er nog eens iets anders mee te kunnen doen.
    Heeft er daar iemand verstand van?
    Ikzelf geen verstand van electrisch rijden.

Als het in leasing kan, zal het wel interessant zijn. Leasing bij een gewone fiets is niet altijd even interessant. Ne kennis van mij werkt voor de KUL en daar kan men tegenwoordig een fiets leasen. Maar hij heeft de rekening eens gemaakt en hetgeen hem dat kost incl. de VAA voor 2 jaar, komt overeen met het bedrag van de fiets zelf.

Comment

• Er zijn er hier al veel en financieel is het een goede zaak.
      Collega heeft de fiets 2432€ goedkoper dan dat hij hem zelf zou kopen.
      Dat kan zelfs 2732€ zijn als hij zijn geld voor onderhoud niet nodig heeft.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• onderhoud is nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          onderhoud is nodig
          Als je er elke dag mee gaat werken wel anders niet hè.
          Voor een vrije tijds fiets waarvan het eerste onderhoud gratis is niet.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Omdat mijn vrouw sinds haar lelijke val vorige zomer (complexe ellenboog breuk) zal ze waarschijnlijk haar linker arm nooit meer totaal kunnen strekken.
            we denken er dus aan om haar stuur aan te passen, naar een flatbar.
            Maar deze zou dan iets hoger moeten komen te staan ook.
            Ze rijdt nu met een Trek domane met hydraulische schijfremmen, en een Shimano 105 groep.
            Iemand tips om dit zelf te doen, of laat ik dit best aan de fietsenmaker over?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ikzelf geen verstand van electrisch rijden.

Als het in leasing kan, zal het wel interessant zijn. Leasing bij een gewone fiets is niet altijd even interessant. Ne kennis van mij werkt voor de KUL en daar kan men tegenwoordig een fiets leasen. Maar hij heeft de rekening eens gemaakt en hetgeen hem dat kost incl. de VAA voor 2 jaar, komt overeen met het bedrag van de fiets zelf.
              Op een bedrijfsfiets moet geen VAA betaald worden, behalve als hij uitsluitend privé gebruikt wordt. Van zodra die kennis zijn fiets dus soms gebuikt om naar het werk te gaan zal dat toch voordeliger worden?

1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Omdat mijn vrouw sinds haar lelijke val vorige zomer (complexe ellenboog breuk) zal ze waarschijnlijk haar linker arm nooit meer totaal kunnen strekken.
                we denken er dus aan om haar stuur aan te passen, naar een flatbar.
                Maar deze zou dan iets hoger moeten komen te staan ook.
                Ze rijdt nu met een Trek domane met hydraulische schijfremmen, en een Shimano 105 groep.
                Iemand tips om dit zelf te doen, of laat ik dit best aan de fietsenmaker over?
                Is zelf niet echt te doen, omdat de hendels veranderd moeten worden en dus nieuwe olie op de leidingen met ontluchten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten

Op een bedrijfsfiets moet geen VAA betaald worden, behalve als hij uitsluitend privé gebruikt wordt. Van zodra die kennis zijn fiets dus soms gebuikt om naar het werk te gaan zal dat toch voordeliger worden?
                  Blijkbaar moeten zij VAA betalen. Thans is het populair, want al die fietsen die via KUL geleased worden, zijn wit met logo van KUL op Ge ziet die crimineel veel in ons omgeving.

Comment

Is zelf niet echt te doen, omdat de hendels veranderd moeten worden en dus nieuwe olie op de leidingen met ontluchten.
                    Heb zo al eens wat tutorials gezien, en zo moeilijk lijkt me dat nu ook weer niet.
                    Eens een projectje voor een paar koude winteravonden, dacht ik.

Maar mss onderschat ik het natuurlijk.

Comment

Heb zo al eens wat tutorials gezien, en zo moeilijk lijkt me dat nu ook weer niet.
                      Eens een projectje voor een paar koude winteravonden, dacht ik.

Maar mss onderschat ik het natuurlijk.
                      Ik doe heel veel zelf aan mijn fietsen. Bij mijne vorige MTB heb ik de remmen eens willen ontluchten. Dat was radicaal mislukt en uiteindelijk kon mijne fietsenmaker het oplossen. Ik had ook de complete tutorial gevolgd en mij een compleet bleedset aangekocht om het te doen.

In uw geval is het alle kabels, leidingen en shifters wisselen.
                      Mss weet ge het nog niet, maar veel merken hebben van bepaalde modellen de beide.

Comment

• Mss is het idd wat hoog gegrepen dan.

Vraag me zelfs af, of ik niet beter meteen een flat bar fiets af fabriek koop en de hare in de verkoop zet.

Een tijdje geleden zag ik een hele leuke Specialized Sirrus op hun website staan, met zo'n enkel kettingblad vooraan. Dus ook voor haar nog eens makkelijker schakelen met één hand. Maar hij staat er niet meer op

Comment

• Zonder vitessen zou ik afraden.
                          Dan is ze echt beperkt in cadans en gaat vermoeiender zijn. En als het echt heuvelachtig is, soms afstappen en te voet. Vermits het haar linkerarm is, is schakelen toch geen probleem? Ge schakelt het meeste rechts en dan kunt ge zelfs naar bv een 1 x 11 gaan.

Comment

• Oh ja. Gisteren nog eens na 3 weken een mail naar de LBS gestuurd om een update te krijgen ivm mijn wielen die nog geleverd moesten worden en vandaag dan eindelijk antwoord. Wielen liggen klaar. Dus van de week eens zien te gaan halen. Hij moest enkel weten of er melk of binnenbanden in moesten, maar heb gezegd dat het seizoen om is en dat hij enkel de buitenbanden erop moet doen en dat ik de melk er wel zelf in doe als het seizoen begint.

Comment

Zonder vitessen zou ik afraden.
                              Dan is ze echt beperkt in cadans en gaat vermoeiender zijn. En als het echt heuvelachtig is, soms afstappen en te voet. Vermits het haar linkerarm is, is schakelen toch geen probleem? Ge schakelt het meeste rechts en dan kunt ge zelfs naar bv een 1 x 11 gaan.
                              niet zonder vitessen natuurlijk, maar zo'n Sram NX11 speed met een enkel voorblad.
                              Stond op de Spezialized website tot vorige week, maar nu zie ik hem niet meer.

Edit :

The Women's Sirrus X Comp Carbon is far from your "normal" fitness bike. It features 700x38mm tires that let you explore the dirt when the time arises, ...

deze dus
                              Last edited by Bud Wijzer; 22/10/2019, 15:23.

Comment

niet zonder vitessen natuurlijk, maar zo'n Xram 10 speed met een enkel voorblad.
                                Stond op de Spezialized website tot vorige week, maar nu zie ik hem niet meer.
                                Er zijn nog andere merken hé. En ge hebt zelfs 1 x 11 speed voor zulke fietsen met achteraan zelfs een 34T blad. Maar afhankelijk van hoe heuvelachtig, kunt ge daarmee spelen. Als ge vlak hebt, kunt ge bv vooraan een 34 of 36 blad leggen.

Maar het zal wss moeilijk zijn om een 1 x te vinden in die 'Fitnessbikes' hoe ze deze noemen. Maar kunt wel altijd gewoon de voorste derailleur verwijderen en kleiner blad leggen met offset van 3 tot 6mm.

Comment

• Het is nu ook niet meteen een must om die SRAM te hebben, maar het zou wel handig zijn voor haar, lijkt me. Maar eerst maar eens kijken of we haar huidige fiets niet omgebouwd krijgen voor een redelijk bedrag.

Comment

Het is nu ook niet meteen een must om die SRAM te hebben, maar het zou wel handig zijn voor haar, lijkt me. Maar eerst maar eens kijken of we haar huidige fiets niet omgebouwd krijgen voor een redelijk bedrag.
                                    Heeft niets met SRAM te maken. Shimano en Sram hebben beide 1 x 11

Comment

Heeft niets met SRAM te maken. Shimano en Sram hebben beide 1 x 11
                                      Peteetoes petaaatoos LOL.. gaat om die schakeling met enkel de rechterhand.

Comment

Peteetoes petaaatoos LOL.. gaat om die schakeling met enkel de rechterhand.
                                        Allebei schakelen ze met rechts hé
                                        Het voordeel wat ge wel hebt bij Sram, is dat ge daar op de deftige groepen ook een gripshifter kunt hebben. Bij shimano is dat enkel op de spotgoedkope groepen.
                                        Ik ga er vanuit dat uw vrouw ook links wel nog het stuur kan vast houden? Zo ja, dan is mss een gripshifter ook wel een oplossing aan beide zijden. Dan hoeft ze niets op te offeren.

En het kan nog extremer. Zo zit ik in een praatgroep voor MTB's waar iemand is die zijn linkerarm gewoon lam is. Die heeft dan een handschoen aan die hij aan het stuur kan vast maken. En die moet ALLES met rechts bedienen. Dus schakelen en de 2 remmen heeft hij rechts. Dus veel mogelijk

Comment

• Met gripshift schakelen kost wel evenveel moeite als met rapidfires.

Comment

Working...
                                          X