Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers topic Volume 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• denk dat we, in navolging van de autosector, in de fietswereld ook naar grotere...onpersoonlijke(re) FW's gaan gaan
    ...en dat er ook nog een 'grote onderhoudsprijzen draad' gaat opengaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      En de saga gaat voort.

Destijds kon ik mijne fiets gaan halen en waren de andere wielen voor na zijn verlof. Een paar weken terug mail gestuurd waar ze bleven en geen antwoord. Maandag mail gestuurd en gisteren dus antwoord dat ze 'klaar' zijn en ik ze mag komen halen. Maar wel met de vraag of hij binnenbanden moest steken of tubeless.

Dus ik stuur terug dat hij enkel de buitenbanden erop moet leggen en dat ik de melk er pas in doe als ik ga rijden volgend seizoen.

Daarnet dan ff binnen gesprongen en daar stonden mijn velgen ... zonder banden, zonder schijven, zonder casette en zonder velglint. Dan moet ge niet zeggen dat ik ze mag komen halen hé

Dus morgen nog maar eens terug zeker?

Die gaat mij na die wielen enkel nog zien onder de garantie, maar voor de rest niet. Thans nen hele bekende met een heel goede reputatie en ook de vaste technieker van Campenaerts en tevens ook sponsor van ons wielerclubje, maar overtuigd ben ik niet van m.
      En voort en voort.

Dus daarnet terug gegaan. Ik loop binnen en er verschijnt een lachje op zijn gezicht. Ik denk dat dit is omdat hij ze 'eindelijk' klaar heeft. Maar neen, hij liep naar de winkel en zei: 'Sorry, was het vergeten en ze staan hier nog hetzelfde als gisteren' Eerst wilde hij dan velglint plakken en me de rest meegeven (schijven, cassette, ventielen en buitenbanden). Op zich geen probleem, maar toen zei hij toch dat hij ze nog ging doen en ze vanavond zou komen brengen naar mijn thuis. Ben benieuwd, maar ergens denk ik dat er weer een uitvlucht komt.

Ne mens zou voor minder boos worden, maar desondanks alles, blijf ik er kalm onder. Reden is dat ik nog iets moet krijgen dat betaald is, maar anderzijds is hij sponsor van ons wielerclubje en ook bevriend met een aantal leden van ons wielerclubje. In ieder geval als ik mijn wielen heb, gaat die mij enkel nog zien als er iets aan de fiets is onder garantie. Voor de rest 'nooit meer'. Mijne andere LBS met de MTB is toch wel van een heel ander caliber. Enkel jammer dat die te weinig merken doet. Maar de Giant mag hij ook doen eens uit garantie.

Dus ben in blijde verwachting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        denk dat we, in navolging van de autosector, in de fietswereld ook naar grotere...onpersoonlijke(re) FW's gaan gaan
        ...en dat er ook nog een 'grote onderhoudsprijzen draad' gaat opengaan
        Lijkt me ook.
        Het is ook een grote investering geworden om een deftig aantal fietsen in de winkel te hebben.
        Ook naar diefstalpreventie en verzekering wordt het er niet makkelijker op. En dus duurder.

Mijn fietsenmaker zal in de mat evan het mogelijke nog dingen herstellen/oplappen.De grote fietswinkel waar ik soms ga als hij dicht of met vakantie is, zal al heel snel gewoon alles vervangen.
        Het moet vooruit gaan en het moet opbrengen want x-aantal man personeel.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Lijkt me ook.
          Het is ook een grote investering geworden om een deftig aantal fietsen in de winkel te hebben.
          Ook naar diefstalpreventie en verzekering wordt het er niet makkelijker op. En dus duurder.

Mijn fietsenmaker zal in de mat evan het mogelijke nog dingen herstellen/oplappen.De grote fietswinkel waar ik soms ga als hij dicht of met vakantie is, zal al heel snel gewoon alles vervangen.
          Het moet vooruit gaan en het moet opbrengen want x-aantal man personeel.
          Mijne normale LBS herstelt ook als het te herstellen is, maar soms is sop de kool niet waard. Een bottem bracket kost in veel gevallen €20 en zo kom ik mensen tegen die deze dan demonteren, kuisen, invetten en terug plaatsen. Voor die €20 ga ik geen uur zitten klooien daaraan. Mijne vorige fiets was trouwens pressfit en dat is sowizo weg smijten als ge demonteerd

In ieder geval, gisteren avond gene ding dong aan mijn deur en dus geen wielen. Het begint gewoon een slechte mop te worden.

Comment

• Echt ergerlijk mensen die zo met hun klanten omgaan. Geef dan toch gewoon toe dat je geen tijd hebt. Spreek een haalbare tijd af, en houd je daar dan aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Echt ergerlijk mensen die zo met hun klanten omgaan. Geef dan toch gewoon toe dat je geen tijd hebt. Spreek een haalbare tijd af, en houd je daar dan aan.
              Dat is inderdaad zo. Mij was hij al kwijt als klant voordat de fiets geleverd was. Ik sta nog in zijne winkel en enige dat ik vroeg is, bezorg me de offerte, dan keur ik dat direct goed. Dan heb ik nog bijna een week moeten wachten op die offerte, waardoor al 1 leverdag (elke woensdag) voorbij was. Dus een week extra wachten. Daarna mij 2 dagen voordat hij op verlof gaat, laat hij weten dat hij er is. Ik ga hem dan 's avonds halen en als ik alles mijn zadel en zo goed zet en wil de straat eens op en af, loopt alles vierkant. Gewoon de drivetrain niet afgesteld.

Hij had wel al in die mail dat de fiets er was, gemeld dat de wielen voor na het verlof waren. Dus geen probleem, maar hij is al 2 maanden uit verlof. Hetgeen mij vooral stoort is, dat hij laat weten dat ze er zijn en ik er achter mag komen en ze blijkbaar niet klaar zijn. Dan zegt dat ik er de dag nadien achter mag komen en die wielen daar nog steeds onaangeroerd staan. En dan zeggen dat hij ze komt brengen en ge niemand ziet.

Dat is er inderdaad over. En toppunt is dat hij zelf ooit op hoog niveau gekoerst heeft en zelfs technieker is voor sommige pro's, waaronder Campenaerts. De meesten van ons wielerclubje zijn er tevreden over, maar telkens toch met een 'maar' erbij. Dat de jongen het druk heeft, en soms dit, soms dat,... . Maar als ge er komt, en het staat er vol, beseft ge dat die het veel te druk heeft. Mss zou die al eens moeten stoppen met jan en alleman zijne fiets aan te pakken. Want ge kunt er met eender welke fiets, eender waar gekocht, gaan.

Mijn klanten rekenen ook op mij en met zo een mentaliteit kan ik totaal niet om. Die gaat mij enkel nog zien voor het afhalen van die wielen en daarna hopelijk niet meer, tenzij garantiegeval.

Ik heb hem deze morgen een mail gestuurd met de melding dat ik hem gisteren avond niet gezien heb En dat hij mij maar gewoon een mail moet sturen als de wielen 100% klaar staan voor af te halen. Want al 2 dagen telkens naar daar rijden, was ne waste of time. Tis niet dat m om de hoek ligt en ik kom daar ook niet zo heel vaak.

Comment

• Fietsje te koop
                Cube cross race modeljaar 2016 (gekocht in 2018) maat 53 aluminium kader, carbon voorvork shimano 105 groep, schijfremmen in het voorjaar groot onderhoud twv 350 euro gekregen: nieuwe tandwielen,

Comment

• Pak frisser dan gisteren, maar toch lekker fietsweer.... .

Last edited by Jakkel; 27/10/2019, 13:46.

Comment

• Ik just een uurke op den tacx gereden. Want een paar gingen MTB'en, maar die lagen er niet om 3u in
                    We hadden gisteren afsluiting van het seizoen met ons wielerclubje en het was gezellig

Vrijdag bij Cardioloog geweest en alles tip top in orde. Inspanningstest ook vrij goed afgelegd, maar daar is boven bekomen dat mijn BU (Basisuithouding ) ietske te laag is. Reden is dit jaar minder gefietst als vorig jaar en zeker na het verlof. Om op te bouwen, zou men 3 x per week op de fiets moeten zitten. Op den tacx is zelfs 30 min al voldoende. Ook moet ik 2 van de 3 trainingen voor 80% onder de 160bpm blijven om meer op vetten te teren ipv koolhydraten.

Mijne max HR is vastgelegd op 196BPM wat vrij hoog is als de basisregel 220 - leeftijd is. Want in december word ik al 43. Maar als ik tijdens een rit pieken heb boven de 190bpm, hoef ik mij gene zorgen te maken. Daarom dat ik eigenlijk al gegaan was om zeker te zijn dat ik niet ineens ga doodvallen tijdens een rit.

Dus proberen om ne keer per week meer op den tacx te geraken. En volgend jaar rond deze periode nog eens opnieuw de inspanningstest gaan doen.

Comment

• 't Is er niet van gekomen vandaag. Een midweekje Nederland deze week. Wat fietsen in en rond de Maashorst en een ritje naar het Reichswald (D) . Heerlijke bosritjes. Ik verlang er nu al achter En de week daarna hopelijk de Cannondale in een schoone doos in mijn living.

Das eigenlijk goed nieuws Free_ltd!
                      196 is wel hoog, maar dat hoeft geen nadeel te zijn.
                      Het hoogste wat ik gehaald heb dit jaar is 183. Sinds een maandje ook 43.
                      Last edited by Hayes; 27/10/2019, 23:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        't Is er niet van gekomen vandaag. Een midweekje Nederland deze week. Wat fietsen in en rond de Maashorst en een ritje naar het Reichswald (D) . Heerlijke bosritjes. Ik verlang er nu al achter En de week daarna hopelijk de Cannondale in een schoone doos in mijn living.

Das eigenlijk goed nieuws Free_ltd!
                        196 is wel hoog, maar dat hoeft geen nadeel te zijn.
                        Het hoogste wat ik gehaald heb dit jaar is 183. Sinds een maandje ook 43.
                        Die 183 is nog normaal en kan nog hoger bij u, maar mij speelt het wel parten dat ik zo hoog ga. Maar mits meer training, zou dat nog wel wat beter kunnen.

Comment

• Ik lees hier getallen waar ik mottig van word 190 bpm of der iets boven ,ik zou in u plaats mij toch iets inhouden of iets meer trainen en niet zo hoog gaan
                          Niemand verplicht u van steeds tot over the limit te gaan bij een fietstochtje
                          tis een hobby he free en je verdiend er niks mee
                          Voor mezelf heb ik hier vrede mee genomen , met ouder worden en eerlijk ik geniet veel meer van een fiets tochtje zonder steeds thuis te komen en een half uur in de zetel te moeten gaan liggen dat mijn pijp uit is
                          Maar wens je nog veel jaren fietsplezier , maar zo u toch aan raden uwe wekker iets te sparen
                          Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                            Ik lees hier getallen waar ik mottig van word 190 bpm of der iets boven ,ik zou in u plaats mij toch iets inhouden of iets meer trainen en niet zo hoog gaan
                            Niemand verplicht u van steeds tot over the limit te gaan bij een fietstochtje
                            tis een hobby he free en je verdiend er niks mee
                            Voor mezelf heb ik hier vrede mee genomen , met ouder worden en eerlijk ik geniet veel meer van een fiets tochtje zonder steeds thuis te komen en een half uur in de zetel te moeten gaan liggen dat mijn pijp uit is
                            Maar wens je nog veel jaren fietsplezier , maar zo u toch aan raden uwe wekker iets te sparen
                            De cardioloog heeft me bevestigd dat het in mijn geval geen kwaad kan. De sportbegeleider die erbij was, heeft zondag nog het verslag doorgestuurd en de aanbeveling is dat ik 1 à 2 x per week op mijn eigen zou fietsen en 80% van die tijd onder de 160bpm blijf. Dat die 1 x per week met ons wielerclubje of met ons MTB groepje dan hoger is, kan geen kwaad.

Dat was ook de reden waarom ik naar de cardioloog ging.

Comment

• Fun in the Forest

https://i.vgy.me/aH8Urp.mp4

(tweede link negeren, forum maakt er een link naar d ehomepage van)
                              Last edited by Hayes; 01/11/2019, 18:14.

Comment

• Volgende keer over de camera springen hé.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Een jumpke had inderdaad cool geweest.

Comment

• Will do

Comment

• Voor de zwans nog eens een update over mijn wielen .... geen update

Na dikke 2 maanden nog steeds geen wielen, zelfs op de laatste mail weer geen antwoord. Als klant is hij mij sowizo al kwijt, maar zou toch graag de wielen hebben, daar ze ook al betaald zijn.

Geen idee wat ik ermee moet doen. Is ook de sponsor van ons wielerclubke en bevriend met een aantal mannen daarvan. Moest dat niet zijn, was dat kot al te klein geweest bij hem. Tot nu toe mijn fatsoen gehouden.

Mss een schriftelijke ingebrekestelling aangetekend sturen? Ofwel gewoon langs gaan en gewoon alles los meepakken en zelf in mekaar steken. Maar er is echter betaald voor kant en klare wielen. En velglint plakken, heb ik een hekel aan
                                      Last edited by ; 08/11/2019, 15:36.

Comment

• Geld terug vragen en ergens anders u materiaal gaan kopen, of is dat ook geen optie?
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Geld terug vragen en ergens anders u materiaal gaan kopen, of is dat ook geen optie?
                                          Was ik ook al aan het denken. Just nog eens gekeken en het was geen 4 maanden, maar heb de fiets van 30 augustus, en sindsdien ben ik aan het wachten. Hij is begin september wel 3 weken dicht geweest.

Op zich heb ik deze wielen nu een paar maanden niet nodig, maar vermits ze betaald zijn, had ik ze ook graag thuis staan gehad. Want hoe langer dat duurt, hoe meer miserie het geeft.

Comment

Working...
                                          X