Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fietsers topic Volume 2
Collapse
X
-
't Is nu niet dat ze haar arm helemaal niet kan gebruiken. Maar zaterdag toertje gedaan op haar huidige fiets, en dan zit ze gewoon té scheef.
Kine zegt dat de arm nog wel wat rechter zal komen, maar echt strekken zal niet meer lukken.
't Zal dus een beetje zoeken worden naar de beste oplossing
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik persoonlijk heb ook liever de knoppen, maar het is toch een andere beweging. Mss dat ze makkelijker die klink kan draaien dan dat ze haar vingers moet los maken. Rechts is het sowizo geen probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Gripshift bedienen vind ik persoonlijk vervelender en moeilijker te bedienen. Je moet je handen goed klemmen en een draaibeweging met je pols maken. Een duwtje met de duim of een trekje met de wijsvinger bij rapidfires is zoveel makkelijker en vergt minder moeite, vind ik.
Enige verschil wat ik nu wel heb met die GX Eagle, is dat ge altijd moet duwen op ze alle 2. Bij mijn XT's op de vorige, kan ik bij de kleine duwen of trekken. En dat trekken gebruikte ik toch wel heel veel.
Maar ze kan ook nog altijd kijken voor electronisch schakelen. Dan moet ge niets van kracht zetten.
Comment
-
Shimano heeft ook gripshifters op hun Nexus 8. Ik heb die op m'n BUlls Sturmvogel (wat een naam!).
Werkt goed maar uiteindelijk gebruik ik enkel 5,6 en 7 van die versnellingen. Grote voordeel van de naafversnellingen is wel dat je stilstaand perfect kan schakelen.
Ik ben geen techneut, maar hoe kan je omvormen naar flatbar én hoger zetten? Dan moet je al zo'n verstelbare stuurpen nemen?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenLeuke fiets, had ik vorig jaar ook nog bekeken. Maar mechanische schijfremmen zonder steekassen, zou ik nooit meer doen.
Comment
-
Het is idd de Sora fiets die de 105 met hydraulische remmen kriijgt. En gewoon met steekassen.
Zou rond eind november geleverd worden.
Wel chic dat ze die upgraden en gewoon de prijs van het 105 model rekenen.
In real life zit er nog zo'n extra schijn op het kleur. Niet mat, maar ook niet echt shiny.
Ik heb nu op m'n crosser mechanische schijfremmen. En daar vind ik weinig mis mee.
En de 105 groep is in principe gewoon de meest logische keuze. Prijs kwaliteit onklopbaar. Ik heb ook serieus gedacht over Tiagra, want dat scheelt toch 300 euro. Maar ik vrees dat ik altijd een 'had ik het toch maar gedaan' gevoel zou hebben.
En nu een beetje gravel paden in de Westhoek zoeken.
Iemand die een do-it-all crosser/commuter/... zoekt? ;-)
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
En de saga gaat voort.
Destijds kon ik mijne fiets gaan halen en waren de andere wielen voor na zijn verlof. Een paar weken terug mail gestuurd waar ze bleven en geen antwoord. Maandag mail gestuurd en gisteren dus antwoord dat ze 'klaar' zijn en ik ze mag komen halen. Maar wel met de vraag of hij binnenbanden moest steken of tubeless.
Dus ik stuur terug dat hij enkel de buitenbanden erop moet leggen en dat ik de melk er pas in doe als ik ga rijden volgend seizoen.
Daarnet dan ff binnen gesprongen en daar stonden mijn velgen ... zonder banden, zonder schijven, zonder casette en zonder velglint. Dan moet ge niet zeggen dat ik ze mag komen halen hé
Dus morgen nog maar eens terug zeker?
Die gaat mij na die wielen enkel nog zien onder de garantie, maar voor de rest niet. Thans nen hele bekende met een heel goede reputatie en ook de vaste technieker van Campenaerts en tevens ook sponsor van ons wielerclubje, maar overtuigd ben ik niet van m.
Comment
-
Daarom blijf ik naar m'n huidige fietsenmaker gaan. Hij is intussen de pensioengerechtigde leeftijd voorbij en is maar een dag of drie meer open.
Maar als het kan, doet hij de herstelling terwijl je wacht. Vorige week zo een anderhalf uur (hij sukkelde wat met versnellingskabel) gebabbeld.
Vind ik wel fijn. De helft van de tijd rekent hij zelfs niet genoeg uren aan.
Hij vindt het ook geen probleem om aan elders (= internet) gekochte fietsen te werken.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment